Şimdi Ara

Benzinli mi, dizel mi, hibrit mi, elektrikli mi? Hangi otomobil daha ekonomik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
1.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy şu anda #19
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #4
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinli mi, dizel mi, hibrit mi, elektrikli mi? Hangi otomobil daha ekonomik?
    Türkiye’de otomobil sahibi olmak kadar, yıllık yakıt ve bakım maliyetlerini karşılamak da giderek daha fazla önem kazanıyor. Yükselen akaryakıt fiyatları ve artan bakım masrafları, içten yanmalı motorlara sahip araçları daha maliyetli hale getirirken, hibrit ve elektrikli otomobiller avantajlarını korumaya devam ediyor. Ancak, 2025’te yürürlüğe girecek bazı düzenlemeler elektrikli araç sahiplerini de etkileyebilir. İşte yakıt türlerine göre otomobillerin tüketim ve bakım maliyetleri...



    Benzinli ve dizel araçlarda yüksek masraflar



    Hürriyet’ten Taylan Özgür Dil’in haberine göre benzinli araçlarda yakıt tüketimi maliyetleri başı çekiyor. Türkiye’nin en çok satan modellerinden Fiat Egea, 100 km’de ortalama 7 litre yakıt tüketerek kilometre başına 3 TL harcıyor. Bu durumda, yılda 20 bin kilometre yol yapan bir Egea kullanıcısı için yıllık yakıt masrafı 60 bin TL’yi aşıyor.



    Benzinli mi, dizel mi, hibrit mi, elektrikli mi? Hangi otomobil daha ekonomik?
    Dizel araçlar ise daha düşük yakıt tüketim oranlarıyla dikkat çekiyor. Örneğin, Renault Megane 100 km’de ortalama 6 litre tüketiyor ve kilometre başına 2.57 TL masraf çıkarıyor. Bu da yıllık 20 bin km kullanımda 51 bin 444 TL’lik bir yakıt giderine denk geliyor. Ancak, doğaları gereği dizel araçların bakım maliyetleri benzinlilere kıyasla daha yüksek.



    Hibrit ve elektrikli avantajlı



    Tam hibrit araçlar, özellikle şehir içi kullanımlarda ekonomik çözümler sunuyor. Toyota Corolla Hybrid, 100 km’de ortalama 5 litre yakıt tüketerek kilometre başına 2.14 TL harcıyor. Bu hesapla, yılda 20 bin km yol yapan bir Corolla Hybrid sahibinin yıllık yakıt masrafı yaklaşık 42 bin 890 TL olarak karşımıza çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.Eski tip sürücü belgelerinin yenilenme süresi uzatıldı



    Türkiye’nin en çok satan elektrikli modeli Togg T10X, evden şarjla kilometre başına sadece 54 kuruş harcıyor. Bu da yıllık 20 bin km kullanımda yaklaşık 10 bin 540 TL’lik bir maliyet anlamına geliyor. Ancak, yalnızca özel şarj istasyonları kullanıldığında bu rakam kilometre başına 1.63 TL’ye çıkıyor ve yıllık enerji gideri 32 bin 600 TL’yi buluyor. Bu arada 2025’te yürürlüğe girecek olan yıllık 5 bin kWh’lik konut şarj limiti, araçlarını evden şarj eden elektrikli otomobil sahiplerinin maliyetlerini iki katına çıkarabilir.



    Otomobillerde yakıt tipine göre yıllık yakıt gideri
    Marka Model Yakıt Türü Tüketim (100 km) Km başına tüketim Yıllık gider
    Fiat Egea  Benzin 7 litre 3.00 TL 60.046 TL
    Renault Megane Dizel 6 litre 2.57 TL 51.444 TL
    Toyota Corolla  Hibrit 5 litre  2.14 TL 42.890 TL
    Togg (Evden Şarj) T10X Elektrik 17 kWh 0.53 TL 10.540 TL
    Togg (Özel istasyonlardan şarj) T10X Elektrik 17 kWh 1.63 TL 32.600 TL


    Bakım masrafları ne diyor?



