Şimdi Ara

[BİTTİ] Mustafa İslamoğlu - 'Kur'an Peygamberi Hz. Muhammed' ilk 100 Kitap 2 TL (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
2
Favori
7.535
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.

    O zaman o 3.rekat sorusuna cevap vereceksin, kelime oyunu yapıp duruyorsun.

    Allah, hangimiz eksiksek hidayet versin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çekilip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.


    Muhtemelen kırparak verdiğiniz Haşr suresi 7. ayetin asıl haline bakmadınız. Öyleyse şuradan okumalısınız :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Ayetin geri kalanını görmezden gelerek sadece şu kısmı aldığımızda anlam ne kadar farklı yöne gidiyor değil mi ?

    ''Onlardan bir grup var ki, kitapta olmayan bir şeyi siz kitaptan sanasınız diye, dilleriyle kitabı çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, “Bu, Allah katındandır!” derler, böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. '' (Ali İmran 3)

    Kuran'da peygambere Kuran dışı hüküm koyma yetkisi veren tek bir ayet gösteremezsiniz. 1400 senedir böyle yaşanmadı. Çoğunluğun doğru kabul etmesi onun doğru olduğu anlamına gelmez. Öncekilerin aktardıklarını sorgulamadan kabul etmek Allah tarafından kötüleniyor :

    ''Onlara, “Allah'ın indirdiğine uyunuz” dendiğinde, “Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız” derler. Ya ataları akıllarını kullanamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler de mi?'' (Bakara 170)

    Allah ıslah etsin.

    Ya ayetlere neden farklı mana veriyorsun arkadaşım neden böyle yapıyorsun hiç tefsir okumamışsın gelmiş mealcilik yapıyorsun.
    O kadar ayet gösterdik sen cımbızla ayet seçip onu da farkla şekilde yorumlayıp Hadis ve Sünnet'i yalanlıyorsun.
    Bu neyin kafası?
    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.

    Ayetlere farklı mana vermiyorum. Olduğu gibi buraya koyuyorum. ''Mealcilik'' ile suçladığınız halde neden hazır toplanmış ayetleri kopyalayıp delil olarak sunuyorsunuz ? Sizin yorumunuzdan alıntı yapıyorum :

    quote:

    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.
    .
    .
    .
    .
    .

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]



    Oysa Haşr suresi 7. ayette şöyledir :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Görüldüğü gibi ayetlerin anlamını çarpıtan kişi ben değilim. Ayetleri araştırmadan almamanızı öneririm.

    quote:

    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.


    ''Onlar, basit hatalar hariç büyük günahlardan ve yüz kızartıcı davranışlardan kaçınanlardır. Şüphesiz Rabbinin bağışlaması geniştir. O sizi topraktan var ederken de, annelerinizin rahminde saklı bulunduğunuzda da, sizinle ilgili her bilgiye sahiptir. Öyleyse kendinizi temize çıkarmayınız. O, Allah'a saygı duyanı en iyi bilendir.'' (Necm 32)



    Diğerlerini görmezden gelmen çok hoş olmuş yani cevap veremiyorsun güzel.
    Haşr Suresi'nde ki o ayet bir önceki ayetler için delil olabileceği gibi genel manada da Resulun yasak koyabileceği anlamına gelir.
    Yoksa Allah orada Resul yerine kendi adını da koyabilirdi.
    Senin kafayla düşündüğümüz zaman Kur'an'da çelişki oluyor.

    Bu da son sözüm sen ve senin gibilere gelsin.

    “Kim Peygamber'e itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur; yüz çevirenlere gelince; Biz seni onlara bekçilik yapman için göndermedik.” (Nisâ 4/80)

    Haşr suresinin 7. ayeti peygamberin ganimetleri bölüştürmesinden bahsediyor. Din adına hüküm vermesinden değil. Gerisi sizin yorumunuzdan ibarettir. Allah elçisi yoluyla dini aktardığı için insanların ona uyması zorunludur.

    Çelişki olan nedir ?

    Son sözünüze açıklamayı birkaç kere yaptım.

    ''Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)

    Allah sadece Kuran'dan sorumlu olacağımızı söylüyor.

