Şimdi Ara

BMW e90 3.16i mi ?, Audi b7 1.6 mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yıllardır hayalimde olan 2 model arasında kararsız kaldım ve sizlerin yorumlarınızı merak ediyorum. Aylık 3,500 TL gelirim var. 43-48bin TL arasında 2 modelde kaldım. Birisi 2006-2007 bmw 3.16i, diğeri ise 2007-2008 audi a4 1.6. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki performans düşkünü biri değilim. o yüzden araba çekmez yürümez gitmez gibi yorumalar yapmayalım. 2 modelin de +ları ve eksileri neler olabilir ? alacağım araçlar 120.000 - 170.000 km arasında. Sizce çok sorun yaşarmıyım. yada her ikisinide bırakıp 2011-2012 astra j mi alayım ne diyorsunuz.



  • Hocam 2006 kasa 3.16i yüksek yakıt tüketimine ve yaktığı kadar performans veremeyen bir araba..yol tutuşu,sürüş keyfi her bmw gibi çok güzel ancak fazla konforlu bir araçta değil. A4 ise daha konforlu bir araç ancak bir kaç kez bindiğim için fazla yorum yapamam..astra j demişsin,sert ve parça kalitesi iyi olmayan bir araba..ben golf önericem millet beni eksi manyağına tutacak..insanlarda haklı tabiki golf biraz pahalı satılan bir araba türiyede..2012 a3 1.4 dsg de bulabilirsin bu fiyata,dizel megane da..hangi yakıt ve vites türünü düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ek bilgi olarak, audi b7'de 1.6 102 hitler motor var, lpg uyumu mükemmel.
  • c serisi de çıkar herhal yakında
  • osman ala O kullanıcısına yanıt
    Total olarak düşünürsek 1.0 1.2 1.4 atmosferik veya dizel araçlar herkes için hantaldır. 1.6 +100 bg atmosferik araçlar (8v 16v farkına deyinmeyeceğim ilerde bahsedeceğim) en azından düzde 140-160 rahat yürüyen rampalarda 4le rahat yürüyen yardırırsan 180-190 yapan araçlar olarak biliniyor. Ancak 2010-2011'den itibaren turbo kullanımı aşırı olarak yaygınlaştığından dolayı 1.0 1.2 1.4 atmosferik ve dizellere eşek ölüsü, 1.6 +100 bg atmosferik araçlar gitmeyen ancak iş gören olarak görülüyor.

    Performans düşkünü olmayan insan yoktur bunu üstüne basarak söylüyorum. Kim istemez ki daha seri ivmelenen daha sağlam yürüyen sollamalarda güven veren bir aracı olmasını ? Ha beklentim yok diyenlerde ekonomiden dolayıdır. Daha önce performanslı (2.0 atmosferik gibi) araçlara binmiş biri şimdi 1.6 atmosferiklere içi daralarak biner. Trafiğin %25ini sadece 1.6 ve daha asagısı aracların olusturdugunu düsünürsek bide 1. viteste gaza bastımı yaslıyorsa hemen seri damgası yiyor. Sonuçta çoğu araç dengi olduğu için ya 1 boy yiyor ya eşit gidiyor ya bi boy atıyor. Büyük şehir harici şehir içinde kullanım için idealdir bu 1.6lar. Ancak büyük şehirlerde ve genelde uzun yol yapanlar için 1.6 kesinlikle ve kesinlikle yeterli değildir.

    1.6 araçlarda 8v ve 16v arasında performans olarak gözle görülür bir fark vardır ancak büyütülecek kadar yoktur. Performans artısının yanında 16v daha az yakar 8v göre. Genel olarak bakarsak ise 8v ler 16v lerden daha uzun ömürlü oluyor. Sizin belirttiğiniz modellerden A4'ün motoru 1.6 102bg 8v tir. Nam-ı Diğer hitler motor. Uzun yıllardır vw nin vazgeçmediği halende kullandığı bir motordur. Yakıtı normal ömrü uzun ancak kaçışı çağın gerisindedir.

