Elektrikli Araba mi yoksa Hibrit mi?



-
-
Bende phev var çünkü ister benzin alıp karma kullanıyorum ister elektrikle şarj edip gidebiliyorum ..
İstesem daha ucuza bev saf elektrkli alabilirdim ama sadece elektriğe bağlı kalmak istemedim onun planlamasını yaparak sürmek stressini çekmek istemedim .
Gezilerimde ne kadar haklı olduğumuda gördüm ..
Aslında esas hev tam benlikmiş onu anladım şehir içi elektrik uzun yolda içten yanmalı gazla topukla git ..
Herkesin kendi koşulları yaşamı farklı tercihini bana ona buna göre değil kendi yaşam tarzına göre belirle bence .. benim yaşam koşullarım sana uymaz seninki bana uymaz..
Ben en azından 5-10 sene tamamen elektrikli yani bev araca geçmeyi düşünmüyorum.. ama sen dersin ben evden şarj edicem iş ev git gel belli bir rotasyonda kullanıcam o zaman düşünme bev al derim ..
Ben uzun yolu çok olan biriyim mesela şehir içi arabayıda çok çıkarmıyorum uğraşamıyorum İstanbul trafiği beni sinir hastası ediyor dur kalk trafik 10 dakikalık mesafeyi 45 dakka da gitmek .. o yüzden metro ,metrobüs ,vapur yani toplu ulaşımı tercih ediyorum hem trafiğe takılmıyorum zamandan inanılmaz karım oluyor hemde park yeri derdim olmuyor.. İstanbul da park yeride ciddi problem isparka bıraksan en son bir saate 100 TL verdim özel otoparklar 300-400 TL lere kadar alıyor..
O yüzden ben uzunyolda tercih ediyorum .. uzun yolda da planlama yapmayı sevmiyorum nerde şarj istasyonu var bozuk arızalı çıkabilir en yakını nerde falan filan
birde ben öyle 80-90 la şişerim uzun yolda .. . otoyolda hız sınırı 130-140 ise ben o limitlerde sürerim .. çok durmayı da sevmiyorum basar giderim ..
O yüzden diyorum yaşam tarzı farklı ona göre tercihleri belirlenir ..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
hibrit motorlar hakkinda pek bilgim yok.çalişma prensibi nasil bilmiyorum.istedigimiz zaman benzin istedigimiz zaman elektrigi kullanamiyormuyuz? eger böyleyse ve bataryanin kapasitesi yüksekse gayet güzel.birsey.yani elektrik bitince benzine geceriz.bazilari motorda benzinden elektrik ürettiğini falan söyluyor.yani sarj etmeye gerek kalmiyormuş diyorlar.ne derece dogru bilmiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159839988
Bu konuyu okursaniz hibritler hakkında bilginiz artacaktir.
Tek bir hibrid sistemi yok markadan markaya degisiyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Şubat 2025; 23:34:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şu anki elektrikli modellere baktığımda benim tercihim Plug in hibrid olurdu.Şu anki aracım Mild Hibrid ve çok memnunum ama Plug in hybrid’de elektrik motoruna tam hakim olmak çok daha iyi.
İstediğin motoru kullanabileceğin yada ikisini birlikte kullanabileceğin hibrid türü Plug in Hibrid (PHEV).50-60 km ye kadar sadece elektrik motoru ile yol alınabilir.Mesafe Markaya,modele göre değişir.
Bataryanın değişik şekillerde,dış bir elektrik kaynağına gerek kalmadan araçtaki kaynaklarla doldurulduğu tür Mild Hibrid (MHEV) türü yada başka bir deyimle hafif hibrid oluyor.Belli durumlarda eketrik motoruna çok kısa süreliğine destek olur.Motorun gücüde bataryanın kapasiteside küçüktür.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 21 Şubat 2025; 0:20:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bazılarıda plug in hibrit tercih etmiyor neden acaba?
hibrit motorlari yanliş anlamadiysam elektrikli araclara göre tüketim dışında daha avantajli olarak gözükuyor.en azından elektrik bitince benzin bulmak daha kolay olur.öyle degil mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunu nedeni kullanım şekli olabilir;ağırlıklı şehir içi kullanımı olanlar için yakıt ekonomisinde çok avantajlı,haftada belki bir kez doldurmak bile yeterli olabilir.Şu anki aracımı almadan önce çokça baktım inceledim ama benim ağırlıklı kullanımım şehir dışı ve günlük toplamda 80 km mesafe.Bu,neredeyse hergün veya iki günde bir şarj etmem anlamına gelir ki bataryanın uzun ömürlülüğü açısından iyi olmayacağı gibi garajımda elektrik de yok.Yani tercih etmeyenlerin gerekçeleri bu tür konulardır.Mild hibrid türüne önceden olumlu bakmazdım ama bu aracla birlikte fikrim değişti,aynı modelin Mhev olmayan versiyonuna göre en az 1-1,5 litre daha az tüketimi var.
Eğer konu sadece yakıt ekonomisi ise PHEV ler bu bakımdan da elektrikliler kadar avantajlı olabilirler ama yazdığım gibi ağırlıklı şehir içi kullanımlarda.Elektriklilerin tercih edilmemesinin nedeni daha çok gerçek menzilin yazılan değerlerden oldukça az olması ve şarj süresinin uzunluğu.Bataryanın sağlığı,uzun ömürlülüğü için %20 nin altına düşmemek,%80 den fazla da doldurmamak önemli.Bu da bataryanın %60 ından yararlanma,diğer anlamıyla da belirtilen menzilin de %60’nı kullanabilmek anlamına gelir;belirtilen mesafe 500 km ise bu 300 km civarlarına kadar,hatta kışın daha da altına düşer.Bununla birlikte hızlı kullanma vs seviliyorsa sürüş zevkindende feragat etmek durumunda bırakır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X