    Elektrikli araçlar bakım masraflarında da büyük avantaj sağlıyor. Benzinli ve dizel araçların üç bakımda toplam 55 bin TL’lik masraf çıkardığı yerde, elektrikli bir aracın ilk bakım maliyeti yaklaşık 10 bin TL seviyesinde kalıyor.



    Burada elektrikli araçlarda bataryanın tamamen bittiğinde oluşacak maliyetler de kafalara takılıyor. Çoğu elektrikli araç üreticisi hem batarya hem de elektrik motorları için 8 ila 10 yıllık bir garanti veriyor. Ancak bu, 10 yıl sonra aracın kullanılamaz hale geleceğini anlamına gelmiyor. Bu, genellikle bataryanın kapasitesinin yüzde 75 seviyelerine düşeceği anlamına geliyor. Yani, 400 km menzil sunan araçta artık menzilin 300 km’ye düşeceği anlamı çıkartılabilir. Velev ki batarya 10-15 yıl içinde kapasitesinin büyük bir kısmını kaybetmiş olsun. Burada da paranın gelecekteki değeri ve maliyetlerin 10-15 yıl içinde düşeceği seviyeyi hesaba katmak gerekiyor. Dolayısıyla bu, büyük bir endişe kaynağı olarak görülmemeli.




    Kaynak:https://bigpara.hurriyet.com.tr/amp/haberler/ekonomi-haberleri/otoda-tuketim-ve-bakim-hesabi_ID1603385/
    Kaynak:https://www.motortrend.com/features/ev-battery-lifespan-degradation-replacement-cost-study/







  • Abimde elektirikli araç var gerçekten çok avantajlı ve uygun fiyatlı o araç ile gezmek. Lakin bazı handikapları dezavantajları var yerine göre.


    Az düz yol görmesin az bastımı hemen piller boşalıyor. Kağıt üstünde 400-500 km menzil diyorlar ama real hayatta 350 leri anca görüyorsun. Yakın mesafelerde çok rahat üstüne yüksek tork ve güç alıyorsun araçtan. Ama uzun yol giderken aman şurda mı şarj edeyim ilerde mi edeyim telaşı sıkıntı. Bayram veya resmi tatilerde şarj işi sıkıntı yoğunluk oluyor.


    Yüzde 20 lere düşünce insan panikliyor. Şarj yeri sayıslarıda sıkıntı halen daha. Gidiyorsun yer yok bozuk sıra var veya kamilin biri benzinli aracını elektirikli araç yerine park etmiş gitmiş flan hesaplarını bozabiliyor insanların. Veya her uzun yolda bir 30-40 dk mola verdirmek zorunda bırakıyor seni bunlar hep handikaplar. Veya kısmen kırsal bir yere giderken şarj istasyonu bulamama sorunu oluyor. Br balık yemeye gidelim yöresel bir yere dedik. Sistemde orada şarj istasyonu var gösteriyor bir gittik kaldırmışlar diğeride arızalı çıktı. Kıtı kıtına yüzde 10 şarjla anca döndük eve bunlar hep handikap işte...


    Ama evinden şarj ediyorsan çok ama çok uyguna gezme imkanı. Yıllık bakım giderleri düşük çok güzel tork ve güç var flan bunlar güzel yanları.


    Lakin ben Hibrit araçtan yanayım 150-200km ye kadar elektirikli ile gidebilen üstüne turbolu yeni nesil benzinli motoru olan araçlar en ideali olacak gibi ilerleyen süreçte. İstersen hiç durmadan 1000 km ye kadar yol git istersen kısa mesafelerde günlük şarjlar ile 150-200km ye kadar elektlrlkli ile uyguna gez... Bu BYD sonrası bu alana diğer araçlarında girmesiyle o piyasa canlanacaktır.

    Arka motoru elektirikli , ön motoru dizel bir araç olsa , başta hangi motor ile gideceğimizi belirlesek ne güzel olurdu. Tesla Model Y sahibiyim frunkı hiç kullanmadım, oraya misal 1.3 multijet rahat sığar 20lt yakıt deposuyla birlikte.. Benzin tehlikeli olduğu için olmaz böyle bir sistemde dizel kullanılması gerekir (güvenlik sebebiyle) . Batarya minimum 60kw olacak çünkü.

