Şimdi Ara

Bir felsefe sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir felsefe sorusu

    Burada cevap C değil mi? Sofistler kesin doğruları kabul etmiyordu? Soktateste bunların karşısına geçip ironi-maotik yapıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Cevab c kardeşim

    Bıkmadılar sokratesten,kanttan,platodan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Cevab c kardeşim

    Bıkmadılar sokratesten,kanttan,platodan
    Bu soru bizim bölümde ilk çağ felsefesi tarihi sınavında yapılan sınavda çıktı. Hoca geçen yılın sorularından bunu sormuş. Gruba çözüp atan e yi işaretlemiş. Herkes cevap e derken direttim c diye google yazdım bir şey çıkmadı. Birde buraya sorayım dedim vize haftasından sonra hocaya da soracağım ne diyecek bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seddul -- 12 Kasım 2019; 19:55:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seddul

    Bu soru bizim bölümde ilk çağ felsefesi tarihi sınavında yapılan sınavda çıktı. Hoca geçen yılın sorularından bunu sormuş. Gruba çözüp atan e yi işaretlemiş. Herkes cevap e derken direttim c diye google yazdım bir şey çıkmadı. Birde buraya sorayım dedim vize haftasından sonra hocaya da soracağım ne diyecek bakalım.

    Alıntıları Göster
    Aslında her iki şık doğru.Sokrattan önceki filozoflarda kesin bilgi tanrılar alanına mahsustu.Hatta platoda dahi temaşa kısmiydi

    Sizin öğretmenin sorusu yanlış

    Erdem etiğinde göreli bilgi olmaz.Göreli bilgi ahlakı tarihin insafına bırakmak demektir




  • Yukarı. Farklı görüşler bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Ben anlamadım. Yanlışınız var sanırım. Sokrat bilgi görecelidirin karşısında olduğu için buna ulaşılamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap e
    Sokratese göre dediği için c şıkkı yanlış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kolay Bir Ygs Sorusu.
    11 yıl önce açıldı
    bi matematik sorusu
    17 yıl önce açıldı
    çok zor geometri sorusu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Burda "Erdemler Bilgisini" derken kesin doğrulardan bahsetmiştir diye düşünüyorum. Yani bu paragrafta erdem bilgisi deney ve gözleme tabi tutulmaksızın insanin icine gizlenmesi kesin bir doğru olarak kabul edilmiş sokrates tarafından. Sokrates bilginin göreceliliğinden bahsetmiştir ama tek ulaştığı sonuç "Bir şey biliyorsam o da hiçbir şey bilmediğimdir" diyerek hiçbir sey bilmemesi bilgisine ulasip ondan sonra ki tum bilgileri goreceli olarak sayiyor(Hatirladigima gore).Ama paragrafa gore bir yorumlama getirdigi icin sokrates'i bizim bildigimiz olarak degil paragrafa gore yorumlamak gerekiyor ki cevap c diye dusunuyorum. Paragrafta bilginin goreceliliginden bahsetmiyor. Kesin dogru olarak erdemlerden ve ona nasil ulasilmasindan bahsediyor ve bu yuzden d sıkkı eleniyor.

    Sokrates yanlis hatirlamiyorsam bilginin goreceliliginden dolayi sofistlere karsi bir tutumda degildi. Sofistler sadece her bilginin goreceli oldugunu savunup hakikat denilen seyin var olmadigini ileri surerken Sokrates'te buna karsi cikiyordu. Sokrates sofistlige yakin bir tutum sergiledi ama sofist olan Gorgias ve Protagoras'a karsi bir tutum benimsemisti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 13 Kasım 2019; 0:1:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Cevap e
    Sokratese göre dediği için c şıkkı yanlış
    Paragrafa göre bir yorumlama getirin diyor. Paragrafta bilginin goreceliliginden mi bahsetmis ? Kesin dogrular olarak erdem bilgisine nasil ulasacagi hakkinda yorum getirmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herattaa

