Şimdi Ara

bmw e39 520 alınırmı? (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
13
Favori
145.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • E39 hakkında bilgisi olan arkadaşlara bir şey soracağım, bir tanıdığım BMW'nin (eğer yanılmıyor ise) E39 kasalarında baştaki modellerinde ncap'tan 2 yıldız alması üzerine ve mankenlerin büyük zarar alması üzerinde değişikliğe gitmiş hatta kendisi belgeselini izlediğini söyledi. Yanılıyor da olabilir E39 husunda belki E34'tür veya E36'dır ama onun kafasında E39 olarak kalmış.

    Bu olayı, aslını astarını hatırlayan bilen var mıdır acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cianni

    E39 hakkında bilgisi olan arkadaşlara bir şey soracağım, bir tanıdığım BMW'nin (eğer yanılmıyor ise) E39 kasalarında baştaki modellerinde ncap'tan 2 yıldız alması üzerine ve mankenlerin büyük zarar alması üzerinde değişikliğe gitmiş hatta kendisi belgeselini izlediğini söyledi. Yanılıyor da olabilir E39 husunda belki E34'tür veya E36'dır ama onun kafasında E39 olarak kalmış.

    Bu olayı, aslını astarını hatırlayan bilen var mıdır acaba?

    http://www.euroncap.com/results/bmw/5_series.aspx

    98 yılında 4 yıldız almış. Öncesinde teste falan girmemiş.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/5-series/1997

    Amerika'da ise 97'den beri her sene teste girmiş. Bir anormallik yok, G (Good) ile çıkmış aynı yıllarda.

    Yani senin eleman kaportacı efsanesine kendini inandırmış. Yollara çıkmamış bir araç üzerinde iyileştirme yapılmışsa onu bilemem. Zaten o durumda bir önemi de yok.




  • 2000'den sonraki makyajda da zaten güvenlik açısından bir iyileştirme olmadı sanırım. Ya da oldu mu ki?
  • Arkadaşlar bmw e39 kasayı 2000-2001 yılında makyajladı. Motor 2200 170 bg guc. Lakin ben iki araca baktım biri 2002 modeldi ruhsatta 2000 motor 110 kw yazıyordu. Ama sahibi cift vanus 170 bg biliyordu. Hatta ruhsatta 150 bg yazdığını anlayinca adamda bi garip oldu. 2003 model olanın ruhsatını görmedim ama sahibi ruhsatta 2000 motor yazıyor dedi. Ama arac 2200 dedi. Böyle bişey mümkün mü? yani arac 2200 ruhsatta 2000 motor yazabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet abi mümkün

    mümkün demiyelim de şöyle açıklıyim

    şimdi bmw 316 yı ezberledik ya 1600 motor
    318 ler 1800 motor
    aynı 200 mercedesler 2000 motor
    bmw 520 de 2000 motor
    bunu bilmeyen yoktur :)

    şimdi abi bmw nin 520 modelini 2001 yılında 2200 motor yaptığını bizim ruhsat yazan abilerimiz bilmiyoo :)))
    onu öğrenene kadar ya da bilmeyenler işte bir kısmı diyelim 2001 lerin ruhsatına da seriye bağlamış bi şekilde 150 bg 2000 motor diye yazıyolar
    bütün olay bundan ibaret yani 2001 olup ruhsatta 150 bg 2000 motor çok görürsünüz şaşırmayın
    bunu da herkeşş :)) bilmez.
  • Yanlız kaan arkadaşım şöyle bir durum var. Arabayi sıfır aldığında bayiden bir dosya verilir aracın trafiğe isletilmesi için. Bu dosyada aracin fabrikadan nasıl ciktigina dair bilgiler bulunur şasi numarasina ait. yani aracin kilosu beygiri motoru kapasitesi hakkinda fabrika mühürlü belge verilir. Oyle kayıt yapan memurun şamdan yazacagini düşünmüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu birkaç kere hortlamış zaten yazmamda mahsur yok herhalde

    arkadaşlar 3 aydır araba konusunda kafa patlatıyorum belirlediğim bir kaçtane 520i var 97 model manuel şanzıman fakat hala düşünüyorum ne yapayım diye araç seçiminde en önemli kriterim konfor lpg li araç kullanacağım içinde sedan şart hatchback alıp bagajsız kullanamam 520 ler bu konuda fazlasıyla yeterli benim için

