Şimdi Ara

Bmw g30 520i yi 170hp den 340 Hp ye çıkarmak / hybrid turbo (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
1
Favori
18.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    paylaşsan sorun olmazdı sen videoyu seyredin deyip milleti oraya yönlendiriyorsun
    öyle olduktan sonra internette çok video var

    neyse boş konuşmamak adına bende bir şeyler diyeyim bari
    her ürün için belli bir miktar tolerans bırakılır ,işte piyasada yazılımla güç artırdık dedikleri olay budur
    yani o bırakılan toleransı dahil edip büyük başarıymış gibi anlatıyorlar ama şimdiye kadar bu kadar uçuğuna rastlamamıştım

    % 10-20 denilse olabilir denir ama bir motorun gücünün % 100 den fazla artırmak demek ?

    misal 1000 devir dönen bir elektrik motoruna işlem yaparak 2000-3000 devire çok kolay çıkartırsın ama o motor ne kadar dayanır ?
    bu işlerde öyle bir şeydir

    en kötü ihtimal elektrik motoru parçalanır ama bu işlemi insan taşıyan bir cihaza sorumsuzca yaptığında ,ölüm tehlikesi vardır
    ki 340 hp.ye çıkarttığın zaman aşırı hız yapacaksın demektir ,aşırı hız bile başlı başına kötü bir iştir ,sen birde hiçbir hesap kitap yapmadan bunu yapıyorsan ölüme davetiye değilse nedir ?

    bir araç daha tasarım aşamasında çok yönlü düşünülüp hesaplar yapılır ,hızlanma-durma-savrulma-burkulma-aşınma vs.vs.

