Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
495
Cevap
17
Favori
170.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Bodrumda full yokuşta ve sport modda 12-13 lt yaktım demişsin..

    Kendi aracında da dizel, bastığında 10-11 lt yaktığını kendin söylemişsin.

    O zaman neyin mukayesesi anlamadım.. Gidip 2 lt için dizel mi alsın insanlar..?

    .....
    ..

    Bence vaktin varsa yazdığım mesajı bi daha gözden geçir.

    1- Full yokuş diye bişey yok, Bodrumun virajlı inişli çıkıilı yolları dedim. Hem full yokuş ne Allah aşkına, evereste mi tırmanıyoruz. Yazdım mesaja aynı yolda aynı kullanımda benim araç 8-9 yakardı diye. Kaldı ki kiraladığım 320i edydi. Benim araba 200-250kg daha ağır olan 520d.

    2- Benim verdiğim 10-11 lt tüketim değeri, otoyolda tam gaz ayağını hiç gazdan kaldırmadan 200-250 arası hızlarda uzun mesafe seyir değerlerdir. 320i ed ya da 520i bu tarz kullanımda ne yakar bilemem ama 15-16lt'leri altında olacağını sanmam.

    ++

    Ben tartışma olsun diye değil, konuya açıklı gelsin diye yazdım. Neticede burası kamuya açık bi forum ve üre olan olmayan binlerce insan internette araştırma yaparken buraya denk gelir ve bilgilenir. Yanlış yönlendirmemek lazım.

    Ayrıca,

    - Mercedes'in binek otomobillerde ki CDI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - FIAT'ın binek otomobillerde ki multijet dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - Renault'un binek otomobillerde ki DCI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - Ford'un binek otomobillerde ki TDCI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - VW'nin binek otomobillerinde ki TDI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.

    Bmw örnek veremiyorum çünkü BMW nin ticari kullanıma yönelik üretimi yok. Ama BMW dizellerinin ömrünü merak edenler şu 2 linkten sahibinden.com'daki 300-400 bin km'lerde ki satılık 520d lere, ya da 320d lere bakabilirler. Hatta listede 430 bin km'de 2007 model 520d mevcut.

    520d -http://www.sahibinden.com/bmw-5-serisi-520d?sorting=a4_desc

    320d -http://www.sahibinden.com/bmw-3-serisi-320d?sorting=a4_desc

    ( sahibinden.com'a çok vakıf olmayan arkadaşlar için yazayım: linke tıkladığınızda, mavi renkli ''Km'' nin üstüne tıklayıp araçları km'lerine göre sıralarsanız, arabalar km'lerine göre sıralanır, bi daha tıklarsanız, en yüksek km'li arabalar başa gelir)

    +++

    Liste uzatılabilir, yukarıda ki ticari minibüs ve vanlar, kullanıcıları tarafından en az 350-400 bin km kullanılmak üzere alınırlar. Sorunlu olsalar, yıllardır kullanılırlar mıydı ?

    Bu ülkede Ford Transit dizel gerçeği var 30-40 yıldır...

    ++

    Onun için dizel şöyle böyle demek mantıksız olur.

    Ama saolsun devletimiz vergileri öyle hale getirdi ki, insanlar 320i ed yanda dururken 320d'ye nasıl ol kadar fark ödesin ? 520i yanda o kadar uygun fiyatlı duruken 520d'ye nasıl o kadar fiyat ödesin.

    ++

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Bodrumda full yokuşta ve sport modda 12-13 lt yaktım demişsin..

    Kendi aracında da dizel, bastığında 10-11 lt yaktığını kendin söylemişsin.

    O zaman neyin mukayesesi anlamadım.. Gidip 2 lt için dizel mi alsın insanlar..?

    .....
    ..

    Bence vaktin varsa yazdığım mesajı bi daha gözden geçir.

    1- Full yokuş diye bişey yok, Bodrumun virajlı inişli çıkıilı yolları dedim. Hem full yokuş ne Allah aşkına, evereste mi tırmanıyoruz. Yazdım mesaja aynı yolda aynı kullanımda benim araç 8-9 yakardı diye. Kaldı ki kiraladığım 320i edydi. Benim araba 200-250kg daha ağır olan 520d.

