Şimdi Ara

Boya Öncesi Zımpara Hakkında ve Önerileriniz ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
22.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kasamı boyamak istiyorum ama önce zımpara atmam gerekiyor. Kaç numara zımpara kullanmalıyım? Yüzey pürüzsüz olmalı kesinlikle. Üzerine 1 kat aster ve 2 kat ta mat siyah atıcam. Ve üzerine vernik. Ve kasamda bazı yerleri de floresan sarı olarak düşünüyorum. Yardımcı olur musunuz ? Sprey boya markası olarak ta akçalı düşünüyorum. Akçalı iyi midir ? Dökülme falan okudum bazı konularda. Dökülmemesi için ne yapmak gerekir ?

     Boya Öncesi Zımpara Hakkında ve Önerileriniz ...

    Kasamın dış kısmı parlak siyah. Ben kasa içini mat siyaha boyasam çok sırıtır mı? Yoksa parlak siyah mı boyamalıyım ?

    -------------------------------------------------------------------

    Evet beyler kasa hakkında önerilerinizi alabilir miyim ?
    Şöyle düşündüm şu alt kısma 2 adet fan yerleştireyim. Matkapla deliklerini delerek. Ne dersiniz mantıklı olur mu? 2 fanı da XIGMATEK XLF-F1253 olarak düşündüm ama ? Eğer alta takarsam fan yönü ne olmalı sizce ? Bir arka taraftaki 80 lik fanı ve fan yuvasını 120 lik hale getirebilir miyiz ? Keselim oyalım yapalım bişeyler :) Kasa mat siyah boyanıcak ... Önerilerinizi bekliyorum ...

     Boya Öncesi Zımpara Hakkında ve Önerileriniz ...  Boya Öncesi Zımpara Hakkında ve Önerileriniz ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EngiN_ -- 4 Temmuz 2010; 18:59:53 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Boya Öncesi Oto Kaporta Zımparalama: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Boya işlemine başlamadan önce, oto kaporta yüzeyinin uygun şekilde hazırlanması esastır. Bu, yüzeydeki tüm kusurların, kirlerin ve diğer kalıntıların giderilmesini içerir. Bu hazırlığın önemli bir adımı zımparalamadır.

    Zımparalama, boya öncesinde pürüzsüz ve düzgün bir yüzey oluşturarak boyanın daha iyi yapışmasını sağlar. Ayrıca boyayı soyulma ve kabarcıklanma gibi sorunlara karşı korur.

    Doğru Zımpara Numaralarının Seçimi

    Doğru zımpara numaralarını seçmek, boya öncesi zımparalama işleminde çok önemlidir. Kullanılacak numara, giderilmesi gereken kusurun ciddiyetine bağlıdır.

    • Macun zımparası: 80-120 numara: Derin çizikler ve göçükler gibi büyük kusurları gidermek için
    • Astar zımparası: 180-220 numara: Macunlanmış yüzeyi pürüzsüzleştirmek ve astarın daha iyi yapışmasını sağlamak için
    • Araç boya zımparası: 320-600 numara: Astarlanmış yüzeyi pürüzsüz hale getirmek ve boyanın düzgün bir şekilde uygulanmasını sağlamak için

    Zımparalama İşlemi

    Zımparalama işlemi, bir zımpara makinesi veya elle yapılabilir. Zımpara makinesi kullanılması daha hızlı ve verimli olsa da, elle zımparalama daha fazla kontrol sağlar.

    1. Yüzeyi temizleyin ve parçalara ayırın.
    2. Uygun zımpara numarasını seçin ve zımpara makinesine veya elle zımparaya takın.
    3. Yüzeyde düz ve eşit hareketlerle zımparalayın.
    4. Her zımpara numarası için, yüzeyi tamamen zımparalayın.
    5. Zımparalama işlemi sırasında yüzeyi düzenli olarak kontrol edin ve kalan kusurları tespit edin.
    6. Son olarak, yüzeyi yumuşak bir bezle temizleyin ve boya uygulamasına hazırlayın.