    Frenlerken arka motor rejen yapacağı için bataryada dolmuş olur , uzun yol şehiriçi fark etmeden rahat rahat kullanılır.

    Sistem olarak benzin + lpg hybrid çözüme göre karmaşık olabilir elektirik + dizel hybrid seçeneği kabul ama kafa rahatlığı sağlayacağı kesin

    Neden 1.3 multijet hem küçük diğer rakiplerine göre hem de torku hacmine göre iyi.

    Not: bu hayal Türkiye deki saçma vergi sistemi gözardı edilerek kurulmuştur :)
  • şu hidrojeni -260 derece sıvıda tutma olayı olmasa veya şunu -16 dereceye bile indirebilseler aslında hidrojen geleceğin her anlamda enerji kaynağı olacak.


    ister pil yap ister yak termik santralden elektrik üret vs.

  • Verimlilik konusunda elektrikli araçlar iyi.

    Fakat kullanım pratikliği konusunda kesinlikle Hybrid araçlar önde gelir
  • Böyle saçma sorumu olur Türkiyede yaşıyorsan hiç biri tabiki

  • böyle saçma mantık mı olur?


    hangisi daha ekonomik demiş, yani diğerlerinden daha ekonomik olanı seçiyoruz. bu çok ekonomik çok ucuza geziyoruz dememiş ki.


    evden şarjla elektrikli araçla 20 bin km yi 10 bin liraya yapabilirsin. bu da ekonomik değil diyorsanız artık Benzinli mi, dizel mi, hibrit mi, elektrikli mi? Hangi otomobil daha ekonomik? 

  • Abimde elektirikli araç var gerçekten çok avantajlı ve uygun fiyatlı o araç ile gezmek. Lakin bazı handikapları dezavantajları var yerine göre.


    Az düz yol görmesin az bastımı hemen piller boşalıyor. Kağıt üstünde 400-500 km menzil diyorlar ama real hayatta 350 leri anca görüyorsun. Yakın mesafelerde çok rahat üstüne yüksek tork ve güç alıyorsun araçtan. Ama uzun yol giderken aman şurda mı şarj edeyim ilerde mi edeyim telaşı sıkıntı. Bayram veya resmi tatilerde şarj işi sıkıntı yoğunluk oluyor.


    Yüzde 20 lere düşünce insan panikliyor. Şarj yeri sayıslarıda sıkıntı halen daha. Gidiyorsun yer yok bozuk sıra var veya kamilin biri benzinli aracını elektirikli araç yerine park etmiş gitmiş flan hesaplarını bozabiliyor insanların. Veya her uzun yolda bir 30-40 dk mola verdirmek zorunda bırakıyor seni bunlar hep handikaplar. Veya kısmen kırsal bir yere giderken şarj istasyonu bulamama sorunu oluyor. Br balık yemeye gidelim yöresel bir yere dedik. Sistemde orada şarj istasyonu var gösteriyor bir gittik kaldırmışlar diğeride arızalı çıktı. Kıtı kıtına yüzde 10 şarjla anca döndük eve bunlar hep handikap işte...


    Ama evinden şarj ediyorsan çok ama çok uyguna gezme imkanı. Yıllık bakım giderleri düşük çok güzel tork ve güç var flan bunlar güzel yanları.


    Lakin ben Hibrit araçtan yanayım 150-200km ye kadar elektirikli ile gidebilen üstüne turbolu yeni nesil benzinli motoru olan araçlar en ideali olacak gibi ilerleyen süreçte. İstersen hiç durmadan 1000 km ye kadar yol git istersen kısa mesafelerde günlük şarjlar ile 150-200km ye kadar elektlrlkli ile uyguna gez... Bu BYD sonrası bu alana diğer araçlarında girmesiyle o piyasa canlanacaktır.





  • Devlete ödediğiniz yıllık vergileri giderden saymıyor musunuz? Mesela 1.8cc motorlu corollanın vergisi ne kadar? Sonuçta medeni ülkelerde olduğu gibi emisyon değerlerine göre değil, motor hacmine göre çağ dışı bir vergi sistemi var..
  • Arka motoru elektirikli , ön motoru dizel bir araç olsa , başta hangi motor ile gideceğimizi belirlesek ne güzel olurdu. Tesla Model Y sahibiyim frunkı hiç kullanmadım, oraya misal 1.3 multijet rahat sığar 20lt yakıt deposuyla birlikte.. Benzin tehlikeli olduğu için olmaz böyle bir sistemde dizel kullanılması gerekir (güvenlik sebebiyle) . Batarya minimum 60kw olacak çünkü.

