Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
495
Cevap
18
Favori
170.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jonywayt J kullanıcısına yanıt
    ecopro ile comfort arasında 0,5 lt kadar fark oluyor.Yarı yarıya çevre yolu-şehir içi tüketimi comfort mod 8-10 bin km 5,6 lt falan..
    17 jant var, 16 olsa daha düşük kalır.0,5 lt daha düşer herhalde..
    @jonywayt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 7 Ekim 2014; 20:21:26 >
  • Yahu hala neyin derdindesiniz anlamıyorum.. Ben benzin parasının derdinde değilim, ukalalık olsun diye de yazmıyorum ancak benzin parasını hesap edecek bir durumda değilim Alah'a şükür. Ama aracın eco modunda şehiriçi kullanımı için performanısı iyi ayarlanırsa gayet yeterli olacağını gördüm ve test ettim. 300 er km lik verileri de verdim.

    Ben genelde geceleri araç kullanıyorum ve eğlenceli kullanmayı seviyorum, arabayı en az 5000 devir ve üstünde kullanmayı severim, bu yüzden otomatik vites modunda da sürmem geceleri.. Benim standart kullanım ortalamam sizler için doğru veri değildir. (Buarada %60-70 sport mod yüksek devirde kullanım ile ortalamam 10 - 10.5 lt arasında benim)

    Ama diyorum ki, eco nun gidişi birçok standart aracın üzerinde.. Haliyle standart bir aracı kullanan bir adam için eco mod yeterli ve parayı pulu fazlaca önemsiyorsanız bu şekilde 7.5 - 8.5 lt arası bir yakıt ortalaması ile bu aracı kullanabilirsiniz dedim, açık ve net..

    Yok 5000 km eco da sür, resim koy vs.. tarzı konuşmalar boş laflar.. Çünkü ben standart kullanıcı değilim, kimi zaman kiralık olarak 5000cc lik Mustang kullanıyorum, ve yüksek devirde kullanmak bana koymuyor ve seviyorum, ben daimi eco modda süremem.. Ama vw, reno, toyota, pejo, citroen vb. araçlar kullanan birisi gayet rahat bu aracı eco modda hiç sıkıntı çekmeden ve hatta zevk alarak kullanır diyorum. Açık ve net..

    Hala 5000 km kullan resmini koy diyen varsa, yazılı bir anlaşma yapalım, bana aynısından alacaksa o zaman 5000 km kullanırım, yok ben dediğimi tutturamazsam ben anahtarı bırakırım. Bu lafları diyen arkadaşların yiyorsa buyursun gelsinler..




  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    Bu kadar performans seviyorsanız bi 530 falan alsaydınız keşke..veya 335.. @aykutanil
  • Sıfır fiyatlarını da bir kıyasla istersen.. Yakıtı önemsemem birşey farketmiyor, ama daha 520d bile alsan ki arada performans farkı yok.. 70 bin tl fiyat farkı var.. Aradaki fiyat farkını kapatmak için en iyi senaryo ile 25 yıl geçmesi gerekiyor.. 530 falan dedin mi aradaki satış fiyatı farkına bak.. Yoksa ben de isterim elbette.. Ama hele büyük şehirde yaşıyorsan yarın birinin vurmayacağı belli değil, o sebeple performans araçlarını genelde kiralamayı tercih ediyorum.

    Ama yinede söyleyebilirim ki, benim kullandığım gibi kullandığında 520i de gayet güzel zevk veriyor.
  • 520 d aracımı bu hafta boyunca hiç zorlamadan dip gaz yapmadan yaklaşık 300 km ortalama 32 km hızla şehir içi kullandım ortalamam 7.3 oldu bunun altı benim araçta ancak boşa alıp ittirmemle olur şehir dışı 300 km 100km ortalamayla 6.2 yaktı bunun altı bir değer ancak boşa alıp clioya çektirmemle olur benim için hesaplama dönemi kapanmıştır anladım ki Türkiye de yakıt pahalı bende bmw binip haftalık 100 tl mazot attırıp enflasyondan hiç etkilenmemeyi düşünüyorum:)
  • Ercan,

    Bir 520d kullanıcısı olarak yazman iyi oldu.. Benimde elde ettiğim veriler elbette dip gaz yapmadan, zorlamadan kullanımlarda idi 300 er km lik periyodlarla..

