Şimdi Ara

BMW i3 şahsi testim.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evvvvvvet arkadaşlar,

    Bir arkadaşın kiralik i3'ü üzerinden bu arabayı detaylı bir test etme şansı buldum. Ben ankara da yaşıyorum. Evim Oran'da işim de ODTÜ teknokette. Önce evin önünden ODTÜ'ye doğru yola çıktım. Doğal olarak çıkmadan önce bilgisayarı sıfırladım. Normalde çok trafik yoktu ama ben 70'i geçmemeye çalışarak sabah trafiğini simule etmeye çalıştım. Cihaz ODTÜ'ye vardığında inanılmaz bir tüketim gösterdi. 2.6KW/100km ki bu fabrika değeri olan 12.9KW/100km'den kat ve kat iyi. Tabii ki burada sürekli yokuş aşağı inmenin çok faydası var. Konya yolunu yokuş aşağı ilerken (yaklaşık 5 KM) arabanın Menzil göstergesi de 8 KM daha fazla göstermeye başladı.

    Tahmin edeceğiniz gibi her inişin bir çıkışı var dolayısı ile bu yolun geri dönüşünde tabii ki ciddi yakarak ortalamayı 10.4 KW/100KM'ye yükselttik. Bu yine de fabrika değerlerinden iyi bir rakam

    cihazın 21.8 KW pili var ancak bunun 18.8 KW'si kullanıma açık dolayısı ile 18.8/10.4*100 dediğimizde 177 km'lik bir kullanım alanı var görünüyor.

    Yalnız bir iki noktaya değinmek istiyorum. araçta kış lastikleri vardı ve bunun daha çok tüketime neden olduğunu biliyoruz. BMW amerika siteside hem kış hem de yaz lastikleri ile değerleri var ve 0.5 KW/100KM tüketim artıyor. Bunu bizimkine uygularsak 9.9 KW/100KM değere düşeceğiz ayrıca arabada fazladan 150 kilo vardı. bunun da yaklaşık 0.5 KW/100KM artırdığını biliyoruz (REX ve BEV karşılaştımasından yola çıkarak) o zaman tüketim 9.4 KW/100KM değere düşüyor. Bu durumda bir şarj ile menzil 18.8/9.4*100=200 KM oluyor.

    İnanın bu değerleri elde etmek için çok uğraşmadım. Uğraşsam 9'un altı da olabilir emin olun. Yalnız araç o kadar güzel hızlanıyor ki insanın kendini kontrol etmesi de ayrı bir beceri.

    Gelelim genel görüşlerime:

    Araç inanılmaz hızlanıyor. Bir zamanlar POLO GTI sahibi olarak söylüyorum bu aracı kalkışta geçmek imkansız. Bir ok gibi fırlıyor. Çok ama çoooooook zevkli.
    Cihazın karbon yaşam alanı inanılmaz sağlam. neredeyse hiç bir yerinden ses gelmiyor.
    ses derken motor sesi yok çok sessiz yalnızca güzel bir vızıldama var.
    Aracın her yanı plastik. Yani saç yerine plastik kullanılmış. tabii ki iç aksam alüminyum ve karbon ile güçlü ama dışı öyle. O yüzden ufak tefek çarpma, vurma, yana park eden dingili lank diye kapısını açması ile size çarpması hemen hemen hiç iz bırakmıyor.
    Navigasyon süper
    bilgisayar ekranı süper.
    Ses sistemi Harman Kardon ise süper diğeri eh işte.
    dış görünüş çirkinle sempatik arasında, bana biraz vosvos'ları hatırlatıyor.
    İçi çokgeniş ve ferah.
    telefon üzerinden uzaktan erişim ve kontrol
    evden çıkmadan ısıtma ya da soğutmanın uzaktan açılabilmesi.

    Gelelim sevmediklerime
    çift açılı kapı. Ben çok sevmedim. arkaya oturanlar ile öndekiler de rahatsız oluyor.
    Bazıları sevebilir ama ben çerçevesi olmayan kapıları sevmiyorum.
    arka çamlar açılmıyor.
    bagaj küçük
    Öndeki ekran (bilgisayar ekranı değil) daha iyi olabilirdi.