    En güzel hadis (ahsenül hadis) Kuran'dır:

    ''ALLAH en güzel hadisi, tutarlı ve ikişerli bir kitap halinde indirdi. Rab'lerini sayanların derileri ondan dolayı ürperir. Sonra derileri ve kalpleri ALLAH'ın mesajına karşı yumuşar. Bu, ALLAH'ın yol göstermesidir; dilediğini ve/veya dileyeni ona ulaştırır. ALLAH'ın saptırdığı bir kimseye rehber bulunmaz'' (Zumer 23)

    ''Göklerin ve yerin egemenliğine ve ALLAH'ın yarattığı şeylere bakmazlar mı? Son anlarının yaklaşmış olabileceğini hiç düşünmezler mi? Bundan sonra artık hangi hadise (söze) inanırlar?'' (Araf 185)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.

    Allah o ayette Müslümanalardan bahsetmiyor ki Yahudi ve Hristiyanalardan bahsediliyor.
    Kardeşim bazı ayetler dönem içinde geçen olay ve olaylara istinaden gelmiştir.
    Ama sen herşeyden kendince pay çıkarıyorsun ve direk alıyorsun bu böyle olmaz.
    Şimdi bu ayeti nasıl açıklamak gerekir?

    Rahman olan Allah, Arş üzerine istiva etmiştir”(Taha 5)

    Haşa ve kella Allah oturur mu?
    Sen burada ki oturmaya işte direk alırsan yanlış mana verirsin.
    Bu birçok yerde böyledir Kur'an'da mecaz vardır.
    Resullah hadislerinde Kuran'ı tefsir eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.

    Allah o ayette Müslümanalardan bahsetmiyor ki Yahudi ve Hristiyanalardan bahsediliyor.
    Kardeşim bazı ayetler dönem içinde geçen olay ve olaylara istinaden gelmiştir.
    Ama sen herşeyden kendince pay çıkarıyorsun ve direk alıyorsun bu böyle olmaz.
    Şimdi bu ayeti nasıl açıklamak gerekir?

    Rahman olan Allah, Arş üzerine istiva etmiştir”(Taha 5)

    Haşa ve kella Allah oturur mu?
    Sen burada ki oturmaya işte direk alırsan yanlış mana verirsin.
    Bu birçok yerde böyledir Kur'an'da mecaz vardır.
    Resullah hadislerinde Kuran'ı tefsir eder.

    Onlardan bahsediyor ama hüküm verilmesi gerektiğinde Allah'ın kitabına yönelmek gerektiğini de söylüyor fakat tek bir ayette peygambere verdiği harici vahiylerden bahsedilmiyor. Aksine sadece Kuran'a uymamız emrediliyor ve ondan sorumlu olacağımız söyleniyor.

    O ayetteki ''istiva'' kelimesinin karşılığı doğrudan ''oturmak'' değil. ''Hakimiyet altına almak, hükmetmek'' anlamına da geliyor. ''Oturmak'' olarak alırsak yanlış olacağı konusunda doğru söylüyorsunuz.

    Kuran tefsire muhtaç mıdır yoksa apaçık mıdır ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.

    Allah o ayette Müslümanalardan bahsetmiyor ki Yahudi ve Hristiyanalardan bahsediliyor.
    Kardeşim bazı ayetler dönem içinde geçen olay ve olaylara istinaden gelmiştir.
    Ama sen herşeyden kendince pay çıkarıyorsun ve direk alıyorsun bu böyle olmaz.
    Şimdi bu ayeti nasıl açıklamak gerekir?

    Rahman olan Allah, Arş üzerine istiva etmiştir”(Taha 5)

    Haşa ve kella Allah oturur mu?
    Sen burada ki oturmaya işte direk alırsan yanlış mana verirsin.
    Bu birçok yerde böyledir Kur'an'da mecaz vardır.
    Resullah hadislerinde Kuran'ı tefsir eder.

    Onlardan bahsediyor ama hüküm verilmesi gerektiğinde Allah'ın kitabına yönelmek gerektiğini de söylüyor fakat tek bir ayette peygambere verdiği harici vahiylerden bahsedilmiyor. Aksine sadece Kuran'a uymamız emrediliyor ve ondan sorumlu olacağımız söyleniyor.

    O ayetteki ''istiva'' kelimesinin karşılığı doğrudan ''oturmak'' değil. ''Hakimiyet altına almak, hükmetmek'' anlamına da geliyor. ''Oturmak'' olarak alırsak yanlış olacağı konusunda doğru söylüyorsunuz.