    şimdi sormak istediğim şu alırken baktırdık ve motorda sorun yok dendi bizde aldık varsa yıpranan yağ su hortumları gene varsa sensörlerden arızalanan veya ömrünü dolduran değişimleri yaptık lpg bakım ve ayarları yaptık ondan sonrasına bize sorun çıkartırmı

    aldıktan sonra nelere dikkat etmek lazım almışken şunları da kontrol et ve değiştir diyeceğiniz bir parça varmı tavsiyeleriniz neler

    birde düşükte olsa fikrimi değiştirip otomatik şanzımanda bakabilirim 97 99 arası 520 şanzımanlar nasıl en iyi ihtimalle 170.0000 ile 250.0000 km aralığında araçlardan bahsediyoruz sizce bu riske girilirmi şanzıman revizyonu ciddi rakamları bulurmu yoksa makul rakamlarla hallolurmu




  • heğer klasik spor seversen e30 derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    konu birkaç kere hortlamış zaten yazmamda mahsur yok herhalde

    arkadaşlar 3 aydır araba konusunda kafa patlatıyorum belirlediğim bir kaçtane 520i var 97 model manuel şanzıman fakat hala düşünüyorum ne yapayım diye araç seçiminde en önemli kriterim konfor lpg li araç kullanacağım içinde sedan şart hatchback alıp bagajsız kullanamam 520 ler bu konuda fazlasıyla yeterli benim için

    şimdi sormak istediğim şu alırken baktırdık ve motorda sorun yok dendi bizde aldık varsa yıpranan yağ su hortumları gene varsa sensörlerden arızalanan veya ömrünü dolduran değişimleri yaptık lpg bakım ve ayarları yaptık ondan sonrasına bize sorun çıkartırmı

    aldıktan sonra nelere dikkat etmek lazım almışken şunları da kontrol et ve değiştir diyeceğiniz bir parça varmı tavsiyeleriniz neler

    birde düşükte olsa fikrimi değiştirip otomatik şanzımanda bakabilirim 97 99 arası 520 şanzımanlar nasıl en iyi ihtimalle 170.0000 ile 250.0000 km aralığında araçlardan bahsediyoruz sizce bu riske girilirmi şanzıman revizyonu ciddi rakamları bulurmu yoksa makul rakamlarla hallolurmu

    2000 (yani 2001 makyajlı model) ve sonrası üretilen modellere yönelin. Hem motor (çift vanos) hem şanzıman olarak ciddi iyileştirmeler yapıldı.

    Baktığınız modeller hem çok yakar, hem daha eski teknoloji, hem de gitmez.

    Oturduğunuz şehre göre iyi bir tamirci bulun ve kenara her zaman arıza ihtimaline karşı birkaç bin TL ayırın.

    Ben Adana'dayım mesela, bundan sonra rot balans hariç aracımın vidasına bile burada elletmeyeceğim, buradakiler usta değil kasap. Ankara ve İstanbul dışında bu araçtan tam anlayan usta bulmak çok çok zor.

