Şimdi Ara

Bir araçla yüksek hızlara çıkmanın güvenli olup olmadığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar uzman arkadaşlar.

    Araçlarda malum kadraj 220 240 260 gidiyor. Biz de hem hız limitleri hem güvenlik vs 160 180 200 den fazla basmıyoruz.


    Örneğin şuan kullandığım araç 220 ancak ben 170 den sonrasını çok güvenli hissedemedim basmadım hiç.


    Burda sormak istedğim bunun bazı olmazsa olmaz çek listi var mı aklınızda?

    Lastikler tamir görmüşse, balans varsa (şiddetine göre değişir) direksiyon bir tarafa hafif de olsa daha meyilli ise vs.vs.

    maximum limitin en az 50 60 altını aşmayın gibi.


    Siz nasıl karar veriyorsunuz burada 180 basayım veya yok bu araçla güvenli değil ?




  • Dostum nereye ne yetiştiriyorsun? 170-200 basınca eline ne geçiyor? 200 basıp sonra 1 saat yol kenarında süre dolmasını bekleyince mantıklı mı oluyor? Devlet hız sınırlarını süs olsun diye mi koymuş? Yola bir köpek fırlasa ne yapacaksın? Öndeki kamyondan yola bir yük düşse ne yapacaksın? En hızlısı sensin bravo. Açtığın konu ile yaptığın hız zaten uyuşmuyor. Güvenliği önemsemiş olsan hız yapmazdın.

    önce şundan bahsetmek gerek, misal bir audi veya mercedes marka aracın, 1.5 benzinli 1.6 dizel seçeneklerini inceleyince evet,240,260 kadranlar görüyoruz. oysaki o kadaranlar daha çok aynı model ama yurtdışında 4.4, 5.2 motorlarla satılan versiyonlarla aynı standart olarak üretiliyor. bu sizin 1.5 veya 1.6 aracınızın bu hızlara çıkabileceğini veya o hızlarda güven vereceğini taahhut etmez. mantıklı olan yol ve hava şartlarını gözeterek uygun hızda yol almak.

    Araç zaten kendini belli ediyor. Eski veya çok da "basmaya" elverişli olmayan bir araç kendini yüksek hızlarda belli ediyor. 120-130 gibi rüzgar sesi, savrulmalar, direksiyon tepkisi, kaputta vs halay çekmeler başlar. Araç kendi limitlerini hissettirir zaten.


    Onun haricinde lastik yük ve hız endeksi kontrol edilmeli. Düşük hız endeksine sahip lastiklerle uzun süre yüksek hızla seyretmeniz uygun olmaz. Lastik basınçları da önemli, yol durumu ve aracın yüküne göre. ,


    Yol demişken, zaten bu kadar yüksek hıza çıkmaya elverişli yollar yok. Olanlar da F1 pisti gibi. Üçüncü köprü yolunda kapışan kapışana. Tırlar bile kapışıyor birbirleri ile. Trafik adabı diye bir şey zaten hiç yok. O yüzden zaruri haller dışında 140-150 yapmak magandalık gibi.

  • Dostum nereye ne yetiştiriyorsun? 170-200 basınca eline ne geçiyor? 200 basıp sonra 1 saat yol kenarında süre dolmasını bekleyince mantıklı mı oluyor? Devlet hız sınırlarını süs olsun diye mi koymuş? Yola bir köpek fırlasa ne yapacaksın? Öndeki kamyondan yola bir yük düşse ne yapacaksın? En hızlısı sensin bravo. Açtığın konu ile yaptığın hız zaten uyuşmuyor. Güvenliği önemsemiş olsan hız yapmazdın.

  • önce şundan bahsetmek gerek, misal bir audi veya mercedes marka aracın, 1.5 benzinli 1.6 dizel seçeneklerini inceleyince evet,240,260 kadranlar görüyoruz. oysaki o kadaranlar daha çok aynı model ama yurtdışında 4.4, 5.2 motorlarla satılan versiyonlarla aynı standart olarak üretiliyor. bu sizin 1.5 veya 1.6 aracınızın bu hızlara çıkabileceğini veya o hızlarda güven vereceğini taahhut etmez. mantıklı olan yol ve hava şartlarını gözeterek uygun hızda yol almak.