    Kuran tefsire muhtaç mıdır yoksa apaçık mıdır ?

    Tefsir gerekir çünkü herkesin ilim seviyesi aynı değil.
    Herkes herşeyi anlayamaz Peygamber o yüzden vardır ayetleri tefsir etmek için.
    O ayette kendin ettin işte.
    İşte onu hala bile oturma olarak alan farklı mezhepler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.

    Allah o ayette Müslümanalardan bahsetmiyor ki Yahudi ve Hristiyanalardan bahsediliyor.
    Kardeşim bazı ayetler dönem içinde geçen olay ve olaylara istinaden gelmiştir.
    Ama sen herşeyden kendince pay çıkarıyorsun ve direk alıyorsun bu böyle olmaz.
    Şimdi bu ayeti nasıl açıklamak gerekir?

    Rahman olan Allah, Arş üzerine istiva etmiştir”(Taha 5)

    Haşa ve kella Allah oturur mu?
    Sen burada ki oturmaya işte direk alırsan yanlış mana verirsin.
    Bu birçok yerde böyledir Kur'an'da mecaz vardır.
    Resullah hadislerinde Kuran'ı tefsir eder.

    Onlardan bahsediyor ama hüküm verilmesi gerektiğinde Allah'ın kitabına yönelmek gerektiğini de söylüyor fakat tek bir ayette peygambere verdiği harici vahiylerden bahsedilmiyor. Aksine sadece Kuran'a uymamız emrediliyor ve ondan sorumlu olacağımız söyleniyor.

    O ayetteki ''istiva'' kelimesinin karşılığı doğrudan ''oturmak'' değil. ''Hakimiyet altına almak, hükmetmek'' anlamına da geliyor. ''Oturmak'' olarak alırsak yanlış olacağı konusunda doğru söylüyorsunuz.

    Kuran tefsire muhtaç mıdır yoksa apaçık mıdır ?

    Tefsir gerekir çünkü herkesin ilim seviyesi aynı değil.
    Herkes herşeyi anlayamaz Peygamber o yüzden vardır ayetleri tefsir etmek için.
    O ayette kendin ettin işte.
    İşte onu hala bile oturma olarak alan farklı mezhepler var.


    Dil bilgisi konusunda açıklama yapılabilir ama tefsirciler tüm ayetleri farklı şekillerde açıklıyor. Allah apaçık, eksiksiz bir kitap olduğunu söylediği halde sadece belirli kişilerin anlayabileceği bir kitap haline getiriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabi ki Kuran apaçık ve eksiksizdir ben bunu inkar etmiyorum ki.
    Şimdi şu ayete cahil bir insan Allah'ın sıfatlarını daha önce hiç bilmemiş insan ne mana verir sen söyle lütfen.
    Sadece dil bilgisi olarak bakmamak gerek örnek vermek gerekirse.

    Allah: «Ey iblis, o Benim iki elimle yarattığıma secde etmene sana ne engel oldu? Kibirlenmek mi istedin? Yoksa yücelerden mi bulunuyorsun?» dedi

    SÂD-75



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yûnus -- 23 Nisan 2015; 6:22:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: jetz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Ayetler bunların tam tersini söylüyor. Namaz ile ilgili onlarca ayet var. Allah gerekli görseydi açıklardı. Açıklanmadığına göre Allah o konuda serbest bırakmıştır.

    '' Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayınız. Eğer Kur'ân indirilirken onları sorarsanız, size açıklanır. Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir. Zira Allah çok bağışlayıcıdır; yumuşak davranandır.'' (Maide 101)



    O ayetle neyı soylemeyı kastettın anlayamadım ama kucuk bır arastırmayla aydınlandım tesekkurler.http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/11583/maide-suresinin-101-ve-102-ayetlerinde-bazi-sorularin-sorulmamasi-gerektigi-ve-bu-sorulari-soranlarin-kafir-oldugu-belirtiliyor-bu-sorular-nelerdir.html


    Ya düşünsene butuk fıkhi konuların Kuranda acıklandıgını? Herhalde bınlerce sayfalık bır kıtap olurdu. Bence bu Kuranın ıhtısamını basıte ındırgerdı. Yani sadece Kuranla amel etmemız yetecek olsaydı Allah cc nıye bır elçi, aracı, örnek yollardı? Bence bır sebebı varkı yolladı. Ondan almamız gereken seyler vardı ki yolladı.