    Not: Şanzıman revizyonu 2-3 bin TL tutar (ustaya göre değişebilir)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    konu birkaç kere hortlamış zaten yazmamda mahsur yok herhalde

    arkadaşlar 3 aydır araba konusunda kafa patlatıyorum belirlediğim bir kaçtane 520i var 97 model manuel şanzıman fakat hala düşünüyorum ne yapayım diye araç seçiminde en önemli kriterim konfor lpg li araç kullanacağım içinde sedan şart hatchback alıp bagajsız kullanamam 520 ler bu konuda fazlasıyla yeterli benim için

    şimdi sormak istediğim şu alırken baktırdık ve motorda sorun yok dendi bizde aldık varsa yıpranan yağ su hortumları gene varsa sensörlerden arızalanan veya ömrünü dolduran değişimleri yaptık lpg bakım ve ayarları yaptık ondan sonrasına bize sorun çıkartırmı

    aldıktan sonra nelere dikkat etmek lazım almışken şunları da kontrol et ve değiştir diyeceğiniz bir parça varmı tavsiyeleriniz neler

    birde düşükte olsa fikrimi değiştirip otomatik şanzımanda bakabilirim 97 99 arası 520 şanzımanlar nasıl en iyi ihtimalle 170.0000 ile 250.0000 km aralığında araçlardan bahsediyoruz sizce bu riske girilirmi şanzıman revizyonu ciddi rakamları bulurmu yoksa makul rakamlarla hallolurmu

    2000 (yani 2001 makyajlı model) ve sonrası üretilen modellere yönelin. Hem motor (çift vanos) hem şanzıman olarak ciddi iyileştirmeler yapıldı.

    Baktığınız modeller hem çok yakar, hem daha eski teknoloji, hem de gitmez.

    Oturduğunuz şehre göre iyi bir tamirci bulun ve kenara her zaman arıza ihtimaline karşı birkaç bin TL ayırın.

    Ben Adana'dayım mesela, bundan sonra rot balans hariç aracımın vidasına bile burada elletmeyeceğim, buradakiler usta değil kasap. Ankara ve İstanbul dışında bu araçtan tam anlayan usta bulmak çok çok zor.

    Not: Şanzıman revizyonu 2-3 bin TL tutar (ustaya göre değişebilir)

    istanbuldayım o anlamda usta sorunum yok hali hazırda kendim şöför olarakta araçtan anlarım geçtiğimiz günlerde 95 model 320 kullandım otomatik gitmiyor söylemine katılmıyorum gayet yeterli araç 180 km hızla ilerlerken bile nefesi kesilmiyor gayet stabil 520 yi konforu için düşünüyorum o yüzden bana sıkıntı çıkartmaz diye düşünüyorum yani caddeye inip milletle kapışmayacağım 2000 model üzerine çıktığımızda maliyetler artıyor vergi dilimi vs...

    şu an ağırlıkta manuel düşünüyorum onunda beni yakıtta üzeceğine ihtimal vermiyorum manuel ile otomatik arasında ortalama 2 litre farkediyor evet otomatik keyifli ama seçeceğim araç 15 yaş üzeri olunca riske etmek istemiyorum bakalım araştırmaya devam

    kullanıcı yorumlarını bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrebozkurt800

    quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    konu birkaç kere hortlamış zaten yazmamda mahsur yok herhalde

    arkadaşlar 3 aydır araba konusunda kafa patlatıyorum belirlediğim bir kaçtane 520i var 97 model manuel şanzıman fakat hala düşünüyorum ne yapayım diye araç seçiminde en önemli kriterim konfor lpg li araç kullanacağım içinde sedan şart hatchback alıp bagajsız kullanamam 520 ler bu konuda fazlasıyla yeterli benim için

    şimdi sormak istediğim şu alırken baktırdık ve motorda sorun yok dendi bizde aldık varsa yıpranan yağ su hortumları gene varsa sensörlerden arızalanan veya ömrünü dolduran değişimleri yaptık lpg bakım ve ayarları yaptık ondan sonrasına bize sorun çıkartırmı

    aldıktan sonra nelere dikkat etmek lazım almışken şunları da kontrol et ve değiştir diyeceğiniz bir parça varmı tavsiyeleriniz neler

    birde düşükte olsa fikrimi değiştirip otomatik şanzımanda bakabilirim 97 99 arası 520 şanzımanlar nasıl en iyi ihtimalle 170.0000 ile 250.0000 km aralığında araçlardan bahsediyoruz sizce bu riske girilirmi şanzıman revizyonu ciddi rakamları bulurmu yoksa makul rakamlarla hallolurmu

    2000 (yani 2001 makyajlı model) ve sonrası üretilen modellere yönelin. Hem motor (çift vanos) hem şanzıman olarak ciddi iyileştirmeler yapıldı.

