Şimdi Ara

[BİTTİ] Mustafa İslamoğlu - 'Kur'an Peygamberi Hz. Muhammed' ilk 100 Kitap 2 TL (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
2
Favori
7.535
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yav Kuranı koruyan Allah cc, hadısı serıflerıde muhafaza edemez mı? Nıye bazı seylerı yokuşa sürüyoruz ki anlayamıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jetz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Kendın yazmıssın ıste kardes. Peygambere ıtaat edın. Ayrıca peygamber aleyhısselam Allahın ona vahyettıgınden, Allahın ona soyletmek ıstedıgınden baskasını soylemez. Sıfatları vardır, dogrudurlar yalan soylemezler bu yuzden Peygamberler ne derse öpüp baş tacı yapmak zorundayız. Ayrıca bır ayetı kerım daha vardı peygamberın yasaklarına uymamız konusunda sımdı hatırlayamadım sız bakabılırsınız musaıtsenız.

    Ayetin devamını neden görmezden geliyorsunuz ?

    Aynı ayetleri tekrar koyuyorum. İster inanın, ister inanmayın. Sizin üzerinizde zorlayıcı değilim.

    quote:

    ''Allah'a itaat edin, Peygambere itaat edin, karşı gelmekten çekinin; eğer yüz çevirirseniz bilin ki, peygamberimize düşen sadece açıkça tebliğ etmektir.'' (Maide 92)

    ''Peygamber, tebliğ etmekten başka bir şeyle yükümlü değildir. Allah, sizin açıktan yaptığınız her şeyi ve bütün gizlediklerinizi bilir.'' (Maide 99)

    ''De ki: 'Allah'a itaat edin; Peygambere itaat edin.' Eğer yüz çevirirseniz, bilin ki o Peygamber, kendisine yükletilenden ve siz de kendinize yükletilenden sorumlusunuz. Eğer O'na itaat ederseniz doğru yolu bulursunuz, Peygambere düşen sadece, apaçık tebliğdir.'' (Nur 54)

    ''Ve onlara, o şehrin halkını misal ver. Onlara resûller gelmişti.Onlara iki (resûl) göndermiştik. Fakat ikisini de tekzip ettiler (yalanladılar). Bunun üzerine (onları) üçüncü (resûl) ile azîz kıldık (destekledik). O zaman onlar: "Muhakkak ki biz, size gönderilmiş resûlleriz." dediler. Dediler ki: "Siz, bizim gibi beşerden başka bir şey değilsiniz. Ve Rahmân bir şey indirmedi. Siz sadece yalan söylüyorsunuz
    (Resûller) dediler ki: "Bizim, gerçekten size gönderilmiş resûller olduğumuzu Rabbimiz biliyor." Ve bizim üzerimizde açıkça tebliğden (bildirmekten) başka bir şey (sorumluluk) yoktur.'' (Yasin 13-17)

    ''Eğer yüz çevirirlerse, sana, “ancak açıkça bildirmek” düşer.'' (Nahl 82)

    ''Eğer yalanlarsanız, biliniz ki sizden önce de nice toplumlar peygamberlerini yalanlamışlardı. Peygamberin üzerinde, apaçık tebliğden başka bir görev yoktur.'' (Ankebut 18)

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    ''“Benim elimden gelen sadece Allah'ın mesajını ulaştırmak ve emirlerini bildirmektir. Kim Allah'a ve Peygamberine karşı gelirse, bilsin ki ona içinde süreli kalacağı cehennem ateşi vardır.” (Cinn 23)

    ''Onlara vadettiğimiz azabın bir kısmını sana göstersek de senin canını alsak da, vazifen sadece tebliğ etmektir. Hesap görmek Bize düşer.'' (Rad 40)

    ''Ey şanlı Resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O'nun peygamberlik görevini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Doğrusu Allah, kâfirler toplumunu doğru yola iletmez.'' (Maide 67)

    ''Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)

    ''Kendilerine okunmakta olan kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?'' (Ankebut 51)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jetz

    Yav Kuranı koruyan Allah cc, hadısı serıflerıde muhafaza edemez mı? Nıye bazı seylerı yokuşa sürüyoruz ki anlayamıyorum

    Elbette o güce sahiptir ama sadece Kuran için söz vermiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çelişip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yûnus -- 23 Nisan 2015; 5:02:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-684118601 -- 23 Nisan 2015; 5:04:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: jetz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Kendın yazmıssın ıste kardes. Peygambere ıtaat edın. Ayrıca peygamber aleyhısselam Allahın ona vahyettıgınden, Allahın ona soyletmek ıstedıgınden baskasını soylemez. Sıfatları vardır, dogrudurlar yalan soylemezler bu yuzden Peygamberler ne derse öpüp baş tacı yapmak zorundayız. Ayrıca bır ayetı kerım daha vardı peygamberın yasaklarına uymamız konusunda sımdı hatırlayamadım sız bakabılırsınız musaıtsenız.

