Şimdi Ara

Benzinli Araç Yüksek Vites Düşük Devir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
9.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • "Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
    Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
    Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor."



    Arkadaşlar üstteki yazıyı başka bir forumda okumuştum,Benzinli araçlar için gerçekten doğrumudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cliohb1416v -- 4 Mart 2013; 15:06:21 >







  • doğru...
  • Doğrudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araçta maksimum torkta tasarruf
    yapamazsınız.Çünkü atmosferik motorlarda
    genelde 4000 civarında verir maks torku bu
    devirde tasarruf olmaz.Üstte yazılanlar dizel araç
    için söz konusudur.Çünkü maks torku 1750 2000
    civarında vermeye başlar.Az yakmak için önemli olan aracı taşımaya yeterli olan mümkün olan en
    az devirde kullanmak ile olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru.

    Fakat birşey eklemek istiyorum.

    Özellikle Atmosferik benzinli araçlar için.

    Rampa çıkıyorsunuz ve aracınızın çekişi düşmeye başladı 2.500 devirin altına düşer düşmez çekinmeyin ve aracınızın motoru maksimum tork'u kaç devirde veriyorsa o devire çıkıp rampayı çıkın.

    Yüksek viteste çıkma fantaziniz hem araçta ekstra yakıt sarfiyatı oluşturur yakıtı verimli kullanamamış olursunuz.


    Şahsen denedim aracım 1.4 100 beygir atmosferik benzinli ve maksimum torkunu 4000 d/d'da veriyor.

    5. vites 80 kilometre sürat ile yokuş çıktım ve yakıt tüketimini sıfırladım 7.8 litreye kadar çıktı.

    4. vites 4000 devir bandında yaklaşık 90-100 km/s süratlerde kullandığımda ise 6.6 litreden yukarı çıkmadı iki rampada benzer eğime sahipti.

    4.000 devir de çok az gaza basıyorsunuz devirlenme gibi bir probleminiz yok çünkü araç rampayı rahatlıkla çıkıyor.

    Yüksek viteste ise isterseniz dip gaz yapın araç buna tepki vermediği için daha yüksek patlama yaratmak için daha fazla yakıt çekiyor depodan.

    Aracınızın yüksek devir çevirmesi her zaman çok yakacağı anlamına gelmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforgiv3n -- 4 Mart 2013; 15:14:58 >




  • quote:

    Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir.


    Bu kısıma kadar doğru gelmiş. Bu kısım doğru değil. Daha doğrusu burada bahsedilen "verimli çalışma" yakıt verimililiği değildir. Devire göre çıkan kuvvetin vermli olduğu devirdir.

    Leopard arkadaş da bunu yakalamış ama ben bir şey ekliyorum. Bu benzinli motorda olduğu gibi dizelde de doğru değildir. Ekonomi için seyr sırasında motorun silklemediği en düşük devirler tercih edilmeli, hızlanırken veya yük altında ise orta-üst devirler tercih edilmelidir.
  • Aslında çok basit.

    Gaz pedalına en az bastığınız,en yüksek vitestir doğru vites.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kesınlıkle dogru.yol bılgısayarlı bı arabada bu yazılanları test edebılırsınız.aynı sonucları alırsınız hemen hemen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir.


    Bu kısıma kadar doğru gelmiş. Bu kısım doğru değil. Daha doğrusu burada bahsedilen "verimli çalışma" yakıt verimililiği değildir. Devire göre çıkan kuvvetin vermli olduğu devirdir.

    Leopard arkadaş da bunu yakalamış ama ben bir şey ekliyorum. Bu benzinli motorda olduğu gibi dizelde de doğru değildir. Ekonomi için seyr sırasında motorun silklemediği en düşük devirler tercih edilmeli, hızlanırken veya yük altında ise orta-üst devirler tercih edilmelidir.

    Burada sihirli cümle şu: " motorun silklemediği en düşük devirler tercih edilmeli"

    Bu kurala uyar ve trafiği uzağı görerek araç kullanarak frenlemeyi minimumda tutarsanız fabrika verilerinin rahatlıkla altına inersiniz .

    20 yıllık sürüş ve 25 aracın kullanımı sonucu tecrübeyle sabittir




  • kendi aracımda en ekonomik sürüş için 2200-2500 devir arası vites değiştiriyorum. atmosferik araçlarda genelde bu devirler en ekonomiktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Doğru.

    Fakat birşey eklemek istiyorum.

    Özellikle Atmosferik benzinli araçlar için.

    Rampa çıkıyorsunuz ve aracınızın çekişi düşmeye başladı 2.500 devirin altına düşer düşmez çekinmeyin ve aracınızın motoru maksimum tork'u kaç devirde veriyorsa o devire çıkıp rampayı çıkın.

    Yüksek viteste çıkma fantaziniz hem araçta ekstra yakıt sarfiyatı oluşturur yakıtı verimli kullanamamış olursunuz.


