Şimdi Ara

Bmw g30 520i yi 170hp den 340 Hp ye çıkarmak / hybrid turbo (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
1
Favori
18.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanırım piyasada 308 gti'dan daha güçlü seri üretim 1,6 motor yok

    ve peugeot 270 hp için bir forged aliminum piston, forged segman kullanıyor ayrıca krank yatağını güçlendiriyor, saplamalara kadar değiştiriyor, egzos manifoldunu 1000 c'ye dayanır malzemeden yapıyor, pistonların soğuma dizaynını bile değiştiriyor.


    bunları da hi. sanmıyorum ki motor 400 k km gitsin diye yapıyor

    bizim eline lap top geçen kişiler de ben de yazılım yaptım oldu sana 300 hp diye ortaya çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smasher3670

    Hocam sizin gibi arabalarla icli disli olan birinin bu yorumu yapmasini garipsedim.

    Turbo benzinlileri gectim daha riskli olan turbo dizeller bile . (Ornek multijet,hdi,dci,crdi)

    -zamaninda ve orjinal marka bakim urunleriyle bakim.

    -dogru kullanim tarzi (adamin altinda 1.5 dizel reno var bakiyorum aracin ustune koltuk buzdolabi vs koymus ev tasiyor , motor basbas bagirirken . Tarz derken kastettigim buydu.) (yada ikinci bir ornek dizel motorlarda mazot deposunda birikebilen kurum sebebiyle depodaki mazotu kirmizida bile fazla tutmayin kullanim tavsiye varken gecen gordum bir linea e5 de mazotu bitmis cocuklari iterek benzinciye goturduler arabayi.) vs vs en az 10 tane farkli yanlis kullanim amaci yazarim burayada gerek yok anlayan anladi.

    -dogru surusle ile (uzun uzun yazmayacagim yine )

    600-700 bin km ler hatta milyon km ye kadar motoruna dokunmadan kullanabilirsiniz.

    Benim gozlemledigim bircok kisi arabayi kullanmayi bilmiyor ve deger vermiyor malina .Gecmisi bilinmeyen birinden 100.000 kmde bir dizel arac alin %90 bir cok masraf acacaktir.

    Kisaca ikinci el almayin aldirmayin.

    Alıntıları Göster
    2. El araç alırken zaten mutlaka aracın geçmişini bilmek büyük artı.

    Günümüzün çağında olan motorlar ama malesef benim görüşümce eski hacimli araçlarda olduğu gibi 400-500 bin küsür kmyi göremeyecek. Nerede o eski taş gibi döküm blocklae

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    O süper zeka mühendisler malesef emisyon kuralarına bağlı :) ayrıca en baz modelini bu kadar güçlü çıkarsa bir üst modeler nasıl satılacak :) videoda hepsin konusu geçiyor aslında

    Alıntıları Göster
    he ya dünyada herkes aptal bir tek o videodakiler akıllı
    bırakın bu işleri tıklanma için yapılıyor deyin bitsin
    emisyon falan ne alaka ,bir üst modelini yapacak adam niye bu kadar güçlü motor yapsın ?

    yazılımla güç artırma sevdası yüzünden kaç kişi mağdur oldu

    sonra videoyu falan bırak sen anlat bu iş nasıl oluyor ?
    tabi bilgin varsa (bence hiç yok) :)

    diyelim ki yaptın peki o aracı güvenli mesafede durduracak fren sistemin olmayınca ne yapacaksın ?

    bu işler bu kadar kolay olsa afrikalılar bile araba yapardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    he ya dünyada herkes aptal bir tek o videodakiler akıllı
    bırakın bu işleri tıklanma için yapılıyor deyin bitsin
    emisyon falan ne alaka ,bir üst modelini yapacak adam niye bu kadar güçlü motor yapsın ?

    yazılımla güç artırma sevdası yüzünden kaç kişi mağdur oldu

    sonra videoyu falan bırak sen anlat bu iş nasıl oluyor ?
    tabi bilgin varsa (bence hiç yok) :)

    diyelim ki yaptın peki o aracı güvenli mesafede durduracak fren sistemin olmayınca ne yapacaksın ?