    Ayetin devamını neden görmezden geliyorsunuz ?

    Aynı ayetleri tekrar koyuyorum. İster inanın, ister inanmayın. Sizin üzerinizde zorlayıcı değilim.

    quote:

    ''Allah'a itaat edin, Peygambere itaat edin, karşı gelmekten çekinin; eğer yüz çevirirseniz bilin ki, peygamberimize düşen sadece açıkça tebliğ etmektir.'' (Maide 92)

    ''Peygamber, tebliğ etmekten başka bir şeyle yükümlü değildir. Allah, sizin açıktan yaptığınız her şeyi ve bütün gizlediklerinizi bilir.'' (Maide 99)

    ''De ki: 'Allah'a itaat edin; Peygambere itaat edin.' Eğer yüz çevirirseniz, bilin ki o Peygamber, kendisine yükletilenden ve siz de kendinize yükletilenden sorumlusunuz. Eğer O'na itaat ederseniz doğru yolu bulursunuz, Peygambere düşen sadece, apaçık tebliğdir.'' (Nur 54)

    ''Ve onlara, o şehrin halkını misal ver. Onlara resûller gelmişti.Onlara iki (resûl) göndermiştik. Fakat ikisini de tekzip ettiler (yalanladılar). Bunun üzerine (onları) üçüncü (resûl) ile azîz kıldık (destekledik). O zaman onlar: "Muhakkak ki biz, size gönderilmiş resûlleriz." dediler. Dediler ki: "Siz, bizim gibi beşerden başka bir şey değilsiniz. Ve Rahmân bir şey indirmedi. Siz sadece yalan söylüyorsunuz
    (Resûller) dediler ki: "Bizim, gerçekten size gönderilmiş resûller olduğumuzu Rabbimiz biliyor." Ve bizim üzerimizde açıkça tebliğden (bildirmekten) başka bir şey (sorumluluk) yoktur.'' (Yasin 13-17)

    ''Eğer yüz çevirirlerse, sana, “ancak açıkça bildirmek” düşer.'' (Nahl 82)

    ''Eğer yalanlarsanız, biliniz ki sizden önce de nice toplumlar peygamberlerini yalanlamışlardı. Peygamberin üzerinde, apaçık tebliğden başka bir görev yoktur.'' (Ankebut 18)

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    ''“Benim elimden gelen sadece Allah'ın mesajını ulaştırmak ve emirlerini bildirmektir. Kim Allah'a ve Peygamberine karşı gelirse, bilsin ki ona içinde süreli kalacağı cehennem ateşi vardır.” (Cinn 23)

    ''Onlara vadettiğimiz azabın bir kısmını sana göstersek de senin canını alsak da, vazifen sadece tebliğ etmektir. Hesap görmek Bize düşer.'' (Rad 40)

    ''Ey şanlı Resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et! Eğer bunu yapmazsan O'nun peygamberlik görevini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Doğrusu Allah, kâfirler toplumunu doğru yola iletmez.'' (Maide 67)

    ''Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)

    ''Kendilerine okunmakta olan kitabı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?'' (Ankebut 51)





    Peygamber aleyhısselam kendı kafasından, kendı nefsı ıradesıne gore konusmaz degıl mı? Bence burada anlastık. Sonucta peygamber aleyhısslam, Allahın razı olmadıgı seylerı ıfade edecek degıldır. Mesela şunu sormak ıstıyorum; Kuranda dedık hanı namazın nasıl kılınacagı hangı durumlarda ne yapılması gerektıgı acıklanmadı, evet. Pekı Allah cc bunu Resulune bıldırmıs o da bıze aktarmıs olamaz mı sızce? Yanı Yatsının farzının 4rekat oldugunu, Vıtır namazının 3 rekat oldugunu Allah cc Resulune bıldırmıs o da bıze sozlu ve fıılen teblıg etmıs olmaz mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Valla Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Hocam bu kişiler ne yazık ki son zamanlar da TV'ye çıkarılan çakma ilahiyatçıların etkisi kalıyor.
    Mealci kafası çok tehlikeli tefsir hadis sünnet vs bunları gözardı edersek Kuran'ı herkes dilediği kenera çekiyor.