    Ayette ''Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir'' kısmına dikkat çekmek için koydum. Kuran'ın insan ürünü, hatalı kitaplara muhtaç hale gelmesi Kuran'ı değersiz kılar. Allah yeryüzünde insanlar olduğu için onlara duyuruyu da bir insanın yapmasını uygun görmüştür :

    '' Şunu söyle: “Eğer yeryüzünde yerleşmiş, gezip dolaşanlar melekler olsaydı, elbette onlara gökten peygamber olarak bir melek gönderirdik.” (İsra 95)

    Elçiden Kuran'ı öğrendik. Allah'ın dediği gibi bunun dışında görevi yoktur.


    Sabah namazınıda kıldım cok sukur. 2 sunnet, 2 farz. Kac rekat kılıcam nasıl kılıcam yahu Allah cc namazı emrettı ve nasıl kılınacagınıda Resulu ıle ogrenmemızı sagladı. Peygamber aleyhısselamı 'teblıg ettı gıttı' dıyerek mı tasvır edıcez bu kadar basıt mı bu ınsan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • aman uzak durun
  • Kuran yeter başkasına gerek yok diyen zihniyet 150-200 yıl önce El-Ezher üniversitesine sızan İngiliz Ajanı masonların sayesinde ortaya çıktı. Öncesinde de vardı(bkz. İbn-i Teymiye) ama günümüze göre çok daha azınlık haldeydi ve İslam aleminde bunlar yarımakıllı muamelesi görüyorlardı. Muhammed Abduh, Cemalettin Efgani, Ali Suavi vs. gibi adamlar bu zihniyetin modern halinin öncüleridir. Bunların hepsi mason ve ajandır. Hatta Cemalettin Efgani'nin bu dinin kafasını kendi kılıcıyla uçuracağız diye Abduh'a mektubu var ve orijinal metni teşhir edildi.

    Bu konuda verilecek çok cevap var da sadece bu zihniyetin nasıl ortaya çıktığı yaygınlaştığı araştırılsa zaten gerisi teferruat kalır. Elin siyonisti müslümanlara terörist damgası vurma, ışidi kurup ortadoğuyu bölüp parçalama vs. gibi planlar yaparken bunun tohumunu 150-200 yıl öncesinden atmış. 11 Eylül olayını iyi birşey sanıp bununla övünen müslümanlar varolduğu sürece bu coğrafyada kan durmaz.

    Ayrıca dikkat edin bu vahabi, selefi, mutezile ekolü(artık nasıl derseniz) hep müslümanlarla uğraştı ve uğraşıyor, uğraşacak da. Tek dertleri müslümanlardır başka kimseyle uğraşmaz bunlar. Çünkü İslam düşmanları tarafından programize edildi. Osmanlı'yı yıkmaya çalışanlar bunlar. Efgani Jön Türk'lerle aynı ideolojileri paylaşıp yaymaya çalışıyordu. Böyle bir tesadüf olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EACEAB9ED -- 23 Nisan 2015; 8:14:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos


    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos


    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: RoNNeZ

    ya cübbeliyi savunanlar olmuş bir bakın en yakın zamanda şu dediği kuyruklu yıldıza gitmişler işte ne olduğunu araştıracaklarmış.Siz ona sorsaymışsınız söylermişmiş.Ya bu ve bunun gibi artık ne dediğini bilmeyen sözde hocalar yüzünden İslam dan millet uzaklaşıyor siz hala savunun bu adamları.Fetullah Gülen hiç kale bile almıyorum herkes zaten az çok biliyordur.Ben en doğru yolu Mustafa İslamoğlu ile buldum çünkü diğer hocaların kitaplarını okuduğumda neden sorusunun cevabını alamıyordum ancak bu adam hemen her sayfasında ayetten örnekler belli başlı Kuran la uyuşan hadisler ile gerçekten neden sorusunun cevabını alabiliyorum.Diğer hocalarda kendini bi eve kapatıcan ve orada sen islam ın sözde 5 şartı( bence o da yok ama neyse) uyguluyacan birde peygamberimize bol bol salavat getiricen ki şefaate nail olasın böyle müslümanlık olmaz bunu Mustafa İslamoğlu yürek devleti ve yürek fethi kitaplarında çok iyi işlemiş saolsun. Unutmayın ki peygamberimizde bir insandı Allah vahiy indirmese ne yapacağını bilemezdi.Allah istemese, peygamberimizin şefaat etmesine bile izin vermez.

