Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizele indirim gelir mi gelmez mi bilmiyorum, umrumda da değil. Dizel araç kullanıyorum, düşük tüketim de umrumda değil. Dizel araca 25-30 bin TL fark ödeyip binemeyen parası yetmeyen ( Konudakilerin bir çoğu öyle, üzerine alınanlar olacaktır ). Dizele fazla para veren adam o arabayı benzinli fiyatına satmıyor 2. elde bunu bir anlayın önce.

    Bir de yakıta acıyan adam arabaya binmesin vs gibi saçma geyikler dönmüş, otomatik benzinli araç ile 100 km yola 60-70 TL para vermek bana koymaz ama saçmalıktır. Çevremde benzinli araç kullananları görüyorum 50-100 liralık yakıt atıyorlar arabaya, bunda gocunulacak bir şey yok. Ben aracımı sıfır aldım aldığım günden beri de her yakıt alışımda fullüyorum. Tek depo yakıt ile Kocaeli-Edirne git gel yapıyorum + gittiğim yerde de cayır cayır geziyorum.




  • ymy67 kullanıcısına yanıt
    Elbette bir dizel araç bir benzinliden daha fazla hava kirliliği yaratır bunun aksini iddia etmedim. Hatta evet 10 yıla dizel araç kalmayacak yönelim turbo benzin ve hibrite olacak bunu ben de biliyorum. Benim bahsettiğim şey hali hazırda kullanılan dizelin az yakmasını çekmeyip havayı az kirletiyoruz ayağına fitnecilik yapılması. Bizim toplumumuzda bu hep vardır. Etrak 2010 yılından beri 15 kuruş yakan tiplerle dolu nasıl oluyorsa. Biz hangi aracı alırsak alalım en iyi en konforlu en güzel en performanslı odur. Benim kızdığım nokta bu. Sanki dizelin fiyatı benzini geçince kendi cebinden çıkacak para değişecekmiş gibi fesatça bir sevinme söz konusu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ne biçim insanlarsınız ya konu akaryakıt bile olunca kutuplaşıyor, bir anda benzinci dizelci oluveriyorsunuz. Bırakın karşınızdaki insanı kendinize benzetme çabalarını. Bir insan da size benzemesin, farklı kalsın. Olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski aracım da yeni aracım da benzinliydi, biri 1.4 biri 1.3 ikisini de tercih etmemin iki nedeni var, az km yapıyor oluşum.
    ikisi de ortalama 50 krş yakıyor, ama benim için uzun yol 3 4 yılda biri normalde de aylık max 500 km yol yapan biri için (ki bir depo eder aşapı yukarı 250 tl) dizel araç almak tamamen mantıksız.

    bu aracı alış sürecimde 1.5 dizel clio ve 1.4 benzin clio sürdüm, inanın dizel eşek, benzin at. yani yokuşu tırmanışından net belli ediyor, basınca gidiyor. ha benzini yiyor mu yiyor.

    bunun dışında benzinli araç için yağı suyu koy devam et, turbosu enjektörü ıvırı zıvırı yok, max olacağı conta yanığı oda 1.5-2 bin tl masraf. bence masraf acısından kesinlikle benzin tercih edilir, he yakıttan dezavantajlı derseniz, en azından araca edeceğim masrafa benzine veririm yakıt yoksa binmem diye düşünebilirsiniz.

    ses olayına girmiyorum zaten dizelin traktör misali çalışmasını inkar eden sağ üstten çarpıya basabilir. ha cebim değil kulağım delinsin diyorsan bilemem sana kalmış.

    egzost ve çevre kirliliği açısından durum zaten belli.


    sözün özü, az km yapıyor, sessizlik istiyor, bakımda az para harcamak istiyorsanız kesinlikle benzin tercih edilmeli. ha şunu da söyliyeyim şehir içinde zaten ikisi arasında çok fark yok o yüzden yaygaraya gerek de yok.


    komik bir karşılaştırma, herkesin ihtiyacına göre bakış açısını değiştirmek gerek.




