Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konudaki en doğru mesaj.
  • Küçük hacimli turbo benzinliler şu an en avantajlı araçlar olarak duruyor. Yakıtta öyle anam babam bir fark kalmadı diğerleri ile. Ne ad blue masrafı, ne tıkanan dpf filtresi, ne gaz ayarı/bakımı, ne tüp sorunları v.b. hiç bir dez avantajı yok. Tüpçüler ve dizelciler bu ekstra masrafları hiç hesaplamazlar. Vergi öderken de hacme bağlı fazlalığı görmezden gelirler. Toplam işletme maliyeti yerine pompada ne kadar bıraktıklarını hesaplarlar. Ama benzinde pompa bir tane iken dizel ve tüplünün pompası çoktur ve hiç bitmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hayal dünyanda mutluluklar....
  • Bu ülkede mazot niye benzinden pahalı anlam veremedim hiç bir zaman.

    Ham petrol rafineri edildiği zaman mazottan çok fazla benzin elde edilir.

    Türkiye'de arz fazlası benzin dışarı çok ucuz miktarda ihraç ediliyor.

    Düşür benzinin fiyatını tüketimini artır benim vatandaşım ucuza kullansın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede dizel zengin yakıtı olmuş. İroni sandım ilk önce ama değil adamlar ciddi ciddi yazıyor. Tasarruf etmek için alınan motor nasıl böyle görülebiliyor ?

    Parası olan benzine biner normalde çünkü yakıtı düşünmez. Ama forumda parası olan dizele biner diyor dizel kullananlar.

    Dünyada motorin benzinden pahalıdır. Ayrıca dizel benzinden daha zararlı bir yakıttır Dünya Sağlık Örgütü raporlarına bakın.

    Avrupada şehir merkezlerine alınmayan dizel araçlar burada elit mi yani ?

    İnsan akıl sağlığını kaybeder.

    4 yıl dizel araç kullandım yahu zerre espirisi yok 2 litre az yakmasından başka. Dizel aracı olanlar başkalarının hiç kullanmadığını mı sanıyor ?

    B sınıfı PSA 1.6 dizel aracım 33 km ortalama ile 5.5 litre yakıyordu.

    D sınıfı İnsignia 1.4 T aracım 34 km 7.3 litre yakıyor. 15 bin km verisi.

    350 kg fark var arada.

    Yahu tamam tasarruf etmek için aldınız anladık ama güzelleme neyin nesi ?

    Yahu dizel motor olmasa otomobil sektörü olmazmış neredeyse...

    Hor görüyorsunuz dizeli demiyor adamlar kıskanıyorsunuz diyorlar. Kendilerini dev aynasında görüyorlar.

    Dizel düşük performanstır.

    Dizel benzinli araçlardan daha zararlıdır.

    Dizel daha gürültülüdür.

    Dizel yıllık MTV daha pahalıdır çünkü 1.6 bile 1.2 benzinli motor ile aynı performansı sunar.

    Dizel alırken firmalar aynı araca 25-30 bin daha fazla ödemeninizi isterler. Kredi çektiyseniz 30-35 bin lirayı bulur fark.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Daft Punk -- 14 Mart 2020; 15:55:30 >




  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt
    Trabzonluyum her sene memleketime giderim. 1.2 308 ve 1.6 dizel 3008 var. Full yükle bolu dağını bırak, yaylalara çıkıyorum. Yaylarda 308in çıkardığı tek sorun altını vurması :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • xcorp X kullanıcısına yanıt
    Hiç yolculuğa çıkmayacak mısın peki dostum? Çıkarken dizel araba mı kiralayacaksın? Mantığa bak. Her gün mü gideyon yo?!!? Ha bide geçebileceğine inanmama gerek yok, zira gördüklerim mevcut

    Aradaki 40-50 tork fark yaratmaz diyorsun he? Yahu kafamı vurasım var! Sadece 40-50 torka sahip motosikletler bile kross yapıp düz duvara tırmanırken sen nasıl fark yaratmadığını iddia ediyorsun? Mühendisler o tork farkını yapmak için boşuna kafa yoruyor zaten. Halbuki her araba 200 tork olsun ne fark eder dimi? Hadi onu geçtim, eyvallah benzinli daha güzel olsun. Benzinli 2.0 bir araba 15-16 litre yakabilirken aynı hacimde daha fazla tork veren bir dizel motor maximum 10LT yakıyor. Hadi buna da bi bahane bul bakayım?

