Şimdi Ara

BMW G30 520İ - F10 520İ MOTOR FARKLILIĞI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Eski F10 520i yeni G30 520i (Yenisini henüz teslim almadım.) arasında motor farklılıkları mevcut.
    G30 serisinde yeni şasi, hafifleme ve sürtünme katsayısı düşmüş olmasına rağmen yeni motora ait bazı teknik değerler beni ciddi düşündürüyor.
    Bu gün yeni G30 520i test sürüşü yaptım belkide psikolojik olabilir ama alt devirlerde daha cansız olduğunu hissettim.
    Bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum.

    BMW G30 520İ TEKNİK ÖZELLİKLERİ :

    Motor
    Silindir/Valf
    4/4
    Silindir hacmi (cm3) : 1597
    Strok/çap (mm) : 75.6/82
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) : 170/5000-6000
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) : 250NM /2000-4700
    Kompresyon oranı : 1:9

    BMW F10 520İ TEKNİK ÖZELLİKLERİ:

    Motor
    Silindir/Valf : 4/4
    Silindir hacmi (cm3) : 1592
    Strok/çap (mm) : 72,1 /84
    Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) : 170/5000-6000
    Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) : 250NM /1500-4700
    Kompresyon oranı : 1 : 9







  • Cevap sizin yazdığınız teknik verilerde var sanırım.f10 250 nm torku 1500 devirden itibaren verirken,g30 aynı torku 2000 devirden sonra veriyor,bu da demek oluyor ki g30 da aracın torkunu hissetmek için 2000 devrin üzerinde kullanmak gerekiyor,buda tüketimi artıran bir faktör olacak.Eğer comfort modda 2000 devire gelmeden vites yükseltiyorsa size ölü hissettirecektir.O zaman da sportta kullanmak gerekecek.Motor şanzıman uyumu dedikleri bu oranların birbiri ile uyumlu olması demektir.320 d lerde te devir olarak 1750 veriyor.Niçin böyle bir değişikliğe gittiler acaba,bunu da öğrenmek zor.Daha fazla teknik bilgisi olanlar belki daha iyi bir açıklama yapabilirler.''mtutun'' nıckli arkadaş burayı okusa bize daha doyurucu bilgi verebilirdi.
  • Keşke yeni bir başlık açmayıp bu tazıyı g30 forumunda paylaşsaydınız daha çok kişi görürdü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JN008

    Keşke yeni bir başlık açmayıp bu tazıyı g30 forumunda paylaşsaydınız daha çok kişi görürdü.

    yazdım kardeşim lakin pek cevap alamadım.
  • Çoğu f10 kullanıcısının merak ettiği konu olacak. Zaten bu ay testler çıkmaya başlar youtube kanallarında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancan_burak -- 20 Ağustos 2017; 8:19:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F10 max torku 1500 devirde veriyor ama vites değişimini 1500 devirde mi yapiyor önemli soru bu. Sadece yukaridaki teknik tabloya bakarak bence f10 dan sonraki olumsuzluk, strok mesafesini uzatmak olmuş diye düşünüyorum. Normalde ayni hacimden daha cok guc almak için modifye surecinde bile motor ust kapagi taslanirken bu degisim enteresan olmussa da buradaki birkac veriye bakarak yakit veya performans yorumu yapmak mümkün degil. Her halükarda G30 un f10dan az yakiyor olmasi gerekir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maximum tork kaç bin devirde üretiliyor önemli olan o sanki...

    alttaki devir aralığından ziyade top devir aralığı daha önemli diye düşünüyorum.

    siz maximum verimi 6000 devirde aldıktan sonra (misal) alt devrin çok önemi yok, aracı hantal yapacak kadar büyük bir fark yok sanki...