    bu işler bu kadar kolay olsa afrikalılar bile araba yapardı

    Alıntıları Göster
    Videoyu izlenediniz belli oluyor :) kafaniza takılan bütün soruları araç sahinine sormuştum :) frenler için bu günceleme şart mı bu işlemden sonra videonun içerisinden mevcut kendisi zaten güçlendirmeyi düşünüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Videoyu izlenediniz belli oluyor :) kafaniza takılan bütün soruları araç sahinine sormuştum :) frenler için bu günceleme şart mı bu işlemden sonra videonun içerisinden mevcut kendisi zaten güçlendirmeyi düşünüyor

    Alıntıları Göster
    2 tip insan vardır

    1 salak
    2 salağa yatan..

    yorumlara verdiğiniz ceveplardan anlaşılan kadar siz 2 numarayı oynuyorsunuz.

    diğer türlü bu proje akıl mantık ve verimlilik esasına ters bir proje çünkü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    2 tip insan vardır

    1 salak
    2 salağa yatan..

    yorumlara verdiğiniz ceveplardan anlaşılan kadar siz 2 numarayı oynuyorsunuz.

    diğer türlü bu proje akıl mantık ve verimlilik esasına ters bir proje çünkü.

    Alıntıları Göster
    Kimse size bunu zorla yaptırmıyot keyifi bir işlem , 520i g30 sahibisiniz ve performansı yetmiyorsa bu işlem tercih edlebilir ha bu firma ha x firma :) sizi iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ''BMW'ye ilk sahibi biner, ondan sonraki sahiplerine BMW biner''. diye bir laf vardır

    ilk sahibi yazılım attırıp bindikten sonra, bunu 2.el alan arkadaşa geçmiş olsun.
  • yakında bu araç cortlar. motoru kucağa alırlar ahanda buraya yazıyorum. gelecekten gelip hortlatan olursa memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zingfth

    ''BMW'ye ilk sahibi biner, ondan sonraki sahiplerine BMW biner''. diye bir laf vardır

    ilk sahibi yazılım attırıp bindikten sonra, bunu 2.el alan arkadaşa geçmiş olsun.
    Diğer markalarda yazılım atınca sorun olmuyor mu yani sizin yazınıza göre :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Sıralı 6 silindir gibi olmadığını sanırım herkes tahmin ediyordur bir 3 silindirin ama güç bakımından bu güçlere ulaşılabileceğini bu videoda dile getiriyoruz biz, yazılım işi keyifli bir süreç zaten :)

    Alıntıları Göster
    hocam tebrikler güzel iş yapmışsınız ama o motorun ömründen çalmışsınız.

    aşırı besleme ve yüksek kompresyon ile 1600cc motordan 800hp de alabılırısnız fakat motor ömrü saatlik olur.
    kaldı ki b48 motorda yüksek sıkıştırma ve aşırı beslemede motor içi her parçanın tamamen değişmesi gerekli.
    bu da birim malıyeti arttırır..
    deney olarak yapmışsanız güzel bi çalışma .ama uzun ömür ve sorunsuzluk olarak kullanıcıya pek hitap etmez.




  • Konu gerçekten teknik bilgisi olanların yapılanın sağlıklı olmadığını belirttiği, teknik bilgisi olmayanların da bir şey olmaz dedikleri bir atışmaya dönmüş.

    Öncelikle, bu işi yapanlardan çok daha profesyonel insanların elinde bile motoru bu derece sıkıştırmak nelere yol açar görmek için:
    PapadakisRacingyoutube
    Blown Motor Teardown - Burnt Piston
    https://www.youtube.com/watch?v=2BpCOyeYnfI


    Gördüğünüz üzere yarışmak için düzenlenmiş, her bir parçası en yüksek kalite parça ile değiştirilmiş motorda piston resmen erimiş. Siz çıkıp fabrika verilerinin iki katı maksimum güce çıkardığınız, bunu yaparken büyük değişiklikler yapmadığınız araç için bir şey olmaz diyorsunuz. Olabilecek şeyler genel anlamıyla güzelce yazılmış, atlanan bazı noktalar bile var.