    2.0 benzinli - 2.0 dizel
    12LT ortalama benzin - 8LT ortalama mazot
    Benzin LT: 5.60TL - Mazot LT: 5.80TL
    İkisinde de 65LT depo
    Benzinli 540KM 364TL'ye - Dizel 810KM 377TL'ye

    Dizelin ekonomisi ve torku tartışılmaz, ama benzinin de rahatlığı güzelliği ve hızlanması tartışılmaz. Beni benzinli karşıtı falan sanma. Konudaki mesajlarıma bakarsan bir daha ki aracımın 2.0 benzinli ve LPG'li bir araç istediğimi görebilirsin. Çünkü dizelin ekonomisini yeterince tattım. Artık benzinlinin performansını ve rahatlığını istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eutere E kullanıcısına yanıt
    Bende Rizeliyim. Neredeyse her 5 ayda bir falan İstanbul-Rize yapıyorum. Benim aracım da 2011 2.0 dizel Captiva. Rize de tırmanmadığım yayla yok sanırsam ve hiçbir sorun da çekmedim şimdiye kadar DPF hariç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulanıklı499 B kullanıcısına yanıt
    aslında yüksek hacimli atmosferik benzinlileri daha çok severim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daft Punk

    Ülkede dizel zengin yakıtı olmuş. İroni sandım ilk önce ama değil adamlar ciddi ciddi yazıyor. Tasarruf etmek için alınan motor nasıl böyle görülebiliyor ?

    Parası olan benzine biner normalde çünkü yakıtı düşünmez. Ama forumda parası olan dizele biner diyor dizel kullananlar.

    Dünyada motorin benzinden pahalıdır. Ayrıca dizel benzinden daha zararlı bir yakıttır Dünya Sağlık Örgütü raporlarına bakın.

    Avrupada şehir merkezlerine alınmayan dizel araçlar burada elit mi yani ?

    İnsan akıl sağlığını kaybeder.

    4 yıl dizel araç kullandım yahu zerre espirisi yok 2 litre az yakmasından başka. Dizel aracı olanlar başkalarının hiç kullanmadığını mı sanıyor ?

    B sınıfı PSA 1.6 dizel aracım 33 km ortalama ile 5.5 litre yakıyordu.

    D sınıfı İnsignia 1.4 T aracım 34 km 7.3 litre yakıyor. 15 bin km verisi.

    350 kg fark var arada.

    Yahu tamam tasarruf etmek için aldınız anladık ama güzelleme neyin nesi ?

    Yahu dizel motor olmasa otomobil sektörü olmazmış neredeyse...

    Hor görüyorsunuz dizeli demiyor adamlar kıskanıyorsunuz diyorlar. Kendilerini dev aynasında görüyorlar.

    Dizel düşük performanstır.

    Dizel benzinli araçlardan daha zararlıdır.

    Dizel daha gürültülüdür.

    Dizel yıllık MTV daha pahalıdır çünkü 1.6 bile 1.2 benzinli motor ile aynı performansı sunar.

    Dizel alırken firmalar aynı araca 25-30 bin daha fazla ödemeninizi isterler. Kredi çektiyseniz 30-35 bin lirayı bulur fark.
    2016 Renault Fluence 1.5 dCi 110 EDC6 - 0-100: 11.5 SN
    2020 Renault Clio 1.0 Xtronic - 0-100: 11.5 SN

    Artık 1.0 motorlar güçsüz dizel ile aynı performansı veriyorlar. Ama arasında küçük hacim olmasındna kaynaklı 2 lt ye yakın yakıt farkı oluşuyor.

