Şimdi Ara

BMW X3 (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
280
Cevap
4
Favori
34.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycg61

    Hocam senin önerilerin benim için önemli ama evoque benzinli ve içi geniş değil.

    iyidir iyi..

    X3 ile Evoque teknik verilerine göz atın.. Görünümden dolayı o şekilde görünüyor..

    Evoque, X3'den 3cm kısa ama eni yaklaşık 1cm daha geniş (yan aynalar açıkken).. 3cm ile 1cm kıyasına girmezseniz o paraya süper bir Evoque alınır, tepe tepe binilir.. Komple cam tavan ile ferahlık hissi maksimuma ulaşır..

    O kadar parayı ben olsam X3'e bağlamam. Evoque'un Terrain Response özelliği ile uygun lastik ve uygun koşullarda dağ bayır imkanı da vardır.. Karlı ve çamurlu hava ve yol koşullarında xDrive'dan daha etkin bir sistemdir.. Bakın Freelander deseniz, X3 derim.. Ama Evoque dururken X3 bence yalan..

    Ha benzin konusuna geleceksek ortalama da 3lt fark var ama bunu benzin farkı olarak düşünsek (X3'e de benzinli deseydik ve dizel kadar yaksaydı) ortalama tüketimde 15tl fark eder ki dizelin periyodik bakımlarıdır, dizel partikül filtresidir daha masraflı olduğundan aradaki farkı buraya yatırmanın bence hiçbir manisi yok..

    Para sizin, keyif sizin, karar sizin.. Ama görünen köy kılavuz istemez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 14 Ocak 2013; 23:52:20 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • dostum evoque 3 cm değil 30 cm daha kısa.
    esas sorun bu da değil, x3 daha ferah bir iç kabin hissi veriyor, oturduktan sonra tavan daha yüksek gibi geliyor.
    1.75cm'lik babamı geçen hafta ikisine de oturttum "x3 daha ferah" dedi.
    her iki araba da cam tavandı.

    bunun üzerine x3 special edition aldık, 83.750 euro, paspas, boya-koltuk koruma, iphone adaptörü hediye ettiler.
    zaten ellerinde araba kalmamış.
    anladığım kadarıyla toplasan 5-10 tane x3 vardır ellerinde.

    ilk izlenimim araç çok tok, 19" jant kesinlikle tavsiye ederim zira 17" jantlarla araba tam jip gibi değil, "jipimsi" duruyor.
    kosiflerde vardı 17" jantlı, arabayı gördük ve vazgeçtik.
    19" jantlara bir de tavan rayları eklenince araba jipe benziyor.
    diğerleri daha çok station wagon arabalar gibi duruyor.
    glk almamamızın tek sebebi de bu.

    19" jantlardan korkmaya gerek yok zira binek bir araçtaki gibi yanak yükseklikleri az değil.
    biraz dikkat gerektirir elbette ama görünüşe değiyor bence.

    yeni şanzıman harika, geçişler kusursuz ve sarsıntısız.
    1 çok kısa, genelde 2 ile kalkıyor araba.
    dik bir yokuşta durup kalktım, sıkıntısız kalkıp yürüdü.

    kullandıkça ve zaman geçtikçe iyi-kötü yönlerini paylaşırım.




  • Tesekkur ederim.x3 alinca daha Cok araba almis Gibi oluyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ycg61 -- 18 Ocak 2013; 23:37:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neroman

    kullandıkça ve zaman geçtikçe iyi-kötü yönlerini paylaşırım.

    Öncelikle hayırlı olsunda bir hafta geçti izlenimlerinizi bekliyoruz, artıları eksileri nelerdir size göre?.

    Ben k 2014-2015 yılını bekliyorum artık 2011-2012 model 2.el fiyatları 50-55k olsun ancak alabilirim, gönül isterki 0 olsun ama açıkçası 0 fiyatlarına yetemiyorum.

    hayırlı sürüşler...
  • 2. El fiyatları uçmuş durumda. 83000 e en full Araci sifir alabiliyorken, 1 yıllık boş araçlara 76000 para istiyorlar. Gercekten satmak isteyen yok. Millet arabalarını görücüye çıkarmış. Mantıklı fiyat yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın ses sistemini beğenmedim, daha iyi olabilirdi.
    sonuçta ek ücret ödeyerek alıyorsunuz.
    ama içinde harddisk olması iyi, cd taktığınızda araca kopyalayabiliyorsunuz.

