Şimdi Ara

BORA TDİ HAKKINDA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar focusum vardı sattım.. çok yakın bir akrabamda 2000 model bora TDİ 90 hp var ilk sahibi 143000 km de bu araba hakkında bana bılgı verırmısınız yakıt konusunda nasıldır çok merak ediyorum....acil yorumlarınızı bekliyorum tskler



  • Araç güzel, ben beğeniyorum Bora'ları.
    Ayrıca böyle bir aracı almak isteyip de akrabanızda olması şans,
    Bence arabayı alın kullanın yakıt alın, kendisine sorun ne kadar yakıyo bakımlarını nasıl-nerede yaptırdın vs. diye.
    Piyasadan böyle bir arabayı bulduğun zaman "MAL BU KARDEŞİM" ve "İSTEDİĞİN YERE BAKTIR" sözlerini duymaktansa akrabana sorup öğrenmen çok daha iyi olacaktır.
    Bol şans
  • bence güzel bir arabadır bora hele birde TDI ise. bende 110 hp 2001 bora TDI var ve 5 yıldır kullanıyorum gayet memnunum aracımdan. 46.000kmde almıştım şuan 148.000kmde. 13.000km önce turboyu değiştirdim birde debriyaj balatasını değiştirdim. her ikisini de tam bozulmadan değiştirdim sonra büyük iş açmasın diye. onun dışında yakıtından gayet memnunum. ş.içi 6lt ş.dışı ise kullanıma bağlı değişiyor. hızlı kullanılırsa 6lt ve üstü bir değer görülürken, 90-100km hızla gidilirse 4.5lt kadar düşüyor yakıt. keşke akrabanızdaki bora 110 hp olsaymış neyse 90lukta fena sayılmaz.
  • cevaplarınız için tskler...arabayı tercih etme sebebim ilk sahibi ve bakımları eksiksiz yapılmış olması,sahibinin söylediğine göre şehir içi 200kuruşu bulmuyomus yakıtı
  • hiç düşünme al derim.bildiğin arabaya gerekirse fazla para verecen.piyasada ne insanlar ne galericiler var kmsini oynayıp yüne bi de utanmadan herşeyi orjinal diyor adamlar.Kmside çok değil alacağınızın aracı.

    Size samimiyetimle söyleyeyim yazın arkadaşın dükkanına gittim ve baktım bi beyaz bora var.Sordum arakadaşımınmış.ve hemen ks ne baktım ister inanın ister inanmayın 325 000 km de.Sordum doğrumu diye ve hiç oynanmadı dedi.Ayrıca motorunun açılıpı açılmadığını sordum ve motor kapağna triger değişimi hariç hiç anahtar vurulmamış.Araç hiç 325 000 km yapmışa benzemiyor.Arkadaşın aracıda 2000 model TDI.

    Gönül rahatlığıyla al derim...
  • pazarlığı bitirdim bu gün 19 a bakalım hayırlısı ne olcak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fcs44

    pazarlığı bitirdim bu gün 19 a bakalım hayırlısı ne olcak


    Ne oldu? Aldınız mı hocam?

    Almadıysanız ona göre yorum yapalım. Yok, aldıysanız şimdiden hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
  • bende 1.9 tdi istiyorum , araba olarakta bora, seat, octavia , polo hepside olabilir ancak bi kullanıp binmek nasip olmadı , bi kere sanayide 1.9 lar doğuştan hasta bi yorum duymuştum aceba ne derece doğrudur , yoksa lpg ye devammı ? gerçi dizelin torku yeter ama .....
  • yok daha almadım hafta içine kaldı... olumlu olumsuz bütün yorumları bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fcs44

    yok daha almadım hafta içine kaldı... olumlu olumsuz bütün yorumları bekliyorum


    Peki hocam.

    Ben şahsen daha üst model 16 valf 1.6 motor benzinli bir bora tavsiye ederim. 2002-2003-2004 olabilir. Hatta aynı model octavia da olabilir. Ekonomi için LPG düşünülebilir.

    1.9 TDI motor güzel bir motordur. Ancak gözden kaçırılamayacak bir vergisi, parça fiyatları, gürültüsü, eski teknolojisi vardır. Yeni nesil 1.6 commonrail turbo dizel motorlarla daha iyi verim alınıyor. Üstelik yakıtı commonrail motorlardan daha yüksek olacak. Ve aradaki fiyat farkı da sürekli daralıyor. Bugün 1.6 TDCI 110hp motorlu 2005 bir focusu da yaklaşık 24 bin liraya alabiliyorsunuz.

    Bence Bahsettiğiniz aracı elden çıkarmak için şu sıralar son fırsatlar. Benim 1.9 TDI bir bora'm olsaydı, şu sıralar satar PSA grubunun 1.6 Commonrail turbodizel 110hp motorunu alırdım. Veya başka bir düşük hacimli commonrail turbo dizel motorlu araç alırdım. Tabi illa dizel diyorsam...

    Yoksa bence bahsettiğiniz yaşlarda bir araç için benzinli motor daha uygun bir tercih olacaktır.

    Bence aracı almadan önce bir bosch dizel servisine aracınızın pompa ve enjektör ayar ve bakımını sorun. Bir fiyat alın. Hiç de küçümsenecek fiyatlar istemezler...