  • Yûnus Y kullanıcısına yanıt
    Bende arkadaşa akşamdan beri diyorum, özelden yazabilirsin, tartışabiliriz diye. İlla buradan yazdı. Bende kendimi devamlı cevap yazmak zorunda hissettim, bu islamoğlu gibiler haklıymış gibi gözükmesin diye.
    Hayırlı sabahlar herkese. Sabah işimizde vardı, arkadaşa laf yetiştirmekten yatamadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    konunun önemini anlatmak için yaklaşımın gerçekten iyi ve bu bilgisinde inat eden arkadaşım için gayet açıklayıcı bir soru sünnetin değeri nerde gerektiğini ,niye gerektiğini, neden korumamız gerektiğini ,onu kaybediince farzın direğinin zayıfladığını bence en güzEl soruyla açıklamışsın muhtemelen arkadaş sorunun cevabını bilmiyor ben çok bildiğimden değil ama başıma geldiğimde öğrenmiştim yıllar yıllar önce ki teorikte kalmak işte insanı böyle zayıflatıyor bu olay çok güzel bir örnek arkadaşım .

    cemaat 3. rekatta rukudaysa sen onlar selam verdiğinde bir rekat kılmış sayıp üç rekatı hiç kılmamış gibi devam edeceksin yani bir rekat kıldım kabul edeceksin yok eğer cemaat 3 . rekatta zammı sureyi okuyorsa yani rukuya gitmediyse sen iki rekatı kılmamış kabul edip onlar selam verdiğimde iki rekat kılacaksın diye biliyorum yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çekilip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.


    Muhtemelen kırparak verdiğiniz Haşr suresi 7. ayetin asıl haline bakmadınız. Öyleyse şuradan okumalısınız :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Ayetin geri kalanını görmezden gelerek sadece şu kısmı aldığımızda anlam ne kadar farklı yöne gidiyor değil mi ?

    ''Onlardan bir grup var ki, kitapta olmayan bir şeyi siz kitaptan sanasınız diye, dilleriyle kitabı çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, “Bu, Allah katındandır!” derler, böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. '' (Ali İmran 3)

    Kuran'da peygambere Kuran dışı hüküm koyma yetkisi veren tek bir ayet gösteremezsiniz. 1400 senedir böyle yaşanmadı. Çoğunluğun doğru kabul etmesi onun doğru olduğu anlamına gelmez. Öncekilerin aktardıklarını sorgulamadan kabul etmek Allah tarafından kötüleniyor :

    ''Onlara, “Allah'ın indirdiğine uyunuz” dendiğinde, “Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız” derler. Ya ataları akıllarını kullanamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler de mi?'' (Bakara 170)

    Allah ıslah etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 23 Nisan 2015; 5:12:52 >




  • jetz J kullanıcısına yanıt
    Ayetler bunların tam tersini söylüyor. Namaz ile ilgili onlarca ayet var. Allah gerekli görseydi açıklardı. Açıklanmadığına göre Allah o konuda serbest bırakmıştır.

    '' Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayınız. Eğer Kur'ân indirilirken onları sorarsanız, size açıklanır. Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir. Zira Allah çok bağışlayıcıdır; yumuşak davranandır.'' (Maide 101)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çekilip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.


    Muhtemelen kırparak verdiğiniz Haşr suresi 7. ayetin asıl haline bakmadınız. Öyleyse şuradan okumalısınız :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Ayetin geri kalanını görmezden gelerek sadece şu kısmı aldığımızda anlam ne kadar farklı yöne gidiyor değil mi ?

    ''Onlardan bir grup var ki, kitapta olmayan bir şeyi siz kitaptan sanasınız diye, dilleriyle kitabı çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, “Bu, Allah katındandır!” derler, böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. '' (Ali İmran 3)

    Kuran'da peygambere Kuran dışı hüküm koyma yetkisi veren tek bir ayet gösteremezsiniz. 1400 senedir böyle yaşanmadı. Çoğunluğun doğru kabul etmesi onun doğru olduğu anlamına gelmez. Öncekilerin aktardıklarını sorgulamadan kabul etmek Allah tarafından kötüleniyor :

    ''Onlara, “Allah'ın indirdiğine uyunuz” dendiğinde, “Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız” derler. Ya ataları akıllarını kullanamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler de mi?'' (Bakara 170)

    Allah ıslah etsin.