    Uzun yolda 110-130 sabit giderim derseniz 110'la rampalarda sürekli 4'e düşeceksiniz ve canınızı sıkacak. 130-140 kendimi kasmadan sabitleyip gidebilirim dersen tamam çok aşırı dik bi rampa olmadığı sürece şahlanmasada bayılmadan tırmanacaktır. Düzde 130-140'a geldikten itibaren hafif hafif sıkışmaya başlar araç 160-170 maksimumu sayılabilir burdan sonrası sadece aracın ömrünü yiyecektir. Maksimum 190-200 görürler ve o halde 10-15 dakika ancak dayanırlar

    Bi üst paragrafta açıkladığım madde kapsamında davranıyorsanız performans olarak sizi üzmez iki araçta. Hele e90 size 2.0 gibi gelebilir. Yok ben 80-90 giderim diyorsanız iki araçta size gayet performanslı gelecektir motoru düşünmeyin hangisinin tipini beğeniyorsanız onu alın. Elinizden geldiğince otomatikten kaçmaya çalışın, kronik sorunları olmasada ikiside premium markaların araçları ve şanzuman masrafları tuzlu olacaktır. Düz bulmaya çalışın derim.

    Not: Kişisel bir yorum katayım, o güzel görüntü ve kalitenin altında minik bir kedi yatacak. Trafikte sizden sürekli performans beklenecek, sola geçtiğinizde sürekli yol alacaksınız ancak beklendiği kadar seri yürüyemediğiniz için herkesten - puan alıp hemen geçeyim kurtulayım olarak görülüp tehlikeye gireceksiniz. Bol rampalı virajlı bir yola denk geldiyseniz sol ayağınızın debriyaja basmaktan kas yaptığını kesinlikle hissedeceksiniz çünkü 4. vitesi göremeyeceksiniz bile 1-2 arada 3. vitesle gideceksiniz. Örnek; ziganayı 1 hafta arayla önce manuel 2.0 155bg honda accord sonra manuel 1.6 102bg 8v volkswagen passat b5.5 ile tırmandım. Accord ile hiç 2 ye atma gereği bile duymadım nerdeyse sürekli 3 - 4 arada 5 kendimi kasmadan rahat rahat çıktım. Passat ile doğru düzgün 4'e bile atamadım sürekli vites değiştiriyorsunuz sollama çıkamıyorsunuz devir tutturmak dikkat dağıtıyor vs. Belki merak eden olur diye bunuda yazayım bunlardan yaklaşık 1 sene sonra tekrar ziganaya yolum düşmüştü 2.0TDCI Mondeo ile torktan dolayı çok rahat ivmelenebiliyor dizeller. 1'e hiç düşmedi neredeyse dur 2 ye at direk kalk banamısın demez, 4 - 5 gittim sürekli ancak turbo saniyesinde devreye girmiyor lag oluşuyor o yüzden virajlı ve bol vites değiştirme gerektirici yollarda turbo biraz can sıkabiliyor.

    Genel olarak sizin sorunuzdan biraz dışarı çıktım ancak yararlı olmuştur belki bazı arkadaşlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompressorpower

    Total olarak düşünürsek 1.0 1.2 1.4 atmosferik veya dizel araçlar herkes için hantaldır. 1.6 +100 bg atmosferik araçlar (8v 16v farkına deyinmeyeceğim ilerde bahsedeceğim) en azından düzde 140-160 rahat yürüyen rampalarda 4le rahat yürüyen yardırırsan 180-190 yapan araçlar olarak biliniyor. Ancak 2010-2011'den itibaren turbo kullanımı aşırı olarak yaygınlaştığından dolayı 1.0 1.2 1.4 atmosferik ve dizellere eşek ölüsü, 1.6 +100 bg atmosferik araçlar gitmeyen ancak iş gören olarak görülüyor.

