Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
495
Cevap
17
Favori
170.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Öncelikle bilmeyenler için araçta 3 farklı sürüş modu olduğunu ve her sürüş modu için farklı yakıt verileri olduğunu belirtmek isterim.

    2013 model (Aralık sonu) bir 520i kullanıcısıyım. Aracım şuan yaklaşık 12.500 km de..(6000 km de iken 2.ci olarak almıştım, 3 aylık süreçte 6500 km yol yaptım). Aracın yakıt verilerini verirken objektif olabilmek için bekledim ve keza farklı sürüş modlarında kullanırken mümkün mertebe bir moddan diğerine geçmedim 300 km lik periyodlarla, böylece objektif veriler paylaşabileceğim:

    Öncelikle bu verilerin İstanbul trafiğinde elde edildiğini hatırlarım, kullanımda zaman zaman çok yoğun köprü trafiğide oldu, kimi bölümlerde çok aşırı dur-kalk olmayan bölümlerde oldu. Ancak İstanbul malumunuz, haliyle diğer şehirlerde yaşayan kişiler kuralına uygun kullandıktan sonra benim verilerimden daha düşük veriler elde edebilirler...

    Eco Mod : 7.5 - 8.3 lt/ şehiriçi Eco modda kullandığım sürüşlerde İstanbul içi en düşük 7.5 lt, en yüksek 8.3 lt ortalama verilerine ulaştım. (anlık veriler değildir 300 km ortalamalarıdır)

    Çoğu kişiye göre gitmiyor diye adlandırılan eco mod, esasen sayacağınız bütün alt ve orta segment araçlardan daha seri yada aynı seriliktedir. (Ayarlar bölümünden konfigürasyonunu doğru yaptığınız taktirde)

    Comfort Mod: 8.5 - 10.5 lt/ şehiriçi Comfort modda kullandığım sürüşlerde İstanbul içi en düşük 8.5 lt, en yüksek 10.5 lt ortalama verilerine ulaştım. (anlık veriler değildir 300 km ortalamalarıdır)

    Comfort mod, şehiriçi kullanım için gayet yeterli ve seri bir sürüş sunmaktadır.

    Sport Mod: 10.2 - 12.5 lt/ şehiriçi Sport modda kullandığım sürüşlerde İstanbul içi en düşük 10.2 lt, en yüksek 12.5 lt ortalama verilerine ulaştım. (anlık veriler değildir 300 km ortalamalarıdır)

    Sport mod, son derece tepkimeleri hissettirici ve aktif bir sürüş sunmaktadır.


    Buarada eco modu muhakkak ki, ayarlar kısmından konfigüre etmenizi, eco mod ile çıkılacak hız limitini 130 km hıza ayarlamanızı ve performans etkinliğini arttıranızı tavsiye ederim, gerekli düzenlemeleri yaparsanız comfort moda yakın bir sürüş konforu elde edeceksiniz. Eco mod sürüşünde, araç 50-130 km arasında bir hızla giderken ayağınızı gazdan çektiğinizden motor güç harcamamaktadır ve bu gösterge panelinde sağ bölümde gözükmektedir, zaten aracın eco modda az yakmasına sebep olan esas etken budur.

    Özetle, İstanbul trafiğinde (ki genelde trafik olduğundan dolayı sport mod ancak gece açık trafikte zevk verebilmekte) doğru şekilde sürüldüğünde 7.5 - 8.0 lt yakan dev bir araç kullanmanızı tavsiye ederim :) Bir önceki aracım Mitsubishi ASX idi, açıkçası BMW nin eco modu önceki aracımın yanında BMW nin sport modu gibi kalıyor.. Ve aynı İstanbul trafiğinde bastıkça gitmeyen Mitsubishi ASX ile ortalama yakıt verim normal kullanımda 7.5 lt civarlarıydı.. (Yoğun trafikte 8.0 lt leri hatta çok yoğun trafikte 9.0 lt leri geçtiği çok olmuştu).

    Buarada Borusan da aldığım bilgilere göre şuan 520 lerin neredeyse tamamına yakını benzinli olarak satılıyormuş, dizel (520d) alan neredeyse yok gibiymiş.. Keza sadece test etmiştim 520 d yi, bu sebeple yakıt olarak okuduklarım dışında bir yorum yapmam doğru olmaz, ancak yazılana göre şehir içinde 7 lt civarı yakmaktaymış.. İllaki performanslı (yani sport mod vs) kullanınca onunda yakıtı yükseliyordur. Dolayısıyla sadece 100 km de 1 lt civarı gibi komik bir yakıt verisi fark eden bir araçta benzinliyi tercih etmek (keza vergi avantaji, bakım maliyeti ve dizelin bozulma problemi gibi etkenleri de düşününce) çok daha mantıklı olacaktır.

    Objektif olarak fikrimi paylaşmak istedim, sorusu olan arkadaşlar olursa yardımcı olabilirim.

    Buarada benim aracım M paket ondan mı bilmiyorum ama bir sorum olacak: Keza ben bunu hissetmedim yani daha doğrusu hiç zorluk çekmedim ancak arkadaşım merak edip kullanmak istediğinde her fren yaptığında oldukça sert frenler yaptı ve fren aralığının dar olmasından dolayı alışamadığını iyi ayarlayamadığını söyledi. Bu diğer 5 serilerinde de böyle mi, yoksa benim araç M paket ondan dolayı mı fren sistemi farklı, merak ettim.. Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykutanil -- 22 Eylül 2014; 5:11:52 >







  • 2008 e60 520d kullanıyorum, tam 160,000 km'de. Araç sıfırdan beri bende.

    Sık sık sıkıştırarak, hep seri ama mantıklı kullanarak şehir içi sıkışık trafikte İstanbul içi 35-40km ortalama hızla yıllardır tüketimim 7,5 litre civarı Bazen altına iner bazen üstüne çıkar. Dikkat edin, sık sık da basarım. Bazen Ankara'ya gider gelirim, öyle tempolu olur ki 200km/h altına nerdeyse hiç düşmem, zaten araba 247 görüyor en fazla, önüm boşaldıkça dayarım dibine kadar çıkarım 230-240'lara. (Önüm doluysa da yan şeride geçer basmaya devam ederim, ama o ayrı başlığın konusu :) ) Ve bu yüksek tempolu sürüşlerde de aracın tüketimi 10-11 lt'leri geçmez

    Aracımı kullanırken hiç bi zaman, yarım depo, çeyrek depo, 100 liralık, 150 liralık mazot almam. Her depoyu dibine kadar kullanırım, yol bilgisayarı gidebileceğim km 20-30 verene kadar kullanırım boşaltırım depoyu. Sonra yine fullerim. Yıllardır böyledir. Ve her fullemede, yakıt tüketimini, ortalama hızı, ve km sayacını sıfırlarım. Alışkanlık oldu artık. Ve ortalama değerler bu yazdığım şekilde.

