Şimdi Ara

Bişey bilmez bilirkişi raporları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ilk önce haberi okumanızı istiyorum;

    Otodrag kazasında hem pilot hem komite kusurlu bulundu 4 Şubat 2007


    Erol AKKIR (DHA)

    Geçen yıl Antalya’da 3 kişinin ölümüne, 2 kişinin de yaralanmasına neden olan Türkiye Otodrag Şampiyonası’ndaki kazayla ilgili bilirkişi raporu, 9 ay sonra hazırlandı. Raporda kaza yapan pilot Levent Kesen (38) ile organizasyon komitesinin kusurlu olduğu belirtildi.

    ANTALYA’daki otodrag yarışlarında 3 kişinin ölümüne neden olan kazayla ilgili bilirkişi raporunda, kazayı yapan pilot Levent Kesen ve organizasyonu üstlenen Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ile Antalya Otomobil ve Motor Sporları Kulübü’nün (ANTOK) kusurlu olduğu belirtildi.

    Federasyonun çifte kusurlu bulunduğu raporda, Türkiye’deki otomobil sporları kurallarının yetersiz olduğu özellikle vurgulandı. Bilirkişi raporuna göre sürücü Kesen, kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamadı. Organizasyon da, yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini almadı.

    Türk Hava Kurumu’na ait Karain Havaalanı’nda geçen yıl 16 Nisan’da yaşanan kazada seyirciler arasındaki İbrahim Özer, İbrahim Uzun ve Orhan Bozkurt ölmüş Uzun’un ailesi, taraflar hakkında toplam 145 bin YTL’lik maddi ve manevi tazminat istemiyle dava açmıştı. 2’nci Asliye Hukuk Mahkemesi’nde görülen dava sürerken, kazayla ilgili ceza davası ise henüz başlamadı.

    kaynak: 04 Şubat 2007 hürriyet gazetesi


    şimdi kırmızı yere dikkat etmenizi istiyorum. bugünki posta gazetesindede aracın motorunun zaten güçlü olduğu bunun üstüne birde nos takviyersi yapıldığından kaza olduğu söylenmiş..


    şimdiş arkadaşlar bir kaç sorum olacak bu hukukçuyum geçinen bilirkişilere;


    1-BU ADAM BİR TORBA PARA VERİP CADDEDE DEĞİL PİSTTE YARIŞMIŞ SUÇU NE?

    2-GÜVENLİĞİ SAĞLAMAKLA TOSFED VE ANTOK GÖREVLİ GÜVENLİK YOK DİYE PİLOT ARKADAŞIMIZ NE YAPSIN PİLOTLARA GÜVENLİK KONUSUNDA SÖZ SÖYLETİLMİYOR.Gidip o canavarı bizlerin arasında trafiktemi kullansaydı?

    3-MOTORUN GÜÇLENDİRİLMESİNDEN BAHSEDİLMİŞ ARKADAŞIMIZIN YARIŞTIĞI SINIF ZATEN SINIRSIZ MODİFİYE KATEGORSİDİR TABİ Kİ GÜÇLENDİRİR HA BU YASAKSA O ZAMAN TOSFED BÖYLE BİR SINIF AÇMAYACAKTI SUÇ YİNE TOSFED İN

    4-KATİL OLARAK NOS SİSTEMİ GÖRÜLMÜŞ BU SINIFTA NOS SİSTEMİ SERBESTTİR-Kİ BU CİHAZLAR BU KADAR TEHLİKELİYSE NEDEN TRAFİKTEKİ ARACA DAHİ FATURAYLA SATILIP TAKILABİLİYOR?-Kİ BU ARAÇ TRAFİĞE ÇIKMAYAN YARIŞ TİPİ BİR ARAÇTIR..

    5-YOLLARDA YAPILAN YARIŞLAR NEDENİYLE BURADA ÖLEN 3 KİŞİNİN SAYISINI 100 LERE KATLIYACAK KİŞİ ÖLDÜ BUNLARIN NEDEN DEĞERİ OLMADIDA BU KONU SÜREKLİ GÜNDEMDE?







  • peki sen bilirkişi olsan kime kusuru verirdin?
  • TOSFED suçlu tabiki
    Adam niye suçlu olsun ki
    Bilerek üzerlerine mi sürdü

    O güvenlik önlemleri ile yarışmaya izin veren TOSFED suçlu
  • quote:

    kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamadı. Organizasyon da, yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini almadı.



    Buradan anlaşıldığı kadarıyla, sebep, ilave edilen güç değil, bu gücü kullanamama; kullanamdaki dikkatsizlik, yetersizlik ya da özensizlik, diye belirtilmiş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    quote:

    kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamadı. Organizasyon da, yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini almadı.