    koltuğu en yukarıda kullandığınızda direksiyon aşağıda kalıyor, ibrelerin üst kısımları görünmüyor.

    devir göstergesinin altındaki ekran gündüz iyi ama gece arka ışığı çok fazla olduğundan ekran sırıtıyor.
    tam anlatabilmem için resim koymam lazım.
    ışığını kısınca da göstergelerin de ışığı kısıldığından tercih etmiyorum.

    onun dışında yüksek hızlarda çok güven verdi.
    şehir içinde de comfort'a alınca gayet yumuşak bir araç oluyor.
  • Eleştiriniz güzel olmuş, ek ücret ödeyerek aldığınız ses sistemide(harman kardon diye tahmin ediyorum) yeterli değil diyorsunuz yani, belkide kasa tipi sedan yada HB olanlarda ses sistemi daha iyi sonuçlar veriyor olabilir diye düşünüyorum.

    İlerleyen günlerde aracı kullandıkça olumlu/olumsuz görüşlerinizi bekliyoruz diyorum en azından ben bekliyorum ve teşekkür ediyorum.
  • Bu araçlardaa hifi ses sistemi var. Standarttin bir üstü. Hifi profesional gibi biseydi yanılmıyorsam en üst donanım. Harman kardon yok x3 te
    Ben ses yalıtımını merak ediyorum. rüzgar sesi olayı varmi? Beklenenden düsuk hizlarda olabilir or mus? Siz ne diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evoque iç tasarımı açısından daha dolu dolu görünen bir araç olduğundan X3'ün ferah durması gayet normal..

    HIFI ses sistemi ise gayet tatminkardır ama sesten ne beklediğinize göre değişir bu durum.. mesela ben normal ses seviyesinde kaliteli tiz ve bass almayı seven birisiyim dolayısıyla BMW Prof. ses sistemi bile benim için yeterli.. yok yüksek seste bass bozmasın, efendim işte ben konçerto dinliyorum her enstrumanın sesini ayrı ayrı duymak istiyorum gibi zevkleriniz varsa HK'da yeterli değil onu da belirteyim.. ses konusu kişiden kişiye değişiyor ne yazık ki.. sonuçta BMW Prof. Ses sisteminde bile kullanılan hoparlörler Alpine marka.. Alpine'in de giriş sevisi ürünlerinin ne kadar kaliteli olduğundan bahsetmeme gerek yok.. Ama siz iDrive'dan bassı sonuna kdr açıp sesi de açarsanız seste çatlamada yapar, bassta bozulur..

    Cumartesi günü kız arkadaşıma X3 bakmak için gittik.. Test aracını da kullandı, 100 - 120km sürate çıktığı 1 an oldu rüzgar sesi duymadım.. Zaten rüzgar sesi sorunu olmayan araçlarında rüzgar sesi 160km'den sonra duyuluyor iyice.. en azından 5.20d ve X5'de böyleydi bnm için..

    neyse ben daha fazla buralara yazı yazmayı düşünmüyorum.. 2010 yılında burayı ilk oluşturmaya başladığım zamanlarda, opsiyonların teknik işlevlerini, araçların motorlarını, sistemlerini, virajlarda nelere nasıl tepkiler verdiklerini, teknik özelliklerini yani BMW'nin her modelini en ince ayrıntısına kadar konuşurduk.. şimdi tüm BMW başlıkları;

    - ben şu opsiyonları seçtim şu fiyatı aldım, daha indirimli fiyat alan var mı?

    - aracı teslim alırken paspas hediye ettiler mi?

    - yok arabayı alır almaz ses sistemini değiştiricem gardaşh!