  • İlk iş tekerleklerin yük ve hız endeksi ile kondisyonuna bakmalısınız. Sonrasında havanın ve yolun durumuna bakmalısınız. Tüm şartlar uygunsa yüksek hıza çıkabilirsiniz ama şartlardan biri veya birden fazlası uygun değilse güvenli sınırları aşmamanız gerekiyor.
  • Torosta da 180 kadran var 180le bir yere vursanız gelen ekipler aracın Toros olduğunu tespit bile edemez
  • Araç zaten kendini belli ediyor. Eski veya çok da "basmaya" elverişli olmayan bir araç kendini yüksek hızlarda belli ediyor. 120-130 gibi rüzgar sesi, savrulmalar, direksiyon tepkisi, kaputta vs halay çekmeler başlar. Araç kendi limitlerini hissettirir zaten.


    Onun haricinde lastik yük ve hız endeksi kontrol edilmeli. Düşük hız endeksine sahip lastiklerle uzun süre yüksek hızla seyretmeniz uygun olmaz. Lastik basınçları da önemli, yol durumu ve aracın yüküne göre. ,


    Yol demişken, zaten bu kadar yüksek hıza çıkmaya elverişli yollar yok. Olanlar da F1 pisti gibi. Üçüncü köprü yolunda kapışan kapışana. Tırlar bile kapışıyor birbirleri ile. Trafik adabı diye bir şey zaten hiç yok. O yüzden zaruri haller dışında 140-150 yapmak magandalık gibi.

  • ok. herkese teşekkürler. burda soru veya maksat yüksek hızlara çıkmak veya çıkılmasını tavsiye etmek değil.

    kullanmakta olduğumuz araçta bazen 80 dir güvenli, bazen 110.. bazen de 180..

    bunu hissetmek ve güvenliği de elden bırakmadan bir karar vermek için ne tür teknikler kullandığınızı merak ettim sadece o kadar.

    hızlıca baktım bir çeklist bulamadım. yani araçların düşük hızda sürülmesi hız arttıkça sürüş güvenliğinin düşüyor olmasını anlıyor ve kabul ederek soruyorum.

    bunun her türlü dengede ve stabil olduğu noktaya hangi çeklist lere bakarak karar veriyoruz? belki bir sürüş uzmanı felan vardır...

  • Mesele araca göre değişiyor B segment araç kullanırken istemsiz 120-130
    c sınıfı araç kullanırken 140-150
    d sınıfı araç kullanırken genelde 160-170 bandında gidiyorum hepsinde o an içindeyken aynı gibi geliyor araçların limiti gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wikican

    ok. herkese teşekkürler. burda soru veya maksat yüksek hızlara çıkmak veya çıkılmasını tavsiye etmek değil.

    kullanmakta olduğumuz araçta bazen 80 dir güvenli, bazen 110.. bazen de 180..

    bunu hissetmek ve güvenliği de elden bırakmadan bir karar vermek için ne tür teknikler kullandığınızı merak ettim sadece o kadar.

    hızlıca baktım bir çeklist bulamadım. yani araçların düşük hızda sürülmesi hız arttıkça sürüş güvenliğinin düşüyor olmasını anlıyor ve kabul ederek soruyorum.

    bunun her türlü dengede ve stabil olduğu noktaya hangi çeklist lere bakarak karar veriyoruz? belki bir sürüş uzmanı felan vardır...

    aracınızın hangi hız ve koşullarda nasıl bir karakter sergileyeceğini merak ediyorsanız, aracınızla skid car yapabilir, aracın buzda karda 200kmh da yolda virajda nasıl davrandıgını simule eder, buna göre bir sürüş geliştirebilirsiniz.





  • wikican kullanıcısına yanıt

    Otomobil stabilitesi ile güven veren direksiyonu ile bunu hissettirir zaten.. araç sınıfına falan bakarak karar verilecek bir şey değil.


    D sınıf bir Latitute Golf kadar güven vermiyor yüksek hızda. mühendislik işidir. yalıtım da sürücüye yoldan dışarıdan izole ettiği için genelde iyi yalıtımlı araçlarla daha çok hız yapmaya meyledilir.


    günümüzde çoğu araba güven veriyor çok abartılmazsa ama yollar güven vermiyor.. hız sınırını aşmamaya çalışmak en doğrusu otoyollar bile 140+%10 154km/h'ye kadar izin var artık bu hız gayet yeterli.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.