|
Benzinli mi, dizel mi, hibrit mi, elektrikli mi? Hangi otomobil daha ekonomik?
-
-
şu hidrojeni -260 derece sıvıda tutma olayı olmasa veya şunu -16 dereceye bile indirebilseler aslında hidrojen geleceğin her anlamda enerji kaynağı olacak.
ister pil yap ister yak termik santralden elektrik üret vs.
-
Verimlilik konusunda elektrikli araçlar iyi.
Fakat kullanım pratikliği konusunda kesinlikle Hybrid araçlar önde gelir -
Böyle saçma sorumu olur Türkiyede yaşıyorsan hiç biri tabiki
-
böyle saçma mantık mı olur?
hangisi daha ekonomik demiş, yani diğerlerinden daha ekonomik olanı seçiyoruz. bu çok ekonomik çok ucuza geziyoruz dememiş ki.
evden şarjla elektrikli araçla 20 bin km yi 10 bin liraya yapabilirsin. bu da ekonomik değil diyorsanız artık
-
Abimde elektirikli araç var gerçekten çok avantajlı ve uygun fiyatlı o araç ile gezmek. Lakin bazı handikapları dezavantajları var yerine göre.
Az düz yol görmesin az bastımı hemen piller boşalıyor. Kağıt üstünde 400-500 km menzil diyorlar ama real hayatta 350 leri anca görüyorsun. Yakın mesafelerde çok rahat üstüne yüksek tork ve güç alıyorsun araçtan. Ama uzun yol giderken aman şurda mı şarj edeyim ilerde mi edeyim telaşı sıkıntı. Bayram veya resmi tatilerde şarj işi sıkıntı yoğunluk oluyor.
Yüzde 20 lere düşünce insan panikliyor. Şarj yeri sayıslarıda sıkıntı halen daha. Gidiyorsun yer yok bozuk sıra var veya kamilin biri benzinli aracını elektirikli araç yerine park etmiş gitmiş flan hesaplarını bozabiliyor insanların. Veya her uzun yolda bir 30-40 dk mola verdirmek zorunda bırakıyor seni bunlar hep handikaplar. Veya kısmen kırsal bir yere giderken şarj istasyonu bulamama sorunu oluyor. Br balık yemeye gidelim yöresel bir yere dedik. Sistemde orada şarj istasyonu var gösteriyor bir gittik kaldırmışlar diğeride arızalı çıktı. Kıtı kıtına yüzde 10 şarjla anca döndük eve bunlar hep handikap işte...
Ama evinden şarj ediyorsan çok ama çok uyguna gezme imkanı. Yıllık bakım giderleri düşük çok güzel tork ve güç var flan bunlar güzel yanları.
Lakin ben Hibrit araçtan yanayım 150-200km ye kadar elektirikli ile gidebilen üstüne turbolu yeni nesil benzinli motoru olan araçlar en ideali olacak gibi ilerleyen süreçte. İstersen hiç durmadan 1000 km ye kadar yol git istersen kısa mesafelerde günlük şarjlar ile 150-200km ye kadar elektlrlkli ile uyguna gez... Bu BYD sonrası bu alana diğer araçlarında girmesiyle o piyasa canlanacaktır.
-
Devlete ödediğiniz yıllık vergileri giderden saymıyor musunuz? Mesela 1.8cc motorlu corollanın vergisi ne kadar? Sonuçta medeni ülkelerde olduğu gibi emisyon değerlerine göre değil, motor hacmine göre çağ dışı bir vergi sistemi var.. -
Arka motoru elektirikli , ön motoru dizel bir araç olsa , başta hangi motor ile gideceğimizi belirlesek ne güzel olurdu. Tesla Model Y sahibiyim frunkı hiç kullanmadım, oraya misal 1.3 multijet rahat sığar 20lt yakıt deposuyla birlikte.. Benzin tehlikeli olduğu için olmaz böyle bir sistemde dizel kullanılması gerekir (güvenlik sebebiyle) . Batarya minimum 60kw olacak çünkü.