    Bende eco modda 300 km boyunca ortalamam 7.5 - 8.3 lt arasında gitmişti ve 300 km sonunda 8.2 idi ortalamam.. Demekki dizel benzinliden 1 lt az yakıyor yumuşak şehiriçi kullanımda..

    Gaza basarak gittiğinde ne yakıyorsun onu da yazarsan iyi olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Gaza basarak gittiğinde ne yakıyorsun onu da yazarsan iyi olur..

    Bu muhabbet biraz daha uzarsa siz 520d'ye 520i'den fazla yakıyor diyeceksiniz, ondan korkuyorum

    Herkese hayırlı geceler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    ilk verdiğim veriler dediğiniz gibi hesaplanmış verilerdi.. ancak benim araçta yol bilgisayarı ile normal hesap bire bir tutuyor. Zaten heleki bmw de bunun tutmaması beklenemez. Başka markaların reklamını yapacağım yada dizel aracımın piyasasını arttıracağım diye lütfen kimse alakasız şeyler söylemesin.

    Aracını fulle, sonra 300 km kullan ve tekrar fulle.. İkinci fulleyişte ödediğin rakam 300 km için toplam masrafını verir. İlk forum yazımdaki tüm veriler bu verilerle hesaplanmıştır, ancak şunu da söyleyeyim aracın yol bilgisayarı ile bu veriler birebir uyuşmaktadır.

    başka markaların reklamını yapmıyorum sözünü ettiğim araç e90 3.16i idi. Başka forumlardan da bakabilirsiniz kesinlikle gerçek tüketim ile yol bilgisayarı bu araçta tutmuyor belki zaten tüketimi yüksek diye sırf bu araçta fabrikasyon bir oynama yapılmış olabilir zira 15-16 gibi değerler çıkıyordu.
    daha sonra e90 3.20d aldım, sırf piyasası artsın diye alakasız şeyler söylemek? ben burdan yazınca mı piyasası değişecek? ne forum sitesiymiş bu. kendi düştüğüm hataya düşmüş olabilirsiniz diye yazdım sadece. ayrıca zaten e90 3.20 d nin piyasası maşallah çok yüksek dolu araçlara 110-115 veriyorlar ben şu an aldığım fiyatın (2012) oldukça üzerinde satabiliyorum. ayrıca şu anki aracın ort değeri de 8-9 dikkat etmezseniz o değerlere çıkıyor dikkatli kullanımda 6-7 ye iner. ama aracın zevkini çıkaracaksan çok da hesap kitap eco mod vs bayar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Ercan,

    Bir 520d kullanıcısı olarak yazman iyi oldu.. Benimde elde ettiğim veriler elbette dip gaz yapmadan, zorlamadan kullanımlarda idi 300 er km lik periyodlarla..

    Bende eco modda 300 km boyunca ortalamam 7.5 - 8.3 lt arasında gitmişti ve 300 km sonunda 8.2 idi ortalamam.. Demekki dizel benzinliden 1 lt az yakıyor yumuşak şehiriçi kullanımda..

    Gaza basarak gittiğinde ne yakıyorsun onu da yazarsan iyi olur..

    Mesela arkadaş gayet güzel ortalama hız belirtmiş 32km/s olarak, sizin 8.2-8.3 yakalarken şehir içinde ortalama hız neydi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erciftci -- 8 Ekim 2014; 10:40:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerty0909

    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    ilk verdiğim veriler dediğiniz gibi hesaplanmış verilerdi.. ancak benim araçta yol bilgisayarı ile normal hesap bire bir tutuyor. Zaten heleki bmw de bunun tutmaması beklenemez. Başka markaların reklamını yapacağım yada dizel aracımın piyasasını arttıracağım diye lütfen kimse alakasız şeyler söylemesin.