    520i'yi kullanmadım.

    Ama 320i ed luxury line olanını bu yaz Bodrum'da kiraladım, 5 gün kullandım. Her gün oraya buraya gittim. Havaalanında aracı teslim ederken ortalama tüketim 13lt/100 km idi, tabi bunda bordrumun virajlı, inişli çıkışlı yollarının da etkisi vardır. Şunu da yazayım, aracı %80 sport modda kullandım. Çünkü eco mod tahammül edilebilecek gibi değil. Araba kağnı gibi oluyor gitmiyor, tam gaz yapıyosun vites küçülmüyor falan, ömür törpüsü. Bmw'ye para verip eco mod'a tahammül etmek bence mantıklı değil. Ama adım gibi biliyorum aynı kullanım tarzımda benim araç 8,5-9 lt'y, geçmezdi. Kaldık ki benim ki e60 kasa ve şanzıman bi önceki nesil Zf 6 ileri...

    Hele ki dizelin alt devirde dahi her an ayağının altında hazır bulunan, gaza bastığında vites küçültmeden dahi aracı ileriye atan tork'undan 320i ed'de eser yok.

    Lamı cimi yok, bu yeni nesi 320i ed yi ya da 520i ed yi, seri kullanmak için (hızlı demiyorum, agresif demiyorum dikkat !) sport mod şart, aracı kullanmaktan keyif almak istiyorsanız, sport mod mecburi, sadece sport mod'a geçmek de yetmiyor, devamlı yüksek devir çevirtmeniz lazım, Allah'tan ZF'nin 8 ileri şanzımanı müthiş, dolayısıyla hemen vites küçültüp motoru yüksek devire hemen taşıyor. Ama.... Ama o zaman da tüketim uçuyor.

    Gel gelelim, 520i bir de daha ağır, cüsse büyük. vs vs. Nasıl az yakıcak, nası seri olacak, düşündürücü...

    ++

    520i'ye konuyu açan arkadaşın yazdığı değerleri tutturmak için acayip sabır lazım. Hatta bana o değerler baya baya fazla iyimser geldi. Kasarsanız belki tutar, ama ölümüne az yakmak için kasmak için mi araba alıyoruz ??
    F10 520d ya da F30 320d, gayet normal zaman zaman basarak, zaman zaman sakin kullanarak, sıradan kullanımlarda bile şehir içi 5-7 litreleri tutturuyor. hem de kasmadan, rahat rahat kullanarak, gücünü sürücüsüne devamlı hissettirerek.

    ++

    Öte yandan yukarıda dizelller şöyle böyle diyenler olmuş, 160 bin km'dir dizel kullanan, 2013 yazında 235 bin km'de annemin kullandığı (2008'e kadar benimdi) 2003 model X5 3.0 dizel satmış biri olarak, güldüm geçtim. :)

    ++

    Hele ki, başlığı açan arkadaş, ortalarda biyerde Fiat taksilerin 150-200 bin km'de sandık motor değiştirdiğini yazdığını görünce... :)

    Aykutanil kardeş, sen biz hiç taksiye binmiyoruz, taksicilerle ''ne yakıyorsun abi'', ''kaç km'de bir bakım yapıyorsun abi'', ''kaç km görüyor bu Albealar'', ''kaç km'de rektifiye ister'', ''rektifiyesi kaç para sanayide'' diye konuşmuyoruz mu zannediyorsun ?

    Hiç bir taksi, 350-400 bin (400-500 binlerde olanlarına rastlarım İstanbul'da sık sık) km görmeden motora dokunmaz kolay kolay, ve hiç bi tanesi sandık motorla falan alakası olmaz, direk rektifiye ederler, ya da onu satar yeni araca geçerler, ki Fiat'ın multijet dizelleri çok verimli, basit, ve sorunsuz makinelerdir. Onun için taksiciler onu tercih eder.

    Meselea ben şimdi sana desem ki, bizim evin önünde de taksi durağı var, duraktaki abiye sordum, 1 milyon km yapmadan servise bile uğramıyolarmış desem, inandırıcı olur mu ? Senin ki de biraz o hesap duruyor, kusura bakma.

    ++

    320 i ed ile 320d nin fiyatı aynı olsa, 320i ed alan çıkar mı ?

    520i ile 520d nin fiyatı aynı olsa, 520i alan çıkar mı ?

    320i ed ya da 520i nin tek tercih nedeni, 2.0lt dizel motorlusuna göre çok ama çok uygun fiyatı ve alan kişin az km yapacak olması olabilir. Onun dışında 0-100 km hızlanma değerleri hariç hiç bi disiplinde BMW nin 2.0lt dizellerine üstünlük kuramazlar. Ancak yer yer kafa tutabilirler, ama öne geçemezler. Objektif değerlendirmelerde bu sonuç değişmez.

    Ve;

    Bugün ki mevcut koşullarda paranız çoksa dizelini alır, basarken de az yakarsınız, basmazken de.

    ++

    Eminim sürüş keyfi 520i de de gayet yeterlidir, nitekim 320i ed'de tüketimi kafaya takmadan kullanırsanız, sport moda alırsanız gayet iyi. Ama o zaman ne yakacak ?? Yani bu aracın keyfini sürmek isteyenler ne yapacak ?

    320i ed ve 520i kullanıcılarının iddialı olmaları gereken alan tüketim/ekonomi değil, performanstır, ki bence 1,6lt bi motorun o kasalarda bu performansı gösterebilmesi, 2,0lt dizelleri geçemese de kafa tutabilmesi, takdire şayandır.
    O zaman rakamlarla gidelim. Bu aracın yerine alternatif olarak alacağınızdan (artık hangi araç ile mukayese ediyorsanız) diyelim ki 4 litre fazla yaksın. Şu an için 25 kuruş eder. Yılda 20000 km yaparsanız, 5000 lira olur, ayda da kabaca 500 lira olur. Kritik soru; ayda 500 lira sizin için ne kadar önemli?

