Şimdi Ara

bilen birileri bize akıl versin (senelerdir giderilemeyen fiat punto arızası)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımız 2008 model punto dualogic şanzıman,

    aracın arızası bazen 200 km de bazen 15 km de bir yolda giderken vitesden atma, stop etme, kendi kendini vurdurarark çalıştırma gibi problemler bazen ekranda abs, asr, esp hatası. özellikle 100 km hızlarda ve trafikte bu arızalar çok tehlikeli oluyor...

    arızalar aynı olduğu halde servise her gittiğimizde farklı senaryolar uretildi ve garanti bittikten sonra her gittiğimizde bizden ücretler alındı bazen haftalarca serviste aracın yattığı oldu, özel ekip aracı inceliyor dendi her seferinde düzeldi dendi ama yine sorun devam ediyor artık bıktık aracı satıpta kimsenin günahına girmek istemiyoruz...

    elimizde servisten alma neredeyse hiçbir somut delil yok servis bu aracın girişlerini vs kayıt ediyor mu? ordan çıkar mı?

    geyik yapmayacak bilgi sahibi arkadaşlardan yardım istiyorum







  • Yeni Kasa puntolarda böyle bir problem yok hocam.Birde fiat nekadar donanim koysa arabaya okadar problem oluyor.

    Servise girdiğinizin tüm kayitlari tutulur.Servisi arayip bilgi alabilirsiniz
  • Şanzıman robotize bir nevi manuelin bir robot vasıtası ile otomatiklesmis hali şanzıman bakımını en son ne zaman yaptıydınız çünkü yağ değişimi ve yazılım güncellemesi ile sorunu hallolan birilerini okumuştum punto forumlarında.


    Birde esp asr gibi hataları akü zayıf olunca veriyor akü ve düzenli şarj oluyor mu ölçturmenizi tavsiye ederim. Çünkü forumda far sis teyp klima felan açık olunca esp asr hatası alan bir arkadaş olmuştu akü şarjı tam olmadığı sonucu olduğunu belirtmişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babamdan kalma fiat tempra aracımız vardı. vites boşta iken direksiyon sola çevirince stop ediyordu. başka hiçbir koşulda stop etmiyordu. vites değiştirirken direksiyonun sola dönmemiş olması gerekiyordu. hiçbir şekilde bu sorun giderilememişti. o şekilde sattım. sizinde boyle bir sorununuz var gibi gözüküyor.
  • arkadaşın yazdığı gibi benzer düzensizlikler bazen besleme kaynaklı olabiliyor, yani düzensiz elektrik beslemesi bu sorunlara yol açabilir, yinede kaliteli bir aküyle değiştirmekte fayda var ama araçlarımızdaki aküler starter aküdür, çalıştırmadan sonra şarj motoru tarafından beslenir, eğer mümkünse kaliteli bir markanın şarj dinamosunu taktırın, fiatın yerli mako üretimine pek güvenesim gelmedi, bosch falan olabilir, yine kapasitör bağlatabilirsiniz elektriğin dengelenmesi açısından faydalı olur, sonra aracınızdaki bütün fiş/soket/sigorta giriş/çıkışlara yağlı kontak spreyle bakım yapın, nemden dolayı oluşan korozyonlar geçici temassızlıklara yol açabilir, robotize şanzımanda iki motor vardır, biri debriyaj yerine, diğeri dişlileri değiştirmek için, ilerleyen safhalarda bunlarıda elden geçirmek gerekebilir ...
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Beyine bakıldı mı hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke garanti süresi bitmeden dava açsaydınız. Şuan için açsanız kazanma ihtimaliniz var mı bilmiyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam bu konu icin seneler gecirmeye ne gerek var. Maslak sanayi de bir gün dolansan kac tane usta bulursun. Madem yetkili cözemedi o zaman senin ilacın maslak.

    Hiç unutmam. Bir seferinde yeni arabaların kapı esikleri biraz yüksek. Hani bazılarında arabanın modeli yazıyor orada hatta. Orada plastik parcayı tutan tırnagı yıkamada kırmıslar. Oraya basıp tavanı mı sildi ne yaptı bilemiyorum.

    Avrupa yakasında bütün servisleri dolastım. Yok. Kimisi fransadan siparis veririz. Kimisi biraz silikon sık diyor.

    En sonunda gittim maslağa. Sabah gittim. 2 saat dolandıktan sonra biryere sordum. Adam çekmece icinden belki de 100 e yakın tırnak cıkardı. Aldım taktım. 2 tane de yedek aldım. 1.5 tl ye halletmis oldum.

    Yani sanayiyi de bir dolasın. Illaki bulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Hocam bu konu icin seneler gecirmeye ne gerek var. Maslak sanayi de bir gün dolansan kac tane usta bulursun. Madem yetkili cözemedi o zaman senin ilacın maslak.