    Ya ayetlere neden farklı mana veriyorsun arkadaşım neden böyle yapıyorsun hiç tefsir okumamışsın gelmiş mealcilik yapıyorsun.
    O kadar ayet gösterdik sen cımbızla ayet seçip onu da farkla şekilde yorumlayıp Hadis ve Sünnet'i yalanlıyorsun.
    Bu neyin kafası?
    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çekilip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.


    Muhtemelen kırparak verdiğiniz Haşr suresi 7. ayetin asıl haline bakmadınız. Öyleyse şuradan okumalısınız :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Ayetin geri kalanını görmezden gelerek sadece şu kısmı aldığımızda anlam ne kadar farklı yöne gidiyor değil mi ?

    ''Onlardan bir grup var ki, kitapta olmayan bir şeyi siz kitaptan sanasınız diye, dilleriyle kitabı çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, “Bu, Allah katındandır!” derler, böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. '' (Ali İmran 3)

    Kuran'da peygambere Kuran dışı hüküm koyma yetkisi veren tek bir ayet gösteremezsiniz. 1400 senedir böyle yaşanmadı. Çoğunluğun doğru kabul etmesi onun doğru olduğu anlamına gelmez. Öncekilerin aktardıklarını sorgulamadan kabul etmek Allah tarafından kötüleniyor :

    ''Onlara, “Allah'ın indirdiğine uyunuz” dendiğinde, “Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız” derler. Ya ataları akıllarını kullanamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler de mi?'' (Bakara 170)

    Allah ıslah etsin.

    Ya ayetlere neden farklı mana veriyorsun arkadaşım neden böyle yapıyorsun hiç tefsir okumamışsın gelmiş mealcilik yapıyorsun.
    O kadar ayet gösterdik sen cımbızla ayet seçip onu da farkla şekilde yorumlayıp Hadis ve Sünnet'i yalanlıyorsun.
    Bu neyin kafası?
    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.

    Ayetlere farklı mana vermiyorum. Olduğu gibi buraya koyuyorum. ''Mealcilik'' ile suçladığınız halde neden hazır toplanmış ayetleri kopyalayıp delil olarak sunuyorsunuz ? Sizin yorumunuzdan alıntı yapıyorum :

    quote:

    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.
    .
    .
    .
    .
    .

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]



    Oysa Haşr suresi 7. ayette şöyledir :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Görüldüğü gibi ayetlerin anlamını çarpıtan kişi ben değilim. Ayetleri araştırmadan almamanızı öneririm.

    quote:

    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.


    ''Onlar, basit hatalar hariç büyük günahlardan ve yüz kızartıcı davranışlardan kaçınanlardır. Şüphesiz Rabbinin bağışlaması geniştir. O sizi topraktan var ederken de, annelerinizin rahminde saklı bulunduğunuzda da, sizinle ilgili her bilgiye sahiptir. Öyleyse kendinizi temize çıkarmayınız. O, Allah'a saygı duyanı en iyi bilendir.'' (Necm 32)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-684118601 -- 23 Nisan 2015; 5:30:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Ayetler bunların tam tersini söylüyor. Namaz ile ilgili onlarca ayet var. Allah gerekli görseydi açıklardı. Açıklanmadığına göre Allah o konuda serbest bırakmıştır.

    '' Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayınız. Eğer Kur'ân indirilirken onları sorarsanız, size açıklanır. Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir. Zira Allah çok bağışlayıcıdır; yumuşak davranandır.'' (Maide 101)



    O ayetle neyı soylemeyı kastettın anlayamadım ama kucuk bır arastırmayla aydınlandım tesekkurler.http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/11583/maide-suresinin-101-ve-102-ayetlerinde-bazi-sorularin-sorulmamasi-gerektigi-ve-bu-sorulari-soranlarin-kafir-oldugu-belirtiliyor-bu-sorular-nelerdir.html


    Ya düşünsene butuk fıkhi konuların Kuranda acıklandıgını? Herhalde bınlerce sayfalık bır kıtap olurdu. Bence bu Kuranın ıhtısamını basıte ındırgerdı. Yani sadece Kuranla amel etmemız yetecek olsaydı Allah cc nıye bır elçi, aracı, örnek yollardı? Bence bır sebebı varkı yolladı. Ondan almamız gereken seyler vardı ki yolladı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jetz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Ayetler bunların tam tersini söylüyor. Namaz ile ilgili onlarca ayet var. Allah gerekli görseydi açıklardı. Açıklanmadığına göre Allah o konuda serbest bırakmıştır.