    Yakıt mevzusu biraz psikolojik bizim ülkede, arabası 2 litre fazla yakan kendini kötü hissediyor nedense. Genel yaşam masrafınız içinde önemli bir yer tutmuyorsa çok takılmamak lazım. Sonuçta arabaya bağladığınız paranın sadece faizi bile ayda kaç bin lira, 500 lira yakıtın yanında lafı olmaz. Abi çok mu yakıyor diyene de he deyin geçin.
    Merhabalar. Aracı F10 520i ile kıyaslayarak hem sorularınıza yanıt vermeye çalışayım hem de konu başlığı altına çıkmamış olayım ki forumdaşlar kızmasın:

    Direksiyon tepkileri BMW'ye göre çok keskin ve gerektiğinde ciddi biçimde konforlu gerektiğinde ise (200 km/s ve üzeri) ciddi biçimde sert.

    Direksiyon dönüş çapı oldukça dar olduğundan araç şehir içinde kedi gibi tek hamlede kıvrılıyor. BMW'ye göre çok daha kıvrak manevralar yapılabiliyor.

    Yazılımla stage-1 ile 370 hp ler ve stage 2 de 400 hp ler mümkün. APR yazılım tercih edilebilir. Sorunsuz ve ülkemiz yakıtına göre ince ayarlamaları mevcut.
    Performans olarak yazılım yapıldığı takdirde RS6 lara yakın veriler elde edilebilmesine karşın aracın fiyatı bu efsanelerin dörtte biri.

    Benim aracı değiştirmem için ilk sebebim BMW ile virajda kontrolümü yitirip mucize eseri kaza yapmadan ailece ölmekten kurtulmamızdı. BMW ile 110 la girip tedirgin olduğum viraja S3 ile 160 la güvenle girip gazlayarak çıkıyorum. Dört çeker bence emniyet kemerinden sonra gelen en büyük güvenlik unsuru. Yol tutuş üst seviyelerde. Understeer yok.

    Audi S3 lerde çoğu aracı DOĞUŞ magnetic ride opsiyonu ile getiriyor. Bu adaptif süspansiyona denk gelen bir özellik. Kesinlikle tercih edilmeli. Konfor modunda araç konforlu, sport modunda sert ve yol tutuş üst seviyelere geliyor. Böyle bir sistem maalesef BMW'de yoktu. Olsa da 4 çeker olmadığı için spor kullanımlarda yine de tedirgin edecekti.

    BMW'yi satma sebeplerimden biri de maalesef düz yolda karda buzda sürekli yolda kalmamdı. Ancak S3 ile karda kış lastiği bile keyfe keder. Diz boyu karda adeta kar küreme makinesi gibi yolu açıyor. Quattro'yu tüm markalar içerisinde ayrı bir yere koymak lazım görüşündeyim.

    BMW'deki premium hava aynen S3 de de mevcut. Yüksek hızlardaki konfor ve sessizlik bunun ispatı.

    Launch control BMW de yoktu ancak bunda var.

    Led farlar BMW'deki adaptif bixenonlarıma kıyasla birkaç kat parlak. BMW'nin uzun farından daha kuvvetli kısa farlar mevcut. Ben de far takıntısı olduğundan benim için çok önemli ve aynı zamanda bir güvenli unsuru.

    Basarsanız her ikisi de çok yakıyor. Basmazsanız Audi S3 6 litrelere kadar düşebiliyor uzun yolda. BMW'de ben bu rakamları hiç bir zaman göremedim.

    Çok önemli bir nokta da şu; benim aracım 285 hp ve bu sene gelenler 300 hp olarak sunuluyor. Emin olun bu bir aldatmaca. Çünkü bizim araçları dynoya çıkardık 297 hp verdi. Bununla yetinmedik, maplerini superchipse gönderdik ancak 285 hp olarak bildirilen bizim araçta ve Avrupa'da satılan 300 hp olarak satılan araçta hiç bir fark olmadığı ve nihayet bunun sadece Türkiye'ye özgü bir satış stratejisi olduğu belirtildi. Bu aldatmaca Audi S3 le ilgilenen herkes tarafından bilinmelidir diye bunları yazıyorum. Ki hatırlayın, araç ülkemize gelmeden önce, bu ayarlama benzin kalitesi ile ilgiliydi filan gibi saçma açıklamalar mevcuttu test dergilerinde.

    Son olarak BMW tabiki harika bir araç ve benim aracım özel sipariş olarak gelmişti. Ancak Borusan'ın sıfırına yaptığı inanılmaz indirimler ve bence aracının arkasında durmaması sebebiyle çok sevdiğim aracım ucuza gitti görüşündeyim. Türkiye şartlarında bir daha asla özel sipariş araca girmem. Bunun yanında Türkiye'nin tehlikeli trafiği ve standart dışı yollarında arkadan itiş araç kullanmanın zorluklarını çok yaşadım. Gerçekten bize uygun bir sistem değil arkadan itiş.

    NOT: Bazı arkadaşlar diyebilir ki ikisi çok ayrı sınıf vs. Haklısınız. Ben sadece sahip olduğum iki aracı karşılaştırdım sizlere bilgi vermek istedim. Yoksa bu yazının hiç bir iddiası yoktur.
    Takdir edersiniz ki 1.6 E sinifi arac alanlar her zaman arabanin her masrafini sirkete masraf yazacak cok zenginler olmuyor. 520 degil de 540 alip ayni konu acilsa bir nebze haklsiniz derdim. Orta ust gelir grubuna mensup beyaz yakalinin da alabildigi bir arac olan 520'nin yakitinin dusunulmesi gayet dogal gorusumce.
    Bu arac agirligina, 0-100 hizlanmasina ki 8.7 saniyedir, 9,-12 lt arasi tuketim bedava... lt hesabi yapan adam tsi tdi vosvoslara binsin, bu araclar prestijli ust sinif araclar. Arkadan itisli, lux , konforlu sessiz bir arac,.gittiginiz yerde ozel davranilmasi hosunuza gidiyorsa bunlara takilmazsiniz.. Bircok devlet kurumu ile calisiyorum 5 serisi ile otoparka girince baskalarina yer yok dedikleri ozel yerlere yonlendiriliyorum mesela...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 520i Yakıt Verileri

    BMW 520i, 1600cc'lik bir motora ve 170 hp güç çıkışına sahip bir lüks otomobildir. Yakıt verimliliği, otomobil satın alırken önemli bir husustur ve BMW 520i bu konuda dikkat çekmektedir.

