Şimdi Ara

BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
10.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese cümleten hayırlı sabahlar. Yaklaşık 6 ay önce ikinci sahibinden 2004 model Lada Vega 1.5 16 Valf 145000'de araç aldım. Şuan 153500'de. Araba aldığımda saat gibiydi, öyle ki lpgye geçişi bile hiç hissettirmiyordu. Yalnız yaklaşık 2 aydır debriyaja bastığımda, boşa aldığımda devir çok düşüyor bazen de stop ediyordu. Lpgye de sarsıntılı geçiyor. Cuma günü servise gittim boğaz kelebeği temizliği, gaz kelebek sensörü, rölanti motoru, termostat değişti adaptasyon yapıldı ustayla teste çıktık araba resmen şaha kalktı. İyi güzel sıkıntı yok ustayı bırakıp 4 km ilerde tüpçüye gittim tüpçü bu arabada sıkıntı var benzin ms aralığı çok uzun bunu düzelttir ayar olmaz buna dedi bana da gösterdi benzin enjeksiyon ms 8000 ile 11000 arası sürekli geziniyordu. Ustaya gittim o ne dedi Tlf edip beni tanıdığı bi tüpçüye gönderdi o da baktı etti olmaz dedi. Benim ustayı arayıp ısı sensörü ve oksijen sensöründen yapabilir dedi onları da değiştik. Yine gittim ustanın tüpçüsüne değerler yine aynı. Sonra ilk gittiğim tüpçüye gittim yine aynı olmaz böyle arabayı bir depo benzinde kullan belki düzelir dedi. Köyde yaşıyorum servis için 150 km yol gidip geliyorum.
    SONUÇ: Benzini fulleyip birde Carbon Clean attım hergün 50 km işe gidiş geliyorum. 2 gün oldu debriyaja bastığımda rölanti düşmesi, nadiren de stop etme devam ediyor. Arabanın elektrik aksamlarını, hava alma ihtimali olan bütün hortumları kontrol ettim bişey bulamadım.
    Şimdi; ben bu sorunu çözerim bana getir, yada şöyle yap, şurasını kontrol et, şundandır düzelir diyen ustalarımızdan yardım bekliyorum.
     BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU







  • Bilgisayara bağlattıniz mı? Arıza ışı yanıyor mu? Hava ile alakalı çoğu parçayı değiştirmişsiniz. Tek marşta çalışıyor ama biraz geç alıyorsa hava akışmetre(debimetre) ile alakalıdır. OBD ile bağlanıp değerlerine bi bakın derim. Eğer calisma uzun suruyorsa genelde debimetre hatasindan olabilir, buda motor devirlendiginde vites degistirmek icin debriyaja bastiginizda, rolantide duzgun durmaya calisma, nadirende olsa stop etme olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kasalar lpg ile tam uyumlu değil diye duydum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpgden ziyade araç benzinde çalışırken tolerans gösterdiği değerlerin, lpg de çalışırken arızaya dönüşmesi oluyor. Yani örneğin rolanti valfi idare eder ama lpg takilinca yada kullanim suresi artinca tolere edemiyor. Duzgun bir arabaya duzgun bir montaj olursa pek tabi ariza gostermeyebilir. Araç fazla satmadiginicin ustasini bulmak, anlayan birilerine denk gelmek zor. Ayni sey lpg icinde gecerli tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Demirelektrik -- 25 Mart 2016; 15:32:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parcaciyla anlasip aracin kendi ecu yu degistirip deneyin.Diger ihtimal surekli benzinde kullanmayacaginiza gore sistem atiyorum atiker ank ist basbayisinden lada vega 16v icin ayar parametrelerini gondermelerini veya uzaktan baglanip ayar yapmalarini isteyin.