    neyse benden bu kadar

    Alıntıları Göster
    Aşırı hızı 75 beygir araç ile de yapabilirisiniz :) hız konusunu beygir ile ortanılamak saçma iyi günler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sabrından ötürü tebrik ediyorum seni Cevat.
    Şahsen bende bu kadar gücün uzun km ve sürede dezavantaja dönüşeceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ExtremeZer0 E kullanıcısına yanıt
    tabi canım 75 beygir araçla 250-300 km. rahat yaparsınız
    yazdığınız her mesajdan sonra bu konularda bilginizin zayıflığı ortaya çıkıyor ama kabullenmek yerine hiç ilgisiz sözlerle geçiştirmeyi yeğliyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    tabi canım 75 beygir araçla 250-300 km. rahat yaparsınız
    yazdığınız her mesajdan sonra bu konularda bilginizin zayıflığı ortaya çıkıyor ama kabullenmek yerine hiç ilgisiz sözlerle geçiştirmeyi yeğliyorsunuz
    Hız yapmak isteyen insan, x beygir araç ile de gazlar :) ben bu konuyu vurgulamak istedim , 340 beygiri var diye bu insan aşırı hız yapar vs demek yanlış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ExtremeZer0 E kullanıcısına yanıt
    o 340 beygiri bahçede beslemek için mi istiyorlar yani ?
    madem niyetin aşırı hız yapmak değil ,o zaman niye bir otomobilde 340 beygir istersin ,tarla mı süreceksin ?
  • Buradaki çoğu yoruma katılmam. Saygı duymak lazım ama bu tip işlerde eleştiriye de açık olmak lazım prim yapsın diye paylaşım her lafa cevap vermeye kalkarsanız çocuk gibi olmaz. Video da anlatılan şeyin bana görede mantığı yok ama buradaki çoğu yoruma paralel değil farklı düşünce tarzından dolayı. Şahsidir özneldir hani kişi kendi öyle istemişse yapar helal olsun güle güle binsin ama ortalığa saçınca karşılığı olur. Kişinin bazı şeyleri ne kadar bildiği bu kadarcık kayıttan pek anlaşılmıyor bu tip forumlarda ki çoğu kişiden daha fazla bildiği, anahtar tuttuğu ortada ancak tecrübeler üzere yanıldıkları var derim. Kanal sahibi zaten kulaktan dolmacı bilmiyor bu tip işleri.:) Raşid beyin mantığı kendine has ama denenmemiş şeyler değil mantığı da biraz garip bana göre. Derinlemesine bakıyormuş gibi görünürken yüzeysel bakıyor düsturlarını tam olarak bilemiyoruz. Yazılmı ve donanım, testing öğrendiği anlaşılıyor ama ne seviyede belli değil. Artı son 5-8 yılda bu alanda pek bmw tecrübesi olmadığını itiraf ediyor gibi birşey.
    Velhasıl bmw'nin son 2-3 neslinde acı tecrübeleri olanlar çok oldu bu tip alt stage etiketli işleri deneyen çok oldu yüksek bir yüzdesinde uzun vade de tespit, kabullerinin, derinlemesine giriştikleri düşüncelerinin yeterli olmadığını yaşayarak gördüler.:) 2-3 nesildir modeller ve üniteleri, part kodları kaynaklı bu tip girişimlerin sebepleri malum bmw comunitiylerini araştırırsanız 8 ay, 1-1,5 yıl sonra şu da varmış, şöyle sonuçlar oldu diyen çok girişim görürsünüz. Kayıttaki ünite temelli yaklaşım zaten doğru değil yaşayarak çok kişi gördü ki bunların içerisinde yazılım-ları çok daha iyi bilen, yarış mühendisi olup özel gündelik aracında birşeyler deneyen insanlar dahi görmüştük. Ben artık takip etmiyorum meraklı olan batıdaki ortamlara club'lara bakabilir. Kısaca bmw'nin ürün planlama, sunuş noktasında vaay be'lerini yaşayarak gördüler bizim gibi bakanlara da gösterdiler. Bunlar başta ünite, charging capacity kapsamlı hafif mod işlemleri ama bu piyasaya desteği satan bmw'nin de yazılım hileleri acı şekilde yaşanmadan öğrenilemedi genelde.:) Kısaca fırsat verir görünüyorken hile hurdayı, işi biliyor adamlar. Acısı büyük oluyor dedim mesela beklenmedik, kendi kapasitenizce hesaplayamadığınız bu şanzıman niye kırıldı lan şimdi dediğinizde düşündüğünüz ucuza sınıf upgrade'in kuyruk acısı büyük çıkmış oluyor. :) İtiraflardan biliyoruz.:) Ve mesela ben şunu gördüm hizmet satan yada arkadaşlık yaptığını sandığımız dahi bmw clubber yazılım uzmanları bazı buldukları şeyleri söylemiyor millete kendilerine saklıyor. Uzun vade de kırılmadan az kayıpla atlatılan işleri bu tip adamların sunduğuna denk geliyorsunuz ve low cost part bazında stage girişimleride hafiftir genelde. Kısaca bu bahsettiğiniz güç çıkışlarına tamam demiyorlar siz kaşınıp bastırmadıkça.:) Geri kalanların umrunda değil parasına bakıyor. Birde kısmi uzmanlaşıp kendine deneyimleyenler var en itirafçı ve acı çeken onlar.:) Bunların başta kavgalarıydı hep şu şu modellerde şu ana partlar ortak ama yav... :)