    Buradan anlaşıldığı kadarıyla, sebep, ilave edilen güç değil, bu gücü kullanamama; kullanamdaki dikkatsizlik, yetersizlik ya da özensizlik, diye belirtilmiş.



    iyide o nos sistemini nası özensiz, dikkatsiz kullanacak onu anlamadım ben adam seyircileri mi seyrediyomuş nosa bastığı sırada ya da amuda kalkarak fln mı sürmeyi denemiş ! bana göre de çok saçma bir neden olmuşş bu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    peki sen bilirkişi olsan kime kusuru verirdin?



    evet iyi bir soru.

    şimdi şöför kusursuz onu zaptemedeyen komitemi kusurlu sadece?






    elbetteki bu drag yarışmaların yollarda değilde pistlerde yapılması hepimizin istediği arzu ettiği birşey fakat bununda bazı kesin katı kurallar içerisinde yapılması gerekmekte.Yoksa böyle ölümlü kazaları görmeye devam ederiz.Bu işi düzenleyen komitenin hatası tabiki çünkü işlerini birazcık ciddiye alıp kuralları kesin ve katı olarak uygulatsalardı şimdi bu pist kazası kötü bir imaj olarak kayda geçmezdi ve bu güzel maksatlı işi böyle basitce baltalatmazlardı.Birde bu açıdan bakalım.
    2side kusurlu.Hatta seyircilerde kusurlu bana kalırsa.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WarSaw


    quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    peki sen bilirkişi olsan kime kusuru verirdin?



    evet iyi bir soru.

    şimdi şöför kusursuz onu zaptemedeyen komitemi kusurlu sadece?






    elbetteki bu drag yarışmaların yollarda değilde pistlerde yapılması hepimizin istediği arzu ettiği birşey fakat bununda bazı kesin katı kurallar içerisinde yapılması gerekmekte.Yoksa böyle ölümlü kazaları görmeye devam ederiz.Bu işi düzenleyen komitenin hatası tabiki çünkü işlerini birazcık ciddiye alıp kuralları kesin ve katı olarak uygulatsalardı şimdi bu pist kazası kötü bir imaj olarak kayda geçmezdi ve bu güzel maksatlı işi böyle basitce baltalatmazlardı.Birde bu açıdan bakalım.
    2side kusurlu.Hatta seyircilerde kusurlu bana kalırsa.


    seyircilerin kusuru tartışılmaz zaten kendilerine ayrılan güvenli bölgeyi geçip hemen pistin kenarına toplanmışlar çünkü .ancak görevlilerinde bu durumu görüp kalkışları iptal etmeleri gerekirdi




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • +1000

    Kalkışa izin verildikten sonra, şöförün hiçbir suçu olmaması lazım
    Zaten o araç 7. sınıfta yarışıyordu sanırım
    Sınırsız modifiye
  • birde şu açıdan düşünmek gerekirse, kazada hayatını kaybeden kişinin suçu ne? Araç sahibini ve organizatörü sorumlu tutulmazsa ailenin maddi manevi zararı ne olacak?

    Aracı kullanan sırf aracı modifiyeli diye sorumlu tutulmamış, sorumlu tutulmasının sebebi kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamamış olması

    Organizasyonun sorumlu tutulmasının sebebi ise yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini alınmamış olması

    Demek istediğim bilirkişilerin de bir bildikleri var ki; sorumluları tayin etmişler, hatta bilirkişi olarak tayin edilmişler.

    benim görüşüme gelince, TOSFED, İl Spor Güvenlik Kurulu ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün yapması gerekenleri yapmadıkları için levent Kesen'de bu acı olayla karşı karşıya kaldı(gerçi kendisininde kusurunun olduğu rapordan anlaşılıyor).

    Bir iş yapılıyorsa ya tam yapılsın ya da hiç yapılmasın




  • quote:

    Aracı kullanan sırf aracı modifiyeli diye sorumlu tutulmamış, sorumlu tutulmasının sebebi kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamamış olması


    Modifiyesiz bir araç bu kazaya karışsaydı ne olacaktı?
    Benim gözümde tek suçlu TOSFED dir.
    Adam gibi bariyer koyun veya yaptırmayın yarışları

    Ankara'da da aynı sorun var.
    Tribünlerden başka hiçbir yerde insan olmaması lazım.
    Ama her taraf insan kaynıyor
  • Ayrıca Levent Kesen olaydan 2 sene önce Ankara Hipodromundaki yarışta gene seyircilerin arasına girmiş.