    Hz. Adem bile cennetten dünyaya gönderilmesiyle sonuçlanan hatayı yaptığında, cennette Allah isminin yanında Muhammed (a.s.) isminin yazıldığını görmüştü ve Allah kendi isminin yanına bu ismi yazdığına göre, Allahın nazarında çok kıymetli biri olmalı düşüncesiyle, affedilmesi için peygamber efendimizin (a.s.) ismini aracı kılmıştır. Yine Allah (c.c.) sen olmasaydın alemleri yaratmazdım buyuruyor hz. peygamber (a.s.) efendimiz için.. Hz. peygamber her türlü hata ve günahtan masumdur, peygamberlikten öncesinde bile Allah tarafından günahtan uzak tutulmuştur. siz ki, peygamberimizde bir insandı, vahiy gelmese ne yapacağını bilemezdi diyecek kadar kendisi hakkında ölçüsüz konuşuyorsunuz. birisi de çıkıp dedi ki daha önce, hz. peygamber bile mekke'yi feth ettiğinde gurura kapıldı ama biz gururlanmayacağız demişti. işte bu anlayış m. islamoğlu'nun anlayışıdır. oysa hz. peygamber efendimiz mekke'yi feth nasip olduğunda devesinin üstünde o kadar mütevazi idi ki, nerdeyse başı devesinin semerine değecek kadar öne eğilmiş, iki büklüm olmuştu. çünkü O asla kibirli bir insan değildi.

    türkiye'de şii anlayışı yaymak ve sünni islami tahrif etmek için çok büyük oyunlar oynanıyor. çünkü gerçek manada islam'ın yaşandığı ve anlaşıldığı ehl-i sünnetin son kalesi ender ülkelerden birisi türkiye'dir. şiiliğin bir kolu olan ceferilik, bugün milli eğitim din dersi kitaplarında bile ehli sünnetin 4 mezhebiyle birlikte gösterilir hale gelmiştir. şii anlayışın temsilcileri devlet makamları içinde önemli mevkilere gelmişlerdir. Türkiye kirli oyunlarla ehli sünnet çizgisinden saptırılmak isteniyor. bir zaman türkiyeye gelen ve iktidar vaat eden heyetin şartlarından ikisini hatırlatayım.. birincisi israil'in varlığının korunması ve kollanması. heyetin bir diğer şartı da , İslam'da reform yapılması için iktidar vaat edilen kişilerden destek istenmesidir. tabi bu heriflerin İslam'da reform derken kast ettikleri şey, islam'ın özellikle ehli sünnet anlayışının tahrif edilmesi ve onların istedikleri şekle göre yeniden dizayn edilmesinden başka bir şey değildir... işte bugün olanlar bu büyük oyunun parçalarıdır. Ama yüce dinimizin koruyucusu Yüce Allahtır ve kıyamete kadar islamı koruyacağını vaat etmiştir. onlar ne yaparlarsa yapsınlar Allahın izniyle başarılı olamayacaklar.

    Yahu Allah'a neden yalan atfediyorsun. Nerede hangi sure hangi ayette sen olmasaydın Alemleri yaratmazdım yazıyor?
    Hz. Adem kıssası da sanırım kuran-o Kerim'den.. Onunda sure ve ayetini Öğrenmek isteriz...


    buyrun, bu bir kudsi hadistir.

    http://www.sorularlaislamiyet.com/soru/191177/levlake-hadisi-olarak-bilinen-sen-olmasaydin-ey-habibim-felekleri-kainati-yaratmazdim-kudsi-hadisi-ne-anlama-gelmekt

    Bir sözün Allah lâfzı olarak yazılabilmesi için ayet olması zorunludur. Mevzu olduğu yani sahih olup olmadığı Tartışmalı bir Hadise bir de kutsiyet ekleyip üstüne birde yüce Allah böyle buyurdu yazmak Allah şirktir..

    hocam boyundan büyük laflar ediyorsun. kudsi hadis kavramını çıkaran ben değilim. Allah şirktir ne demek bu arada? Lafzı Allahu Teala'ya ait olup peygamber efendimiz tarafından bize aktarılan hadislere kudsi hadis denir. aradığınız her şeye kuranı kerimden bir referans olması gerektiğini zannediyorsunuz sanırım. öyleyse size şunu sorayım... Namaz kılıyor musunuz? namaz kılıyorsanız neye göre, hangi tarife göre namaz kılıyorsunuz? Kuran'da namaz kılınmasını emreder ama namazın nasıl kılınacağından bahsedilmez.