    Resmi rakamlara göre, BMW 520i'nin ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 5,9 litredir. Ancak gerçek hayattaki yakıt tüketimi, sürüş tarzı, trafik koşulları ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Bazı kullanıcı yorumlarına göre, BMW 520i şehir içinde yaklaşık 7-8 litre, otoyolda ise 5-6 litre yakıt tüketmektedir. Bu değerler, diğer benzer büyüklükteki lüks sedanlarla karşılaştırıldığında oldukça rekabetçidir.

    BMW 520i'nin düşük yakıt tüketiminin nedenlerinden biri, hafifliği ve aerodinamik tasarımıdır. Ayrıca, aracın Start/Stop teknolojisi, trafik sıkışıklığında yakıt tasarrufu sağlar.

    Genel olarak, BMW 520i yakıt verimliliği konusunda iyi bir seçenektir. Lüks ve konfor sunarken, makul bir yakıt tüketimiyle de cüzdanınıza dosttur.

    İlgili Anahtar Kelime Cümleleri:

    • BMW 520i'nin yakıt tüketimi, 100 kilometrede ortalama 5,9 litredir.
    • Gerçek hayattaki yakıt tüketimi, sürücüye bağlı olarak değişse de, genellikle şehir içinde 7-8 litre, otoyolda 5-6 litredir.
    • BMW 520i, hafifliği, aerodinamik tasarımı ve Start/Stop teknolojisi sayesinde yakıt verimliliğini artırır.
    • Yakıt tüketim yorumları genellikle BMW 520i'nin diğer lüks sedanlarla karşılaştırıldığında iyi bir seçim olduğunu göstermektedir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aykut bey harika bilgiler vermişsiniz..Şimdiye kadar okuduğum ( yakıt konusunda ) en objektif ve aydınlatıcı yazı....Çok teşekkürler...Bende 2 ay sonra almayı düşünüyorum..Ailenin yeni jeep cheroke baskısını yıkabilirsem..:)...Sizden ayrıca öğrenmek istediklerim var..Cevaplarsanız sevinirim..
    1) Şehirdışında eco ve comfort modda ,hangi sürat limitlerinde,ne kadar yakıyor ?..
    2) Hangi donanım paketlerini ve obsiyonları tercih ettiniz ??...Mutlaka alın dediğiniz veya gereksiz gördükleriniz hangileri ?...
    3) Bel desteği obsiyonunu aldınızmı,işe yarıyormu ? ( uzun yolda beni en çok yoran konu )....
    4) Şehir içindeki yollardaki hafif bozuklukları,taşlık yolları,hafif engebeleri süspansiyon absorve ediyormu ?..
    5) Renk tercihiniz ne oldu ??....selamlarımla
    NOT ; BU ARADA ARACINIZ HAYIRLI,UĞURLU OLSUN..ALLAH KAZA,BELA VERMESİN...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamir -- 22 Eylül 2014; 21:02:29 >
  • Eline emeğine sağlık. Uzun yol ve yokuş durumu nedir ? Bunun hakkında da bilgi verirseniz çok güzel olur. Kazasız belasız sürüşler dilerim
  • Bilgiler için teşekkürler. Ben 520d ile arasında 1 litre olacağını sanmıyorum. 7 litre tüketenler yakıta zerre dikkat etmeyen, gaza yüklenen kullanıcılardır tahminim. Ama yine de 520i bence cüssesine göre güzel gidiyor. Üzmez. Tüketimi de iyi sayılır
  • bamir B kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle Jeep Cherooke ile BMW 5 serisi birbirinden farklı katergori ve segmentte araçlar, birbirleri ile kıyaslarsanız hata edersiniz.

    Sorularınıza şöyle yanıtlar vereyim:

    1. Şehirdışına 1 kere çıktım, İzmire gittim bu araçla.. Onda da 180 le yardırarak sport modda gittim, yaklaşık 10 lt ortalama yakmıştı. Onun dışında şehirdışına çıkmadım. Ancak şahsi fikrim şudurki, eğer eco modla giderseniz ve hızınız 100 km civarında olursa 5.5 lt leri görmeniz çok rahat olasıdır diye düşünüyorum. Belli km aralıklarında motorun çalışmaması eco modda çok güzel bir özellik, eğer doğru kullanılırsa kesinlikle bu verilere ulaşılacaktır.

    2. Donanım kesinlikle yaşa, zevke, beklentiye göre değişebilecek birşeydir, benim için ihtiyaç olan şey başkası için çok gereksizde olabilir. Ama ben genelde hep dolu araç alırım. Benim aracım M paket, ayrıca premium paket (vakum kapı, hayalet gösterge, geri görüş kamerası ve çeşitlendirilmiş klima özelliği).. Sunroof 'u comfort paketi almadan özel olarak eklettim. Yani comfort pakette olan hafızalı koltuk, koltuk ısıtma ve arka cam perdesi yok.. Bunda da düşüncem şu idi: aracı tek kullanan benim, yıkamacı dışında (ki hep aynı kişi yıkıyor ve koltuk ayarımı biliyor) koltukla oynayan yok.. Aracım m paket yani alcantara kumaş ve nubuk döşeme olduğu için koltuk ısıtmaya çok büyük bir ihtiyaç yok kumaş ve nubukun ısı geçirgenliğinin farklı olmasından dolayı.. Arka cam perde ise zaten spor bir M paket araçta asla düşünmeyeceğim birşey..Araca Llumar 'ın 10 yıl garantili cam filminden yaptırdım, çok şık oldu.. Benim tercihim aracın görselliğinin beni daha çok cezbetmesi yönünde, o sebeple çoğusu için gereksiz olabilen hayalet gösterge ve vakum kapı benim için ilk tercihti, keza m pakette öyle.. Normal 5 serisi araçlarla m paket araçlar çok farklı duruyor.

    3. M pakette gelen baldır destekli ve yandan saran koltuklar gerçekten bir harika.. Bunun dışında ekstra bir donanım olarak bel desteği opsiyonu almadım, ancak koltuklar sardığı için bir ihtiyaç olmuyor, çok rahat.. Gidin Borusan'a oturun, en güzel öyle karar verirsiniz :) Ama normal paket araçların koltukları vücudu sarmıyor, tercih tabi ama görsel ve rahatlık açısından m paket alcantara koltuk derim kesinlikle..