  • Yeni nesil turbo benzin veya dizel benim için hiç fark etmez. İkisi de beni A noktasından B noktasına götürür. Uzun yol veya şehir içi ulaşımda da çok gaz basan biri değilim. Bu sebeple dizelmiş benzinliymiş çok fark etmez hangisi işime gelirse ona binerim. Uzun yolda dizel de olsa benzin de olsa 100 den az 120-130dan fazla gitmem. Arabaya da çok binen insanlar değiliz. Zaten yeni nesil turbo benzinliler de yakıt tüketiminde çok üzmüyor fakat hala benzinlilerin hepsini yakıt fiyatına baş gelemeyecek şekilde yaktığını sananlar var eski atmosferiklerde artık o. Dizel çok işimize gelmediği için tercih sebebimiz değil, dizele fazladan verilecek parayla arabaya opsiyon eklemekte güzel bir tercih.
    1.4 TSI 150 ACT kullanıcısıyız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geleneksel sidik yarıştırma.
    Her ikisi de insin rahat rahat binin ama yok. Hep art niyet.

    Kimse de demiyor ki ötv kdv'siz yakıt fiyatı şu diye
  • Ben dizeli yaşadığım yerde 4,50 TL'ye aldım en son. Ciddiyim! Ki son indirim dahil de değildi. Yani yarın gitsem muhtemelen 4 TL civarına alacağım. 👍🏻

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç DPF ye sahipse çabucak tıkanır haberiniz olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slamdunk393 kullanıcısına yanıt
    Filtrenin tıkanmasına yol açan nedir tam olarak? Mesela yakıta su mu ekliyorlar sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araçlarda yakıtın kalitesi önemli. Dizel benzine göre daha çok partikül içeriyor. Yakıt kalitesizse içindeki partikül miktarı fazla oluyor ama Su katılma gibi bir durum olmaz. DPF bu parçacıkları tutan ve daha sonra yüksek ısı ile yakan bir parça.
    Yanılmıyorsam Euro 5 motorlarda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzindeki sabit ÖTV 2.52 TL motorindeki 2.05 TL.
    Benzindeki otv yi motorinle esitleseler benzin 5 liralara geriler. Dunyada motorin fiyatlari iyice yükselmeye basladi. Belirli periyodlarla alta gecebilir ama sonunda benzinden pahali olacagi gercek.

    Ayrica gunluk ornek verecegim. Istanbul ici 2 arac kullanıyoruz benzer guzergahlarda. Biri 1.5 edc Clio digeri 1.4 dsg Jetta. Clio 5.5 yakarken Jetta 8.5 yakiyor. Clio'nun ne kadar tasarruflu oldugunu anlatmaya gerek yok. Buna ragmen makas oyle abartildigi gibi degil. Uzun yolda bircok dizel SUV'dan az yakabiliyor ki Tucson ve 3008'le karşılaştırdim 3 arac da 6 litre bandinda tamamladi. Sehirici benzinin inceliginden dur kalka dayanamamasi biraz makasi acabilir. Yeni nesil benzinli motorlar her markada artik cok verimli bunun yaninda hybridler iyice yayılıyor. Dizeli savunmak sacma satin alma maliyeti cok yuksek ve su fiyatlarla eskisi gibi yilda 20 25 bin yapmak da kurtarmayacak en az 40 binlere çıkmis durumda makas. Yeeeaa ben basa basa gidiyom 7 yakiyo benzin 12 yakiyo amaaaa. Ama yillik baraji asmiyorsan boru gibi zarar ediyorsun guzel kardesim. Kredi cektiysen faizinden sicak parandan 2.el makasindan. Sen savunmaya devam et dizeli ne de olsa köyüne 1 depoyla götürüyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok şükür sonunda. Dizelden nefret ediyorum. 2.0 altı dizelden.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yggdrasil Asgard kullanıcısına yanıt
    Biz benzinli araç kullananlar yakmasın diye itiyoruz hocam araçları. Tork olmayınca 5 kişi bindiğimizde gitmiyor araçlar ama 5 kişinin itiş gücü kuvvetli oluyor. Ne yapalım fakirlik işte.

    Dizele binmenin zenginlik göstergesi olduğu tek ülke Türkiye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xcorp -- 15 Mart 2020; 1:25:56 >
  • Toplu taşımaya ya da ne bileyim giydiğin pantolona zam gelince şey dersin ben benzinli arabaya biniyorum banane.

    Mahalle yanıyor ve arkadaşlar saçlarını tarıyor.Olması gereken akaryakıtta inanılmaz vergiyi konuşmak ama işte klasik türk-zebani hikayesi.

    Ben şimdi dizel araca biniyorum diye yarın LPG'ye zam gelince sevinmeli miyim? Ya da 2.0üstü motorların MTV'si katlaninca göbek mi atmalıyım?

