Şimdi Ara

BMW SHOUGANG ÇİNLİ GALVANİZ TEDARİKÇİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamın aleyküm arkadaşlar: merak ettiğim bir konu var bmw çinli SHOUGANG galvaniz saç tedarikcisi oldu. merak ettiğim bu sacı çindeki fabrikasındaki bmwleremi kullanıyorlar yoksa tüm dünyada üretilen bmwleremi kullanıyorlar. yoksa almanyada üretilen bmw kendi alman galvanizli sac tedarikcsinimi kullanıyor. inşallah çindeki fabrikasına kullanıyorlardır yoksa vay türkiyedeki bmwlerin haline.



  • Birden fazla tedarikçi olabilir. Çin'deki fabrika için Çin'deki bir tedarikçi ile anlaşılması daha ekonomiktir. Diğer fabrikalar için, örneğin Almanya, ülke içinden bir tedarikçiden almak daha maliyetli oluyorsa Çin'deki tedarikçi kullanılıyordur. Sadece fikir yürütüyorum, genelde bu şekilde oluyor. BMW'nin camları da Türkiye'den gidiyor. Tedarikçi ile fabrika aynı ülkede olmak zorunda değildir.
  • peki bundan 10 sene önce üretilen bmwlerdemi aynımı mesela camı türkiyedenmi veya galvanizi başka ülkedenmi gidiyordu. ben 10 sene önce üretilen bmw ye bakıyorumda %90 almanlar kendi parçalrını üreterek yapılıyordu. şimdi sen birden fazla tedarikçi var dedin ya ben şimdi anladım sadece SHOUGANG galvaniz tedarikçi değil mesela almanyadaki tedarikçi örnek: tryskupper olabilir. yani 1 fazla tedarikçi olabilir ama benim tahminim almanya çinden SHOUGANG galvaniz gettirmez çünkü çok maliyet gerektrir. SHOUGANG sade almandaki bmw fabrikası kullanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semih1995 -- 9 Aralık 2012; 22:23:38 >
  • İş gücünün ucuz olduğu ülkelerden ithal edilen parçalar, ulaştırma giderlerine rağmen daha ekonomik olabiliyorlar. Endüstride 10 sene öncesi ile günümüz arasında dağlar kadar fark vardır. Tedarikçiniz dünyanın bir ucunda olabilir, fakat kendi ülkenizden almak daha maliyetli olduğu için, ithal tedariği kullanabilirsiniz. Nitekim, günümüzde otomotiv dahil birçok sektörde, Çin'de üretilen parçalar da kullanılmaktadır. Tedarik edilen ürün, kalite standartlarını, teknik şartnameleri sağladıktan sonra, hangi ülkeden geldiğinin çok bir önemi yoktur üretici gözünde. Önemli olan maliyettir.

    Bahsi geçen parçanın menşeini bilemiyorum. Fakat, düşünceniz günümüzde kabul görmemektedir. Benim de anlatmak istediğim nokta budur. Bugün Fransa'ya bile ihrac ettiğimiz Clio 4'ün şasisi, gövdesi, kapıları, camları ve daha birçok parçası ile otomobilin yarısından çoğu, ülkemizdeki tedarikçilerden sağlanmaktadır. Fakat geri kalanı yurtdışından gelmektedir. BMW de olsa, Mercedes de olsa, kendi ülkesinde (fabrikasının bulunduğu ya da) üretilen daha pahalı ise kullanamaz, kullanırsa bu sektörde varlığını sürdüremez.

    BMW nin camları ŞişeCam fabrikasının otomotiv sektöründe faaliyet gösteren birimi olan Trakya Otocam tarafından tedarik edilmektedir. Bugün Almanya'daki BMW fabrikası, Türkiye'den gelen camları kullanmaktadır. Birkaç yıldır bu şekilde. Son model BMW'lerin camlarındaki marka etiketlerine dikkatli bakarsanız görebilirsiniz rahatlıkla.

    Ülkemizde de yurtdışındaki yabancı markalara parça tedarik eden firmalar vardır. Günümüz dünyasında, daha geniş bakış açısı ve daha küresel bir yapı hakimdir.

    Sanırım anlatabildim.




  • beyfendi peki gördüğüme göre baya bilgilisiniz size bir sorum olacak 10 sene önceki (bmw mercedes vw vb) kalitesiyle şimdiki (bmw mercedes vw vb) kalitesinde değişme varmı sanki 10 sene önceki (bmw mercedes vw vb) daha kaliteli gibi geliyor bana.
  • Birden fazla tedarikçi vardır.Tıpkı Apple'ın ekranlarını Samsung,LG ve Sharp'tan tedarik etmesi gibi.
  • vw jantlarını da cms üretiyordu bir ara.
  • arcelor mittal olsa nolurki bmw bmw dir
  • Çinliyse ne olmuş hala ''BÜTÜN'' çin ürüneri dandiktir düşüncesini aşamadık. Adamların bir özürümü var isteseler kaliteli üretirler ve hala işçilik çok ucuz olduğu için ekonomik olabilirler ki oluyorlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semih1995

    beyfendi peki gördüğüme göre baya bilgilisiniz size bir sorum olacak 10 sene önceki (bmw mercedes vw vb) kalitesiyle şimdiki (bmw mercedes vw vb) kalitesinde değişme varmı sanki 10 sene önceki (bmw mercedes vw vb) daha kaliteli gibi geliyor bana.


    Bu sorunun cevabı, sizin kaliteyi nasıl tanımladığınıza bağlı olarak değişir. Örneğin,

    ''Eskiden buzdolapları daha kaliteliydi, hiç arıza yapmazdı, şimdi hep sık sık arıza çıkartıyor, televizyonlar da öyle.'' gibi bir bakış açısı ile ürünün sağlamlığı ve ya ömrü üzerinden bir kalite algısına sahip olmak ise haklı olabilirsiniz.

    Fakat sürekli gelişen teknoloji ve uygulanan metodlar ile artan üretim verimi, düşürülen hata payları, düşürülen yakıt tüketimi ve artan performans üzerinden bir kalite algısına sahip olmak ise bu konuda katılamayacağım. Günümüz dünyasında otomotiv sektöründe kıyasıya bir rekabet söz konusu. Bu yüzden eskiye nazaran 'milli duygular' çok geri plana itilmiş durumda. İlk elden örnek vermek gerekirse, onca baskıya rağmen yeni Clio'nun Bursa'da üretiliyor olması bu hipotezime dayanak olmaktadır. Sizin aslında bu konuda asıl üzerinde durduğunuz nokta bu sanırım.

    Bunun dışında günümüz araçlarının, 'güvenlik' anlamında eski araçlar ile karşılaştırılamayacak derecede daha 'iyi' olması başka bir konudur fakat 'kalite' dediğimiz olgunun içinde can güvenliğimiz de yer alıyorsa değerlendirilmesi mantıklı olur.

    Mercedes ve BMW'den ziyade daha genel bir cevap verdim. Markalar hakkında konuşmayı tercih etmiyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.