Şimdi Ara

BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2002 model 316ti

    Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de



    Problem:

    1. Motor yağı sıcakken rölantide egsozdan mavi-gri arası duman gelmesi yada bir süreden sonra gaza basınca duman gelmesi
    2. Yaklaşık 1000km de yaklaşık 600ml motor yağı tüketimi


    Sorunun kaynağı: Subap lastikleri


    Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler



    İhtiyaç olan aletler:

    1. Sente aparatı
    2. 10mm, 16mm, 22mm lokma
    3. Yay bastırma aparatı
    4. Çubuklu mıknatıs
    5. Çokça Sabır


    Subap lastiklerinin yeri:

    2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım.

    Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz.

    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Söküm işlemi:

    Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli.

    Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm.

    Ortaya çıkan manzara bu:


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim.

    Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi.

    Aparatı yanlış yapmışlarBMW Subap lastikleri değişimi (resimli) 


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim.

    Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım.

    Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm.

    Egsoz ekzantiriğini söktüm.

    Piyanoları topladım.



    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım.

    Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım.

    Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm.

    Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı


    Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim.


    Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm.

    Ortaya çıkan manzara:


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Üst palet te sökerken kırıldı.

    Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş.

    Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım.


    Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun.

    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)



    Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra

    Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım.

    Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim.


    Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı.

    3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım.BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)  Senteyi tekrar tekrar kontrol ettim.


    Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım.


    Toplam iş 5 günümü aldı.

    Şuan duman sorunu tamamen çözüldü.


    N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır.


    Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır.








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.