    4. Yaşadığım yerde sürekli çok dik tümsekler var hız yavaşlatmak amacıyla konulmuş.. İnanın süspansiyonunun bu derece iyi olacağını hiç tahmin etmiyordum, kesinlikle araç yoldaki engebeleri hissettirmiyor. Mercedes in konforu derlerdi hep, ama her ne kadar Mercedes yaşım ve görsel olarak tercihim olmasa dahi, almadan önce Mercedes E serisi de test etmiştim ve 5 serisi kadar konforlu gelmemişti.

    5. Renk olarak hiçkimse de olmayan (M paket olarak bir tane daha yok), metalik space grisi aldım. Göze hoş gelen, M5 in lansman rengi.. Ayrıca arkada orjinal m logosu var, 520i yazmıyor.

    Buarada çok teşekkür ederim, siz de umarım alır ve severek kullanırsınız.

    Tavsiyem borusana gidip teste çıkmanız.. Bilemiyorum hangi şehirde yaşıyorsunuz ama İstanbul gibi trafiği bol bir şehirde yaşıyorsanız, eco modun performans ayarını yaparsanız ve güniçi trafikte eco modda kullanırsanız aracın yakıtı gerçekten hayretler içerisinde bırakacak cinsten..

    Keza eger alırsanız mutlaka 3 yıl 60.000 km bakım paketi alın.. ben aldığımda 2800 tl civarı bir rakama denk gelmişti.. Bu araçların bakımları ortalama 8000 km de bir.. Belki bu m paket olduğu için öyle olabilir, ama normal benzinlininde çok farklı olacağını sanmıyorum. 60.000 km için 8 kez bakıma gireceksiniz.. normalde bakım paketi almayanların bakım faturaları 1200 tl civarı oluyor, 8 bakım 10.000 TL civarı eder.. Benim paket olduğu için bana verdikleri faturalarda maliyeti yansıtıyorlar kayıt amaçlı elimde bulunsun diye ve ilk bakım faturamda 400 TL civarı birşey yazıyordu..

    Aklınıza takılan birşey olursa sorabilirsiniz.




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    520d yi sadece test etmiştim, o yüzden kesin kez böyledir demem doğru değil, ancak birçok kişiden duyduğum şu ki, bastığın zaman 520d de yakıyor.. Keza ben şöyle düşünüyorum, birçok markada dizel araç benzinli araçtan çok daha az tutuluyor (Avrupada), oysaki benzin fiyatı çok da farklı değil.. Ama otomobil üretici ve pazarlayıcıları dizeli o kadar az yakıyor göstermeye çalışıyor ki satabilsin..

    Bundan önceki aracım mitsubishi asx di, benzinli idi araç, çok ağır ve gitmeyen bir araçtı..(bmw nin eco moduna gitmiyor diyen arkadaşlar kullansa ne der bilemiyorum, eco modu gerçekten ferrari gibi kalır yanında), şehiriçinde benzinli 7 - 7.5 lt civarı yakıyordu ve hala tüp taktıralım diyen insanlar vardı :) Yada ondan önceki aracımda clio 3 hb dizeldi, ve yakıtı şehiriçinde 6 lt civarındaydı.. Açıkçası ne kadar dizel dahi olsa kocaman bir 5 serisi bmw nin, clio nun dizelinden az yakacağını sanmıyorum. (yakmasın zaten)..

    Bir yakınımda 2013 model A5 Sportback dizel var (2.0 motor).. İstanbulda değil, Manisa da yaşıyor ve düz modda Manisada 7 - 7.5 lt yaktığını söylüyor.. Şehirdışında 5.5 - 6.0 lt yakıyormuş. Yani bu segment araçlarda şehiriçinde 7 lt nin altı zaten beklenmesi gereken birşey olmasa gerek..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Merhaba,

    Öncelikle Jeep Cherooke ile BMW 5 serisi birbirinden farklı katergori ve segmentte araçlar, birbirleri ile kıyaslarsanız hata edersiniz.

    Sorularınıza şöyle yanıtlar vereyim:

    1. Şehirdışına 1 kere çıktım, İzmire gittim bu araçla.. Onda da 180 le yardırarak sport modda gittim, yaklaşık 10 lt ortalama yakmıştı. Onun dışında şehirdışına çıkmadım. Ancak şahsi fikrim şudurki, eğer eco modla giderseniz ve hızınız 100 km civarında olursa 5.5 lt leri görmeniz çok rahat olasıdır diye düşünüyorum. Belli km aralıklarında motorun çalışmaması eco modda çok güzel bir özellik, eğer doğru kullanılırsa kesinlikle bu verilere ulaşılacaktır.

    2. Donanım kesinlikle yaşa, zevke, beklentiye göre değişebilecek birşeydir, benim için ihtiyaç olan şey başkası için çok gereksizde olabilir. Ama ben genelde hep dolu araç alırım. Benim aracım M paket, ayrıca premium paket (vakum kapı, hayalet gösterge, geri görüş kamerası ve çeşitlendirilmiş klima özelliği).. Sunroof 'u comfort paketi almadan özel olarak eklettim. Yani comfort pakette olan hafızalı koltuk, koltuk ısıtma ve arka cam perdesi yok.. Bunda da düşüncem şu idi: aracı tek kullanan benim, yıkamacı dışında (ki hep aynı kişi yıkıyor ve koltuk ayarımı biliyor) koltukla oynayan yok.. Aracım m paket yani alcantara kumaş ve nubuk döşeme olduğu için koltuk ısıtmaya çok büyük bir ihtiyaç yok kumaş ve nubukun ısı geçirgenliğinin farklı olmasından dolayı.. Arka cam perde ise zaten spor bir M paket araçta asla düşünmeyeceğim birşey..Araca Llumar 'ın 10 yıl garantili cam filminden yaptırdım, çok şık oldu.. Benim tercihim aracın görselliğinin beni daha çok cezbetmesi yönünde, o sebeple çoğusu için gereksiz olabilen hayalet gösterge ve vakum kapı benim için ilk tercihti, keza m pakette öyle.. Normal 5 serisi araçlarla m paket araçlar çok farklı duruyor.

    3. M pakette gelen baldır destekli ve yandan saran koltuklar gerçekten bir harika.. Bunun dışında ekstra bir donanım olarak bel desteği opsiyonu almadım, ancak koltuklar sardığı için bir ihtiyaç olmuyor, çok rahat.. Gidin Borusan'a oturun, en güzel öyle karar verirsiniz :) Ama normal paket araçların koltukları vücudu sarmıyor, tercih tabi ama görsel ve rahatlık açısından m paket alcantara koltuk derim kesinlikle..