    Burada gerçekten sokakta ki adamın bmw möhendisleri bilmiyor sanki bu işleri demesine yaşayarak takıldığınız olur.:) Katalitik konvertörler üzerinden dahi %1 altı mühendislik hileleriyle dieselgate yürüten adamları hafife almayın derim zira emredileni uyguluyorlar.:) Kısaca modellerde belirteçler sandığınız gibi sadece emisyon, servis, ömür üzerinden belirlenmiyor bir süredir. Bunları sallamayan marka, model sınıfları tabi ki var ama bmw arkasında ki comunity'i iyi tanıyor diyebilirim. Dediğim gibi modelleri takip etmiyorum artık sadece bir bakış kazandırmaya çalıştım. Bahse konu modeli ve hedeflerini araştırsam birşeyler bulabilirim belki bulamayabilirimde belli olmaz hani tabi hafızamızda taze bizim gibilerin cebi için güvenli aralıkta kalan işlerin genel düşünce ve girimlerde %1 veya %10 da kaldığı..
    Son olarak mantığı banada garip geldi dedim 520i gibi bir model ölçeği yüzünden. Bizde mesela bmw açısından şöyle bir mantık yada yaklaşım oluştu mesela M model fiyatları hak ettiğinden daha yüksek görülür hak veririz. Buna yönelik 540-550 gibi modeller üzerine girişilip daha düşük maliyet ölçeğinde M5 veya diğer M'lere erişilir daha ciddi projelerde. Bunun bir mantığı var. Burada öyle 800-1k güçlere girişilmiş daha extreme high stage operasyonlardan bahsetmiyorum. Bunları isimsiz garajlarda yapabilir normaldir. Daha düşük maliyetle ancak daha iyi mühendislik yaklaşımıyla M parası vermeden M elde etmekten bahsediyorum. Ancak çok yaşandı orada bile yürürden şasiye en derinine giriştiğinizde bile atıyorum steering, pist konusunda ulaştığınızın bir M5, M3 olmadığını o şasinin altında ki küçük müdahalerin etkisinden anlıyorsunuz. Buna takmadan keyifle binilir. Yada ortaya çıkan makine ölçeği biraz kaçırıp:) fabrikasyon M'den düzlükte daha iyi yürüyen ama bazı zaaflarını kabul edeceğiniz birşey haline getiriliyor projelerde. Çok ileri mühendisin ne denesemde X5, X6, M5, M3 gibi yürütemiyorum itirafını okudum duydum. Yada bir paket yapıyorlar bunlardan daha iyi oluyor ama tabi maliyet çok katlı... Yani sokak ağzıyla üreticileri hafife almayın bu kadar küçücük aralıkta şeylerle fark oluşturmayı biliyorlar ve bazen aynı ana part kodlu olduğunu düşündüğünüz 2 şeyin arasında birkaç mikrondan fazla yada birkaç gr magnezyumun bilemediğiniz farkının aylar sonra size geri dönebileceğini. Tabi size değil başkasına da patlayabilir.:) Millet korkmakta haksız değil. Sadece bu tip mantıkları hatırlatmaya çalıştım. Beni tanıyanlar bilir keskin çizgilerim yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    o 340 beygiri bahçede beslemek için mi istiyorlar yani ?
    madem niyetin aşırı hız yapmak değil ,o zaman niye bir otomobilde 340 beygir istersin ,tarla mı süreceksin ?
    O nokta araç sahibinin bileceği nokta ister tarla sürer ister 340 beygir aracı ile normal diğer sürürcüler ile tarfikte kendini bulur :) sollarken bile bulunan fazla güç insana bazı durumlarda güven veriyor geneleme yapmanız yani bu noktada yanlış , iyi günler dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ExtremeZer0 E kullanıcısına yanıt
    dediğim gibi konuyu oradan oraya çektin ama konu hakkında bir kelime dahi etmedin ,sadece video da anlatılıyor deyip durdun
    o zaman hiç olmazsa bunun için ne kadar ücret ödüyorlar onu söyle bari
    diyeceğim ama yine başka şeyler anlatıp haklı çıkmaya çalışacaksın

