Şimdi Ara

BMW 118i'deki 1.6 4 silindir 136 bg vs 1.5 3 silindir 136 bg. Hangisi daha iyidir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
12.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam,


    2015 yılındaki 118i de iki farklı motor var.


    Yeni nesil 3 silindirli motoru sanıyorum 2015 in sonrasında 1 serisine koydular.


    Bu motorlar arasında fabrika verisi olarak şehir içinde yaklaşık 0,8 litre yakıt tüketimi farkı görünmektedir.


    Aradaki bu yakıt tüketimi farkı haricinde bu motorlardan hangisi daha iyidir? Dayanıklılık, kendini kanıtlamışlık, tecrübe edilen tüketim, teknoloji konusunda bu kıyaslamayı yapmak istiyorum.


    Bilen tecrübe eden varsa çok mutlu olurum.




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 118i'deki Motor Seçenekleri: 1.6 4 Silindir vs 1.5 3 Silindir

    BMW 118i, iki farklı motor seçeneği ile karşımıza çıkıyor: 1.6 litre 4 silindirli ve 1.5 litre 3 silindirli. Hangisinin daha iyi olduğu, ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır.

    1.6 Litre 4 Silindir Motor

    • Daha yüksek silindir hacmi sayesinde daha fazla tork sağlar.
    • Daha rafine ve sessiz çalışma özelliğine sahiptir.
    • Daha yüksek devirlerde daha fazla güç üretir.

    1.5 Litre 3 Silindir Motor

    • Daha düşük silindir hacmi sayesinde daha yakıt verimlidir.
    • Daha hafiftir ve aracın ağırlık dağılımını iyileştirir.
    • Turboşarjlıdır ve düşük devirlerde daha fazla tork üretir.

    BMW 1.5 3 Silindir Motor Nasıl?

    BMW'nin 1.5 litre 3 silindirli benzinli motoru, BMW 1 Serisi'nde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu motor, turboşarjlıdır ve 136 beygir güç ve 220 Nm tork üretmektedir. Kullanıcı yorumları genel olarak olumludur ve motorun yakıt verimliliği ve performansı övülmektedir. Ancak bazı kullanıcılar, özellikle yüksek devirlerde olmak üzere motorun gürültülü olabileceğini belirtmektedir.

    3 Silindir ve 4 Silindir Farkı

    Genel olarak, 4 silindirli motorlar 3 silindirli muadillerine göre daha rafine ve sessizdir. Ayrıca daha yüksek devirlerde daha fazla güç üretirler. Ancak 3 silindirli motorlar daha yakıt verimlidir ve daha hafiftir.

    Hangi Motoru Seçmelisin?

    Hangisinin "daha iyi" olduğu sorusunun kesin bir cevabı yoktur. Daha fazla güç ve rafinman istiyorsan, 1.6 litre 4 silindirli motor daha iyi bir seçim olacaktır. Yakıt verimliliği ve daha iyi ağırlık dağılımı önceliğinse, 1.5 litre 3 silindirli motor daha uygun olabilir.

    Sonuç olarak, BMW 118i'deki 1.6 litre 4 silindirli ve 1.5 litre 3 silindirli motorlar, her biri farklı avantajlar sunmaktadır. İhtiyaçlarını ve tercihlerini değerlendirerek, senin için en iyi seçimi yapabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.5 olan BMW nin kendi motoru. Daha önceleri mini modellerinde kullanılmış.
    1.6 olan ise pejo motoru.

    Araştırdığım kadarıyla pejo motorunun daha az yaktığı, bmw motorunun ise daha sorunsuz olduğu söyleniyor.

    Ayrıca 1.5 olan 3 silindirli. 3 silindirli araçların eski sarsıntısı ve sesi kalmasa da deneyerek alın. Belki sevmezsiniz. Ancak daha karakterli bir ses çıkardığı için seveni de fazla.

    Pejo motorlu bmwlerin 170 beygirlik olanı daha çok seviliyor. Ancak 1 serisinde çok az.

    Benimde düşündüğüm bir model. Belki de C segmentinde tek karakterli araç. Sıfır araç almamış olsam tercih olacaktı. Ben BMW motorlu olanları istiyordum.
  • Vibratör.
    318 de kullandim uzun uzun. Titresim titresim titresim.
  • 4 silindirli motor her daim 3 silindirden daha iyidir.