Frenlerken arka motor rejen yapacağı için bataryada dolmuş olur , uzun yol şehiriçi fark etmeden rahat rahat kullanılır.
Sistem olarak benzin + lpg hybrid çözüme göre karmaşık olabilir elektirik + dizel hybrid seçeneği kabul ama kafa rahatlığı sağlayacağı kesin
Neden 1.3 multijet hem küçük diğer rakiplerine göre hem de torku hacmine göre iyi.
Not: bu hayal Türkiye deki saçma vergi sistemi gözardı edilerek kurulmuştur :) -
Aylık belirli bir faturanın üzeri, piyasa takas fiyatından faturalandırılmaya başlanacak söylentileri var. Bu gerçekleşirse evden ucuza şarjı unutun.
Edit:
Zaten haberi de yapılmış:
https://www.donanimhaber.com/elektrikli-aracini-evden-sarj-edenlere-5-bin-kwh-limit-soku--184318
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 18 Kasım 2024; 19:16:11 > -
Ben benzin alırım elektrikle uğraşamam.
-
yazar temennilerini paylaşmış. hibrit araçlar 3-5 sene sonra adamın canına okuyor bakım masraflarıyla. elektriklilerin nasıl olacağını şu an için bilmiyoruz. senelik bakım yok diyorlar ama diğer taraftan da 3-5 kere motoru, 10 kere bataryası değişmiş tesla haberleri okuyoruz. korkutuyor bunlar haliyle. -
Evde şarj istasyonu kurmaya uygun otoparkım yok, dizeli de sevmem. Yemişimin ekonomisini diyerek benzinli ile devam.
-
Kesinlikle elektrikli. Özellikle evden şarj ile bayağı uyguna geliyor. Ancaaak... Son gelen düzenlemeyle birlikte (bugün son dakika geçildi) 1 Ocak 2025 itibarıyla onun da üstüne çökecekler. Yani bu ülkede ekonomik bir otomobil ne yazık ki yok. Bir şekilde alıyorlar paraları.
-
Hibrit + LPG en ucuzu bu gerisi hikaye -
LPG'li :D -
Chr var bir arkadaşta 1.8 motor var diye? 12 bin tl vergi ödemişti galiba, daha bunun ilerde batarya değişimi vs var daha. Totalde hepsi birbirine yakın rakamlarda masraf çıkartıyor. -
elektrikli araclarin mtvlerinide yazarsaniz tablo daha net olur.... -
Hiç kontak açmadan bana Model Y SR'ın yıllık maliyeti 47.624 TL
10.224 TL MTV (Yıllık - 5112 + 5112)
28.750 TL Kasko (Allianz'dan en full)
8.650 TL Trafik sigortası (Eureko sigorta / şehir: İstanbul)
Yıllık 10.000km yapıyorum , evde şarj imkanı henüz yok. KM başını yukardaki Togg hesabına göre yaparsam şarj 16.300TL tutsa toplamda yıllık 63.924 TL tutuyor. 12 aya bölersek 5.327 TL gideri olmuş oluyor.
İçten yanmalı arabalardaki gibi bir yağ ve filtre ihtiyacı yok, dpf,egr,adblue,enjektör,bobin,triger,bujin,üst kapak,turbo,conta yakması,dsg,rektifiye v.b akarı kokarı olmaması sebebiyle tercih ettim malum sanayideki ustalar el ovuşturmuş bekliyor.