    Performans düşkünü olmayan insan yoktur bunu üstüne basarak söylüyorum. Kim istemez ki daha seri ivmelenen daha sağlam yürüyen sollamalarda güven veren bir aracı olmasını ? Ha beklentim yok diyenlerde ekonomiden dolayıdır. Daha önce performanslı (2.0 atmosferik gibi) araçlara binmiş biri şimdi 1.6 atmosferiklere içi daralarak biner. Trafiğin %25ini sadece 1.6 ve daha asagısı aracların olusturdugunu düsünürsek bide 1. viteste gaza bastımı yaslıyorsa hemen seri damgası yiyor. Sonuçta çoğu araç dengi olduğu için ya 1 boy yiyor ya eşit gidiyor ya bi boy atıyor. Büyük şehir harici şehir içinde kullanım için idealdir bu 1.6lar. Ancak büyük şehirlerde ve genelde uzun yol yapanlar için 1.6 kesinlikle ve kesinlikle yeterli değildir.

    1.6 araçlarda 8v ve 16v arasında performans olarak gözle görülür bir fark vardır ancak büyütülecek kadar yoktur. Performans artısının yanında 16v daha az yakar 8v göre. Genel olarak bakarsak ise 8v ler 16v lerden daha uzun ömürlü oluyor. Sizin belirttiğiniz modellerden A4'ün motoru 1.6 102bg 8v tir. Nam-ı Diğer hitler motor. Uzun yıllardır vw nin vazgeçmediği halende kullandığı bir motordur. Yakıtı normal ömrü uzun ancak kaçışı çağın gerisindedir.

    Uzun yolda 110-130 sabit giderim derseniz 110'la rampalarda sürekli 4'e düşeceksiniz ve canınızı sıkacak. 130-140 kendimi kasmadan sabitleyip gidebilirim dersen tamam çok aşırı dik bi rampa olmadığı sürece şahlanmasada bayılmadan tırmanacaktır. Düzde 130-140'a geldikten itibaren hafif hafif sıkışmaya başlar araç 160-170 maksimumu sayılabilir burdan sonrası sadece aracın ömrünü yiyecektir. Maksimum 190-200 görürler ve o halde 10-15 dakika ancak dayanırlar

    Bi üst paragrafta açıkladığım madde kapsamında davranıyorsanız performans olarak sizi üzmez iki araçta. Hele e90 size 2.0 gibi gelebilir. Yok ben 80-90 giderim diyorsanız iki araçta size gayet performanslı gelecektir motoru düşünmeyin hangisinin tipini beğeniyorsanız onu alın. Elinizden geldiğince otomatikten kaçmaya çalışın, kronik sorunları olmasada ikiside premium markaların araçları ve şanzuman masrafları tuzlu olacaktır. Düz bulmaya çalışın derim.

    Not: Kişisel bir yorum katayım, o güzel görüntü ve kalitenin altında minik bir kedi yatacak. Trafikte sizden sürekli performans beklenecek, sola geçtiğinizde sürekli yol alacaksınız ancak beklendiği kadar seri yürüyemediğiniz için herkesten - puan alıp hemen geçeyim kurtulayım olarak görülüp tehlikeye gireceksiniz. Bol rampalı virajlı bir yola denk geldiyseniz sol ayağınızın debriyaja basmaktan kas yaptığını kesinlikle hissedeceksiniz çünkü 4. vitesi göremeyeceksiniz bile 1-2 arada 3. vitesle gideceksiniz. Örnek; ziganayı 1 hafta arayla önce manuel 2.0 155bg honda accord sonra manuel 1.6 102bg 8v volkswagen passat b5.5 ile tırmandım. Accord ile hiç 2 ye atma gereği bile duymadım nerdeyse sürekli 3 - 4 arada 5 kendimi kasmadan rahat rahat çıktım. Passat ile doğru düzgün 4'e bile atamadım sürekli vites değiştiriyorsunuz sollama çıkamıyorsunuz devir tutturmak dikkat dağıtıyor vs. Belki merak eden olur diye bunuda yazayım bunlardan yaklaşık 1 sene sonra tekrar ziganaya yolum düşmüştü 2.0TDCI Mondeo ile torktan dolayı çok rahat ivmelenebiliyor dizeller. 1'e hiç düşmedi neredeyse dur 2 ye at direk kalk banamısın demez, 4 - 5 gittim sürekli ancak turbo saniyesinde devreye girmiyor lag oluşuyor o yüzden virajlı ve bol vites değiştirme gerektirici yollarda turbo biraz can sıkabiliyor.