    Bu ilk değil!
    Levent Kesen'in 2 yıl önce Ankara’da yapılan şampiyonada da seyircilerin arasına girdiği ortaya çıktı
    18/04/2006

    Antalya’da yapılan Türkiye Opet Otodrag Şampiyonası’nda otomobiliyle seyircilerin arasına giren Levent Kesen’in 2 yıl önce Ankara’da yapılan şampiyonada da seyircilerin arasına girdiği ortaya çıktı.
    Ankara Hipodromu’nda 2 yıl önce düzenlenen Türkiye Opet Oto Drag Şampiyonası"nın 2. ayak yarışında, 1967 model Chevrolet Camaro marka otomobili ile katılan Levent Kesen, kalkış sonrası aracının kontrolden çıkmasıyla, seyircilerin tehlikeli anlar yaşamasına neden olmuş ve şans eseri ölen yada yaralanan olmamıştı.
    Geçtiğimiz günlerde Antalya’da gerçekleştirilen Opet Oto Drag Şampiyonası’na katılan Kesen, kullandığı yarış otomobilinin kontrolden çıkması üzerine yine seyircilerin arasına girmiş ve kaza sonucu 3 kişi hayatını kaybetmişti.


    kaynak:http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=1192&haberID=277612




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    quote:

    kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamadı. Organizasyon da, yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini almadı.



    Buradan anlaşıldığı kadarıyla, sebep, ilave edilen güç değil, bu gücü kullanamama; kullanamdaki dikkatsizlik, yetersizlik ya da özensizlik, diye belirtilmiş.



    iyide o nos sistemini nası özensiz, dikkatsiz kullanacak onu anlamadım ben adam seyircileri mi seyrediyomuş nosa bastığı sırada ya da amuda kalkarak fln mı sürmeyi denemiş ! bana göre de çok saçma bir neden olmuşş bu


    Şu şekilde düşünün: Kusur olmasaydı kaza nasıl olabilirdi? Kusur var ki kaza var. Bu kusur da özensiz, tedbirsiz davranıştan da kaynaklanıyor.

    quote:

    Kalkışa izin verildikten sonra, şöförün hiçbir suçu olmaması lazım


    Mümkünatı yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: civcivic

    quote:

    kullandığı aracın motoruna ekstra bir güç kattığını bildiği halde, aşırı hızlanma sonucu, aracının kontrolünü ve seyrini ayarlayamadı. Organizasyon da, yarışın yapıldığı parkur içinde gerekli güvenlik ve emniyet tedbirini almadı.



    Buradan anlaşıldığı kadarıyla, sebep, ilave edilen güç değil, bu gücü kullanamama; kullanamdaki dikkatsizlik, yetersizlik ya da özensizlik, diye belirtilmiş.



    iyide o nos sistemini nası özensiz, dikkatsiz kullanacak onu anlamadım ben adam seyircileri mi seyrediyomuş nosa bastığı sırada ya da amuda kalkarak fln mı sürmeyi denemiş ! bana göre de çok saçma bir neden olmuşş bu


    Şu şekilde düşünün: Kusur olmasaydı kaza nasıl olabilirdi? Kusur var ki kaza var. Bu kusur da özensiz, tedbirsiz davranıştan da kaynaklanıyor.

    quote:

    Kalkışa izin verildikten sonra, şöförün hiçbir suçu olmaması lazım


    Mümkünatı yok.


    dediğinizde haklısınız ancak bana göre kusur kendilerine ayrılan yerde durmayan seyircilerde ve bu seyircilerin kendilerine ayrılan yerlerde durmamasına rağmen yarışı durdurup gerekli önlemleri düzenlemeleri yapmayan organizasyon sorumlusunda
    çünkü normal trafikte kaza olası bir durum değil olağanüstü bir durumdur ancak tüm yarışlarda kaza olası bir durumdur çünkü yarışılan araçlar limitleri zorlamaktadır




  • Yurtdışında drag lar bu şekilde mi yapılıyor sizce?
    Veya izmit pistini düşünün.İnsan girebiliyor mu pitte
    Bu olay izmit pistinde olsa o insanlar ölür müydü? (Allah rahmet eylesin bu arada)

    Ankara,Antalya buralar yarış pisti değil ki?
    Birisi hava alanı,birisi hipodrom

    Bir de drag bu yarışın adı.
    Ordaki hangi araba modifiyesiz?Hepsinin gücü arttırılmış
    Orada yarışan herkes suçlu ve kusurlu o zaman

    Şöförün bu tür yarışlarda kusuru olamaz.
    Kalkış izni verildiği anda suç federasyonundur.Böyle olması lazım.Orda bir sürü hakem bayrak sallıyor ve onay veriyorlar pist güvenli diye.

