Aracım 2002 model 316ti Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de Problem:
Sorunun kaynağı: Subap lastikleri Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler İhtiyaç olan aletler:
Subap lastiklerinin yeri: 2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım. Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz. ![]() Söküm işlemi: Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli. Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm. Ortaya çıkan manzara bu: ![]() Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim. Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi. Aparatı yanlış yapmışlar ![]() Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim. Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım. Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm. Egsoz ekzantiriğini söktüm. Piyanoları topladım. ![]() Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım. Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım. Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim. ![]() Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm. Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi. ![]() Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim. Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm. Ortaya çıkan manzara: ![]() Üst palet te sökerken kırıldı. Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş. Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım. Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun. ![]() Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım. ![]() Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım. Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim. Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı. 3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım. Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım. Toplam iş 5 günümü aldı. Şuan duman sorunu tamamen çözüldü. N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır. Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır. |
Bildirim