    Dizel fluence kullanıyorum 4 senedir. Araba değiştirmeye karar vermiştim ama piyasa berbat. Dizelin bir esprisi kalmadı artık. Evet yüksek tork az yakıyo bu doğru. Ama artık 2 lt nin hesabına bakacak değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizelin torkundan bahsediyolar sürekli ondan dolayi diyorum atmosferik motorlu bir çok araç turbo beslemeli dizeli tokatliyor her şekilde benzinli yani

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Siz birbirinizi yemeye devam edin. Halka geçirip duruyorlar siz de nasıl bize daha az geçirdi ama? diye birbinizle uğraşıyorsunuz.
  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt
    Yahu 50 tork fark yapar, araçlar aynı beygirse fark yapar diyorum. Burada 55 beygir fark var, beyni anlamak istemiyorsun hocam? Benim aracım uzun yolda 130 sabit hızla 7.5 yakıyor, 2.0 245 hp, onu da belirteyim. Asıl yakıt farkı şehir içinde açılıyor.

    Bunun yanında 1.6 dizel bir aracın herhangi bir yokuşta benim aracı geçme şansı yok, aracın torku 370 nm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xcorp -- 14 Mart 2020; 16:35:45 >
  • xcorp X kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda o değer normal hocam. Ben şehiriçi/şehirdışı ortalaması diyorum. 100 sabit 6.5'e düşer diye düşünüyorum. Aracınız nedir?
  • Motorinin benzinden pahalı olması da cidden trajikomik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 14 Mart 2020; 17:1:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt
    A4 45 tfsi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu elektrikli araba çıksa da her hafta yaşanan dizel-benZinli tartışmasından kurtulsak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel yakıt tabiatın kanayan yarası. Bu pisliği Avrupalılar insanlığın başına bela etti, aradan 1 asır geçti şimdi de nasıl kurtuluruz diye harıl harıl yasaklayıcı yasalar çıkarıyorlar. Türkiye'de de dizel araçların, en azından binek dizel araçların hangi yılda yasaklanacağı TBMM'de tartışılmalı ve net bir tarih verilme. 2030-2040-2050 yılı artık ne zaman uygun görülürse. 2050 den sonra toplu taşımaların tamamı elektrikli olur zaten. Toplu taşımaların sayısı belli olduğu için dizelden elektrikliye geçişi en kolay yaşayacak araçlar. Önemli olan hususi otomobillerin dizeli terk etme süreci. En zoru bu ve bunu en kolay yapmak benzini ve elektriği teşvik ederek olur. ABD ve Japonya'da dizelin yüzüne bakan yok ve dizel otomobil satışı yok denecek kadar az. Çünkü, yıllarca benzin teşvik edilmiş ve her yönden benzin avantajlı duruma getirilmiş. Dizel motor, dizel yakıt Avrupa otomobil sektörünün insanlığa kazığıdır. Kendileri de pişman ama iş işten geçmiş, 1 asır tabiatın canına okumuş, doğal olarak insanlığın canına okumuş. Gemi ve iş makineleri dışında dizel motor, dizel yakıt kullanmak çok anlamsız. Daha çok zaman var ama tırlar, kamyonlar bile elektrikli olacak. Traktörler elektrikli oldu bile fuarlarda tanıtılıyor. TBMM'de bir torba yasayla hususi dizellerin fişi çekilecek gibi duruyor. Onkoloji hastaneleri dolup taşmasın artık yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Virtual Reality -- 26 Nisan 2020; 22:51:34 >




  • faho kullanıcısına yanıt
    Talep düşünce, maliyetler artınca neden dizel üretilsin? BMW 50d kodlu dizel motorun üretimini bu yıl sonlandırıyor haberin yok herhalde. Banane w124 ten verdiğin örneğe bak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 14 Mart 2020; 17:33:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frknsysl F kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hocam, düşük hacimli turbo benzinli motorlar oldukça verimliler.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.