    Frenlerken arka motor rejen yapacağı için bataryada dolmuş olur , uzun yol şehiriçi fark etmeden rahat rahat kullanılır.

    Sistem olarak benzin + lpg hybrid çözüme göre karmaşık olabilir elektirik + dizel hybrid seçeneği kabul ama kafa rahatlığı sağlayacağı kesin

    Neden 1.3 multijet hem küçük diğer rakiplerine göre hem de torku hacmine göre iyi.

    Not: bu hayal Türkiye deki saçma vergi sistemi gözardı edilerek kurulmuştur :)
  • Aylık belirli bir faturanın üzeri, piyasa takas fiyatından faturalandırılmaya başlanacak söylentileri var. Bu gerçekleşirse evden ucuza şarjı unutun.

    Edit:
    Zaten haberi de yapılmış:
    https://www.donanimhaber.com/elektrikli-aracini-evden-sarj-edenlere-5-bin-kwh-limit-soku--184318



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 18 Kasım 2024; 19:16:11 >
  • Ben benzin alırım elektrikle uğraşamam.

  • yazar temennilerini paylaşmış. hibrit araçlar 3-5 sene sonra adamın canına okuyor bakım masraflarıyla. elektriklilerin nasıl olacağını şu an için bilmiyoruz. senelik bakım yok diyorlar ama diğer taraftan da 3-5 kere motoru, 10 kere bataryası değişmiş tesla haberleri okuyoruz. korkutuyor bunlar haliyle.
  • Evde şarj istasyonu kurmaya uygun otoparkım yok, dizeli de sevmem. Yemişimin ekonomisini diyerek benzinli ile devam.

  • Kesinlikle elektrikli. Özellikle evden şarj ile bayağı uyguna geliyor. Ancaaak... Son gelen düzenlemeyle birlikte (bugün son dakika geçildi) 1 Ocak 2025 itibarıyla onun da üstüne çökecekler. Yani bu ülkede ekonomik bir otomobil ne yazık ki yok. Bir şekilde alıyorlar paraları.

  • Hibrit + LPG en ucuzu bu gerisi hikaye
  • LPG'li :D
  • HakanErTr kullanıcısına yanıt
    Chr var bir arkadaşta 1.8 motor var diye? 12 bin tl vergi ödemişti galiba, daha bunun ilerde batarya değişimi vs var daha. Totalde hepsi birbirine yakın rakamlarda masraf çıkartıyor.
  • elektrikli araclarin mtvlerinide yazarsaniz tablo daha net olur....
  • Hiç kontak açmadan bana Model Y SR'ın yıllık maliyeti 47.624 TL


    10.224 TL MTV (Yıllık - 5112 + 5112)


    28.750 TL Kasko (Allianz'dan en full)


    8.650 TL Trafik sigortası (Eureko sigorta / şehir: İstanbul)


    Yıllık 10.000km yapıyorum , evde şarj imkanı henüz yok. KM başını yukardaki Togg hesabına göre yaparsam şarj 16.300TL tutsa toplamda yıllık 63.924 TL tutuyor. 12 aya bölersek 5.327 TL gideri olmuş oluyor.



    İçten yanmalı arabalardaki gibi bir yağ ve filtre ihtiyacı yok, dpf,egr,adblue,enjektör,bobin,triger,bujin,üst kapak,turbo,conta yakması,dsg,rektifiye v.b akarı kokarı olmaması sebebiyle tercih ettim malum sanayideki ustalar el ovuşturmuş bekliyor.

  • Dizel candır, gerisi boşa heyecan

    Ben rahmetli olana kadar dizeller yasaklanmasın bana yeter

    Sonra sizler ne yaparsanız yapın, çoook da :) :)
  • Elektrik (min 1200km menzil) > Hibrit > Dizel > Benzin
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.