    2- Benim verdiğim 10-11 lt tüketim değeri, otoyolda tam gaz ayağını hiç gazdan kaldırmadan 200-250 arası hızlarda uzun mesafe seyir değerlerdir. 320i ed ya da 520i bu tarz kullanımda ne yakar bilemem ama 15-16lt'leri altında olacağını sanmam.

    ++

    Ben tartışma olsun diye değil, konuya açıklı gelsin diye yazdım. Neticede burası kamuya açık bi forum ve üre olan olmayan binlerce insan internette araştırma yaparken buraya denk gelir ve bilgilenir. Yanlış yönlendirmemek lazım.

    Ayrıca,

    - Mercedes'in binek otomobillerde ki CDI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - FIAT'ın binek otomobillerde ki multijet dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - Renault'un binek otomobillerde ki DCI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - Ford'un binek otomobillerde ki TDCI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.
    - VW'nin binek otomobillerinde ki TDI dizel motorları, ticari minibüs ve vanlarında da kullanılıyor.

    Bmw örnek veremiyorum çünkü BMW nin ticari kullanıma yönelik üretimi yok. Ama BMW dizellerinin ömrünü merak edenler şu 2 linkten sahibinden.com'daki 300-400 bin km'lerde ki satılık 520d lere, ya da 320d lere bakabilirler. Hatta listede 430 bin km'de 2007 model 520d mevcut.

    520d -http://www.sahibinden.com/bmw-5-serisi-520d?sorting=a4_desc

    320d -http://www.sahibinden.com/bmw-3-serisi-320d?sorting=a4_desc

    ( sahibinden.com'a çok vakıf olmayan arkadaşlar için yazayım: linke tıkladığınızda, mavi renkli ''Km'' nin üstüne tıklayıp araçları km'lerine göre sıralarsanız, arabalar km'lerine göre sıralanır, bi daha tıklarsanız, en yüksek km'li arabalar başa gelir)

    +++

    Liste uzatılabilir, yukarıda ki ticari minibüs ve vanlar, kullanıcıları tarafından en az 350-400 bin km kullanılmak üzere alınırlar. Sorunlu olsalar, yıllardır kullanılırlar mıydı ?

    Bu ülkede Ford Transit dizel gerçeği var 30-40 yıldır...

    ++

    Onun için dizel şöyle böyle demek mantıksız olur.

    Ama saolsun devletimiz vergileri öyle hale getirdi ki, insanlar 320i ed yanda dururken 320d'ye nasıl ol kadar fark ödesin ? 520i yanda o kadar uygun fiyatlı duruken 520d'ye nasıl o kadar fiyat ödesin.

    ++

    Kolay gelsin.


    Merhaba,

    1. OK.. Peki.. Dediğin gibi olsa bile bence şuanki sıfır satış fiyatlarında 12 lt benzinli yakması, 9 lt dizel yakmasından iyi bana göre..

    2. Benzinli için tahminini yazmışsın.. Ben benzinli ile sport modda hemde manuel vites ile devirli kullanımda 160 km hızın altına düşmeden 12 - 12.5 lt yi geçemedim. Bu aracın ne kadar devirli ve sportta yüksek hızda kullanırsan kullan bir yakıt limiti var, daha üstünü istesende yakamıyorsun. Ama dediğin full dur kalk trafikte sport ile gidersen 15-16 lt leri bulur.. Hareket edilemeyen yollarda da eco ile gitmek en mantıklısı zaten sporttan birşey anlamıyorsun o yollarda. Keza sen "sanmam" diyerek tahminini söylemişsin, ben bizzat kendi kullanım verilerimi söylüyorum. (Veriler 2013 model, yeni seri 1600cc 170 hp 520i ye aittir).

    Aynen öyle yaz tabiki.. Keza ben de dizelin gerçekçi verilerini merak ediyordum. Hatta bir gün birlikte deneme yapabiliriz.