    Yüksek güç almak sorun değil. Ben tezimde kullandığım tek silindirli motordan 600 devirde 170 beygir güç alıyorum. Ama bunu yapmak için her 2 saatlik çalıştırma sonrasında 4-5 saatlik bakım yapmam gerekiyor. Eğer ki son kullanıcı bu şekilde motoru kullanmaya hevesli, 2-3 ayda bir bakım yapacak, yılda bir motoru açıp en kötü ihtimalle piston halkalarını ve silindir contalarını değiştirecek, valfleri yenileyecekse uzun zaman kullanabilir. Ama yazılım işiyle uğraşan kesim zaten temel olarak az parayla yüksek performans kovaladıkları için bunları yapacaklarını sanmıyorum. Dolayısıyla orta-kısa vadede motor ellerinde kalır, bu çok net.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Diğer markalarda yazılım atınca sorun olmuyor mu yani sizin yazınıza göre :)

    Alıntıları Göster
    Tabi ki oluyor da genelde BMW'ciler kullanıyor bu yazılım işini.O yüzden bmw üzerine kurulmuş.))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    sanırım piyasada 308 gti'dan daha güçlü seri üretim 1,6 motor yok

    ve peugeot 270 hp için bir forged aliminum piston, forged segman kullanıyor ayrıca krank yatağını güçlendiriyor, saplamalara kadar değiştiriyor, egzos manifoldunu 1000 c'ye dayanır malzemeden yapıyor, pistonların soğuma dizaynını bile değiştiriyor.


    bunları da hi. sanmıyorum ki motor 400 k km gitsin diye yapıyor

    bizim eline lap top geçen kişiler de ben de yazılım yaptım oldu sana 300 hp diye ortaya çıkıyor.
    Yazdığınız gibi o araçta çok ciddi altyapı ve maliyet var. Peugeotsport elinden çıkan bir araç ve önemli bir detay da aracın 1200 kg civarı olması. Yani 270 hp yi kullanırken hafif bir aracı yürütüyor. Hatta hızlanırken de sürerken de aracın zorlandığına dair hiç bir his yaşanmıyor. Uçurtma gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Videoyu izlenediniz belli oluyor :) kafaniza takılan bütün soruları araç sahinine sormuştum :) frenler için bu günceleme şart mı bu işlemden sonra videonun içerisinden mevcut kendisi zaten güçlendirmeyi düşünüyor

    Alıntıları Göster
    biz bu konuları zaten biliyoruz ne diye video falan izleyelim ?
    ben motor dersi aldım ama almaya bile gerek yok ,bir dirhem bilgisi olan dahi böyle bir şeyin olamayacağını anlar

    bu işlerde öyle sonradan yapılan eklemeler falan olmaz ,can bu

    zaten bu tür videoları izleyip birilerinin ekmeğine yağ sürmem (izlemedim ve izlemeyeceğim)
    üstelik ben size soruyorum ,biliyorsanız cevap verin ,bilmiyorsanız laf olsun diye reklam kokan videoları buraya getirmeyin

    sanki araba denilen alet yeni icat edildi ve bunlar bir şeyler keşfetmişler
    olmuşken lastikleri de traktör lastiği ile değiştirsinler daha verimli olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    hocam tebrikler güzel iş yapmışsınız ama o motorun ömründen çalmışsınız.

    aşırı besleme ve yüksek kompresyon ile 1600cc motordan 800hp de alabılırısnız fakat motor ömrü saatlik olur.
    kaldı ki b48 motorda yüksek sıkıştırma ve aşırı beslemede motor içi her parçanın tamamen değişmesi gerekli.
    bu da birim malıyeti arttırır..
    deney olarak yapmışsanız güzel bi çalışma .ama uzun ömür ve sorunsuzluk olarak kullanıcıya pek hitap etmez.