-
Dizel candır, gerisi boşa heyecan
Ben rahmetli olana kadar dizeller yasaklanmasın bana yeter
Sonra sizler ne yaparsanız yapın, çoook da :) :) -
Elektrik (min 1200km menzil) > Hibrit > Dizel > Benzin
Devlete ödediğiniz yıllık vergileri giderden saymıyor musunuz? Mesela 1.8cc motorlu corollanın vergisi ne kadar? Sonuçta medeni ülkelerde olduğu gibi emisyon değerlerine göre değil, motor hacmine göre çağ dışı bir vergi sistemi var..
|
Böyle saçma sorumu olur Türkiyede yaşıyorsan hiç biri tabiki |
Kesinlikle elektrikli. Özellikle evden şarj ile bayağı uyguna geliyor. Ancaaak... Son gelen düzenlemeyle birlikte (bugün son dakika geçildi) 1 Ocak 2025 itibarıyla onun da üstüne çökecekler. Yani bu ülkede ekonomik bir otomobil ne yazık ki yok. Bir şekilde alıyorlar paraları. |
Abimde elektirikli araç var gerçekten çok avantajlı ve uygun fiyatlı o araç ile gezmek. Lakin bazı handikapları dezavantajları var yerine göre. Az düz yol görmesin az bastımı hemen piller boşalıyor. Kağıt üstünde 400-500 km menzil diyorlar ama real hayatta 350 leri anca görüyorsun. Yakın mesafelerde çok rahat üstüne yüksek tork ve güç alıyorsun araçtan. Ama uzun yol giderken aman şurda mı şarj edeyim ilerde mi edeyim telaşı sıkıntı. Bayram veya resmi tatilerde şarj işi sıkıntı yoğunluk oluyor. Yüzde 20 lere düşünce insan panikliyor. Şarj yeri sayıslarıda sıkıntı halen daha. Gidiyorsun yer yok bozuk sıra var veya kamilin biri benzinli aracını elektirikli araç yerine park etmiş gitmiş flan hesaplarını bozabiliyor insanların. Veya her uzun yolda bir 30-40 dk mola verdirmek zorunda bırakıyor seni bunlar hep handikaplar. Veya kısmen kırsal bir yere giderken şarj istasyonu bulamama sorunu oluyor. Br balık yemeye gidelim yöresel bir yere dedik. Sistemde orada şarj istasyonu var gösteriyor bir gittik kaldırmışlar diğeride arızalı çıktı. Kıtı kıtına yüzde 10 şarjla anca döndük eve bunlar hep handikap işte... Ama evinden şarj ediyorsan çok ama çok uyguna gezme imkanı. Yıllık bakım giderleri düşük çok güzel tork ve güç var flan bunlar güzel yanları. Lakin ben Hibrit araçtan yanayım 150-200km ye kadar elektirikli ile gidebilen üstüne turbolu yeni nesil benzinli motoru olan araçlar en ideali olacak gibi ilerleyen süreçte. İstersen hiç durmadan 1000 km ye kadar yol git istersen kısa mesafelerde günlük şarjlar ile 150-200km ye kadar elektlrlkli ile uyguna gez... Bu BYD sonrası bu alana diğer araçlarında girmesiyle o piyasa canlanacaktır. |
Arka motoru elektirikli , ön motoru dizel bir araç olsa , başta hangi motor ile gideceğimizi belirlesek ne güzel olurdu. Tesla Model Y sahibiyim frunkı hiç kullanmadım, oraya misal 1.3 multijet rahat sığar 20lt yakıt deposuyla birlikte.. Benzin tehlikeli olduğu için olmaz böyle bir sistemde dizel kullanılması gerekir (güvenlik sebebiyle) . Batarya minimum 60kw olacak çünkü.
Frenlerken arka motor rejen yapacağı için bataryada dolmuş olur , uzun yol şehiriçi fark etmeden rahat rahat kullanılır. Sistem olarak benzin + lpg hybrid çözüme göre karmaşık olabilir elektirik + dizel hybrid seçeneği kabul ama kafa rahatlığı sağlayacağı kesin Neden 1.3 multijet hem küçük diğer rakiplerine göre hem de torku hacmine göre iyi. Not: bu hayal Türkiye deki saçma vergi sistemi gözardı edilerek kurulmuştur :) |
Benzer içerikler
- whatsapp hesabı silme
- konumsal ses nedir
- youtube uyku zamanlayıcı
- autocad sistem gereksinimleri
- spotify apple music aktarma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X