    Ben dizel aracın ses durumunu merak ediyorum, sadece bir kez 520d test ettim çok kısa mesafe ve yeterince anlayamadım o yüzden yorum yapamam. Ama 520i gerçekten çok sessiz, kimi zaman kontağı açıp kapattığımı anlayamıyorum, kapalıyken inmeden önce tekrar basıp açtığım falan oluyor, giderken de aşırı sessiz.

    Elbette ticari araçlarda genelde dizel kullanılıyor zaten, çünkü illaki heleki ağırlıkça ve valiz vs gibi taşınan yüklerle de iyice ağırlaşan araçlarda yakıt dizelde daha iyidir kesin kez. Ve bu insanlar sınırsız km yapıyorlar. Motor konusunda açıkçası benim şüphelerim var, belki ticarilerde farklı bir teknoloji olabilir. Ama şuna eminimki dizel aracın masrafının çok daha fazla olduğunu biliyorum. Diyebilirsiniz ki artık benzinli araçlarda da turbo kullanılıyor.. Evet, doğru ama yine de açtığı masraf çok farklı. Mini Cooper larda da bmw nin turbo motorları var ve bir yakınımda benzinlisi var, yaklaşık 70 bin km de turbosu arızalandı ve 4000 bin tl ye bayide değiştirdi herşeyi dahil. Aynı masraf dizel bir araçta açılsa birçok şeye zarar verecek olup, 25 bin TL civarı bir masrafa sebep olacaktı, bayi de bunu söyledi ki internette bulabilirsiniz. Keza 3 yıl önce şirket aracı olarak kullandığım dizel reno clio 3 ile bursa otobanda kalmıştım, araç bursa reno servisine çekilmişti, turbodan dolayı motor sarmış, aracın o zaman yaklaşık değeri 20 bin tl civarındaydı.. Bize 13 bin tl fiyat çıkarmışlardı :D Ben aracı Manisa'da tanıdığım biryere çektirmiştim, eski araç diye önemsememmiştim, herşeyini tanıdık bildiğim otocu da topatmıştım ki o zaman bile 5000 TL ye patlamıştı :) Yani bu gibi şeyler de önemli..

    Ve dizel de şu çok önemli, dizelin kullanımı için önemli şartlar var, özellikle kışın.. Çok dikkatli kullanmak lazım, aksi halde sorun çıkardımı masrafı büyük oluyor malesefki.

    Ama itiraf etmeliyim ki 525xd gerçekten harika.. Kullanım olarak yani..

    Buarada dizel ile benzinli 5 serisi arasında 2016 sonundan itibaren fiyatta çok fark olmayacak, dizel 1500cc, benzinli 1600cc olarak gelecek.. Ve haliyle benzinli biraz daha ucuz olacak ama şimdiki gibi 70.000 TL fark olmayacak arada.. Yaklaşık 15-20 bin TL arası bir fark olacağı söyleniyor, ancak yeni silindirli motorda iki araç arasındaki yakıt farkınında minimuma ineceği, hatta aynı olacağı söyleniyor. O zaman yine benzinlinin daha fazla satması beklenebilir şimdi olduğu gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykutanil -- 10 Ekim 2014; 16:11:02 >




  • Sevgili Aykutanil;

    Dizellerde de turbo arıza yaparsa, aynen benzinlilerde olduğu gibi turbo değişir ve yolda devam edersin, öyle komple motor falan istemez, zaten dizelde de benzinlide de turbo'nun çalışma prensibi aynıdır. Bak bilgilerinde hep eksiklik var, duyduğun şeylere dayanarak yorum yapıyosun, yapma etme.

    Kendi aracımla uygun zamanda otoyolda 160 km ile giderken ki tüketimi videoya çekip buraya koyucam. Hep beraber görmüş oluruz farkı, ben şimdidem yazayım tahminen 8lt civarı yakacağını düşünüyorum. :)
  • 2012 F30 320d İstanbul Ankara otobanında 359 km mesafeyi 2:21 dk da almışım. Bolu tüneli, radar olabilecek yerlerde yavaşlamamdan dolayı ortalama hızım 155.8 km çıkmış.Tüketimim 7.1 lt/100 km....