    düz vites bir araç kullanan biri olarak çok fazla yorumda bulunamayacağım ama bu araçların maximum torku verdiği devri merak ettiğim için yazmak istedim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 116i vs VW Golf
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • F10 turbonun etkin olmadığı alt devirlerde çok tepkisiz ve keyifsizdi, turbo devreye girdiğinde araba kendine geliyordu buda yakıt tüketimini çok artırıyordu.. yukarıda ki verileri referans alırsak g30 daha da keyifsiz gözüküyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    F10 max torku 1500 devirde veriyor ama vites değişimini 1500 devirde mi yapiyor önemli soru bu. Sadece yukaridaki teknik tabloya bakarak bence f10 dan sonraki olumsuzluk, strok mesafesini uzatmak olmuş diye düşünüyorum. Normalde ayni hacimden daha cok guc almak için modifye surecinde bile motor ust kapagi taslanirken bu degisim enteresan olmussa da buradaki birkac veriye bakarak yakit veya performans yorumu yapmak mümkün degil. Her halükarda G30 un f10dan az yakiyor olmasi gerekir diye düşünüyorum.

    G30 2000 devri geçmeden kullanılırsa evet daha az yakacaktır, Ama f10 a göre daha düşük bir performans sergileyecek.
  • Ne fark ediyo devir mevir hikaye araç olmuş 300.000 tl...Şirketi olmayan niye alsan 300.000 tl lik aracı....gider 30-40 daha veririm 5,30 alırım miss...Oda hikayede işte bakma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu1905

    Ne fark ediyo devir mevir hikaye araç olmuş 300.000 tl...Şirketi olmayan niye alsan 300.000 tl lik aracı....gider 30-40 daha veririm 5,30 alırım miss...Oda hikayede işte bakma.

    530 sadece alırken 30-40 fazla vermekle bitmiyor ne yazıkki, yıllık vergisi ona göre fazla, yakıtı ona göre fazla, f10 da 528 vardı mesela, g30 530'un f10 versiyonu, tutmadı. g30 da 530'un tutma sebebi 520i çıkmadan önce piyasaya girmesi ve fiyatının kampanyalarla uygun tutulması ve 520d'nin yüksek fiyatlı olması.

    f10 520i performans olarak üzücü olsa da yazılım ile çok tatminkar ve keyifli bir araç oluyor.
    g30 520i de yazılım durumu nedir henüz bilinmiyor, ilk çıktığı zaman 530i alınabilirdi belki ama fiyatlar bu kadar zamlanmış ve 520i de çıkmışken pek cazip gelmiyor 530i.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aemred


    quote:

    Orijinalden alıntı: adu1905

    Ne fark ediyo devir mevir hikaye araç olmuş 300.000 tl...Şirketi olmayan niye alsan 300.000 tl lik aracı....gider 30-40 daha veririm 5,30 alırım miss...Oda hikayede işte bakma.

    530 sadece alırken 30-40 fazla vermekle bitmiyor ne yazıkki, yıllık vergisi ona göre fazla, yakıtı ona göre fazla, f10 da 528 vardı mesela, g30 530'un f10 versiyonu, tutmadı. g30 da 530'un tutma sebebi 520i çıkmadan önce piyasaya girmesi ve fiyatının kampanyalarla uygun tutulması ve 520d'nin yüksek fiyatlı olması.

    f10 520i performans olarak üzücü olsa da yazılım ile çok tatminkar ve keyifli bir araç oluyor.
    g30 520i de yazılım durumu nedir henüz bilinmiyor, ilk çıktığı zaman 530i alınabilirdi belki ama fiyatlar bu kadar zamlanmış ve 520i de çıkmışken pek cazip gelmiyor 530i.

    300 bin küsürlük araca chip atmak ne kadar güvenli hocam ?




  • F10 520i candır can

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4007 kullanıcısına yanıt
    Chip başka, yazılım başka.

    300 binliğin de 500 binliğin de motorunda işlem yapılır hocam.

    Günümüz alternatiflerinde de f10 520i motor-fiyat-performans olarak çok mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.