Şimdi Ara

Bir bijonu sıkmak için gereken tork

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
10.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir bijonu sıkmak için gereken tork için yardımcı olabilirmisiniz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomobil Bijon Tork Değerleri: Güvenli ve Emniyetli Bir Sürüş İçin

    Otomobilinizin bijonlarının doğru torkla sıkılması, güvenli ve emniyetli bir sürüş için hayati önem taşır. Uygun tork değeri, bijonların aşırı sıkılmasını veya gevşemesini önleyerek tekerleklerin aracınıza sağlam bir şekilde sabitlenmesini sağlar.

    Genellikle "bijon kaç torkla sıkılır" veya "bijon tork değerleri" olarak aranan bu değerler, araç modeline ve bijon tipine göre değişebilir. Aracınızın kullanıcı el kitabında önerilen tork değerlerini bulmalısın.

    Yaygın otomobil bijon tork değerleri şu aralıkta değişir:

    • 90-110 Nm (Newton metre)
    • 120-150 Nm

    Bazı yüksek performanslı araçlar, daha yüksek tork değerleri gerektirebilir. Bijonları sıkarken bir tork anahtarı kullanmak, doğru torku uygulamanı ve aşırı sıkmayı önlemeni sağlar.

    Doğru torkla sıkılmayan bijonlar, aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    • Tekerleklerin gevşemesi ve aracın kontrolünü kaybetmesine neden olmak
    • Bijonların kırılması
    • Tekerlek yataklarına zarar vermek

    Lastik bijon torku, özellikle uzun yolculuklar veya zorlu sürüş koşulları sırasında düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bijonların gevşeyip gevşemediğini kontrol etmek için periyodik olarak bir tork anahtarıyla sıkılığını kontrol etmelisin.

    Aracınızın bijonlarını sıkarken aşağıdaki adımları izlemelisin:

    1. Aracı düz ve sağlam bir zemine park et.
    2. Tekerleğin etrafındaki bijonları gevşet, ancak tamamen çıkarma.
    3. Tork anahtarını önerilen tork değerine ayarla.
    4. Bijonları çapraz olarak sıkarak tekerleği araca sabitle.
    5. Tork anahtarını kullanarak bijonları önerilen tork değerine sık.
    6. Tüm bijonların doğru torkla sıkıldığından emin olmak için tekrar kontrol et.

    Bijonları doğru torkla sıkmak, güvenli ve emniyetli bir sürüş için gereklidir. Aracınızın kullanıcı el kitabındaki önerilen tork değerlerini takip ederek ve bir tork anahtarı kullanarak bijonların uygun şekilde sıkıldığından emin olabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • GÜZEL KONU..Bizim ustaların öle problemi yok kafadan sıkıyorlar. Aslında neredeyse tüm somun vs nin sıkılma torku vardır.Tork değerini gösteren bir saatten sıkma işlemi sırasında tork miktarı takip edilir. Bu saatte aletin bijon veya somun üstüne oturan kısmının hemen üstünde alete yekparedir. Ben sonuç oalrak bilmiyorum olması gereken değeri nasılım ama...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatihhilmi

    Bir bijonu sıkmak için gereken tork için yardımcı olabilirmisiniz?


    Aracınızın marka, modelini ve yılını söyler seniz. Tork değerini söyliyeyim. Tabi bu değeri uygulayabilmek için düzgün ve kalibre edilmiş bir tork anahtaına ihtiyacınız olacak.
  • elinde matkap gibi havalı bir bijon anahtarıyla söküp takıyor çoğu servis benim aracın 2 kez bijonlarını yalama ettiler aslında tork anahtarını uygulamaları gerekiyor ama işlerine gelmiyor
  • serviste tork anahtarı olmaz mı ya, üşegeçlikten yapıyorlardır onu, ya da maslak oto sanayidir
  • tork falan dediniz korktum ben.bijon anahtarıyla söktüm taktım.uçmayalım yolda.
  • BİJONU SIKMAK İÇİN ELBETTE BİR TORK ÖLÇÜSÜ VARDIR...
    ANCAK,
    HİÇBİR ARAÇTA TORKLU BİJON ANAHTARI OLMADIĞINA GÖRE VE HER SÜRÜCÜ GEREKTİĞİNDE LASTİĞİNİ SÖKÜP TAKABİLSİN DİYE HER ARAÇTA BİJON ANAHTARI OLDUĞUNA GÖRE,
    HERKES TORKU KENDİSİ AYARLAYACAK...
    DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER,
    YANLIŞ DİŞ TUTTURMAMAK,
    BİJONU SIKARKEN KARŞILIKLI SIRA İZLEMEK,
    SOMUNUN VEYA BİJONUN TAM SIKILDIĞINI HİSSEDENE KADAR SIKMAK...
  • bir kereden olmaz bir şey
  • aslen el ile anormal olmayacak şekilde zorlamadan sıkılırsa zaten aynı elle sıkıldığından tork farkı olmaz ama değer olarak kaç nm olacağını bilemem.
  • bizim arabanın kitapçığında 105N gibi bir değer vardı.yanlış hatırlamıyorsam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    bizim arabanın kitapçığında 105N gibi bir değer vardı.yanlış hatırlamıyorsam.


    Newton değilde, Newton x metre cinsinden bir değer olması gerek torku göstermesi için.
  • öngerilmeli civata türü zaten bunlar..aşırı gevşek bırakmayın,ama kuvvetinizi zorlayacak kadar sıkın yeter..
    üçün beşin o kadar önemi yok
  • makina mühendisi nası da belli ediyo kendini

    fazla abanırsanız bijon anahtarını yamultur ya da kırarsınız merak etmeyin :)

    önce bütün hepsini elinizle sıkın, sonra anahtar ile bir tanesini zorlamadan rahat bi şekilde sıkın, daha sonra karşısındakine geçin yukarıda roverci nin dediği gibi en sonunda da yine karşılıklı sıra izleyerek hepsini sıkarsınız...

    sıkmaktan korkmayın, bence bijon anahtarı daha erken pes edecektir :)
  • Çok sıkılırsa bijon başlarına aşırı yük binebilir ve kalitesiz çin malı bir bijonsa kılcal çatlamalar olabilir.
    Fazla tork üretmeyen bir lastikçi tercih edin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.