    Uzun mesafede devamlı yüksek süratte tüketim değerleri 316i ve 320i için verilirse faydalı olur.


    Dizel arabalar gerçekten yüksek süratte çok az yakıyorlar...

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ




  • Ooo, hakkını verenler konuya intikal etmiş :)

    E90 320d , yüksekte f30 dan biraz fazla tüketir 6 ileri olduğundan ama yine de iyi sayılır. Resim almadığım bir sürüş daha var o 207 ortalama 12 lt

     BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    Sevgili Aykutanil;

    Dizellerde de turbo arıza yaparsa, aynen benzinlilerde olduğu gibi turbo değişir ve yolda devam edersin, öyle komple motor falan istemez, zaten dizelde de benzinlide de turbo'nun çalışma prensibi aynıdır. Bak bilgilerinde hep eksiklik var, duyduğun şeylere dayanarak yorum yapıyosun, yapma etme.

    Kendi aracımla uygun zamanda otoyolda 160 km ile giderken ki tüketimi videoya çekip buraya koyucam. Hep beraber görmüş oluruz farkı, ben şimdidem yazayım tahminen 8lt civarı yakacağını düşünüyorum. :)

    Merhaba,

    En basiti kendimden örnek verdim, o da 3-4 yıl önce 20 bin tl lik dizel clio da turbo arızalandı ve motoru bozdu, dizellerde turbonun bozulması pistonlara veya motora ciddi zararlar verebiliyor ve 20 bin tl lik araç için bile 13 bin tl istediler düşün..

    Söylediklerim ya yaşadığım yada bizzat servisten duyduğum şeyler.. Borusan servisine git sor bakalım, 520 lerde dizelin turbosu arızalandığında ne masraf açar, benzinlinin turbosu arızalandığında ne masraf açar..

    Ben hiçbir zaman tahminlerle yorum yapmam, tahminlerle yanıt da vermem.. Ama sen hala 150 km hızla gideceğim 8 lt yakacağımı düşünüyorum vs gibi yorumlar yapıyorsun :) Bizim yorumlarımız bir fiil denenmiş test edilmiş veriler, ben öyle olsa oyle olur demiyorum, bir fiil net söylüyorum

    Dizel benzinli arasında elbette dizel bir miktar az yakmalı, yani nerdeyse dizel benzinliden daha az yakıyor diye yarışa gireceksiniz :) Zaten fabrika verileride daha düşük ve benimki de şimdi tahmin olacak ama eminimki dizeli de kullansam fabrika verilerini istedikten sonra tuttururum, bmw nin fabrika verilerini tutturmak zor değil, fabrika verileri gerçekçi.. Yola ve trafiğe göre 1 - 1.5 lt fazlası hesap edilebilir duruma göre. Daha fazlası varsa bu kullanımdan kaynaklıdır.

    Dizeli 7.5 lt yakıyorken, benzinlisi müsade edinde 9 lt yaksın yani.. Keza herşey kullanımla da alakalı.. İstersem öyle bir kullanırım ki İstanbulda bile 7.5 lt yaktırırım benzinliyi, ama tabiki bu normal bir kullanım olmaz. İki araç arasındaki mtv farkını ve servis ücretleri farkını da hesap edince, ve dizelin 2 lt az yaktığını hesap edince, aradaki 70.000 TL lik farkı 40-45 yılda sürekli şehiriçinde 20şer bin km kullanarak belki çıkartırsınız.