    Genel olarak sizin sorunuzdan biraz dışarı çıktım ancak yararlı olmuştur belki bazı arkadaşlara.

    Öncelikle zaman ayırıp böyle açıklayıcı bir yorum yaptığınız için size teşekkür ederim. Yorumunuzu baştan sona okudum ve size şunları söyleyeceğim. Evet dediğiniz gibi performansı herkes ister ve aynen dediğiniz gibi bende ekonomiklik açısından es geçiyorum. Otobanda 120 yi geçmem(max) genelde 110 km ye sabitlerim. Öyle dağlık rampalı yollara gittiğimde olmuyor hiç. Ve unutmadan söyleyim alacağımda araçta mutlaka lpg ile kullanacağım. e90 1.6 115 hpnin beni tatmin edeceğini düşünüyorum. Çünkü şuan kullandığım aracım 2004 opel vectra 1.6 105 hp lpg li.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr10

    Hocam 2006 kasa 3.16i yüksek yakıt tüketimine ve yaktığı kadar performans veremeyen bir araba..yol tutuşu,sürüş keyfi her bmw gibi çok güzel ancak fazla konforlu bir araçta değil. A4 ise daha konforlu bir araç ancak bir kaç kez bindiğim için fazla yorum yapamam..astra j demişsin,sert ve parça kalitesi iyi olmayan bir araba..ben golf önericem millet beni eksi manyağına tutacak..insanlarda haklı tabiki golf biraz pahalı satılan bir araba türiyede..2012 a3 1.4 dsg de bulabilirsin bu fiyata,dizel megane da..hangi yakıt ve vites türünü düşünüyorsunuz?

    yakıt olarak lpg.. Ayrıca dediğiniz audi a3lerde lpg kullanılabiliyor mu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bmw 1 mi Audi A3 mü?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman ala

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr10

    Hocam 2006 kasa 3.16i yüksek yakıt tüketimine ve yaktığı kadar performans veremeyen bir araba..yol tutuşu,sürüş keyfi her bmw gibi çok güzel ancak fazla konforlu bir araçta değil. A4 ise daha konforlu bir araç ancak bir kaç kez bindiğim için fazla yorum yapamam..astra j demişsin,sert ve parça kalitesi iyi olmayan bir araba..ben golf önericem millet beni eksi manyağına tutacak..insanlarda haklı tabiki golf biraz pahalı satılan bir araba türiyede..2012 a3 1.4 dsg de bulabilirsin bu fiyata,dizel megane da..hangi yakıt ve vites türünü düşünüyorsunuz?

    yakıt olarak lpg.. Ayrıca dediğiniz audi a3lerde lpg kullanılabiliyor mu?

    A3 te 1.6 motorda lpg kullanılabiliyor..1.4 t te uyumsuz diye biliyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • a3 e örnek..http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-2012-otomatik-vites-a-3-1%2C4tsi-194308974/detay

    bmw..3.16i
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-2007-3.16-ic-dis-isik-paketi-190947677/detay

    audi a4
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-sunroof.lpg.deri-doseme-li.2008-model-audi-1.6..145-bin-km-de-194375201/detay

    hocam a4 te 3.16 i de iyi arabalar..yalnız aldığın zaman nerden baksan 8-9 yaşında olacak ve 100 bini devirmiş bir araç alacaksın..45-50 bin lira bu devirde büyük para..tabiki keyif senin 66 model bie klasiğede 50 bin lira verebilirsin..araba keyif işidir. ben olsa a4 ve 3 serisi yıpranmış olacağından az km li konforlu ve nispeten performanslı bir araç olan a3 ü tercih ederim..tabi arada segment farkı da var.




  • Yorumlar için teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.