    4. Yaşadığım yerde sürekli çok dik tümsekler var hız yavaşlatmak amacıyla konulmuş.. İnanın süspansiyonunun bu derece iyi olacağını hiç tahmin etmiyordum, kesinlikle araç yoldaki engebeleri hissettirmiyor. Mercedes in konforu derlerdi hep, ama her ne kadar Mercedes yaşım ve görsel olarak tercihim olmasa dahi, almadan önce Mercedes E serisi de test etmiştim ve 5 serisi kadar konforlu gelmemişti.

    5. Renk olarak hiçkimse de olmayan (M paket olarak bir tane daha yok), metalik space grisi aldım. Göze hoş gelen, M5 in lansman rengi.. Ayrıca arkada orjinal m logosu var, 520i yazmıyor.

    Buarada çok teşekkür ederim, siz de umarım alır ve severek kullanırsınız.

    Tavsiyem borusana gidip teste çıkmanız.. Bilemiyorum hangi şehirde yaşıyorsunuz ama İstanbul gibi trafiği bol bir şehirde yaşıyorsanız, eco modun performans ayarını yaparsanız ve güniçi trafikte eco modda kullanırsanız aracın yakıtı gerçekten hayretler içerisinde bırakacak cinsten..

    Keza eger alırsanız mutlaka 3 yıl 60.000 km bakım paketi alın.. ben aldığımda 2800 tl civarı bir rakama denk gelmişti.. Bu araçların bakımları ortalama 8000 km de bir.. Belki bu m paket olduğu için öyle olabilir, ama normal benzinlininde çok farklı olacağını sanmıyorum. 60.000 km için 8 kez bakıma gireceksiniz.. normalde bakım paketi almayanların bakım faturaları 1200 tl civarı oluyor, 8 bakım 10.000 TL civarı eder.. Benim paket olduğu için bana verdikleri faturalarda maliyeti yansıtıyorlar kayıt amaçlı elimde bulunsun diye ve ilk bakım faturamda 400 TL civarı birşey yazıyordu..

    Aklınıza takılan birşey olursa sorabilirsiniz.
    Aykut bey,öncelikle uzun,samimi cevabınız için ÇOK teşekkür ederim....Yaşımız 55,ama ruhumuz genç :)....520 ile jeep arasında tercih tabiiki çok saçma,ama benimkiyle,aile fertlerinin otomobilden beklentileri farklı oluyor...Benim şehiriçinde çok fazla derdim olmuyor,çünkü pendikliyim ve anadolu yakası belli saatler dışında beni yormuyor..Daha çok şehirdışı ( özellikle yazın ) uzun seyahatlere gidiş-geliş kullanım rahatlığı önemli benim için...JEEP'in tek artısı yüksek kullanımın ,uzun yolda getireceği rahatlık( tamda emin değilim ) olarak düşünüyorum...BMW ise sürat ( buda maalesf trafik kısıtlamasından dolayı ara-ara ),ataklık,viraj zevki,sollamalardaki torku dolayısıyla ( birde sedan hiç sevmememe rağmen harika dizaynı ) tercih sebebim...
    Donanım konusunda benimde konfigürede yaptığım benzer tercihleri yapmışsınız..M paket hariç....
    4.ncü maddedeki açıklamanız ise harika yardımcı oldu bana...Çünkü E180' de sadece bu yol konforu açısından kafamdaydı..Eğer dediğiniz gibiyse 520,kesinlikle E180'i kafamdan sildim sayenizde....
    Şehir dışında genelde gittiğim sürat 120-140 arasıdır...Yolun müsaitliğine göre bazen 170 leri görürüm...Tabii 520 için bu hız bile çokaz aslında,keyfini çıkarmak açısından..520 verdiğiniz donelere göre 120-140 arasında sanırım ( eco modda ) 9 lt.yi geçmez gibi anlaşılıyor..
    Size keyifli,kazasız sürüşler dilerim tekrar teşekkürler..Yine aklıma takılan olursa,sizi rahatsız ederim..selamlarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamir -- 22 Eylül 2014; 23:07:00 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bamir

    Aykut bey,öncelikle uzun,samimi cevabınız için ÇOK teşekkür ederim....Yaşımız 55,ama ruhumuz genç :)....520 ile jeep arasında tercih tabiiki çok saçma,ama benimkiyle,aile fertlerinin otomobilden beklentileri farklı oluyor...Benim şehiriçinde çok fazla derdim olmuyor,çünkü pendikliyim ve anadolu yakası belli saatler dışında beni yormuyor..Daha çok şehirdışı ( özellikle yazın ) uzun seyahatlere gidiş-geliş kullanım rahatlığı önemli benim için...JEEP'in tek artısı yüksek kullanımın ,uzun yolda getireceği rahatlık( tamda emin değilim ) olarak düşünüyorum...BMW ise sürat ( buda maalesf trafik kısıtlamasından dolayı ara-ara ),ataklık,viraj zevki,sollamalardaki torku dolayısıyla ( birde sedan hiç sevmememe rağmen harika dizaynı ) tercih sebebim...
    Donanım konusunda benimde konfigürede yaptığım benzer tercihleri yapmışsınız..M paket hariç....
    4.ncü maddedeki açıklamanız ise harika yardımcı oldu bana...Çünkü E180' de sadece bu yol konforu açısından kafamdaydı..Eğer dediğiniz gibiyse 520,kesinlikle E180'i kafamdan sildim sayenizde....
    Şehir dışında genelde gittiğim sürat 120-140 arasıdır...Yolun müsaitliğine göre bazen 170 leri görürüm...Tabii 520 için bu hız bile çokaz aslında,keyfini çıkarmak açısından..520 verdiğiniz donelere göre 120-140 arasında sanırım ( eco modda ) 9 lt.yi geçmez gibi anlaşılıyor..
    Size keyifli,kazasız sürüşler dilerim tekrar teşekkürler..Yine aklıma takılan olursa,sizi rahatsız ederim..selamlarımla..