    Adam bile bile üzerlerine sürmüyor ki, kaza olmayan bir bir otomobil sporu söyleyin bana.
  • quote:



    Şu şekilde düşünün: Kusur olmasaydı kaza nasıl olabilirdi? Kusur var ki kaza var. Bu kusur da özensiz, tedbirsiz davranıştan da kaynaklanıyor.

    quote:

    Kalkışa izin verildikten sonra, şöförün hiçbir suçu olmaması lazım


    Mümkünatı yok.




    aracı işleten kişi yani levent kesen herşeyden önce kusursuz sorumludur, buradan anlaşılması gereken kusuru olmasa bile sorumlu tutulacaktır, çünkü karayolları trafik kanunu işletilmekte olan araçlar için tehlike sorumluluğunu esas almıştır. Kendi kusurunun olması şart değildir.

    Kazanın kendi kusurundan değilde araçta meydana gelen bir arızadan kaynaklandığını varsayacak olursak bu durumda da Levent Kesen yukarıda bahsettiğim gibi kusursuz sorumluluk gereği sorumlu tutulacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mnt1907 -- 4 Şubat 2007; 23:44:33 >




  • Karayolları Trafik Kanunu böyle yarışlarda hükmü var dı?
    Orası trafiğe kapalı alan değil mi?

    Cidden bilmediğim için soruyorum,yanlış anlaşılmasın.
  • Araç işletenin sorumlu tutulmasında ölçü, aracın işletildiği yer değil, aracın işletiliyor olmasıdır.


    Örnek olarak KTK daki yarışlarla ilgili madde
    Yarışlar
    Madde 105 - Yarış düzenleyicileri, yarışa katılanların veya onlara eşlik edenlerin araçları ile gösteride kullanılan diğer araçların sebep olacakları zararlardan dolayı motorlu araç işleteninin sorumluluğuna ilişkin hükümler uyarınca sorumludurlar.
    Yarışçıların veya onlarla birlikte araçta bulunanların uğrayacakları zararlarla, gösteride kullanılan araçların uğradıkları zararlardan dolayı sorumluluk genel hükümlere tabidir.
    Yarış düzenleyicilerinin, yarışa katılanların ve yardımcı kişilerin yarış esnasında üçüncü kişilere karşı olan sorumluluklarını karşılamak üzere bir sorumluluk sigortası yaptırmaları zorunludur. Bu gibi yarışlara izin vermeye yetkili olan makamın talebi üzerine Ticaret Bakanlığı durum ve şartlara göre en az sigorta tutarlarını belirlemekle görevlidir. Motorlu araçlar için yapılacak sigortalarda en az sigorta tutarları zorunlu mali sorumluluk sigortasındaki tutarlardan az olamaz. Bu Kanununun zarar görenin doğrudan doğruya sigortacıyı dava edebilmesine ilişkin 97 inci maddesi hükümleri ile zarar görenlerin birden çok olması haline ilişkin 96 ncı maddesi hükümleri burada da uygulanır.
    Yetkili makamdan izin alınmaksızın düzenlenen bir yarışta vuku bulan zararlar, zarara sebep olan motorlu aracın sorumluluk sigortacısı tarafından karşılanır. Böyle bir durumda, sigortacı, yarış için özel bir sigortanın yapılmamış olduğunu bilen veya gerekli özenin gösterilmesi halinde bilebilecek olan işleten veya işletenlere rücu edebilir.
    Bu madde hükümleri ortalama hızı saatte en az elli kilometrenin üstünde olan veya ulaşılacak hıza göre değerlendirme yapılması öngörülen motorlu araç veya bisiklet sporu gösterilerinde uygulanır. Bu hükümler, yarış güzergahının diğer trafiğe kapatılması halinde de geçerlidir. İçişleri Bakanlığı bu madde hükümlerinin, başka yarışlar bakımından da uygulanmasına karar verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mnt1907 -- 4 Şubat 2007; 23:55:03 >




  • tosfed in olduğu kadar bence sürücü kusuruda var.baksanıza adamın 2. vukuatı bu.ankarada da aynı şeyi yapmış
  • 2'side suçlu. Fakat Tosfed %60 daha suçlu
  • Bariyer olmalıydı...

    Ayrıca seyirciler herhangi bi kaza ihtimalini bilerek orada bulunuyorlar, yani ölenlerin bile ihmali var, rüzgarlı havada uçurum kenarında durmak gibi bişey bu, riskin farkında değil miydiler, Allah akıl vermiş...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.