    - haydi ne zaman buluşuyoruz? neredesiniz? bi cevap verin!

    gibi kısır döngüde ilerliyor... burası için keşke uğraşmasaymışım diyorum... neyse ki emeklerime yazık olmasın diye açtığım onca "bilgi" içeren başlığı sildim, şimdi herkes herkese yalan yanlış bilgiler veriyor! Müstehak... Ö.M alımını da kapattım, kafam rahat...

    bu yazdıklarım da geneldir, kimseyi hedef alarak konuşmuyorum! 2 gün sonra birisi bu laflardan alınıp cevap vermesin..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • x3'teki ses sistemi standart (business) - hi-fi (professional) ve bir üzeri logic 7 oluyor. tam da bilmiyorum zira seçme şansımız yoktu zaten, hazır 2 tane paket var, "ya bu ya o" dediler, birini aldık.
    hi-fi'da ilave 4 twitter ve 2 sub var business sisteme ilaveten, ve muhtemelen bir de besleyecek amfi.
    ama aynı sistem e92'de bana daha keyif veriyor, belki koltuk alçakta olduğundan subwoofer'a daha yakın oturduğum içindir :)

    bu arada geçen aylarda e92'nin kapı içini çıkarttılar ve kolona baktım arkasında bmw logosu vardı, ben alpine yazısı göremedim.
    dediğim gibi onda da professional hi-fi var.
  • ZF şanzımanın üstünde de BMW logosu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    neyse ben daha fazla buralara yazı yazmayı düşünmüyorum.. 2010 yılında burayı ilk oluşturmaya başladığım zamanlarda, opsiyonların teknik işlevlerini, araçların motorlarını, sistemlerini, virajlarda nelere nasıl tepkiler verdiklerini, teknik özelliklerini yani BMW'nin her modelini en ince ayrıntısına kadar konuşurduk.. şimdi tüm BMW başlıkları;

    - ben şu opsiyonları seçtim şu fiyatı aldım, daha indirimli fiyat alan var mı?

    - aracı teslim alırken paspas hediye ettiler mi?

    - yok arabayı alır almaz ses sistemini değiştiricem gardaşh!

    - haydi ne zaman buluşuyoruz? neredesiniz? bi cevap verin!

    gibi kısır döngüde ilerliyor... burası için keşke uğraşmasaymışım diyorum... neyse ki emeklerime yazık olmasın diye açtığım onca "bilgi" içeren başlığı sildim, şimdi herkes herkese yalan yanlış bilgiler veriyor! Müstehak... Ö.M alımını da kapattım, kafam rahat...

    bu yazdıklarım da geneldir, kimseyi hedef alarak konuşmuyorum! 2 gün sonra birisi bu laflardan alınıp cevap vermesin..

    Sayın Techzone, sizin gibi konusunda bilgili, bilgisini bizlerle paylaşan bir ustanın farklı düşünen veya sizi kızdıran sorular/cevaplar yazan kişilere kızıp bizleri bilgiden yoksun bırakması biraz haksızlık. Hele eski yazdığınız bilgilendirici konuları silmeniz üzücü. Unutmayın ki bilgi çok değerlidir ve her zaman kıymetini bilen, takdir eden birileri çıkar. Atalarımızın dediği gibi iyilik yap denize at balık bilmezse halik bilir.

    Yukarıda yazdıklarımla sizin kararlarınızı yargılamak veya saygızsızlık etmek gibi bir amacım yok sadece yıllardır bu forumda sizler gibi bilgili kişiler sayesinde çok fayda görmüş ve bilgi sahibi olmuş biri olarak düşüncelerimi yansıtmaya çalıştım.

    Bu uzun girişten sonra sizlerin bilgi, tecrübe ve uzmanlığınıza ihtiyaç olduğun düşündüğüm "ne önerirsiniz" sorumu sorayım.

    2001 3.5 LE Pathfinder Otomatik vites sahibiyim. Yıllardır benzin fiyatındaki artışlara karşı inatla LPG'ye dönüştürmeden ve severek kullandığım aracımı satıp bir dizel Otomatik vites 4x4 almaya karar verdim. Bütçem 70 bin TL alternatiflerim ve bütçeye göre bulabildiğim en yeni yıl modeller tercih sırasına göre aşağıda

    1) BMW X3 2.0 XDrive - 2008
    2) Freelander 2.2 TD4 HSE - 2007
    3) Volvo XC 90 - 2006
    4) Mercedes ML 270 CDI - 2005

    Şimdiye kadar araçlarımı seçerken hep üst düzey donanım olmasına öncelik verdim. Xenon, Sunroof/Cam tavan, Isıtmalı koltuk ve park sensör olmazsa olmazlarım.

    1) Bu çerçevede sizin tavsiyeniz ne olur, neden,
    2) Sizin önreceğiniz ilave donanımlar var mı?
    3) Bu seçenekler dışında bütçeyi çok aşmadan alternatif hangi marka/model önerirsiniz.