    '' Ey iman edenler! Açıklandığı zaman hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayınız. Eğer Kur'ân indirilirken onları sorarsanız, size açıklanır. Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir. Zira Allah çok bağışlayıcıdır; yumuşak davranandır.'' (Maide 101)



    O ayetle neyı soylemeyı kastettın anlayamadım ama kucuk bır arastırmayla aydınlandım tesekkurler.http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/11583/maide-suresinin-101-ve-102-ayetlerinde-bazi-sorularin-sorulmamasi-gerektigi-ve-bu-sorulari-soranlarin-kafir-oldugu-belirtiliyor-bu-sorular-nelerdir.html


    Ya düşünsene butuk fıkhi konuların Kuranda acıklandıgını? Herhalde bınlerce sayfalık bır kıtap olurdu. Bence bu Kuranın ıhtısamını basıte ındırgerdı. Yani sadece Kuranla amel etmemız yetecek olsaydı Allah cc nıye bır elçi, aracı, örnek yollardı? Bence bır sebebı varkı yolladı. Ondan almamız gereken seyler vardı ki yolladı.

    Ayette ''Açıklamadığına göre Allah onları affetmiştir'' kısmına dikkat çekmek için koydum. Kuran'ın insan ürünü, hatalı kitaplara muhtaç hale gelmesi Kuran'ı değersiz kılar. Allah yeryüzünde insanlar olduğu için onlara duyuruyu da bir insanın yapmasını uygun görmüştür :

    '' Şunu söyle: “Eğer yeryüzünde yerleşmiş, gezip dolaşanlar melekler olsaydı, elbette onlara gökten peygamber olarak bir melek gönderirdik.” (İsra 95)

    Elçiden Kuran'ı öğrendik. Allah'ın dediği gibi bunun dışında görevi yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yûnus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Allah'a itaat elinden sonra ki Peygamber'e itaatte ne kastediliyor sence?

    ''Allah'a itaat ediniz, Peygambere de itaat ediniz. Yüz çevirirseniz biliniz ki Peygambermize düşen, apaçık bir duyurmadır.'' (Tegabun 12)

    Şu şekilde sıralamak açıklayıcı olur : Kuran > Peygamber > Allah yada Peygamber > Kuran > Allah

    Kuran'a uyan peygambere, peygambere uyan Kuran'a uyar. Her ikisine de uyan Allah'a uymuş olur.

    Aradaki işareti bağlantı anlamında kullandım.

    Tamam işte herşey Kur'an'da yazmayabilir yani.
    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Evet, her şey Kuran'da yazmıyor. Allah gerekli gördüğü kadarını bize bildirmiştir. O ayetlerin hiçbiri peygamberin ayrı bir dini kaynak olduğunu göstermez. Özellikle Haşr suresi 7. ayeti kırpmadan tam olarak okursanız tamamen alakasız bir ayeti delil olarak kullandığınızın farkına varırsınız. Her tartışmada aynı ayet ortaya atılıyor. Kuran okumayan bir toplum olmamızdan kaynaklanıyor.

    Allah, elçisi aracılığıyla Kuran'ı insanlara duyurmuştur. Yani insanlar onun sözüyle Kuran'a ve dolayısıyla Allah'a inanacaklar. Peygambere itaat edilmezse Kuran inkar edilmiş olur.

    Kendinle çekilip duruyorsun.
    Kaynak gösterdiğim ayetler gayet yeterlidir.
    1400 senedir bu din böyle yaşanmıştır ve Allah'ın izniyle yaşanmaya devam edecektir.
    Ahir zamanda kendini Müslüman sanan bir kısım nedense asırlardır insanların biat ehli olarak yaşamış ve yaşadığını iddaa ediyor.
    Allah herkese hidayet nasip etsin.


    Muhtemelen kırparak verdiğiniz Haşr suresi 7. ayetin asıl haline bakmadınız. Öyleyse şuradan okumalısınız :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Ayetin geri kalanını görmezden gelerek sadece şu kısmı aldığımızda anlam ne kadar farklı yöne gidiyor değil mi ?

