Bildirim
Bir felsefe sorusu
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Cevab c kardeşim
Bıkmadılar sokratesten,kanttan,platodan -
Bu soru bizim bölümde ilk çağ felsefesi tarihi sınavında yapılan sınavda çıktı. Hoca geçen yılın sorularından bunu sormuş. Gruba çözüp atan e yi işaretlemiş. Herkes cevap e derken direttim c diye google yazdım bir şey çıkmadı. Birde buraya sorayım dedim vize haftasından sonra hocaya da soracağım ne diyecek bakalım.quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Cevab c kardeşim
Bıkmadılar sokratesten,kanttan,platodan
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seddul -- 12 Kasım 2019; 19:55:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında her iki şık doğru.Sokrattan önceki filozoflarda kesin bilgi tanrılar alanına mahsustu.Hatta platoda dahi temaşa kısmiydiquote:
Orijinalden alıntı: Seddul
Bu soru bizim bölümde ilk çağ felsefesi tarihi sınavında yapılan sınavda çıktı. Hoca geçen yılın sorularından bunu sormuş. Gruba çözüp atan e yi işaretlemiş. Herkes cevap e derken direttim c diye google yazdım bir şey çıkmadı. Birde buraya sorayım dedim vize haftasından sonra hocaya da soracağım ne diyecek bakalım.
Alıntıları Göster
Sizin öğretmenin sorusu yanlış
Erdem etiğinde göreli bilgi olmaz.Göreli bilgi ahlakı tarihin insafına bırakmak demektir
-
Yukarı. Farklı görüşler bekliyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben anlamadım. Yanlışınız var sanırım. Sokrat bilgi görecelidirin karşısında olduğu için buna ulaşılamaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevap e
Sokratese göre dediği için c şıkkı yanlış
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Burda "Erdemler Bilgisini" derken kesin doğrulardan bahsetmiştir diye düşünüyorum. Yani bu paragrafta erdem bilgisi deney ve gözleme tabi tutulmaksızın insanin icine gizlenmesi kesin bir doğru olarak kabul edilmiş sokrates tarafından. Sokrates bilginin göreceliliğinden bahsetmiştir ama tek ulaştığı sonuç "Bir şey biliyorsam o da hiçbir şey bilmediğimdir" diyerek hiçbir sey bilmemesi bilgisine ulasip ondan sonra ki tum bilgileri goreceli olarak sayiyor(Hatirladigima gore).Ama paragrafa gore bir yorumlama getirdigi icin sokrates'i bizim bildigimiz olarak degil paragrafa gore yorumlamak gerekiyor ki cevap c diye dusunuyorum. Paragrafta bilginin goreceliliginden bahsetmiyor. Kesin dogru olarak erdemlerden ve ona nasil ulasilmasindan bahsediyor ve bu yuzden d sıkkı eleniyor.