    Alıntıları Göster
    çok güzel yazmışsın yazmak istediklerimi..

    adamlar f1 de 1.6 litreden 1000 hp alıyorlar ama ne teknolojilerle

    vede motor bir kaç yarış sonra bitiyor..

    bu durum rahmetli azer BÜLBÜL ün vefat şekli gibi

    aşırı yükleme..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    biz bu konuları zaten biliyoruz ne diye video falan izleyelim ?
    ben motor dersi aldım ama almaya bile gerek yok ,bir dirhem bilgisi olan dahi böyle bir şeyin olamayacağını anlar

    bu işlerde öyle sonradan yapılan eklemeler falan olmaz ,can bu

    zaten bu tür videoları izleyip birilerinin ekmeğine yağ sürmem (izlemedim ve izlemeyeceğim)
    üstelik ben size soruyorum ,biliyorsanız cevap verin ,bilmiyorsanız laf olsun diye reklam kokan videoları buraya getirmeyin

    sanki araba denilen alet yeni icat edildi ve bunlar bir şeyler keşfetmişler
    olmuşken lastikleri de traktör lastiği ile değiştirsinler daha verimli olur

    Alıntıları Göster
    Araba bölümünde araba içeriği paylaşmamdan doğal bişey yok :) içeriklerim hoşuma gitmiyorsa izlemek zorunda değilsiniz tabiki , iyi günler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kankaytsn

    Yani o kadar hayret verici yorumlar var ki şaşırıyorum. Bundan 6 7 yıl önceki "yazilim diye bir sey varmis zarar verir mi" konularina dönmüş.

    Günümüzde firmalar kendileri bile "performans paketi" adı altında müşterilerine yazılımla güç artışı sağlayıp fabrika cıkışı araç satıyor.

    Her motorun her modelin bir pazarlama stratejisi ve dünya kullanım koşulları vardır. Her ülkenin yakıt temizliği, havanın toz oranı hatta sürücü kimliği bile farklıdır. Evet belki sorunsuz 1.6dan 340hp alıyor Bmw ama bunu fabrika çıkışı sunsa bir sonraki modelde 500hp mi çıkarıcak? Üstüne daha kaç model çıkıcak o zaman ne olacak? 5 sene sonra aile sedanı denen araç 1000hp mi olacak? Mecbur strateji olarak kısıtlı güçlerle kendilerini geliştiriyorlar. Ayrıca 530 540 gibi modeller var. Onlarında satışını kesmemesi gerek.

    Oran orantı olarak bakarsak doğru. Yazılım aracın ömüründen illaki yiyecektir. Ama bu "vay efendim 50bin sonra kırdı,kol cıkardı" gibi bir sey olacağını düşünmüyorum. Ülkemizde bilincsiz kullanıcılar ve bilincsiz yazılımcılar bu şekilde kırmış olabilir. Ama herkes öyle olacak değil. Adam yazılım yapıyor açıyor iyice aracı sonra periyodik bakımlarını gene aksatıyor erken yaptırmıyor doğru düzgün yağ kullanmıyor, soğutmaya ısıtmaya önem vermiyor. Aşırı stresle çalışan motor erkenden ömrüne veda edince yazılıma suç atılıyor. Yazılımın varsa biraz dikkat edersin. Her şeyin bir bedeli vardır.

    Dünya da bu işle uğraşan bir sürü firmalar var. Global olarak bir ekonomi dönüyor burada. Fabrika mühendisi tek seferde motoru geliştirip bitirirse bir sonraki geliştirme süreci olmayacak. Böyle bir tuning ekonomisi de olmayacak. Onun yerine bu süreci yavaş yavaş ilerleterek hem mühendisler hemde tuning firmaları bir çalışma sürecinde olabiliyorlar.