    Aracını fulle, sonra 300 km kullan ve tekrar fulle.. İkinci fulleyişte ödediğin rakam 300 km için toplam masrafını verir. İlk forum yazımdaki tüm veriler bu verilerle hesaplanmıştır, ancak şunu da söyleyeyim aracın yol bilgisayarı ile bu veriler birebir uyuşmaktadır.

    başka markaların reklamını yapmıyorum sözünü ettiğim araç e90 3.16i idi. Başka forumlardan da bakabilirsiniz kesinlikle gerçek tüketim ile yol bilgisayarı bu araçta tutmuyor belki zaten tüketimi yüksek diye sırf bu araçta fabrikasyon bir oynama yapılmış olabilir zira 15-16 gibi değerler çıkıyordu.
    daha sonra e90 3.20d aldım, sırf piyasası artsın diye alakasız şeyler söylemek? ben burdan yazınca mı piyasası değişecek? ne forum sitesiymiş bu. kendi düştüğüm hataya düşmüş olabilirsiniz diye yazdım sadece. ayrıca zaten e90 3.20 d nin piyasası maşallah çok yüksek dolu araçlara 110-115 veriyorlar ben şu an aldığım fiyatın (2012) oldukça üzerinde satabiliyorum. ayrıca şu anki aracın ort değeri de 8-9 dikkat etmezseniz o değerlere çıkıyor dikkatli kullanımda 6-7 ye iner. ama aracın zevkini çıkaracaksan çok da hesap kitap eco mod vs bayar.

    Dizel araç piyasası arttırmak mı ? Şaka heralde bu.

    Hem benzinli hem dizel kullanan biri olarak şunu söyleyeyim, genelde az yaktığını ispat etmeye çalışan ve aracın adının "çok yakıyor"a çıkmasından korkanlar benzinli araç sahipleridir. Siz hiç "benim arabamın katalogu 4.5 litre ama ben 4.1 yakıyorum" şeklinde iddiada bulunan dizel sahibi gördünüz mü ?




  • qwerty0909 Q kullanıcısına yanıt
    Şimdi dediğin oldu.. Eğer aracın zevkini çıkaracaksan eco mod bayar demek mantıklı.. Çünkü sportu deneyince, boş yolda eco ile gidesi gelmiyor insanın, o ayrı.. Ama bahsettiğin eco, birçok marka ve modelden çok daha seri.. O şekilde kullanmak isteyen için az yakan araçlar.. Keza kastettiğim orta sınıf diğer markaları aldığında bmw nin ecosundan daha seri kullanma gibi bir şansın yok.. Ha dersen ki , 520 üst sınıf, bu böyle olmaz, ben de öyle düşünüyorum zaten. Kaldıki 200 bin tl araca para veren adam benzini hesap etmez, ben en azından benzininde değilim. Forumda verdiğim verilerde okuyan insanları aydınlatmak amacıylaydı.

    Tüketimin yol bilgisayarı ile gerçek arasındaki ilişkisine gelince, ben 520 yi bilirim, onu kullanıyorum ve birebir tutuyor. Dediğiniz 3.16i yi yada herhangi bir 3 serisini hiç kullanmadım, bilgim yok. Benim hesabım şu şekilde, her benzin aldığımda meraktan bakarım aracın km sine.. Fullerim hep.. Ve her benzin ışığı yandığında devam ederim, ancak 50 km lik benzin kaldığında benzin alırım tekrar. Dediğim gibi ben yüzde %60 sport modda kullanıyorum, geri kalan dönemlerde gündüz kullandığımda eco modda kullanıyorum, comfort pek kullanmıyorum. En son benzin aldığımda 667 km yol gitmiştim, üzerine bi de 50 km yi ekle, toplamda 717 km.. Depo 70 lt olduğuna göre, %60 sport ve %40 eco mod kullanımı ile şehiriçi ortalamam 10 lt nin altında oluyor. Ancak benim sport modu kullanırken manuel vitesli olarak 5000 devirin üzerinde kullandığımı da hesaba katmak lazım..

    İlk verdiğim verilerde 300 km sürekli kullanımlarda özellikle eco moddayken yoğun trafikte epeyce kalmıştım. Sırf eco modda istanbul şehiriçinde sürekli gece-gündüz kullansam şehiriçi ortalamam 8 lt yi geçmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Ercan,

    Bir 520d kullanıcısı olarak yazman iyi oldu.. Benimde elde ettiğim veriler elbette dip gaz yapmadan, zorlamadan kullanımlarda idi 300 er km lik periyodlarla..

    Bende eco modda 300 km boyunca ortalamam 7.5 - 8.3 lt arasında gitmişti ve 300 km sonunda 8.2 idi ortalamam.. Demekki dizel benzinliden 1 lt az yakıyor yumuşak şehiriçi kullanımda..