    Öneriler

    • Her zaman düşük numaralı zımparalardan başlayın ve kusurlar giderildikçe numarayı artırın.
    • Yüzeyi eşit şekilde zımparalayın ve aşırı zımparalamaktan kaçının.
    • Zımpara makinesini çok hızlı kullanmayın, aksi takdirde yüzeye zarar verebilirsiniz.
    • Zımparaladıktan sonra yüzeyi iyice temizleyin ve boya uygulamadan önce kurumaya bırakın.

    Boya öncesi zımparalama, kaliteli bir boya uygulaması için çok önemli bir adımdır. Doğru zımpara numaralarını seçerek ve uygun teknikleri uygulayarak, pürüzsüz ve kusursuz bir yüzey oluşturabilir ve boyanın uzun süre dayanmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • çok amatorce kasamın içini mat metylan boyayla boyadım malesef yetmedi bile alt kısım boyasız kaldı boyamadan önce kasayı yıkayıp temizledim kuruladım sonra
    elimde e ince 220 lik zımparayla yalandan zımparaladım ve boyadım tabi bazı yerlere çok kat attığım için yetmedi bakınca hoş duruyor ve benim kasamında dışı parlak bir sırıtma olmadı kasanın içi parlağa boyarsanız sırıtabilir.
  • Çok kalın zımpara metali çizer. Çok ince de boyayı sökmekte zorlanabilir. Deneyerek bulman gerek ama genelde inceye yakın bir zımpara kullanmak gerekir. Hayır parlak siyah mat siyah sırıtmaz. Siyah siyahtır, her türlü güzel olur.

    AKÇALI FLORASAN BOYA BİLGİSAYARCILAR İÇİN UYGUN DEĞİLDİR!!! ALMAYINIZ! Akçalı vernik güzeldi ama florasan boya 5 para etmez. Toz boya olduğundan dökülüyor. Kasaya yapacağın boyadan çok farklı ve kesinlikle bilgisayarcılıkta kullanıma uygun değil.

    Kusursuz boya için Zımpara (tercihen raspa ile) > 1 kat astar > 1 kat boya > 1 kat vernik > 1 kat boya > 1 kat vernik şeklinde gitmek en iyi sonucu verecektir diye düşünüyorum. Böylece hem sabit hem de dolgun renk elde edebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Çok kalın zımpara metali çizer. Çok ince de boyayı sökmekte zorlanabilir. Deneyerek bulman gerek ama genelde inceye yakın bir zımpara kullanmak gerekir. Hayır parlak siyah mat siyah sırıtmaz. Siyah siyahtır, her türlü güzel olur.

    AKÇALI FLORASAN BOYA BİLGİSAYARCILAR İÇİN UYGUN DEĞİLDİR!!! ALMAYINIZ! Akçalı vernik güzeldi ama florasan boya 5 para etmez. Toz boya olduğundan dökülüyor. Kasaya yapacağın boyadan çok farklı ve kesinlikle bilgisayarcılıkta kullanıma uygun değil.

    Kusursuz boya için Zımpara (tercihen raspa ile) > 1 kat astar > 1 kat boya > 1 kat vernik > 1 kat boya > 1 kat vernik şeklinde gitmek en iyi sonucu verecektir diye düşünüyorum. Böylece hem sabit hem de dolgun renk elde edebilirsin.

    hocam arkadaş kasanın içini boyamak istediğini söylemiş boya yok yani




  • Anladım beyler zımpara tiplerini bilmiyorum hangisi benim için en uygun olur. Çok kalın alıp ta kasada derin çizikler de oluşturabilirim. Sadece küçük numara zımpara ile yüzeyi parlatmak istiyorum. O zaman akçalıda vazeçtik. Marshall nasıl peki ? Marshall mat siyah , floresan sarı ve mat vernik nasıl gider ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _EngiN_

    Anladım beyler zımpara tiplerini bilmiyorum hangisi benim için en uygun olur. Çok kalın alıp ta kasada derin çizikler de oluşturabilirim. Sadece küçük numara zımpara ile yüzeyi parlatmak istiyorum. O zaman akçalıda vazeçtik. Marshall nasıl peki ? Marshall mat siyah , floresan sarı ve mat vernik nasıl gider ?