    Şahsen denedim aracım 1.4 100 beygir atmosferik benzinli ve maksimum torkunu 4000 d/d'da veriyor.

    5. vites 80 kilometre sürat ile yokuş çıktım ve yakıt tüketimini sıfırladım 7.8 litreye kadar çıktı.

    4. vites 4000 devir bandında yaklaşık 90-100 km/s süratlerde kullandığımda ise 6.6 litreden yukarı çıkmadı iki rampada benzer eğime sahipti.

    4.000 devir de çok az gaza basıyorsunuz devirlenme gibi bir probleminiz yok çünkü araç rampayı rahatlıkla çıkıyor.

    Yüksek viteste ise isterseniz dip gaz yapın araç buna tepki vermediği için daha yüksek patlama yaratmak için daha fazla yakıt çekiyor depodan.

    Aracınızın yüksek devir çevirmesi her zaman çok yakacağı anlamına gelmez.




    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Doğru.

    Fakat birşey eklemek istiyorum.

    Özellikle Atmosferik benzinli araçlar için.

    Rampa çıkıyorsunuz ve aracınızın çekişi düşmeye başladı 2.500 devirin altına düşer düşmez çekinmeyin ve aracınızın motoru maksimum tork'u kaç devirde veriyorsa o devire çıkıp rampayı çıkın.

    Yüksek viteste çıkma fantaziniz hem araçta ekstra yakıt sarfiyatı oluşturur yakıtı verimli kullanamamış olursunuz.


    Şahsen denedim aracım 1.4 100 beygir atmosferik benzinli ve maksimum torkunu 4000 d/d'da veriyor.

    5. vites 80 kilometre sürat ile yokuş çıktım ve yakıt tüketimini sıfırladım 7.8 litreye kadar çıktı.

    4. vites 4000 devir bandında yaklaşık 90-100 km/s süratlerde kullandığımda ise 6.6 litreden yukarı çıkmadı iki rampada benzer eğime sahipti.

    4.000 devir de çok az gaza basıyorsunuz devirlenme gibi bir probleminiz yok çünkü araç rampayı rahatlıkla çıkıyor.

    Yüksek viteste ise isterseniz dip gaz yapın araç buna tepki vermediği için daha yüksek patlama yaratmak için daha fazla yakıt çekiyor depodan.

    Aracınızın yüksek devir çevirmesi her zaman çok yakacağı anlamına gelmez.




    Kesinlikle katılıyorum...

    1.3 100 BG Auris kullanıyorum bende.
    Rampada 6. viteste 2.300 devirde gittiğimde tüketim 9 Litre'lere kadar fırlıyor anlık.
    Fakat 5. vites 3.000 devir üstünde devam ettiğimde 7 Litre'lere düşüyor.

    Atmosferik güçlü olmayan, yüksek beygir gücüne sahip olmayan araçlar rampaları maksimum tork devrinde çıktıklarında gerçekten daha az tüketiyor.

    Benim aracım özellikle 1.900 devirde vites değiştirme uyarısını yakıyor.
    Bende bu şekilde kullandığımda birebir fabrika verilerini tutturuyorum. Hatta dahada altına iniyorum.

    İlk mesajda yazılan bence dizel araç için.

    Benzinli atmosferik motorlar zaten maksimum torklarını 4.000 devir üzerinde veriyor eee bu devire çıkana kadar, yada bu devirde ilerlediğimizde yakıt tüketimi hayli artıyor.
    Auris maks. torkunu 4.200 devirde veriyor. Şahsen bu devirlere sadece ve sadece sollamalarda yada araç yüklüyken rampalarda ulaşıyorum.
    Normal kullanımda, şehir içi dışı farketmez hiçbir şekilde 4.000 devir üzerine çıkmam ve çıkmadımda. Çıktığım taktirde yakıt resmen abartıyor kendini tüketimde.

    Eskiden benzinli araçlar 3.000 devirden sonra vites değiştirsin derlerdi.
    Şimdi bakıyorum en basitinden Golf, i30, Auris otomatik vitesleri mesela 70 KM hızla giderken vites bi bakıyorsunuz 5. viteste, devir 1.800 civarlarında. Eee hani motor ölüyordu? Ya araç üreticileri, yanlış yapıyor. Yada benzinli araçta düşük devirde vites atılmaz deyimi şehir efsanesi. Ziraa dediğim gibi kendi aracım 1.900 devirde vites değişim göstergesi ışığı yakıyor, sakin kullanımda.




  • aracım çok yakmasın param cebimden uçmasın diye motorun silkelenmediği minumum devirle istanbul trafiğinde yol aldığınızı düşünün,trafik ışıklarını drag start ışığı düzlükleri start-finiş düzlüğü zannedenler var her gün en az 10 tane barzoyla kavga edersiniz..
  • " teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir"

    bu yoruma göre benim aracım "127/3750 Nm " gösteriyor .En verimli ve en ekonomik devir 3700 ler mi oluyor ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.