    Burda "Erdemler Bilgisini" derken kesin doğrulardan bahsetmiştir diye düşünüyorum. Yani bu paragrafta erdem bilgisi deney ve gözleme tabi tutulmaksızın insanin icine gizlenmesi kesin bir doğru olarak kabul edilmiş sokrates tarafından. Sokrates bilginin göreceliliğinden bahsetmiştir ama tek ulaştığı sonuç "Bir şey biliyorsam o da hiçbir şey bilmediğimdir" diyerek hiçbir sey bilmemesi bilgisine ulasip ondan sonra ki tum bilgileri goreceli olarak sayiyor(Hatirladigima gore).Ama paragrafa gore bir yorumlama getirdigi icin sokrates'i bizim bildigimiz olarak degil paragrafa gore yorumlamak gerekiyor ki cevap c diye dusunuyorum. Paragrafta bilginin goreceliliginden bahsetmiyor. Kesin dogru olarak erdemlerden ve ona nasil ulasilmasindan bahsediyor ve bu yuzden d sıkkı eleniyor.

    Sokrates yanlis hatirlamiyorsam bilginin goreceliliginden dolayi sofistlere karsi bir tutumda degildi. Sofistler sadece her bilginin goreceli oldugunu savunup hakikat denilen seyin var olmadigini ileri surerken Sokrates'te buna karsi cikiyordu. Sokrates sofistlige yakin bir tutum sergiledi ama sofist olan Gorgias ve Protagoras'a karsi bir tutum benimsemisti.
    Bu konuda derin bilgilerim olmasada çıkarımım şuydu: Sokrates bir sofist değildi. Sokrates sofistlerin yöntemlerinin ve epistomoloji anlayışlarının karşısındaydı.
    Sonuç olarak verilen öncüle göre hareket edersek C şıkkı doğru cevap olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seddul

    Bu konuda derin bilgilerim olmasada çıkarımım şuydu: Sokrates bir sofist değildi. Sokrates sofistlerin yöntemlerinin ve epistomoloji anlayışlarının karşısındaydı.
    Sonuç olarak verilen öncüle göre hareket edersek C şıkkı doğru cevap olmalı.

    Alıntıları Göster
    Sokrates bir sofist olarak kabul edilebilir. Değildi demek bir yanlış tabirdir. O mesajımda dediğim gibi bir bilgi hariç tum bilgilerin goreceligi oldugunu soyluyor. O bilgi de bir seyi bilmeme bilgisi ama soru burda kendi bilgilerimize gore degil paragraftan cikarilan bilgileri kastediyor. Bilgi goreceliliginden bahsetmiyor bu paragrafta o yuzden c dedim bende. Eger paragrafi vermeyip "Hangisi Sokrates hakkinda yanlis bir bilgidir" derse Sokrates'e gore de olsa bilgi goreceliginden de bahsedilebilir. Bu sefer soru hatali olacaktir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 13 Kasım 2019; 0:28:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herattaa

    Sokrates bir sofist olarak kabul edilebilir. Değildi demek bir yanlış tabirdir. O mesajımda dediğim gibi bir bilgi hariç tum bilgilerin goreceligi oldugunu soyluyor. O bilgi de bir seyi bilmeme bilgisi ama soru burda kendi bilgilerimize gore degil paragraftan cikarilan bilgileri kastediyor. Bilgi goreceliliginden bahsetmiyor bu paragrafta o yuzden c dedim bende. Eger paragrafi vermeyip "Hangisi Sokrates hakkinda yanlis bir bilgidir" derse Sokrates'e gore de olsa bilgi goreceliginden de bahsedilebilir. Bu sefer soru hatali olacaktir

    Alıntıları Göster
    Evet soru yapısı itibariyle öncülü dikkate almamız şart. Hocamıza da soracağım muhtemelen çözen arkadaşlar yanlış çözmüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C olmalı. Nasıl herkes e demiş yav

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LePortaBim

    C olmalı. Nasıl herkes e demiş yav
    Bilmiyorum nerdeyse sorduğum herkes E dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.