    Gaza basarak gittiğinde ne yakıyorsun onu da yazarsan iyi olur..

    Mesela arkadaş gayet güzel ortalama hız belirtmiş 32km/s olarak, sizin 8.2-8.3 yakalarken şehir içinde ortalama hız neydi ?


    Ne yalan söyleyeyim hız ortalamasına dikkat etmedim.. Ancak şu 300 km lik kullanımda şu hız aralığında kullandığımı söyleyebilirim : açık trafikte 90-120 arası... yoğun dur-kalk trafikte zaten müsade ettiği hızlarda oluyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Ercan,

    Bir 520d kullanıcısı olarak yazman iyi oldu.. Benimde elde ettiğim veriler elbette dip gaz yapmadan, zorlamadan kullanımlarda idi 300 er km lik periyodlarla..

    Bende eco modda 300 km boyunca ortalamam 7.5 - 8.3 lt arasında gitmişti ve 300 km sonunda 8.2 idi ortalamam.. Demekki dizel benzinliden 1 lt az yakıyor yumuşak şehiriçi kullanımda..

    Gaza basarak gittiğinde ne yakıyorsun onu da yazarsan iyi olur..

    Mesela arkadaş gayet güzel ortalama hız belirtmiş 32km/s olarak, sizin 8.2-8.3 yakalarken şehir içinde ortalama hız neydi ?


    Ne yalan söyleyeyim hız ortalamasına dikkat etmedim.. Ancak şu 300 km lik kullanımda şu hız aralığında kullandığımı söyleyebilirim : açık trafikte 90-120 arası... yoğun dur-kalk trafikte zaten müsade ettiği hızlarda oluyor..

    İşte arkadaşların ekran görüntüsü istemesinin de sebebi bu zaten. Kesinlik olmasa da; ortalama hız, yakıt hakkında daha sağlıklı analizler yapılmasını sağlar.
    Her yapılan 40km/s ortalama tabii ki aynı şartlarda değildir, ama en azından daha yorumlanabilir bir veri olur, çok uç noktalarda (1 saatte 10 km gitmek ya da yarım saat tam gaz gitmek gibi) kullanımlar yoksa tabii.

    Dediğim gibi BMW bile 8.7 şehiriçi verirken, sizin 8.3 yakaladığınız şartların şehiriçi olarak değerlendirilmesi zor.
    Deponun/parkurun yarısında 90-120 arası hızlarda akan yollarda kullanıp buna şehiriçi verisi diyorsanız, o zaman şehiriçi konusunda farklı anlayışlar var demektir. Herkesin şehiriçi'si farklı olduğundan (sabah-akşam iş trafiğine giren ile girmeyen farkı mesela), ortalama hız rakamı önem kazanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erciftci -- 8 Ekim 2014; 13:23:50 >




  • Açıkçası fabrika verisinde belirtilen 8.7 lt nin, eco-comfort-sport modlarının ortalamaları alınarak hesaplandığını sanıyorum. Ancak tabiki bu veriler hesaplanırken tüm oto firmalarında olduğu gibi belli kurallara muhakak ki dikkat edilmiştir.

    Ve keza önceden dediğimden farklı bir durum yok.. Yolun yarısına yakınını dur-kalk trafikte, kalan yarısını akan şehiriçi trafikte kullandım ortalama olarak. Ancak şehiriçi deyince İstanbul dışında hiçibiryerde full dur-kalk akla gelmez.. Kaldıki yolun yarısının İstanbul ful dur-kalk trafik olması bile gayet iyi bir veri bence.. Yolun açık kısımını şehirlerarası diye değerlendirmek bence çok doğru değil, çünkü misal temden gidiyorsunuz, ancak gittiğiniz yer eviniz yada her ne ise temin ucunda değil, şehre giriyorsunuz ve bir 5-6 km de aralarda sürüyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil


    Ve keza önceden dediğimden farklı bir durum yok.. Yolun yarısına yakınını dur-kalk trafikte, kalan yarısını akan şehiriçi trafikte kullandım ortalama olarak. Ancak şehiriçi deyince İstanbul dışında hiçibiryerde full dur-kalk akla gelmez.. Kaldıki yolun yarısının İstanbul ful dur-kalk trafik olması bile gayet iyi bir veri bence.. Yolun açık kısımını şehirlerarası diye değerlendirmek bence çok doğru değil, çünkü misal temden gidiyorsunuz, ancak gittiğiniz yer eviniz yada her ne ise temin ucunda değil, şehre giriyorsunuz ve bir 5-6 km de aralarda sürüyorsunuz.