Sokrates yanlis hatirlamiyorsam bilginin goreceliliginden dolayi sofistlere karsi bir tutumda degildi. Sofistler sadece her bilginin goreceli oldugunu savunup hakikat denilen seyin var olmadigini ileri surerken Sokrates'te buna karsi cikiyordu. Sokrates sofistlige yakin bir tutum sergiledi ama sofist olan Gorgias ve Protagoras'a karsi bir tutum benimsemisti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 13 Kasım 2019; 0:1:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Paragrafa göre bir yorumlama getirin diyor. Paragrafta bilginin goreceliliginden mi bahsetmis ? Kesin dogrular olarak erdem bilgisine nasil ulasacagi hakkinda yorum getirmis.quote:
Orijinalden alıntı: HIGHER
Cevap e
Sokratese göre dediği için c şıkkı yanlış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu konuda derin bilgilerim olmasada çıkarımım şuydu: Sokrates bir sofist değildi. Sokrates sofistlerin yöntemlerinin ve epistomoloji anlayışlarının karşısındaydı.quote:
Orijinalden alıntı: Herattaa
Burda "Erdemler Bilgisini" derken kesin doğrulardan bahsetmiştir diye düşünüyorum. Yani bu paragrafta erdem bilgisi deney ve gözleme tabi tutulmaksızın insanin icine gizlenmesi kesin bir doğru olarak kabul edilmiş sokrates tarafından. Sokrates bilginin göreceliliğinden bahsetmiştir ama tek ulaştığı sonuç "Bir şey biliyorsam o da hiçbir şey bilmediğimdir" diyerek hiçbir sey bilmemesi bilgisine ulasip ondan sonra ki tum bilgileri goreceli olarak sayiyor(Hatirladigima gore).Ama paragrafa gore bir yorumlama getirdigi icin sokrates'i bizim bildigimiz olarak degil paragrafa gore yorumlamak gerekiyor ki cevap c diye dusunuyorum. Paragrafta bilginin goreceliliginden bahsetmiyor. Kesin dogru olarak erdemlerden ve ona nasil ulasilmasindan bahsediyor ve bu yuzden d sıkkı eleniyor.
Sokrates yanlis hatirlamiyorsam bilginin goreceliliginden dolayi sofistlere karsi bir tutumda degildi. Sofistler sadece her bilginin goreceli oldugunu savunup hakikat denilen seyin var olmadigini ileri surerken Sokrates'te buna karsi cikiyordu. Sokrates sofistlige yakin bir tutum sergiledi ama sofist olan Gorgias ve Protagoras'a karsi bir tutum benimsemisti.
Sonuç olarak verilen öncüle göre hareket edersek C şıkkı doğru cevap olmalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sokrates bir sofist olarak kabul edilebilir. Değildi demek bir yanlış tabirdir. O mesajımda dediğim gibi bir bilgi hariç tum bilgilerin goreceligi oldugunu soyluyor. O bilgi de bir seyi bilmeme bilgisi ama soru burda kendi bilgilerimize gore degil paragraftan cikarilan bilgileri kastediyor. Bilgi goreceliliginden bahsetmiyor bu paragrafta o yuzden c dedim bende. Eger paragrafi vermeyip "Hangisi Sokrates hakkinda yanlis bir bilgidir" derse Sokrates'e gore de olsa bilgi goreceliginden de bahsedilebilir. Bu sefer soru hatali olacaktirquote:
Orijinalden alıntı: Seddul
Bu konuda derin bilgilerim olmasada çıkarımım şuydu: Sokrates bir sofist değildi. Sokrates sofistlerin yöntemlerinin ve epistomoloji anlayışlarının karşısındaydı.
Sonuç olarak verilen öncüle göre hareket edersek C şıkkı doğru cevap olmalı.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 13 Kasım 2019; 0:28:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet soru yapısı itibariyle öncülü dikkate almamız şart. Hocamıza da soracağım muhtemelen çözen arkadaşlar yanlış çözmüşler.quote:
Orijinalden alıntı: Herattaa
Sokrates bir sofist olarak kabul edilebilir. Değildi demek bir yanlış tabirdir. O mesajımda dediğim gibi bir bilgi hariç tum bilgilerin goreceligi oldugunu soyluyor. O bilgi de bir seyi bilmeme bilgisi ama soru burda kendi bilgilerimize gore degil paragraftan cikarilan bilgileri kastediyor. Bilgi goreceliliginden bahsetmiyor bu paragrafta o yuzden c dedim bende. Eger paragrafi vermeyip "Hangisi Sokrates hakkinda yanlis bir bilgidir" derse Sokrates'e gore de olsa bilgi goreceliginden de bahsedilebilir. Bu sefer soru hatali olacaktir
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
C olmalı. Nasıl herkes e demiş yav
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bilmiyorum nerdeyse sorduğum herkes E dediquote:
Orijinalden alıntı: LePortaBim
C olmalı. Nasıl herkes e demiş yav
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X