  • evde akrabalarda vs bir ton araç var. Sürekli kullanırım, kendimdede e90 320d var, anlamıyorum 520i ye nasıl 7lt yaktırıyonuz. Gelmiş yan komşum anlatıyorda anlatıyor, aracı almısın kullan bari, bir iş için 150km uzaklıktaki bir yere gitmek zorunda kaldık. 2araç uzun yoldayız, bir insan 100km yi geçmezmi ya. Yol boşşa müsaitsede yol, basıcaksın. Şehir içi kullanım olarak bana her gün bu gidip geldiği 150km yolu söylüyor. Bu şehir içi ise ben heralde sokak aralarında ne yapıyorum bilmiyorum

    Kullanıgım yollar ana yol değil, sokak cadde ve sıkısık trafik max ortalama hızım 18km. Aynı güzergahta araçların yakıt tüketimi

    e90 320d 8,5lt
    f30 320ied 11,7lt
    520i 13lt
    e250 cgi 14lt
    captiva 12,5lt
    x1 dizel 9,5 lt

    Bu yıl okulumu değiştirdiğimden, ankaranın büyük yollarını eskişehir yolu, istanbul yolu gibi yollarını kullanıyorum orda tüketimlerim. Genelde radara kadar 90km, radardan sonra 120-130km civarında hızım oluyor

    e90 320d 5,5lt
    f30 320ied 9lt
    520i 10lt
    e250 cgi 10,5lt
    captiva 8,5lt
    x1 dizel 6lt

    Spor mod olarak kıyaslama yapmadım, ben spor kullandıgımda kendi aracımla 13lt görüyorum. Spor mod, sürekli dip gaz, ani fren tekrar dip gaz şeklinde. Diğerleri emanet araç oldugundan bu şekilde spor kullanmadım.




  • Kullanımla alakalı olarak verdiğin veriler olabilecek veriler.. Ancak her aracın bir kullanım şekli var, eğer 18 km hızlı sıkışık trafikte gidiyorsan, eco mod dışında gitmenin anlamı yok ve ayağın gazda gitmenin anlamı yok.. Bunlara dikkat edince yakacağın değer sıkışık trafikte 9 - 9.5 tl civarı olacaktır 520i ile..

    Buarada e90 320d için 8,5 lt demişsin, 520d kullandıysan onu da yaz, herhalde 1 lt fazla olur.
  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    520d kullanmadım maalesef, e90 kendi aracım oldugun sürekli kullandıgım bir araç


    sıkısık trafikte zaten, dip gaz yapmıyorum. Elimden geldiğince economik kullanmaya çalısıyorum. Sert kullandıgım yollar önüm boş, trafik az oldugu zamanlar. Sıkısık trafikte ben daha 9,5lt yakamadım 520i ile
  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    Konu araba 520i ile ilgili şu linkteki Türkçe test gayet kaliteli ve aydınlatıcı:

    http://onurkoray.blogspot.com.tr/2014/06/bmw-520i-modern.html

    Testin sonuna doğru bi paragrafta demiş ki:

    ----alıntı-----
    Çok başarılı bir starts/stop sistemiyle donatılan 520i’de bu özelliğin devreye girmesi sarsıntısız ve hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Özellikle uzun duraklamalar yaşanan yoğun trafikte işe yarayan sistemin de kullanımıyla test süresince yakıt tüketim ortalaması 10,2/100 km oldu

    ----alıntı-----

    Testin tamamı çok kaliteli. Zaten test eden kişiyi uzun zamandır takip ederim, hep kaliteli testler yapar, bmw'leri de sever.

    Bu arada test verisi 0-100 km hızlanması 8,7 saniye ölçülmüş. Bu hacim için muazzam değer bence, testi okuyunca daha çok ısındım 520i'ye. Performansından ve gücünden övgüyle bahsetmiş test eden kişi, ki bu kişi çok güçlü arabaları da test eder sık sık. Helal olsun BMW ye..