    ''Onlardan bir grup var ki, kitapta olmayan bir şeyi siz kitaptan sanasınız diye, dilleriyle kitabı çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, “Bu, Allah katındandır!” derler, böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. '' (Ali İmran 3)

    Kuran'da peygambere Kuran dışı hüküm koyma yetkisi veren tek bir ayet gösteremezsiniz. 1400 senedir böyle yaşanmadı. Çoğunluğun doğru kabul etmesi onun doğru olduğu anlamına gelmez. Öncekilerin aktardıklarını sorgulamadan kabul etmek Allah tarafından kötüleniyor :

    ''Onlara, “Allah'ın indirdiğine uyunuz” dendiğinde, “Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız” derler. Ya ataları akıllarını kullanamamış, doğruyu da bulamamış idiyseler de mi?'' (Bakara 170)

    Allah ıslah etsin.

    Ya ayetlere neden farklı mana veriyorsun arkadaşım neden böyle yapıyorsun hiç tefsir okumamışsın gelmiş mealcilik yapıyorsun.
    O kadar ayet gösterdik sen cımbızla ayet seçip onu da farkla şekilde yorumlayıp Hadis ve Sünnet'i yalanlıyorsun.
    Bu neyin kafası?
    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.

    Ayetlere farklı mana vermiyorum. Olduğu gibi buraya koyuyorum. ''Mealcilik'' ile suçladığınız halde neden hazır toplanmış ayetleri kopyalayıp delil olarak sunuyorsunuz ? Sizin yorumunuzdan alıntı yapıyorum :

    quote:

    Kuran'nın Allah'ın ayetleri olduğu sonuçta biliniyor ee sana göre Resullah'ın Sünnet ve yasakları yoksa niçi Allah Resule itaat etmeyenleri nayrı olarak uyarıyor?
    Sünnet ve Hadis'siz din olmaz.
    .
    .
    .
    .
    .

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]



    Oysa Haşr suresi 7. ayette şöyledir :

    ''Allah'ın fethedilen ülkeler halkından peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Bu taksim, malların içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaması içindir. Peygamber size ne verdiyse onu alınız, size ne yasakladıysa ondan da sakınınız. Allah'a saygılı olunuz, çünkü Allah'ın azabı çetindir.'' (Haşr suresi 7. ayet)

    Görüldüğü gibi ayetlerin anlamını çarpıtan kişi ben değilim. Ayetleri araştırmadan almamanızı öneririm.

    quote:

    Allah seni Islah etsin çok şükür ben doğru yoldayım.


    ''Onlar, basit hatalar hariç büyük günahlardan ve yüz kızartıcı davranışlardan kaçınanlardır. Şüphesiz Rabbinin bağışlaması geniştir. O sizi topraktan var ederken de, annelerinizin rahminde saklı bulunduğunuzda da, sizinle ilgili her bilgiye sahiptir. Öyleyse kendinizi temize çıkarmayınız. O, Allah'a saygı duyanı en iyi bilendir.'' (Necm 32)



    Diğerlerini görmezden gelmen çok hoş olmuş yani cevap veremiyorsun güzel.
    Haşr Suresi'nde ki o ayet bir önceki ayetler için delil olabileceği gibi genel manada da Resulun yasak koyabileceği anlamına gelir.
    Yoksa Allah orada Resul yerine kendi adını da koyabilirdi.
    Senin kafayla düşündüğümüz zaman Kur'an'da çelişki oluyor.

    Bu da son sözüm sen ve senin gibilere gelsin.

    “Kim Peygamber'e itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur; yüz çevirenlere gelince; Biz seni onlara bekçilik yapman için göndermedik.” (Nisâ 4/80)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: fizyoterapi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Dinde sıra yoktur. Konuları karışık olarak öğrenebilirsin ama matematiği lise düzeyinden başlayarak öğrenemezsin.

    Muhtemelen namazı kaçırmış olursunuz ve tövbe edip diğer vakti beklemeniz gerekir. Kuran'da namaz ile ilgili ayetlerde sadece belirli vakitler verilir ve bunların tam vaktinde kılınması dışında söz edilmez.