    Teşekkürler.




  • Görünüşe göre sadece TechZone değil, diğer üstadlar da bu bölümü terketmişler. Kaç gündür kimse tek bir kelime bile yazmamış.

    Yine de birisi öneride bulunur diye umuyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 28 Şubat 2013; 1:59:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasarum

    Görünüşe göre sadece TechZone değil, diğer üstadlar da bu bölümü terketmişler. Kaç gündür kimse tek bir kelime bile yazmamış.

    Yine de birisi öneride bulunur diye umuyorum...

    Land Rover Discovery 3 2.7 TDV6 öneririm..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Land Rover Discovery 3 2.7 TDV6 öneririm..

    Öneriniz için teşekkürler.

    Discovery çok güzel ve keyif verici bir araç ama eşim kullanacağı için özellikle şehir içinde, caddede park, manevra konusunda sıkıntılı. Bu yüzden Range Rover da seçenek listemizde yer almyor.











    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 28 Şubat 2013; 11:23:46 >
  • listenizde xc90 ile ml görüyorum yanlız... onlar saydiginiz hususlarda daha mi pratik discovery'e göre???

    artı sıkıntı dediklerinizi tek tek listenizdeki her bir araç ile denediniz mi? ben denedim de ondan merak ettim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 28 Şubat 2013; 13:35:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pathfinder' dan sonra 1-2 ve 3 seçenekler sizi tatmin etmeyeceği kanısındayım. Üstadın dediği gibi Discovery 2-3 sizin için en uygunu. X3 düşünüyorsanız 2011 ve sonrasını (tüketim açısından) tercih etmenizde yarar var.
  • Sayın üstadlar,

    Bu araçların hiçbirine binmiş ve kullanmış değilim. Ancak yaptığım karşılaştırmalarda X3'ü öne çıkaran faktörler şunlardı

    1- Boyut olarak tüm modellerden daha kısa olduğu için park yeri bulmak dar yerlerden geçme konusunda eşim için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.
    2- Bütçem 70 bin TL civarı olduğu için 2008'den daha yeni kasaları benim için çok pahalı.
    3- X3 3.0 ile 2.0 arasında hem tüketim hem de vergi dilimi olarak 2.0 avantajlı
    4- Aynı şekilde 2.0 motor tüm modellerden daha ekonomik
    5- X drive özelliği sayesinde hem 4x4 fonksiyonu hem de normal bir araç kullanım keyfi vermesi. Bu sayede iyi kalite kar lastikleri ile hafta sonu dağa bile sorunsuz çıkabilir diye düşünüyorum.
    6 - Aracın çizgileri çok estetik (bayanlar açısından) Discovery için kutu gibi diyorlar

    Yukarıda yazdıklarım forumlardan, incelemelerden edindiğim yorumlar, fikirler.

    Kafamı kurcalayan ve fikrim olmayan noktalar ise

    1) 2. el ve 5 yıllık bir araç olarak BMW X3'ün başıma beklenmedik bir masraf açıp açmayacağı

    2) Bir arıza durumunda parçasının kolay bulunabilmesi ve parçanın ve servisinin çok pahalı olmaması. Örnek bir marka/model 5 birim olan bir parçanın diğer araçta 15-20 birim olması vb.

    İlaveten eğer bilginiz varsa (Nissan ve Volkswagen resmi servisleri ile karşılaştırınca) ne oranda pahalı olduğu

    3) Yürüyen aksam, motor, şanzıman ve X drive sisteminin avantaj / dezavantajları

    4) Forumlarda süspansiyon sisteminin sert olduğu belirtilmiş. Bu sertlik örneğin Passat'a göre daha mı az daha mı çok veya aynı mıdır?

    5) Pathfinder'daki konfor ve sürüş rahatlığını bu araçlarda bulacağımı sanmıyorum ama yine de BMW'nin başarısız bir araç yaptığını sanmıyorum.

    Yukarıdaki konuları ben ne kadar araç üstünde test edip incelesem de, benim 1-2 saatlik testimle sizlerin yılların birikimini karşılaştırmak mantıksız olur. Bu yüzden görüşlerinizi yazarken ;

    a) yazdığım 4 araç içinde beklentilerim ve fikirlerimin ne derece doğru olduğu
    b) Beklenti ve teorik bilgielrimle en çok örtüşen marka/model'in hangisi olabileceği noktalarında yol gösterici olmanız.