    neyse amacın artık tamamen anlaşıldığına göre boş muhabbet yapmayalım

    edit : başka cevap vermeyeceğim (yazayım da konu sürekli hit almasın ,çünkü amacı o ve laf olsun diye cevap veriyor) :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 27 Eylül 2019; 1:53:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    dediğim gibi konuyu oradan oraya çektin ama konu hakkında bir kelime dahi etmedin ,sadece video da anlatılıyor deyip durdun
    o zaman hiç olmazsa bunun için ne kadar ücret ödüyorlar onu söyle bari
    diyeceğim ama yine başka şeyler anlatıp haklı çıkmaya çalışacaksın

    neyse amacın artık tamamen anlaşıldığına göre boş muhabbet yapmayalım

    edit : başka cevap vermeyeceğim (yazayım da konu sürekli hit almasın ,çünkü amacı o ve laf olsun diye cevap veriyor) :)
    Siz konuyu cok yanlış anlamışsınınız ben ürünü satan kişi değilim , ben sadece araçları tanıtıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu yeni motorlar çok verimli ama ne kadar uzun ömürlü bakalım göreceğiz bu şekilde 200.000 km giderse kendini ispatlar diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de otomobiller neredeyse yatırım aracı haline geldi.
    İnsanlar yerine göre 5 yıl birikim yapıp araç alıyorlar.
    Şahsen uzun süre para biriktirerek alacağım aracın böyle oynanıp sonra stok yazılım atılarak normal bir araçmış gibi 2. elde satılabilme ihtimalinden korkuyorum. Piyasada bu sıkça yapılabilen bir olay. Sonra araç sende patlarsa uğraş dur.
    Cep telefonlarındaki gibi her araçta bootloader kilidi gibi birşey olsa yazılım yapan araç merkezden şifre/kod almadan bu işlemleri yapamasa, yapan araçta şıp diye(yazılım atılmış) anlaşılmış olsa bence daha iyi olurdu.
    Herkes aracıyla canı istediği gibi oynayabilir ama potansiyel alıcı için tehlike yaratamaması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quattro

    Türkiye'de otomobiller neredeyse yatırım aracı haline geldi.
    İnsanlar yerine göre 5 yıl birikim yapıp araç alıyorlar.
    Şahsen uzun süre para biriktirerek alacağım aracın böyle oynanıp sonra stok yazılım atılarak normal bir araçmış gibi 2. elde satılabilme ihtimalinden korkuyorum. Piyasada bu sıkça yapılabilen bir olay. Sonra araç sende patlarsa uğraş dur.
    Cep telefonlarındaki gibi her araçta bootloader kilidi gibi birşey olsa yazılım yapan araç merkezden şifre/kod almadan bu işlemleri yapamasa, yapan araçta şıp diye(yazılım atılmış) anlaşılmış olsa bence daha iyi olurdu.
    Herkes aracıyla canı istediği gibi oynayabilir ama potansiyel alıcı için tehlike yaratamaması lazım.
    Keşke tek kaygımız motor bozulcak mı diye olsa :)

    Ülkemizde hurdaya dönmüş arabalar, sözde sigorta şişirmesi açıklaması ile satılıyor.




  • Stock motorlar da piston kırıyor, araştırabilirsiniz.

    Kanalımdaki 318i videosunda konuşmuştuk bu konuyu.

    Yazılım işi keyif işi kimse zorlamıyor ki araç sahibini at diye.

    Ayrıca garanti nasıl olsun ki yazılımda ? Aracın motor içi yazılım öncesi ne durumda kimse bilmiyor :)

    Bunu araç sahipleri farkında olmalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExtremeZer0 -- 23 Nisan 2020; 15:43:28 >
  • 340hp bir makinenin turbo beslemeli dahi olsa, uzun yıllar sağlıklı ve düzgün hizmet verebilmesi için en az 3 litre ve üzeri hacmi olması lazım.

    Benim araba 5.0 V8 mesela. Ama güç çıkışı 306hp. Sorunsuz bir şekilde 1 milyon km yi devirir heralde :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    340hp bir makinenin turbo beslemeli dahi olsa, uzun yıllar sağlıklı ve düzgün hizmet verebilmesi için en az 3 litre ve üzeri hacmi olması lazım.

    Benim araba 5.0 V8 mesela. Ama güç çıkışı 306hp. Sorunsuz bir şekilde 1 milyon km yi devirir heralde :))
    Bu düşünceler ezbere :) 4 litre atmosferik olup 60 binde bozulan örnekler var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Video çok iyi olmuş bilgilendirici eline sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExtremeZer0

    Bu düşünceler ezbere :) 4 litre atmosferik olup 60 binde bozulan örnekler var

    Alıntıları Göster
    Siz biraz kullanın o aracı bu yaz. Sonrasında nelerin olacağını hep beraber görürüz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • euro 8 olmuş bu devirde g30 alınmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Siz biraz kullanın o aracı bu yaz. Sonrasında nelerin olacağını hep beraber görürüz zaten.

    Alıntıları Göster
    İ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.