    Hz. Muhammed'in (s.a.v.) söylediği bile mevzu olan bir sözü Allah böyle buyurdu şeklinde ne kadar da kolayca yazabiliyorsun? Bunun adı kısaca şirktir. Yani kendisini İlah yerine koyup onun adına söz söylemek.. Neye itiraz buyurdunuz? Yaptığın aynen bu değil mi? Kötü niyetli olmadığın çok ortada ama cehenneme giden yol iyi niyet taşları ile döşelidir..

    Ayrıca tekrar ediyorum Hz. Adem kıssasını da sanki görmüş gibi yazmışsın.
    Bu konuda da zayıf hadisler dışında Kurani delil bekliyorum..




  • Güzelmişti kaçırdık

     [BİTTİ] Mustafa İslamoğlu - 'Kur'an Peygamberi Hz. Muhammed' ilk 100 Kitap 2 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GENERAL006 -- 23 Nisan 2015; 9:33:49 >
  • Ayrıntıya girip polemik yaratmak istemem ama ben soyadına takıldım,

    bu bizim ibrahim tatlıses veya müslüm gürses in soyismi gibi birşey sanırım :-))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxlboy

    Ayrıntıya girip polemik yaratmak istemem ama ben soyadına takıldım,

    bu bizim ibrahim tatlıses veya müslüm gürses in soyismi gibi birşey sanırım :-))

    Takılma kardeşim sen rahat ol...
  • alın bakın cübbeli uzay mekiği ile söylediği sözler üzerine sonradan bi açıklaması daha var konu ile ilgili benim aklım almıyor ne demeye getiriyor.Kıyamet kopacakmış bunlara gerek yokmuş ama bir yandan da diyor ki ben gök bilimlerine önem veririm,fen bilimlerine önem veririm nasıl bi tezatlıktır anlamıyorum.Neyse siz yolunuza ben yoluma

    https://www.youtube.com/watch?v=Y3TyXyt5D54
  • arapça biliyormusun sen ona göre seninle konuşacağım yaşar nuri öztürk ve islamoğlu gibi beyinsiz heriflerin mealerini tevsirlerini millete cevap olarak kullanma burdan bütün yazılarını okudum vahabilikten öteye gitmiyorsun türkiyede selefimi diorlar bunlara mekke de medinede yaşadım senin gibi düşünen bir kısım var evet kuran müslümanı diyorlar kendilerine adamlar daha yevm kelimesini açıklayamıyorlar gün mü dönemmi arap oldukları halde kadar müslümanlar bu dediklerimde zengin kral ailesi kesimi yoksa çoğu ehli sünnet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mebusa -- 23 Nisan 2015; 10:03:35 >
  • almayın okumayın okutmayın kader yok diye amentüyü bozan isim vererek reklamını yapmak istemiyorum efendimizi sıradan bir beşer gibi gösterip hakaret eden bir kitabı da var yapmayın etmeyin dikkat! uyarıyorum!
  • Arkadaş birazda popüler olmak istiyor galiba. He deyin geçin gidin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu çok farklı yerlere sapmış. kimse sünnet ve sahih hadisleri yok sayamaz, Peygamber efendimiz yaşayan Kur'an dır. ne onu hristiyanların Hz. İsa yaptığı gibi nede yahudilerin Hz. Davud a yaptıkları gibi ilahlaştırılmamalı nede postacı muamelesi yapılmamalıdır. Allah Kur'an da namazı kılın demiş ancak nasıl kılacağımızı Peygamber efendimiz öğretmiştir. sadece kitapla amel edemeyiz eğerki edilebilecek olsaydı zaten Allah sadece kitabı gönderirdi. mezhep meselesine gelincede mezhebi İslamın Müslümanlığın önüne geçirmeye kimsenin hakkının olmadığını düşünüyorum.
  • haklısın toprAAm kullanıcısına yanıt
    üç Muhammed kitabından bahsediyorsan kitabı okumadığın belli. Peygamber efendimiz ne bizim gibi sıradan bir insan nede hristiyan ve yahudilerin peygamberlerine atfettikleri gibi değildi. kitapta bunu anlatıyor
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.