    Vakit ayırıp mesajımı okuduğunuz ve görüşlerinizi belirttiğiniz için çok teşekkürler.

    Saygılar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 28 Şubat 2013; 17:39:21 >




  • şimdi öncelikle şuna bir karar verelim.. bu araçlardan birini neye göre alacağız? eşinizin beğenisine göre mi? araçların işlevlerine göre mi?

    ikincisi, dağa çıkmak gibi zevkleriniz varsa X3'ü unutun.. havalı süspansiyon yok, bodoz 4 çeker.. evet xDrive muazzam bir sistemdir, 4MATIC'e, quattro'ya, 4MOTION'a vs göre düşük devirde hemen cevap alırsınız ama iş dağ bayır moduna kayacaksa kesinlikle Terrain Response sistemi xDrive'dan daha iyidir.. havalı süspansiyon, uygun moda ayarlanmış terrain response, uygun lastik ve uygun ekipman ile Türkiye şartlarında çok abartı olmadıkça hemen hemen çıkamayacağınız yer yok gibidir..







    ingilizceniz varsa zaten ne anlatılmak istediğini anlarsınız..

    http://www.sahibinden.com/arazi-suv-pick-up-land-rover-discovery-discovery-3-tdv6?sorting=price_asc

    linki incelerseniz bütçeniz doğrultusunda Discovery olduğunu zaten göreceksiniz.. fikrimi tekrar tekrar soruyorsanız, ben verdiğiniz listedeki araçlara 1TL para vermem.. tabii işin içinde offroad olduğu için.. yok %95 onroad, %5 offroad takılacağım ve basit yerlere, sağa sola pikniğe gideceğim diyorsanız, süs olsun diye listenizdeki araçlardan birini alabilirsiniz..

    bu arada bu da X3'ün offroad test videosu:



    şimdi bu videoları seyredipte bana kimse "Jeremy Clarkson, İngiliz milliyetçiliği yapıyor!" demesin.. zamanında X3 3.0SD 286hp aracı vardı validenin.. çok çok iyi bilirim yapabileceklerini..

    ayrıca tüm X serilerinin kullanma kılavuzunda bu araç arazi şartları için üretilmemiştir diye yazmaktadır.. ancak ne acı ki X serileri en iyi arazi aracı ödüllerinde genelde "satış rakamlarına" bakılarak ödül alır.. Jeremy Clarkson'da bu durumla X6 ile çok iyi örnekler göstermiştir.. zamanında bu konu ile ilgili forumda nice tartışmalar çıkmış ancak birçok kişi Clarkson'ın ne anlatmak istediğini anlamadan vermiş veriştirmiştir (çoğu konuda olduğu gibi)..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 1 Mart 2013; 1:05:36 >




  • Yorumlarınız, önerileriniz ve videolar için teşekkürler.

    En son sorunuza Jeremy Clarkson'un videonun finalindeki sözüyle cevap vereyim. Hiçbir zaman şu tepenin ardında acaba ne var diye merak edip off road niyetimiz yok

    Eğer aracı çoğunlukla ben kullanacak olsam sizin discovery öneriniz cazip gelirdi. Ancak ben off road keyfini 5-6 yıl boyunca Pathfinder ile yaşadığım için artık aynı zevki verecek başka araçlar aramak yerine, bütçeyi sarsmayacak mantıklı, f/p oranı akılcı çözümler peşindeyim.

    Bir de şunu göz önünde bulundurun, Pathfinder'in şu anki değeri 35-40 max. Dolayısı ile üstüne bir o kadar paraya ekleyip olabildigince yeni yıpranmamış ve az yakan bir araç almak.

    Bu bakımdan sizin süs olsun diye alın dediğiniz listemdeki araçlardan birini veya başka bir alternatifi araştırmaya devam edeceğim. Yanlız çekiş sistemlerinde terrain response özelliği nin ön plana çıktığını belirttiğiniz için Freelander bir adım önde sayılır. Şimdi bu tür karşılaştrımaların olduğu videolar ve reviewları inceliyorum.

    Tüm önerileriniz ve ayırdığınız vakit için tekrar teşekkürler, saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.