    Bu dediklerinizi yaparak 60km/s ortalama ile de gezebilirsiniz, 35km/s ortlama ile de. İkisinin de adı şehiriçi olur, ama arasındaki farkı değerlendirmek için ortalama hız önemlidir. Benim de demin dediğim buydu zaten.




  • 2008 e60 520d kullanıyorum, tam 160,000 km'de. Araç sıfırdan beri bende.

    Sık sık sıkıştırarak, hep seri ama mantıklı kullanarak şehir içi sıkışık trafikte İstanbul içi 35-40km ortalama hızla yıllardır tüketimim 7,5 litre civarı Bazen altına iner bazen üstüne çıkar. Dikkat edin, sık sık da basarım. Bazen Ankara'ya gider gelirim, öyle tempolu olur ki 200km/h altına nerdeyse hiç düşmem, zaten araba 247 görüyor en fazla, önüm boşaldıkça dayarım dibine kadar çıkarım 230-240'lara. (Önüm doluysa da yan şeride geçer basmaya devam ederim, ama o ayrı başlığın konusu :) ) Ve bu yüksek tempolu sürüşlerde de aracın tüketimi 10-11 lt'leri geçmez

    Aracımı kullanırken hiç bi zaman, yarım depo, çeyrek depo, 100 liralık, 150 liralık mazot almam. Her depoyu dibine kadar kullanırım, yol bilgisayarı gidebileceğim km 20-30 verene kadar kullanırım boşaltırım depoyu. Sonra yine fullerim. Yıllardır böyledir. Ve her fullemede, yakıt tüketimini, ortalama hızı, ve km sayacını sıfırlarım. Alışkanlık oldu artık. Ve ortalama değerler bu yazdığım şekilde.

    520i'yi kullanmadım.

    Ama 320i ed luxury line olanını bu yaz Bodrum'da kiraladım, 5 gün kullandım. Her gün oraya buraya gittim. Havaalanında aracı teslim ederken ortalama tüketim 13lt/100 km idi, tabi bunda bordrumun virajlı, inişli çıkışlı yollarının da etkisi vardır. Şunu da yazayım, aracı %80 sport modda kullandım. Çünkü eco mod tahammül edilebilecek gibi değil. Araba kağnı gibi oluyor gitmiyor, tam gaz yapıyosun vites küçülmüyor falan, ömür törpüsü. Bmw'ye para verip eco mod'a tahammül etmek bence mantıklı değil. Ama adım gibi biliyorum aynı kullanım tarzımda benim araç 8,5-9 lt'y, geçmezdi. Kaldık ki benim ki e60 kasa ve şanzıman bi önceki nesil Zf 6 ileri...

    Hele ki dizelin alt devirde dahi her an ayağının altında hazır bulunan, gaza bastığında vites küçültmeden dahi aracı ileriye atan tork'undan 320i ed'de eser yok.

    Lamı cimi yok, bu yeni nesi 320i ed yi ya da 520i ed yi, seri kullanmak için (hızlı demiyorum, agresif demiyorum dikkat !) sport mod şart, aracı kullanmaktan keyif almak istiyorsanız, sport mod mecburi, sadece sport mod'a geçmek de yetmiyor, devamlı yüksek devir çevirtmeniz lazım, Allah'tan ZF'nin 8 ileri şanzımanı müthiş, dolayısıyla hemen vites küçültüp motoru yüksek devire hemen taşıyor. Ama.... Ama o zaman da tüketim uçuyor.

    Gel gelelim, 520i bir de daha ağır, cüsse büyük. vs vs. Nasıl az yakıcak, nası seri olacak, düşündürücü...

    ++

    520i'ye konuyu açan arkadaşın yazdığı değerleri tutturmak için acayip sabır lazım. Hatta bana o değerler baya baya fazla iyimser geldi. Kasarsanız belki tutar, ama ölümüne az yakmak için kasmak için mi araba alıyoruz ??
    F10 520d ya da F30 320d, gayet normal zaman zaman basarak, zaman zaman sakin kullanarak, sıradan kullanımlarda bile şehir içi 5-7 litreleri tutturuyor. hem de kasmadan, rahat rahat kullanarak, gücünü sürücüsüne devamlı hissettirerek.