  • BMW gerçekten akıl dışı teknolojiler uyguluyor son yıllarda.. Açıkçası almadan, binmeden bende 1600cc lik devasa boyutlu 1700 kg bir aracın nasıl o kadar seri ve güçlü olacağına şaşıyordum.. Ama sport mod gerçekten dehşet.. Araç resmen tek dokunuşla uçusa geçiyor ve fren tepkileride müthiş.. Her defasında düşük yakıt tüketimi için eco modu kullanacağım diyorum, ki eco mod da tek başına düşünüldüğünde fena değil.. Ama bir kere sportta kullandıktan sonra ne eco ne comfort mod da kullanamıyor insan açık yolda..
  • Öncelikle belirteyim bmw aracım yok sadece bir konuya açıklık getirmek için yazıyorum "http://www.otomobil.com.tr/yeni-bmw-520i-1-6-litre-test-surusu " sitede 520 İ nin test sürüşü izlenimleri var burada ki incelemeden alıntıdır
    "Yeni BMW 520i’nin fabrika verisi yakıt tüketim değeri Mercedes E 180 ile benzer olsa da gerçek hayatta Eco Pro sayesinde daha fazla ekonomi potansiyeline sahip. Biz de 800 km’lik test sürüşümüzün 500 km kadarını Eco Pro modu ile geçtik ve 8.5 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde ettik. Fabrika verisi tüketim değerlerinin Eco Pro modu kapalıyken elde edildiğini belirtelim"
    Bu da burada yorumda bulunan " fabrika değerlerinin altında yakıt tüketimi nasıl oluyor " diyer arkadaşlar için açıklayıcı olabilir. İyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: textblack

    Öncelikle belirteyim bmw aracım yok sadece bir konuya açıklık getirmek için yazıyorum "http://www.otomobil.com.tr/yeni-bmw-520i-1-6-litre-test-surusu " sitede 520 İ nin test sürüşü izlenimleri var burada ki incelemeden alıntıdır
    "Yeni BMW 520i’nin fabrika verisi yakıt tüketim değeri Mercedes E 180 ile benzer olsa da gerçek hayatta Eco Pro sayesinde daha fazla ekonomi potansiyeline sahip. Biz de 800 km’lik test sürüşümüzün 500 km kadarını Eco Pro modu ile geçtik ve 8.5 lt/100 km’lik tüketim ortalaması elde ettik. Fabrika verisi tüketim değerlerinin Eco Pro modu kapalıyken elde edildiğini belirtelim"
    Bu da burada yorumda bulunan " fabrika değerlerinin altında yakıt tüketimi nasıl oluyor " diyer arkadaşlar için açıklayıcı olabilir. İyi günler



    Verilen linkteki testin en alt kısmına bakarsanız, bazı yorumlar yapılmış.

    Yorumlardan bir tanesi demiş ki:

    ------altıntı------
    Haluk Önen, 19 Aralık 2013 - 12:26

    Merhabalar,
    Bmw 520i ile yaptığınız 800 km yol testi şehirler arası bir yolda mı yoksa şehir dışında mı oldu?.Benim aracım şu an 1600 km de ve agresif kullanmadığım halde yakıt tüketiminde 100 km 11.2 Lt nin altına inemedim.Ayrıca ecopro mod a aracımı geçirdiğimde gaz pedalının ciddi kasıldığını fark ediyorum yada aracın çekişinin düşmesiyle öyle hissediyorum.Sizlerde test sürüşünde bunu fark ettinizmi?
    yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler,
    İyi çalışmalar dilerim

    ------alıntı-------




  • Bire bir ayni olan kullanim tarzinda ayni hacimdeki iki motordan benzinli olan dizele gore %30-35 fazla yakar.
    Ayni hacimde mazot ve benzinden yanma sonucu cikan enerjiyi inceleyip gerisinin geyik oldugunu anlamak icin fizik profesoru olmaya gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru tespit.. Zaten verilerde aynı sonuçları veriyor..

    Dizeli kullanıma göre şehiriçinde 7-8 lt arası yakıyor.. Benzinlide kullanıma göre şehiriçinde 9-10.5 lt arası yakıyor, ki %30 fazlası olmuş oluyor dizel versiyonunun..

    Tabi çok gevşek kullanım yada çok dip gaz kullanımda oranlar aşşağı ve yukarı gider, birileri atlayıp yine demesin hani 7.5 lt benzinli yakıyordu , yada 12 lt yakıyor ben kullanınca diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Doğru tespit.. Zaten verilerde aynı sonuçları veriyor..