  • Du Hast D kullanıcısına yanıt

    318i kaç modeldi hocam?

  • 3 silindirli sifir aldım 1 yıl 15 bin km kadar kullandım sattım cok yakiyor ve gitmiyor arac net.Alinacaksa dizeli alınmalı tabi dusuk km bulmak zordur artık

  • kyokushin K kullanıcısına yanıt

    ve yazılım yapılınca piston kolu kırılıyor. hassas ve gereksiz bir motor.

  • 2015 ve öncesi 1.18i 4 silindir olan araçlar 170 HP, sizin dediğiniz 2015 öncesi 4 silindir 136 HP 1.16i modeli.


    Bu 1.16i 136 HP'lik (2015 öncesi) araç bende vardı. Gitti mi gidiyor araç çok keyifli ama motor biraz hassas. Tanıdık ustanız ve paranız yoksa bulaşmayın derim. Motor kodu N13 biraz araştırın zaten benzer yorumları göreceksiniz.


    1.5 3 silindir araçlar ise BMW'nin kendi motorunu kullanıyor ve benim bildiğim kadarıyla 136 HP'lik (1.16i)'den biraz daha tasarruflu.


    Bildiğim kadarıyla (bu bilgi teyide muhtaç arkadaşlar bilgi verebilir) 2015 öncesi 1.18i 4 silindir araçlar bu 4 silindir 136 HP'lik motorla aynı motor ve yazılım farkı var güç farkı bundan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jquidd -- 20 Nisan 2022; 16:35:15 >
  • Vortex34 V kullanıcısına yanıt

    2018 modeldi. 25000 km den 60000 km ye kadar.

    Garantiden diferansiyel, direksiyon kutusu ve airbag makarasi ses yapmasi sebebiyle degismisti.

  • 3.18i almayı düşünmüştüm foruma sorayim dedim.
    Sorunlu motor alma diyen çok oldu.
    Gerçi bilmiyorum 1 deki aynı motor mu bilmiyorum.
  • Hiçbir sorunu yok o motorun, B38 motor komple BMW üretimi, aynı motorlu X1 kullanıyorum gayet güzel
  • Makyajlı 1.18i ilk çıktığı zaman Psa ortaklı 4 silindir 1,6 136 hp motor vardı.Bu motoru 1.16i(makyajsız kasada) de kullandım,keyifli sürüşü vardı.Zf ile uyumu güzel dipgazda vitesi çok iyi düşürüyordu.4-5 ay sonra kasaya 3 silindir 1,5 136 hp motoru koydular ve devam etti.O zamanki yorumlarda 3 silindirli motorun daha titreşimli ve performans olarak daha geride olduğu konuşuldu.
    Bundan farklı olarak 1,6 motorun yazılıma uygun,bayağı yaptıran vardı.Tabi yazılımsız olanı bulmak daha iyi olur.Turbosu bozulma problemlerini biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 20 Nisan 2022; 20:42:24 >
  • Kimsede dememiş 1.5 3 silindirli (b38) motor turbo catlatıyor diye.118i 318i 418i aynı motor araştirirsaniz kullanicilarının hepsinin başına gelmiştir.
  • 100 bin kmdir 118i 1.5 3 silindir kullanıyorum. Bakım dışında bir sıkıntısını görmedim. Şehiriçi dikkat etmezseniz biraz yakıyor. Kendim bakımlarını orijinal parçalar ile yaptıyorum. Emin olun 1.6 tho motorlu 1 lerdense bu motor çok daha stabil. 2015 6. Ay sonrası araçlara bakarsanız turbo çatlama egr gibi problemlerin olmadığını görürsünüz. Ayrıca piste dahi girdim araçla yine bir sıkıntı yaşamadım :)

    Yazılım konusunda yaklaşık 3 senedir bu motora 175 hp binen arkadaşım var. Bakım dışında onun da problemi olmadı. Fazla açılmadıkça sıcaklık değerleri ile oynanmazsa ise sıkıntı olmuyor.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Zaten ne bekliyorsunuz 3 silindirli motordan. Yapısı gereği böyle.
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    Tum 3 silindirliler titresimli degil. Ayrica konuyu açan arkadas bilgi almak istemis, arac sahibi de fikrini paylasmis.
  • -FoundeR- kullanıcısına yanıt
    Kullandığım 3 araç titreşimliydi ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.