    Baktığınız modeller hem çok yakar, hem daha eski teknoloji, hem de gitmez.

    Oturduğunuz şehre göre iyi bir tamirci bulun ve kenara her zaman arıza ihtimaline karşı birkaç bin TL ayırın.

    Ben Adana'dayım mesela, bundan sonra rot balans hariç aracımın vidasına bile burada elletmeyeceğim, buradakiler usta değil kasap. Ankara ve İstanbul dışında bu araçtan tam anlayan usta bulmak çok çok zor.

    Not: Şanzıman revizyonu 2-3 bin TL tutar (ustaya göre değişebilir)

    istanbuldayım o anlamda usta sorunum yok hali hazırda kendim şöför olarakta araçtan anlarım geçtiğimiz günlerde 95 model 320 kullandım otomatik gitmiyor söylemine katılmıyorum gayet yeterli araç 180 km hızla ilerlerken bile nefesi kesilmiyor gayet stabil 520 yi konforu için düşünüyorum o yüzden bana sıkıntı çıkartmaz diye düşünüyorum yani caddeye inip milletle kapışmayacağım 2000 model üzerine çıktığımızda maliyetler artıyor vergi dilimi vs...

    şu an ağırlıkta manuel düşünüyorum onunda beni yakıtta üzeceğine ihtimal vermiyorum manuel ile otomatik arasında ortalama 2 litre farkediyor evet otomatik keyifli ama seçeceğim araç 15 yaş üzeri olunca riske etmek istemiyorum bakalım araştırmaya devam

    kullanıcı yorumlarını bekliyorum

    Siz gidişini beğendiyseniz sorun yok zaten. Ben 530'dan sonra belki katlanamıyorum. Caddeye inip kapışma söz konusu değil pek zaten o yönden ciddi anlamda üzer. Keyifle uzun yolda binilebilir, rahattır, konforludur.

    Bu araçların manuelleri ciddi anlamda evladınız olur, yani istediğiniz bir durumda satamama durumundan bahsediyorum, satmak oldukça zor. Kaldı ki konfor odaklı bir araçta manuel vites bence gereksiz. Siz bilirsiniz,

    makyajsız 520i nin yakıtı makyajlı 530 dan daha fazladır.

    320'nin hafif ama e39'un manuel olması aradaki ivmelenmeyi benzer hale getirebilir. Dediğiniz gibi göreceli biraz

    LPG kitini de prins veya telefleks dışında almayın, sorun yaşama ihtimaliniz kuvvetle muhtemel. Bu kitleri takan bir araç sahibi aracına önem veriyor denilebilir.




  • evet o konuda haklısın 530 daha anlamlı olacaktır belki fakat belirlenen bütçe dahilinde hareket etmek durumundayım şu an için aylık kazancım aracı yürütmek için yeterli orada sorun yok fakat araca ayrılacak nakit para kısmı çok yukarılara çıkmıyor kredi kullanmakta bana göre değil benim hoşuma gitmiyor

    manuelin piyasasının zayıf olması çok önemli değil alırken uygun alırsam satarkende aynı şekilde uygun satabilirim orada sorun yok

    aslında arada kaldığım yegane unsur şu an e 34 95 model 520i otomatik var bir tanıdığımda 155.000 km de ilk sahipleri lpg siz tek parça lokal boyası var araç muhteşem temizlikte 19000 tl istiyorlar fakat bendede e39 takıntısı mevcut üzerine bir miktar daha eklenince e39 alınabiliyor fakat 15 yaşındaki bir aracın temizini bulmak zaman ve sabır istiyor bakalım sabırla arıyorum eğer zaten bulamazsam istediğim gibi bir araç tanıdığım arkadaşın e34 için pazarlığa oturacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sengsm -- 17 Kasım 2013; 14:17:25 >




