Aracım 2002 model 316ti Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de Problem:
Sorunun kaynağı: Subap lastikleri Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler İhtiyaç olan aletler:
Subap lastiklerinin yeri: 2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım. Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz. Söküm işlemi: Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli. Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm. Ortaya çıkan manzara bu: Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim. Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi. Aparatı yanlış yapmışlar Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim. Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım. Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm. Egsoz ekzantiriğini söktüm. Piyanoları topladım. Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım. Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım. Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim. Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm. Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi. Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim. Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm. Ortaya çıkan manzara: Üst palet te sökerken kırıldı. Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş. Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım. Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun. Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım. Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım. Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim. Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı. 3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım. Senteyi tekrar tekrar kontrol ettim. Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım. Toplam iş 5 günümü aldı. Şuan duman sorunu tamamen çözüldü. N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır. Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır. |
Bildirim