    Eski atmosferik motorlardaydı uzun kilometreli ömürler. Turbo ve küçük hacimden aşırı besleme trendleri yüzünden uzun kilometreli motorlar malesef yok. Eski atmosferik motorları çok severim. Ama artık öyle motorlar göremiyoruz. Yapacak bir şeyimiz yok. Eskileri sevelim yenileri geliştirelim ;)
    Teşekkür ederim Hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burada anladığım kadarıyla, videonun başında da demiş araç sahibi, aracın üzerindeki pistonlar 5.30i ile aynı. Hatta buradan çıkarım yaparak, i8 pistonları da aynı. Bu gerçekten doğruysa, ve yine dediğine göre motor düşük sıkıştırma ile yürüyorsa, üzerinde olan pistonlarda daha yükseklerine dayanacak yapıda. Bu yüzden de yaptıklarından hiç endişe duymuyorlar. Bu araç sahibine özel değil, daha başka g30 chiptunning işi yapanlarda da bu özgüven var. Yani YouTube da videolara bakınca ben bunu görüyorum.
    Birde b48 motorları f serilerinde kullanılan n serisi motorlardan dayanıklı. Tamam bu iyi birşey ama bu şekildeki yüklemelere ne kadar dayanıklı onu bilemiyoruz.

    Konu sahibinin araç sahibi ile bu konularda yeterince teknik bir bilgi paylaşmadığı net. Bence tekrar bir araya gelip, araç sahibinin bu konudaki tüm fikirlerini ve bildiklerini anlatması lazım. Yoksa burada konu belli bir halkanın dışına çıkamayacak.
    Gerçekten bu motorlarda bu dayanım ve güççıkışları varsa bunu herkesin bilmesi lazım. Sonuçta downgrade edilmiş bir motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • F10 520i ler de yıllardır yazılımlı kullanılıyor. Büyük hacimden küçültülerek piyasaya sürülen motorlarda genelde sorun olmuyor. 520i motorları veya polo 1.6 tdi motorları bunlara örnek. Şirketimde 40 bin km dir yazılımlı polo tdi kullanılıyor, 135 hp civarı, hatta pistte bile kullandım kaç defa. Yağını suyunu koyuyoruz devam ediyoruz. 250 hp gezenler bile var. Motor ömründen çaldığı kesin ya da turboyu yorduğu kesin ama abartılacak kadar değil bence. En azından bu motorlarda değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Araba bölümünde araba içeriği paylaşmamdan doğal bişey yok :) içeriklerim hoşuma gitmiyorsa izlemek zorunda değilsiniz tabiki , iyi günler dilerim

    Alıntıları Göster
    paylaşsan sorun olmazdı sen videoyu seyredin deyip milleti oraya yönlendiriyorsun
    öyle olduktan sonra internette çok video var

    neyse boş konuşmamak adına bende bir şeyler diyeyim bari
    her ürün için belli bir miktar tolerans bırakılır ,işte piyasada yazılımla güç artırdık dedikleri olay budur
    yani o bırakılan toleransı dahil edip büyük başarıymış gibi anlatıyorlar ama şimdiye kadar bu kadar uçuğuna rastlamamıştım

    % 10-20 denilse olabilir denir ama bir motorun gücünün % 100 den fazla artırmak demek ?

    misal 1000 devir dönen bir elektrik motoruna işlem yaparak 2000-3000 devire çok kolay çıkartırsın ama o motor ne kadar dayanır ?
    bu işlerde öyle bir şeydir

    en kötü ihtimal elektrik motoru parçalanır ama bu işlemi insan taşıyan bir cihaza sorumsuzca yaptığında ,ölüm tehlikesi vardır
    ki 340 hp.ye çıkarttığın zaman aşırı hız yapacaksın demektir ,aşırı hız bile başlı başına kötü bir iştir ,sen birde hiçbir hesap kitap yapmadan bunu yapıyorsan ölüme davetiye değilse nedir ?

    bir araç daha tasarım aşamasında çok yönlü düşünülüp hesaplar yapılır ,hızlanma-durma-savrulma-burkulma-aşınma vs.vs.

    neyse benden bu kadar




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.