    En kolayi yasadiginiz sehirde lada vega 16v satan varsa alici ayagina adamla gorusup lpg ci ye gidip benzin,lpg parametrelerine bakin.Baktiniz sizden farkli usta ayarlari bilgisayara kaydetsin kendi araciniza aktarin.Valla baska bisey gelmiyor akla,en mantiklisi bunlar bosuna para dokmeyin herseyi degistirmissiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 25 Mart 2016; 16:05:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar cevaplar için çok sağolun. şöyle ki aracı aldığım 2. sahibi eniştemdi ve 8 yıl boyunca serviste yaptırmış bakımını bende uzak demiyorum sadece servise gidiyorum başka kimse ellemiyo arabayı. arıza cihazında sadece oksijen sensörü görünüyo değişmemize ragmen 5 km sonra yine yanıyo markası bosch. bir hafta benzinde kullandım debriyaja basınca stop etmedi ama devir dibine kadar düşüp 1500 lere çıkıyo sonra sabitliyo kendini 900e. bugünden itibaren tekrar gaza aldım. lpgnin garantisi devam ediyor daha 30000 km önce takıldı. takan yer işin ehli burda herkes bilir, lpgde problem yok diyo adamlar. bence de lpgde problem yok benzinde düzelince lpgde de sıkıntı olmayacak buna eminim. internet ve forum araştırmalarımda % 90 oksijen sensörü çıkmış, bunu eleyerek sonraki gidişimde emme ve egzoz manifoldu, triger sente kontrolü, yine olmazsa büyük ihtimal subap yanması olarak düşünüyorum. çünkü lpg li araçlarda subap yanması ve benimki gibi durum oldukça fazla.




  • Oksijen sensoru bende de ayni seyi yapiyo degistirmek fayda etmiyo. Aslinda sensor degilde emme egzos manifolt contasindan hava aliyorsa sensorde sasiriyo surekli bozuluyor. Tecrube ile sabit.
    Sente ayarinda bozukluk olsa, egzostan pif puf diye ara ara tiksirir araba. Sanmiyorum ama bi baktirin, birde subab ayari yapilicaksa, orjinali 8V de 0.20 ye 0.35 seninkindede ayniysa lpg oldugu icin 0.25 e 0.40 ayarlattir, arabanin nefes aldigini farkediceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Direkt Enjeksiyon Araçlarda Lpg
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benim araba 16 valf subap ayarı olmuyo hidrolik subapmış kendi ayarlıyormuş. ayarsızlık olsa ses yapar en iyi yağı kullanıyor ve km'sinden önce değişiyoruz. yanıksa yapacak bişey yok motor açılıp değişecek. önceliğim senin de dediğin gibi emme manifoldu. yanık subapla ilgili detaylı anlatım aşağıdaki linkde.
    http://mutluoto.com/mutlu-oto-blog/63-lpg-ve-subap-erimesi-sorunu
    Bu mesaja eklenen görseller:

     BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU BENZİN ENJEKSİYON MİLİSANİYE SORUNU




  • Butun vegalar hidrolik, ayardan kasıt şim boşluklarini kastettim. Subap ayar şimleri var bakin nette göreceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onu da söyledim adam onun ayarı yok diyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bir süre daha benzinde kullandıktan sonra sorun çözüldü arkadaşlar. Benzin milisaniye 3.5 ile 4 arasında. Başarılı bir şekilde kalibrasyon da yapıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 5 Nisan 2016; 17:26:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Evet bir süre daha benzinde kullandıktan sonra sorun çözüldü arkadaşlar. Benzin milisaniye 3.5 ile 4 arasında. Başarılı bir şekilde kalibrasyon da yapıldı.

    Benzinle kullanınca ecu otomatik ayarını kendi hafızasına kaydedip,enj. süresini 3.5 ve 4.0 mı yaptı ? İlginç kalibrasyonu cihaza bağlamadan mı yaptınız ? LPG ye geçince gene bozulmasın ?
  • Lpg'cide atiker programında benzin ms 9 ile 11 arası gidip geliyordu. Hal böyleyken lpg enjeksiyon süresi de 12'nin üzerindeydi. Lpg'ci bir depo benzinde kullan düzelme ihtimali var dedi. Bende öyle yaptım 3 hafta sonra lpg'ye tekrar bağlandığında benzin enjeksiyon ms 3.5, 4 arası iken lpg enjeksiyon ms değeri de 5 küsürlerdeydi ve düzgün bi şekilde kalibrasyon da yapıldı sıkıntı yok. Bende lpg kablosu ve yazılımını aldım ve değerler aynı değişen birşey yok yakıt inanılmaz düştü. Ama daha sonra tekrar nükseder mi bilemem.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.