  • bildiğiniz bir araba olması etkeni bu araçlar için çok önemli
    aynı derecede bildiğiniz bi e39 çıkar umarım yoksa
    19 un üzerine az ekleyerek alacağınız 22-25 bin arası e39 sizi üzer
    çünkü şöyle bişey de var, kimse iyi durumdaki bmw sini ucuza satmaz.
  • Kaynağı bulamadım ama,BMW tarihinde gelmiş geçmiş en iyi 3 araç olarak kabul edilen sıralamanın içerisinde 2 tane e39 kasa var,sanırım bu yeterli bir cevap olur

    -e39 m5

    -e39 530d individual
  • Kesinlikle E39 ayrı bir araç.

    Kardeşimde yeni kasa 2012 A6 var ona da biniyorum mesela, ama bundaki sessizlik ve tokluk asla onda yok (Dizel-benzin farkından bahsetmiyorum)

    Yan camlar daha bir kalın, etli, yalıtım daha kuvvetli, en önemlisi motor gayet verimli.

    3 litre motor ile 12-13 litre yakabiliyorsunuz. Bugün bir C180 bu kadar yakabiliyor.
  • @reymor01

    kaynak bmw mühendisleri

    üçüncü araç ta 8 kasa.
  • @emre

    benim için çok önem verdiğim bi konuya değinmişsin

    malum e39 lar ne kadar iyi olsa da eskiyo, alternatif için ben a6 ları görüyodum açıkçası
    henüz a6 sürmedim o yüzden testimde bu bahsettiğin şeylere bakıcaktım.yazdıklarından sonra a6 hayal kırıklığı durumunda şu an:)
    yalıtım konusu ise bizde pek bahsi geçnmeyen ama yabancı inceleme sitelerinde "refinement" dedikleri çok önemli bi nokta.
    bu konuda şu anda mondeo iyilerden, onun da arkası kötüydü yeni çıkacak kasada çok iyi şekillendirmişler.
  • qaan77 Q kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle.

    Tabii ki A6 daha yeni ve teknolojik olarak daha üstün bir araç. Ama refinement yani o tokluk, rafinelik hissi e39'da daha iyi. Üstelik yaşına rağmen.
  • değerli dostlar selam.
    yaklaşık 6 yıldır e 39 kasada 5 araç değiştirdim ve kişisel görüşlerimi sizlerle paylaşmak isterim.

    BMW 5 Serisinde e39 kasa e60 kasadan daha kaliteli malzeme kullanımı ile 5 serisinin en iyi serisidir.
    530i ile 520i yakıt oranları yaklaşık aynıdır,vergi oranları 2003 model 530i 2013 yılı için 1460 TL 520i galiba 450 civarı. Arada fark çok ama buna değer 520 rampada bayılır ilk kalkışları zayıftır ancak 530 cok seri ve tepkileri harikadır uzun yolda ayak ucu ile gaza dokunmanız yeter,530d yakıt açısından gayet iyi çok güçlü ve kullanışı cok zevkli ama bakım maliyetleri biraz fazladır ve düşük km dizel bulmak zor biraz.

    e39 almayı düşünen arkadaşlara tavsiyelerim.
    km yüksek bile olsa bakımlı ve hor kullanılmamış olmasına dikkat edin
    direksiyon vites ve koltuk derileri yıpranmamış olmasına dikkat edin
    araç genel durusu yorgun ve iç aksamı yıpranmış araçları fiyatıda iyi olsa almayın
    durumu iyi olan e 39 her zaman müşteri bulur o yüzden 5 lira fazla olsun yorgun olmasın araç
    20bin liradan 50 bin lira arası e 39 lar var piyasada mümkünse 2000 model ve üstünü tercih edin




  • evet kesinlikle 2000 üzeri makyajlı olan modeli alın. Motor-şanzıman ve elektrik aksam oldukça değişti.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.