    ++

    Öte yandan yukarıda dizelller şöyle böyle diyenler olmuş, 160 bin km'dir dizel kullanan, 2013 yazında 235 bin km'de annemin kullandığı (2008'e kadar benimdi) 2003 model X5 3.0 dizel satmış biri olarak, güldüm geçtim. :)

    ++

    Hele ki, başlığı açan arkadaş, ortalarda biyerde Fiat taksilerin 150-200 bin km'de sandık motor değiştirdiğini yazdığını görünce... :)

    Aykutanil kardeş, sen biz hiç taksiye binmiyoruz, taksicilerle ''ne yakıyorsun abi'', ''kaç km'de bir bakım yapıyorsun abi'', ''kaç km görüyor bu Albealar'', ''kaç km'de rektifiye ister'', ''rektifiyesi kaç para sanayide'' diye konuşmuyoruz mu zannediyorsun ?

    Hiç bir taksi, 350-400 bin (400-500 binlerde olanlarına rastlarım İstanbul'da sık sık) km görmeden motora dokunmaz kolay kolay, ve hiç bi tanesi sandık motorla falan alakası olmaz, direk rektifiye ederler, ya da onu satar yeni araca geçerler, ki Fiat'ın multijet dizelleri çok verimli, basit, ve sorunsuz makinelerdir. Onun için taksiciler onu tercih eder.

    Meselea ben şimdi sana desem ki, bizim evin önünde de taksi durağı var, duraktaki abiye sordum, 1 milyon km yapmadan servise bile uğramıyolarmış desem, inandırıcı olur mu ? Senin ki de biraz o hesap duruyor, kusura bakma.

    ++

    320 i ed ile 320d nin fiyatı aynı olsa, 320i ed alan çıkar mı ?

    520i ile 520d nin fiyatı aynı olsa, 520i alan çıkar mı ?

    320i ed ya da 520i nin tek tercih nedeni, 2.0lt dizel motorlusuna göre çok ama çok uygun fiyatı ve alan kişin az km yapacak olması olabilir. Onun dışında 0-100 km hızlanma değerleri hariç hiç bi disiplinde BMW nin 2.0lt dizellerine üstünlük kuramazlar. Ancak yer yer kafa tutabilirler, ama öne geçemezler. Objektif değerlendirmelerde bu sonuç değişmez.

    Ve;

    Bugün ki mevcut koşullarda paranız çoksa dizelini alır, basarken de az yakarsınız, basmazken de.

    ++

    Eminim sürüş keyfi 520i de de gayet yeterlidir, nitekim 320i ed'de tüketimi kafaya takmadan kullanırsanız, sport moda alırsanız gayet iyi. Ama o zaman ne yakacak ?? Yani bu aracın keyfini sürmek isteyenler ne yapacak ?

    320i ed ve 520i kullanıcılarının iddialı olmaları gereken alan tüketim/ekonomi değil, performanstır, ki bence 1,6lt bi motorun o kasalarda bu performansı gösterebilmesi, 2,0lt dizelleri geçemese de kafa tutabilmesi, takdire şayandır.




  • deniz 1985 D kullanıcısına yanıt
    10 numara yorum olmuş..Siz bu konuyu çözmüşsünüz.. @deniz 1985
  • çoğu şeye katılıyorum ve birazda ben eklemek istiyorum. hesap kitap kısmında.

    3.20ied ile 3.20d bir olsa zaten 3.28 alırdım :P

    f30 3.20d deki tork 380 nm bulunmakta 3.20 ied de 250 nm. 3.20 ied çiple 320 nm ye cıkabiliyor. birde dizelin chip ine baktım 500 nm ye cıkarabiliyor. yuh dedim :P

    sonucta ied 1.6 motor ve 3.16 nın yazılımla güclendirilmiş modeli. turbosu veya intercooleri flan buyuk yapıldıysa bilemeyecegim.