    Alıntıları Göster
    Önemli olan ruhunuzun ne hissettiği öncelikle elbette :) Hislerinizin arkasından gidin :)

    Eğer çok iyi yol tutuş, virajlarda sarsılmama ve 140 - 150 ile virajlara girince dahi aracın arkasını vermemesini istiyorsanız kesinlikle bmw 5 derim.. Benim kardeşim hıza çok karşı, bir gün otobandayken 190 km ile gidiyorum, yolda düz tabiki, hiç ama hiç hissetmedi kaçla gittiğimizi..

    Elbetteki Cheeroke ile Mitsubishi ASX kıyaslanamaz tamamen, ancak nisbeten SUV araç olduğu için, şunu diyebilirim, evet uzun yolda SUV araç konforlu.. Ancak yol tutuş, virajlar asla sedan araç gibi olmaz. (Keza illa Jeep alacaksanız Cheeroke değil de, Grand Cheeroke alın derim).

    Ayrıca muhakkak ki hem normal paketi, hem de m paketi canlı olarak görün, inceleyin, içine oturun, hangisinde kendinizi daha rahat hissediyorsanız onu alın derim.

    Ayrıca yine sürüş zevki ve performans açısından Mercedes ile kıyaslandığında BMW her zaman çok daha zevkli gelecektir.




  • Harika bilgiler elinize saglik :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devildod

    Harika bilgiler elinize saglik :)
    mrb aykut bey öncelikle belirteyim çok guzel değerler yakalamıssınız bende 2014 f10 var suan 5000 km de benim genel ortlamam 10,5 lt ne kadar uğrassamda bir turlu dusurmeyı başaramadım uzun yolda eco modda 300 km lik yol yaptım sadece ne kadar az yaktırıyorum diye :) malesef 7,8 lt tutturabildim. bilemiyorum belki rodaj dan sonra biraz daha düşebilir.
    gelelim benzinmi mazotmu olayına daha önceki arabam passat dizeldi hakkını yemeyelim yakıt konusunda cok cımrıydi performans konusundada bana göre yetersiz çogu insana görede yeterli bi arac.bir daha dizel arac kullanırmıyım kullanmam benzinlinn tadi bir başka
    birde bizim güzel ülkemizde sömürü düzenine karsı çıkmak için dizel araba almam örnek vercek olursak passat dizel düz vites 90200 tl ama benzinli duz vites passat 77500 tl avrupada yuzune bile bakılmayan bu motoru aynı donanımda bir aracta daha az yakıyo diye milletı uyutup 13000 tl pahalıya satan bir zihniyete karsı çıkmak için bile almayı düşünmüyorum yorum da sizin bu konuda
    bu işler hesap kitap işleri ince bir hesap yaptığınız zaman benzinli ile dizel arasında yıllık odediğiniz farkın fazla olmadığını anlayacaksınız hesabınızı kendiniz yapın sizi kandırmak için milletın yaptığı hesaplara bakmayın.
    aracın performansına gelirsek performan gayet yeterli herhangi bir sıkıntısı yok ayağınızı gaza dokunduğunuz an araç seri bi şekilde hareketli kullanımı cok zevkli ben gayet memnunum yakıt konusundanda bir şikayetım yok dizel bir aractan 2-3 litre fazla yakar oda onemli değil.sakın aykut beyin verilerine güvenerek bu aracı almayın o verileri tutturmak için çok ıyı bir söför ve çok sabırlı bir kişiliğiniz olması lazım :))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alper79 -- 23 Eylül 2014; 10:27:17 >




  • Alper Bey Selam:)

    Araba kullanmanin altin kurallari var tabi bunlara uymak sart. Uyduktan sonra benim veriler tutuyor. Zaten sehirici trafiginde suruyorsaniz ayagi surekli gaz pedalinda tutmanin anlami yok. Keza dedigim gibi 3 farkli mod icinde farkli yakit verileri verdim.

    Herkes gibi ayagim surekli gazda sport modda da kullandim.. Yskmasi icin ugrasinca bile 12.5 lt yi sport modda geciremedim. Ozetle sehirici eco 8, comfort 10, sport 12 diye bir genel degerlendirme yapsak hic de yanlis olmaz.

    Sehirdisi icin kesin birsey demedim farkindaysaniz cunku 1 kez Izmire gittim geldim ve onda da hep sport modda gittim. Sehirdisi yavas gitmeye pek sabredemiyorum ben. O yuzden sehirdisi verilerim pek guvenilir olmayabilir :)

    Buarada eco modu dogru kullandiginiza emin olun. Ayarlardan verimliligini arttirin ve sag ibre motorun ne kadar guc harcadigini gosteriyor. Arac 40-130 km arasinda iken yol hafif yokus asagi yada duz ise arac hizini alinca ayaginizi gaz pedalinda cekin.. motor gucu kapanacak.. O zaman bu verileri ve sehirdisindada muhtemelen 5.5 lt gibi bir veriyi yakalayabileceksiniz keza bu veriler fabrika sisteminde de bu sekilde yakalaniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykutanil -- 23 Eylül 2014; 12:32:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Önemli olan ruhunuzun ne hissettiği öncelikle elbette :) Hislerinizin arkasından gidin :)

    Eğer çok iyi yol tutuş, virajlarda sarsılmama ve 140 - 150 ile virajlara girince dahi aracın arkasını vermemesini istiyorsanız kesinlikle bmw 5 derim.. Benim kardeşim hıza çok karşı, bir gün otobandayken 190 km ile gidiyorum, yolda düz tabiki, hiç ama hiç hissetmedi kaçla gittiğimizi..

    Elbetteki Cheeroke ile Mitsubishi ASX kıyaslanamaz tamamen, ancak nisbeten SUV araç olduğu için, şunu diyebilirim, evet uzun yolda SUV araç konforlu.. Ancak yol tutuş, virajlar asla sedan araç gibi olmaz. (Keza illa Jeep alacaksanız Cheeroke değil de, Grand Cheeroke alın derim).

    Ayrıca muhakkak ki hem normal paketi, hem de m paketi canlı olarak görün, inceleyin, içine oturun, hangisinde kendinizi daha rahat hissediyorsanız onu alın derim.

    Ayrıca yine sürüş zevki ve performans açısından Mercedes ile kıyaslandığında BMW her zaman çok daha zevkli gelecektir.