    Bu millet yaprağı yemiş, herkes birbinin paçasına yapışmış yukarı çıkmasın diye.Aynen böyle devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leoon17

    eski aracım da yeni aracım da benzinliydi, biri 1.4 biri 1.3 ikisini de tercih etmemin iki nedeni var, az km yapıyor oluşum.
    ikisi de ortalama 50 krş yakıyor, ama benim için uzun yol 3 4 yılda biri normalde de aylık max 500 km yol yapan biri için (ki bir depo eder aşapı yukarı 250 tl) dizel araç almak tamamen mantıksız.

    bu aracı alış sürecimde 1.5 dizel clio ve 1.4 benzin clio sürdüm, inanın dizel eşek, benzin at. yani yokuşu tırmanışından net belli ediyor, basınca gidiyor. ha benzini yiyor mu yiyor.

    bunun dışında benzinli araç için yağı suyu koy devam et, turbosu enjektörü ıvırı zıvırı yok, max olacağı conta yanığı oda 1.5-2 bin tl masraf. bence masraf acısından kesinlikle benzin tercih edilir, he yakıttan dezavantajlı derseniz, en azından araca edeceğim masrafa benzine veririm yakıt yoksa binmem diye düşünebilirsiniz.

    ses olayına girmiyorum zaten dizelin traktör misali çalışmasını inkar eden sağ üstten çarpıya basabilir. ha cebim değil kulağım delinsin diyorsan bilemem sana kalmış.

    egzost ve çevre kirliliği açısından durum zaten belli.


    sözün özü, az km yapıyor, sessizlik istiyor, bakımda az para harcamak istiyorsanız kesinlikle benzin tercih edilmeli. ha şunu da söyliyeyim şehir içinde zaten ikisi arasında çok fark yok o yüzden yaygaraya gerek de yok.


    komik bir karşılaştırma, herkesin ihtiyacına göre bakış açısını değiştirmek gerek.
    ''1.5 dizel clio ve 1.4 benzin clio sürdüm, inanın dizel eşek, benzin at.yani yokuşu tırmanışından net belli ediyor,'' cümlesinden sonrasını okumamıza gerek kalmadı




  • durum, devletin dizel yakıtı gereksiz olarak desteklemesidir.

    rafineri çıkışında daha pahalı olan dizel yakıtın,vergi desteğiyle avantaj sağlamasıdır.Tarım,üretim,turizm vs. için kullanılan yakıt başım üstüne,hiç vergi alınmasın ancak bir 3.20d'de benzinli tofaş kadar ÖTV ödeyiversin zahmet olmazsa..
  • valla bugün ilk kez 150 liralık benzin aldım. hep lpg kullanırım, biraz benzinde kullandım. motor kendine geldi, sesi değişti. saçma sapan vergiler yüzünden benzin kullanmayı unutmşuz. 2000 lerin başında böylemiydi. benzin koyardık gezerik, kaç para yaktığına bile bakmazdık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcorp

    Biz benzinli araç kullananlar yakmasın diye itiyoruz hocam araçları. Tork olmayınca 5 kişi bindiğimizde gitmiyor araçlar ama 5 kişinin itiş gücü kuvvetli oluyor. Ne yapalım fakirlik işte.

    Dizele binmenin zenginlik göstergesi olduğu tek ülke Türkiye.
    Haterlara istinaden yazdım hocam ben, bu benzinli araç kullanıcılarındaki kin nefret neden acaba anlamıyorum. İstanbul şehir içinde sabah ve akşam aktif araç kullanan hiç kimse benzin ortalamasından memnun değil. Ülkede dizel ve lpg yakıtlı araç oranı da belli. Benzini gerçekten tercih eden biri asla gelip burada trollük yapmaz.

    Yok senede 40 bin km yapacaksın anca o zaman kârdasın yazmış biri neremle güleceğimi şaşırdım. Zaten dizel aracı da satarken benzinli araçla aynı fiyata satıyordu insanlar. Kafa yapısına bak arkadaş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    ''1.5 dizel clio ve 1.4 benzin clio sürdüm, inanın dizel eşek, benzin at.yani yokuşu tırmanışından net belli ediyor,'' cümlesinden sonrasını okumamıza gerek kalmadı

    Alıntıları Göster
    +1

    Ben de orada bıraktım okumayı. 1.5 Dci keçi gibi tırmanıyor her türlü yokuşu.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.