    Hiç unutmam. Bir seferinde yeni arabaların kapı esikleri biraz yüksek. Hani bazılarında arabanın modeli yazıyor orada hatta. Orada plastik parcayı tutan tırnagı yıkamada kırmıslar. Oraya basıp tavanı mı sildi ne yaptı bilemiyorum.

    Avrupa yakasında bütün servisleri dolastım. Yok. Kimisi fransadan siparis veririz. Kimisi biraz silikon sık diyor.

    En sonunda gittim maslağa. Sabah gittim. 2 saat dolandıktan sonra biryere sordum. Adam çekmece icinden belki de 100 e yakın tırnak cıkardı. Aldım taktım. 2 tane de yedek aldım. 1.5 tl ye halletmis oldum.

    Yani sanayiyi de bir dolasın. Illaki bulursunuz.

    Hocam dolaşmaz mıyım onlarda cozemedi cok pahalı parçalar değişti sonuç aynı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok iyi bir makine mühendisi tanıdık var

    Benzer sorunda benzer sürecin ardından benzin tankını değiştirmeniz gerekir dedi servise
    Kısacası kendisi çözdü aynı sizin gibi yattıkça yatıyordu araç serviste ve ne değiştirdilerse olmadı
    Benzin tankı ve tüm bağlantıları yenilendi ve aylar sonra tamamen çözüldü
    Çok iyi bir ustaya ihtiyacınız var tüm süreci ayrıntısıyla anlatacaksınız ve düşünüp çözecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geç kalmışsınız. Garanti süresi devam ederken resmi süreci başlatmalıydınız. Elektrik beslemesi ve beyin aklıma geldi benim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisten araç geçmiş dökümü isteyin.

    Hatta direk Fiat Türkiye'den isteğin.

    Garanti adı altında sizden 3-5 olsa da işçilik ücerti alınmıştır.

    Alınan ücretle ilgili faturalar varsa onlara bakın.

    Şayet aynı hatadan 3 kere işlem gördüyse ve hala sorun devam ediyorsa.

    Dava açın derim.

    Ama dava açarsanız şu olur.Ya zaman aşımı ve yetersiz bulgudan kapanır.

    Ya da iyi bir avukatla ve iyi belgelerle kazanır aracı alırken ödediğiniz sıfır araç parasını alırsınız.

    Tahminim faiz verilmeyecektir genelde forumda örneğini gördüğümüz davalarda faiz verilmiyor.

    Sadece aracın satış bedeli iade ediliyordu.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Beyinli tempralardandı sanırım, 2.0 ie veya 1.6 mpi falan?
    Yaşadıgınız büyük ihtimal elektronik sorundu çünkü.
  • ECU sistemi kontrol edilmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İzmir'de çağdaş oto var.Punto üzerine uzman bir danışın.
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun benimde en sinirlendiğim olay bu adamlar hatanın ne olduğunu anlamadan şu değişir, bu değişir derler hiçbir şey düzelmez.

    Bence işini bilen bir Fiat servisi bulmanızda fayda var. Aklıma gelenler ise ESP/ABS arızası en basit akü ve kabloları en iyi ihtimal fren müşürü geliyor aklıma. Puntodan aklımda kalan city motorunu değiştirdiler mi acaba bu büyük değişimler dahilinde?
  • Geçmiş olsun birsey soracam. Aracınız siyah mi ? Bi de istanbulda musiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hem şanzıman arızası hem abs, asr uyarısı. Potansiyel suçlu "teker hız sensörü".

    Her iki ünite de bilgiyi tekerdeki hız sensöründen alır. Otomatik şanzıman, hangi viteste gideceğinin kararını teker hızına bakarak algılar. Abs de keza öyle.

    Çok kolay bozulabilecek bir parçadır. Sensör okuyamadığı an araç sapıtır. Servise gittiğinizde de o an sensör sağlıklı çalıştığı için problemi anlayamazlar.
  • Bence kesinlikle ve kesinlikle elektrikle alakalı. Tam otomatik ve yarı otomatik vitesli araçlarda şanzımana giden elektrik akımı cok önemlidir hatta sizinki gibi otomatikleştirilmiş manuelde daha da önemlidir, fiat nedense dizel olsun otomatik olsun manüel vitesli araçla aynı ve 50 amperlik küçük bir akü koymaktadır. Vites ve asr abs vs sensörler sinusal ve düzgün bir akımla düzgün çalışabilir mümkünse aküyü yüksek mesela +60 amperlik bir aküyle değiştirin ve şanzımana ve fren abs vs sensörlere giden tüm elektrik kabloları ve bağlantı jacklarını iyi bir oto elektrikçisine kontrol ettirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 5 Ocak 2015; 23:22:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Geçmiş olsun birsey soracam. Aracınız siyah mi ? Bi de istanbulda musiniz

    Evet araç siyah ist. 90 Multijet neden sordunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.