    Dizeli kullanıma göre şehiriçinde 7-8 lt arası yakıyor.. Benzinlide kullanıma göre şehiriçinde 9-10.5 lt arası yakıyor, ki %30 fazlası olmuş oluyor dizel versiyonunun..

    Tabi çok gevşek kullanım yada çok dip gaz kullanımda oranlar aşşağı ve yukarı gider, birileri atlayıp yine demesin hani 7.5 lt benzinli yakıyordu , yada 12 lt yakıyor ben kullanınca diye..

    Muhabbet iyi güzel de ; halen benzinli tüketim verilerine ait resimler yok :(
    F10 520i araç sahibi arkadaşlardan , kullandığınız aracın seyahat bilgisayarından birkaç resim bekliyoruz. Resim herşeyi özetler.

    Aracın yakıt tüketimi değerlendirme kriterleri objektif olmalıdır.

    Her şöforün bildiği gibi ; aracın tüketimini aracın lastik ebatlarından tutun da, klima kullanımı, seyahatte araçta bulunan kişi sayısı, parkurdaki kırmızı ışık - trafik dur kalkları, kalkış şekli - gaz tepkisi gibi şöfor faktörleri ve mevsim koşullarına kadar birçok faktör de etkiler.

    Kısa mesafede, az kişiyle, 17 jantla, boş bagajla, açık yolda, kırmızı ışığa takılmadan, yavaş ve kontrollü pedal tepkileri ile ( çevre yolunda , sağ şeritten sakin giden broadway tarzı kullanımla ) az tüketim değerleri elde etmek mümkündür.

    18,19 jant, 275 taban lastikle, spor kullanımla, çok kırmızı ışık ya da ani hızlanma frenleme, klima açık, araçta 3-4 kişi , bagaj yükü, dip gaz ile de üst tüketim değerleri görülür.

    Dolayısıyla eğer bu konuya objektif katkı yapmak istiyorsanız , seyahat bilgisayarından fotoğraf çekip, altına da aracınızın özelliklerini ve sürüş tarzınızı ve kısaca parkur özelliğini yazarsanız bu konu amacına ulaşır.

    Ölçüm yapılan parkurun km.si, trafikte geçen toplam süre ve ortalama süratiniz, araçta kaç kişi olduğunuz, bagaj yükünüz, lastik ebatlarınız ve lastik marka, basıncınız vb belirleyicidir.

    Halen 520i seyahat bilgisayarından uzun parkur, düşük km, uzun seyahat süreli bir şehir içi tüketim verisi resmi göremedik.
    Demek ki, bu işte bir iş var :)

    Keyifli sürüşler.




  • İçinde bulundurduğu karbon sayısı gereği dizel daha az yakar. buna birde dizelim düşükdevirde verdiği fazla güç özelliği katılırsa dizel benzinliden %40a yakın daha az yakar.

    Benzinli motorlar max tork ve beygir aralığını daha uzun tutabildği içi daha dizele göre çok daha seri hızlanabilirler.


    Dizel motora fazladan o kadar para verilir mi demeyin çünkü satarken o parayı zaten alacaksınız.

    Dizelin ömrü daha kısadır fazla km yapmaz bilgisi tamamen yanlıştır. Bir motorun ömrü km ile değil çevireceği devir sayısıyla sınırlıdır. Büyük hacimde benzinlilerin ömrü daha uzundur ama küçük hacimde aynı gücü dizel daha az devir çevirerek verebilir. Dolayısıyla küçük hacimli dizel motorların daha sağlam kalacağını göreveğemiz bir 10-20 sene bizi bekliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi, dizel kullanır gibi benzinli 520i kullanılsın 14 lt altına düşemez..Mümkün değil..116i bile 11-12 lt yakıyor..
  • 350 km oldu 5-10 kez dip gaz ve 30 km hiz ile 9.1 su anda 3.20 ied.ama diger yol bilgisayarinda 100 km 25 km hiz 10 lt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resim gelecek olsaydı konunun açıldığı günlerde gelirdi hemen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.