    dizel torku yanında gürültüsü + mtv yükü (5 yılda 6,200 tl fark) + şu andaki ied dolulugundaki aracla 46.000 tl fark olması insanı benzinliye yönlendiriyor. kaldıkı yılda 15-20k arası kullanacaklar için bulunmaz nimet haline geliyor :)

    inanın 3. el düşünseydim bir dk durmaz 140-150 bandında dizel 3.20 lere yönelirdim.Yanlız burada sizin gibi her boş buldugunuzda araca yuklenmeniz (yanlış anlamayın, parasını verdiniz istediğiniz gibi kullanırsınız buna lafım yok) gibi nedenlerden dolayı insanların ikinci elinde soru işareti oluyor, özellikle bu marka model kombinasyonunda :)

    aracı almadan once baya dusundum. hesap kitap yaptım. ied ile 2. el d arasında 6000 fark var (ekstra 7000 tl özellik aldım alayı zevk için) . bu bile benim kullanımımla 8.5 lt /100 benzin - 6.5 lt /100 dizel ve yılda 20.000 km ile neredeyse 7 yılda kendini amorti ediyor. sıfır dizelde kim bilir ne zaman amorti eder. neden sıfır için ekstra krediye gireyim bankaları zengin edeyim ?

    ama suda bir gercek. 2 serisindeki 1.5 dizel otm 3 serisine gelseydi gider onu alırdım. dizelin rahatlıgı ve şimdi baktım 2.18d de kullanılan motorun 140 hp ve 330 nm oldugunu gorunce dahada alınası olduguna inandım :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_2_Series#BMW_2_Series_Active_Tourer_.28F45.2C_2014-.29




  • Bodrumda full yokuşta ve sport modda 12-13 lt yaktım demişsin..

    Kendi aracında da dizel, bastığında 10-11 lt yaktığını kendin söylemişsin.

    O zaman neyin mukayesesi anlamadım.. Gidip 2 lt için dizel mi alsın insanlar..?

    Eco mod bayıyor demişsin.. Ama 520d yi hep sport modda kullandığını yazmışsın.. Bende sürekli 520i yi sportta kullanınca, eco ya alınca bir garip ve yavaş geliyor.. Ama iş gereği biryere gidip günlük iş gezim için normal bir araç kullanıp, gelip sonra kendi aracımı kullanınca eco mod gayet seri geliyor.. Yani burada neye göre baydığı önemli.. Özel olarak tepkileri güçlendirilmiş, performansı iyi bir araç kullan ve sonra clio kadar yakmasını bekle.. Bu mümkün değil.. Ama dizel yada benzinli, 5 serilerinde eco ve sport modlar ile her ikiside yani hem ekonomi hem performans mümkün. Ne istersen ona göre yakarsın yada ona göre sürersin. Bu güzel bir avantaj kesinlikle.

    Türkiyede yaşayan biri olarak 520i ile 520d aynı fiyat olsaydı, ve ikinci el değilde sıfır yada 10bin km gibi düşük km lerde ikinci el alsaydım, ben de dizelini alırdım muhtemelen.. Ama bu aracın vereceği zevkten dolayı değil.. Ben her zaman markası ne olursa olsun benzinli araç kullanmayı severim. Ama ileride satışını düşünüyorsan ve benzinli ve dizel aynı fiyatta ise (bu hiçbir zaman mümkün olmadı), o zaman dizel alırdım elbette.

    Şuan dizelle benzinli arasında 70.000 tl fiyat farklı var. Dizelin benzinliye göre %50 daha az litre yaktığını hesap ederek (benzinli 12 lt, dizel 8 lt) ve hesabı benzin ve mazot fiyatları farkını gözeterek yaptığım hesapta amorti süresinin 20 yıldan uzun süreceğini rakamlarla ispatladım yukarıdaki yazıların birinde.. Kaldıki bu durum dizel benzinliye göre yüzde 50 az lt yakıyorsa.. Sonuçta şuanki durumda elbette benzinli hem fiyat, hem zevk ve konfor açısından..

    Buarada bizim taksi durağı öyle demiyor nedense.. Ben bindiğim taksilerde sormuyorum, bizzat kapımın önünde taksi durağı var, sahibi de çok yakın dostum.. Ama tabi fiatların motorları ucuz, adamlara mantıklı geliyor. Yada piston vs birşeyleri illaki değişiyor.




  • 520i için son zamanlarda teklif alan oldu mu? Oran nedir?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.