    Yani normalde evde olsam, tek başıma kılabilirim ama cemaati kaçırdığım için yani ezan daha yeni okunmuş ben cemaatle aynı anda namaza başlamadım diye namaz kılmayayım?cemaate yetişemedim diye namazı kaçırdım,tevbe edeyim ha

    Bu cevabın yeterince ibret verici oldu, Allah razı olsun, daha da tartışmaya gerek yok. Hayırlı sabahlar.

    Sadece cemaat için geçerli olduğuna dair tek bir cümlem var mı ? Ayetleri görmenize rağmen dini kendinize uydurmak için gayret ediyorsunuz.

    Ne diyorsun hala anlamıyorum? Ne yapmam lazım hala yazmıyorsun? 3.rekatta yetiştiğim için, senin namazın geçti diyorsun, tevbe et diyorsun??? Şimdide cemaat için geçerli olduğuna dair diyorsunda, neyin geçerli olduğundan bahsediyorsun? Ben benim namazdan bahsediyorum? Hani kardeşim ayet.Akşamdan beri bulamadınız mı?

    Anlamadığınızın farkındayım. Vakit geçtiyse o namazın kılınabileceğine dair bir ayet yok.

    Valla bence siz anlamıyorsunuz ve acayip cevaplar veriyorsunuz...
    Yatsı namazı saat 21:00 da okunuyor.
    Sabah ezanı gece 3:00da diyelim..
    Benim bu saatler arasında namaz kılabilirim.
    Şimdi ben size diyorum ki. Ben saat 21.05te camiye giriyorum, cemaat 3.rekatta, ne yapacağım ben?
    Buyrun ayetle cevap verin. Herhalde namaz vaktinin geçmediğini anlatabildim/anladınız.

    Allah defalarca namaz ile ilgili açıklama yapmasına rağmen neden bundan bahsetmedi ? Yoksa unuttu mu ?


    noldu ayet gösteremedin mi?
    Rabbim yolladığı Peygamberinin başına böyle bir olay getiriyor.
    Hadislere- Peygamberimizin hayatını okursan/bakarsan Allahın tamamen açıklamadığı bu olayı, peygamber sünnetiyle açıkladığını görürsün.

    Tartışma adabını öğrenin. Çocuk gibi laf soktuğunuzu sanarak ukala tavırlar sergiliyorsunuz.

    Tek bir ayet ile peygamberin dediklerinizi yapma yetkisini gösterin diyorum ama gösteremiyorsunuz. Dolaylı yoldan ispat etmeye çalışıyorsunuz.

    Yav sen nediyorsun arkadaşım ya? Ben sana laf sokmadım, başka bir boyut bu...
    Kuranı Kerime inanıyorsun, onu aktaran peygamberin yaptıklarını hiçe sayıyorsun. Yani en iyi müslüman peygamber değil mi? ona uymayacağım, onun yaptıklarını yapmayacağım/örnek almayacağım da; kendi kafama göre ayete yorum verip kendim mi uygulayacağım? Robot mu bu peygamber? Boşuna mı, normal bir insan gibi hayat sürüyor? Örnek olmayacaksa o zaman bir melekle inseydi kuranı kerim?
    Kendin diyorsun Peygamber-Kuran-Allah diye. Peygambere uymayan kurana uymaz, kurana uymayan peygambere uymaz diye?
    Yazmadın mı bunları sen?
    Düşünerek yaz.
    Al sana ayet. Bakalım bunu nasıl yorumlayacaksın...
    Ali imran 31-32
    De ki: “Eğer siz Allah'ı seviyorsanız, o taktirde bana tâbi olunuz ki Allah da sizi sevsin ve sizin günahlarınızı mağfiret etsin (sevaba çevirsin). Ve Allah "Gafur"dur, "Rahîm"dir.”
    De ki: "Allah'a ve Resûl'e itaat ediniz." Bundan sonra eğer dönerlerse, o taktirde muhakkak ki Allah, kâfirleri sevmez.


    Kuran'ı bütün olarak ele almak gerekiyor. Sadece bir ayete bakarak sonuca varamazsınız. Diğer ayetler ile birlikte değerlendirildiğinde bu iki ayetin bahsettiğim anlama geldiği anlaşılacaktır.

    Ayrıca aynı surede şöyle diyor :

    ''Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Aralarında hakem olmak için Allah'ın kitabına çağırılıyorlar da, sonra onlardan bir kısmı dönüp yüz çeviriyor.'' (Ali İmran 23)

    Peygamberi asla inkar etmiyorum. Ona uymak istiyorsan Kuran'a uyacaksın.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.