    Amacım aracı kötülemek değil. Yıllarca Türkiye'de dizeli sevdiren motordur 1.9 TDI motorlar. Ama herşeyin bir ömrü var. Günümüz teknolojisi gelişti. Bence kayıtsız kalmamak lazım.

    Umarım size farklı bir bakış açısı sunabilmişimdir.

    Aracı alırsanız da şimdiden hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 20 Ekim 2008; 0:35:53 >




  • hocam ilgilendiğiniz için çok sağolun çok güzel bilgiler vermişssiniz hepsini okudum dizel araçlar ile ilgili....bende dizel fiesta da vardı fakat acayip fazla yakıyordu sonra focus aldım bilirsiniz focusun kalitesini yakıttan dolayı sattım (otm sanzıman) maximum 18,500ytl param var zaten bu arabada ilk sahibinde dayımızda olduğu için niyetlendik yoksa hayatta bu kmde dizel arabaya yaklaşmam dayımız üniversitede prof. bakımlarını felan hiç kaçırmadı...üstelik boyanan değişen de yok yakıtını felan da test ettim yani iyice niyetlendim
  • vw deki 1.9 TDI lerin hepsi pompa meme teknolojisine sahip değil. 1.9 TDI 90 hp ve 110 hp motorlarda pompa meme teknolojisi yok bu yüzden bakımı ve tamiri pompa meme olanlar gibi pahalı ve zor değildir diye düşünüyorum. ama sonuçta pompa sorun açtımı maliyet her turbo dizelde oldugu gibi kabarık olacaktır orası ayrı mesele. 1.9 TDI 130 hp, 115 hp, 100 hp ve 150 hp lerde pompa meme teknolojisi var. şuan satıştaki 1.9 TDI 105 ve 2.0 140 hp dede zaten mevcut bu pompa meme sistemi.
  • Peki Arkadaşlar, son birkaç ay öncesine kadar motorlar pompa meme?? sistemiydi VW'de.
    TDCI'lar ise uzun süredir sokaklarda dolaşıyor, neden bu kadar geç kaldı VW birden mi eskidi bu teknoloji, bu işi bir türlü anlamadım
    Eğer bu kadar eskiyse 2007 Audi A6, Toureg hatta 2008 passatlarda bile bu teknoloji kullanıldı.
    Yoksa son aylarda yakıta gelen zamlar mı bizi bu kadar TDI'lardan soğuttu.

    İyi forumlar..
  • valla girdik bi yola bakalım hayırlısı.... bu araba full depo kac km gider acaba ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tda7264

    Peki Arkadaşlar, son birkaç ay öncesine kadar motorlar pompa meme?? sistemiydi VW'de.
    TDCI'lar ise uzun süredir sokaklarda dolaşıyor, neden bu kadar geç kaldı VW birden mi eskidi bu teknoloji, bu işi bir türlü anlamadım
    Eğer bu kadar eskiyse 2007 Audi A6, Toureg hatta 2008 passatlarda bile bu teknoloji kullanıldı.
    Yoksa son aylarda yakıta gelen zamlar mı bizi bu kadar TDI'lardan soğuttu.

    İyi forumlar..


    Sayın TDA7264
    />


    Volkswagen, özellikle EURO 5 normuna uyum sağlamak için, daha sonra piyasa talep ettiğinden ve üretim maliyeti daha düşük olduğundan, az miktarda da yakıt tasarrufu sağladığından ve bazı çevrelere göre de daha az ses çıkardığından Amerikan DETROIT DIESEL tarafından geliştirilen ve kendisini fazlası ile ispat etmiş bulunan PUMPE-DÜSE sisteminden 2007 yılının sonunda vazgeçmiş, bunun yerine COMMON RAIL sistemine geçiş yapmıştır. ŞUBAT 2008'dan bu yana üretilen VOLKSWAGEN dizel motorlarında COMMON RAIL kullanılmaktadır. Geçiş fabrikada aniden olmamış, her motorun ayrı üretim bandı peyderpey geçmiştir. 2.0 TDI 140 HP 16V motorlar 2008/12. Hafta ve 2.0 TDI 170 HP 16V motorlar da 22. Haftada. Ayrıca stokta da çok sayıda PD sistemli dizel motor bulunmakta, bunlar da satılırken bir yandan da CR sistemli motorlara sahip değişik VW modelleri de gelmiştir. Bu nedenle ani bir geçişten söz etmek imkansızdır. Motorun PD ve CR olduğunu anlamak için motor koruma muhafazasının altına bakmak gerekir. 2-3 sayfa önce bir 2.0 TDI 140 HP CR Jetta motorunun resmini koymuştum. CR'de en belirgin özellik kıvrılan yakıt borularıdır. Şu anda satılan 2.0 TDI'ler CR sistemine sahip olup 1.9 TDI'ler PD sistemine sahiptir ve bu böyle devam edecektir. 1.6 TDI çıktığında CR sistemi ile piyasaya arz edilecek ve şu anda 2.0 TDI CR 110 HP ile geçici olarak üretilen 1.9 TDI PD 105 HP'nin yerine geçecektir. Zaman konusunda kesin olarak bir bilgi veremiyorum, çünkü VW bunu önceden haber vermeksizin piyasaya veriyor, yoksa satışlar bıçak gibi kesilecek.

    Selamlar

    Taner Göde




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.