    Aykut bey,otomobil tercih felsefeniz,bakış açınız çok doğru ve faydalı...Çok teşekkür ederim tekrar..Kafamdaki bir çok soru işaretini yokettiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamir -- 23 Eylül 2014; 17:34:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bamir

    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Önemli olan ruhunuzun ne hissettiği öncelikle elbette :) Hislerinizin arkasından gidin :)

    Eğer çok iyi yol tutuş, virajlarda sarsılmama ve 140 - 150 ile virajlara girince dahi aracın arkasını vermemesini istiyorsanız kesinlikle bmw 5 derim.. Benim kardeşim hıza çok karşı, bir gün otobandayken 190 km ile gidiyorum, yolda düz tabiki, hiç ama hiç hissetmedi kaçla gittiğimizi..

    Elbetteki Cheeroke ile Mitsubishi ASX kıyaslanamaz tamamen, ancak nisbeten SUV araç olduğu için, şunu diyebilirim, evet uzun yolda SUV araç konforlu.. Ancak yol tutuş, virajlar asla sedan araç gibi olmaz. (Keza illa Jeep alacaksanız Cheeroke değil de, Grand Cheeroke alın derim).

    Ayrıca muhakkak ki hem normal paketi, hem de m paketi canlı olarak görün, inceleyin, içine oturun, hangisinde kendinizi daha rahat hissediyorsanız onu alın derim.

    Ayrıca yine sürüş zevki ve performans açısından Mercedes ile kıyaslandığında BMW her zaman çok daha zevkli gelecektir.

    Aykut bey,otomobil tercih felsefeniz,bakış açınız çok doğru ve faydalı...Çok teşekkür ederim tekrar..Kafamdaki bir çok soru işaretini yokettiniz...

    Alıntıları Göster
    Beyler ben geçen yıl bu aracı almay ramak kala test sırasında 12-13lt lerde gezinince vazgeçmiştim.Yapmayın etmeyin bizi yakmayın....Sonra vazgeçip İnsignia aldım....11 den aşağı düşüremedim.Şimdi VW cc var....Bu araç ise şehir içinde 8.5-10 arası değişken bir bantta ....Ancak 130-140 ile uzun yolda 7.6 lt civarında yakıyor Cruis kontrol ile......Netice itibari ile benim için önemli 5.20i ile sizce bu ortalamalarda mı olurum yoksa 13 lerde mi gezerim?




  • 100 Kilometrede 15 Litre Yakıyordur heralde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrCookie43 -- 23 Eylül 2014; 22:01:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrCookie43

    100 Kilometrede 15 Litre Yakıyordur heralde
    Çoğu araçlarda olmayan sürüş modu bu araçlarda var.. Sizin birçok araçta "araç taşıyor mu, iyi gidiyor mu" vs diye tartıştığınız şey, bu araçta eco mod ile sınırlı ve eco mod ile o kastettiğiniz vw ve benzeri araçların hepsinden daha iyi ve seri bir sürüş elde edersiniz eğer doğru şekilde kullanırsanız. (ayarlardan ayarlamanız lazım).

    Dendiği gibi aracın en yüksek performans modu olan sport modda araç 12 lt yakıyor.. Ha ben sürekli sport modda 300 km kullandığımda da 13 lt ye ulaşamamıştım 12 lt lerde gezmişti. Böyle bir aracın tam performans modu için 12 lt hiçbirşey..

    Sizin vw passat da elde edeceğiniz sürüş standartındaki belkide daha iyi sürüş standartı için mukayeseniz eco mod olmalı, eco modda da bmw 520i 7.5 - 8.5 lt arası yakmakta şehiriçinde..

    Keza yine kıyasladığınız ww passat asla bmw 5 ile kıyas dahi kabul edilecek bir araç değil. Opel insignia da değil elbette..

    Kıyas yababileceğiniz araçlar mercedes e ve audi 6 serisi.




  • certac C kullanıcısına yanıt
    13lt olmada bile cc den fazla yakarsınız bence. 1.4 tsi oldukça ekonomik bir motor. Tabi efficient dynamics in de performans artısı ve 5 kasanın farkına bence fazla yakması hic onemli degil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expen

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Expen;

    Aracımı satmadım.. Ama sanırım sahibinden.com daki ilanım için soruyorsunuz.. Bir insan bir pastayı sever, ama bir diğer pastayı belki biraz daha fazla sevebilir.

    Benimki de o hesap olup, sadece ve sadece Jaguar XJ (XF lerle karıştırmayın), almak için satmayı düşünebilirim, ama bu öyle illaki olacak birşey değil.. Bunu çok kafama koymuş olsaydım 190 bin tl veren arkadaşa aracımı verirdim, ama vermedim. Keza bu renkte bir araç m paket olarak bulmak zor değil, imkansız..

    Ancak bilmiyorum hiç test amaçlı dahi olsa Jaguar XJ kullandınız mı.. Mükemmel ötesi bir araç.. (Buarada evet bmw tutulan her daim piyasası olan bir araç, Jaguar ise ancak özel sevdalılarının aldığı, bakım masrafları çok daha fazla olan, kalite olarak üst düzey olsada çok tutulmayan bir araç).. Ancak benim araba alıp satarken düşüncem çok fazla tutulmuş tutulmamış değildir..

    Keza ben 32 - 33 yaşındayım, şu yaşta binebildiğim kadar istediğim araca bineyim mantığındayım.. Ama Allah kötüyü göstermezse bineceğim markalar BMW - Mercedes ve Jaguar dan başka birşey olmaz (hayat beni çok mutlu ederse elbette ikinci araç olarak Mustang, Corvette, Ferrari, Lambo, Maserati) düşünürüm, ancak birincil - yani günlük kullanımlık olarak bu dediğim 3 markadan başka araç ekonomik durumum elverdiği müddetçe düşünmem.. Farkında iseniz Audi demedim. Audi dünya genelinde Mercedes ve BMW den 1/3 daha düşük fiyata satılmakta, ancak bizde araçtan anlamayan o kadar çok olunca önden çekişli ve vw nin biraz makyajlanıp aynı fabrikadan çıkmış araçları burada para edebiliyor.




  • Bu araci 2.el olarak mi aldiniz? Sipariş mi? Yazinizda 6000 2. Yaziyor ilanda sipariş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demircandan

    Bu araci 2.el olarak mi aldiniz? Sipariş mi? Yazinizda 6000 2. Yaziyor ilanda sipariş.
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 24 Aralık 2014; 22:10:37 >
  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    116i 9-9,5 lt şehiriçinde yakarken yorumlarınız fazla iyimser..
    Keşke her mod da 1 er depo bitene kadar kullanıp tüketimleri verseydiniz.. @aykutanil
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.