    Gelelim bu yılın ikinci yarısında çıkacak yeni yüksek kapasiteli modele.
    Bu modelde 18.8 KW'lik kullanımlı 21.8 KW pil yerine 27.2 KW kullanımlı 33 KW'lik pil kullanılıyor. Tüketim ile çok hafif (0.3 KW/100KM) düşmüş. dolayısı ile bu araba ile şehir içi 300 KM menzil çok da zor bir hedef değil. Unutmayın bu değerler yazın klima ya da ısıtma olmadan elde edilen değerler. kışın ısıtma ile değerler ciddi düşebilir. Ancak çoğu yerde ısıtma yerine koltuk ısıtma kullanılırsa ciddi oranda az tüketim sağlanıyor ve konforu da hiç de kötü değil deniliyor.

    Benden bu kadar.



     BMW i3 şahsi testim.
     BMW i3 şahsi testim.







  • Aracın hızlanması ile ilgili yorumunuza katılıyorum.

    3.20d 184bg kullanıcısyım ve geçtiğimiz hafta bu i3 ile yan yana ışıklarda kalktık, benimki sünepe kaldı i3 nasıl uzadı anlamadım bile, fişek gibi gitti. Tabi şehir içinde olduğumuz için 80-90km hıza ulaştığımızda gazı kestik.

    Benim de çok beğendiğim fakat aile arabası olarak gördüğüm bir araç. Ileride çoluk çocuklu bir ortamda çok ideal bir 2. araç... Yürütme masrafları da çok uygun ( mtv yok, bakım yok vs..)
  • İnceleme için teşekkürler. Geçen hafta bilkent cyberpark yolunda görmüştüm sanırım aynı araçtı. Gözüme her geçen gün daha hoş gelmeye başladı. Elektrikli otomobilleri daha çok görmek isteriz. Bu arada tıpkı RC araçlarda olduğu gibi elektrik motoru aktarma organına daha hızlı iletim yapabiliyor standart motorlara göre. Dolayısıyla fişek gibi bir kalkış çok zevklidir bu araçlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Aracın hızlanması ile ilgili yorumunuza katılıyorum.

    3.20d 184bg kullanıcısyım ve geçtiğimiz hafta bu i3 ile yan yana ışıklarda kalktık, benimki sünepe kaldı i3 nasıl uzadı anlamadım bile, fişek gibi gitti. Tabi şehir içinde olduğumuz için 80-90km hıza ulaştığımızda gazı kestik.

    Benim de çok beğendiğim fakat aile arabası olarak gördüğüm bir araç. Ileride çoluk çocuklu bir ortamda çok ideal bir 2. araç... Yürütme masrafları da çok uygun ( mtv yok, bakım yok vs..)

    Kaldi ki kullanmış olduğunda 3.20d de oldukça atak ve keyifli bir araç. İnsan hiç beklemiyor böyle bir performans.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayalci07

    İnceleme için teşekkürler. Geçen hafta bilkent cyberpark yolunda görmüştüm sanırım aynı araçtı. Gözüme her geçen gün daha hoş gelmeye başladı. Elektrikli otomobilleri daha çok görmek isteriz. Bu arada tıpkı RC araçlarda olduğu gibi elektrik motoru aktarma organına daha hızlı iletim yapabiliyor standart motorlara göre. Dolayısıyla fişek gibi bir kalkış çok zevklidir bu araçlarda.

    Ben de ilk gördüğümde "Allahım ne çirkin bir araba" dediydim. Ancak gittikçe gözüme güzel görülmeye başladı.

    2017 sonuna kadar zaman verdim kendime ya İ3 ya da Tesla Model 3 alacağım ve İçten yanmalı motorlara veda edeceğim.

    Önümüzdeki 10 yıl inanılmaz bir değişime şahit olacak. Bu cihazlardaki verimlilikten sonra Eski araba teknolojileri hem çok kompleks hem de çok müsrif görünüyorlar. Çevreye verdikleri zarar da artısı. Çocukların da geleceğini düşünmek lazım.

    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhan_guler -- 9 Ağustos 2016; 21:01:57 >




  •  BMW i3 şahsi testim.www.facebook.com
    Facebook Gruplar
    https://www.facebook.com/groups/3028398017477025


    i3 kullanıcıları için facebook grubu

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.