    Kasa içinde de aynı şey geçerli. Kasa içinde boya yok gibi görünse de aslında vardır. Yani renk yoktur belki ama en azından vernik, cila falan kesin vardır.

    Zımpara yüzeyi kazır. "Parlatma" işleri vernik ya da cila ile olur. Zımpara daha çok boya çıkartma, yüzeyi boyaya hazırlama, kir, çizik gibi ufak estetik kusurları düzeltme gibi işlevler görür. Zımparalanmış yüzey daha iyi astar/boya tutar. Boya sonrası daha düzgün görünür. Florasan boyada diğer markaları denemedim bilmiyorum ama şu kadarını söyleyeyim: kendine bir parça alüminyum bul, bütün boyaları (zımparaları, yapıştırıcıları, vs) uygulamadan önce bu "test örneği" üzerinde dene. Sonuçları beğenmediysen o boyayı kullanma. sarı ve siyah her zaman güzel gitmiştir. Bal arısı renkleri... Florasan sarı ve mat vernik de iyi gider diye düşünüyorum, sorun çıkacağını sanmam. Yalnız son kat verniğin üzerine çok hafif tekrar boya at. Mat vernik rengi biraz solduruyor çok hafif. Dekoratif amaçlı çok hafif boya sıkabilirsin son katın üzerine.




  • Anladım dostum. Teşekkürler . Peki kaç numara zımpara ile zımparalamam daha iyi olur sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher


    quote:

    Orijinalden alıntı: _EngiN_

    Anladım beyler zımpara tiplerini bilmiyorum hangisi benim için en uygun olur. Çok kalın alıp ta kasada derin çizikler de oluşturabilirim. Sadece küçük numara zımpara ile yüzeyi parlatmak istiyorum. O zaman akçalıda vazeçtik. Marshall nasıl peki ? Marshall mat siyah , floresan sarı ve mat vernik nasıl gider ?


    Kasa içinde de aynı şey geçerli. Kasa içinde boya yok gibi görünse de aslında vardır. Yani renk yoktur belki ama en azından vernik, cila falan kesin vardır.

    Zımpara yüzeyi kazır. "Parlatma" işleri vernik ya da cila ile olur. Zımpara daha çok boya çıkartma, yüzeyi boyaya hazırlama, kir, çizik gibi ufak estetik kusurları düzeltme gibi işlevler görür. Zımparalanmış yüzey daha iyi astar/boya tutar. Boya sonrası daha düzgün görünür. Florasan boyada diğer markaları denemedim bilmiyorum ama şu kadarını söyleyeyim: kendine bir parça alüminyum bul, bütün boyaları (zımparaları, yapıştırıcıları, vs) uygulamadan önce bu "test örneği" üzerinde dene. Sonuçları beğenmediysen o boyayı kullanma. sarı ve siyah her zaman güzel gitmiştir. Bal arısı renkleri... Florasan sarı ve mat vernik de iyi gider diye düşünüyorum, sorun çıkacağını sanmam. Yalnız son kat verniğin üzerine çok hafif tekrar boya at. Mat vernik rengi biraz solduruyor çok hafif. Dekoratif amaçlı çok hafif boya sıkabilirsin son katın üzerine.

    dostum elimde 2 kasa var birisi boyasız gibi gözüken boyalı ama diğerinde ne vernik nede başka birşey var bildiğin düz teneke




  • Mat siyah kasaya zemin kısmına XIGMATEK XLF SERİSİ 120MM BEYAZ LED FAN düşünüyorum ama ne dersiniz beyler ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _EngiN_

    Mat siyah kasaya zemin kısmına XIGMATEK XLF SERİSİ 120MM BEYAZ LED FAN düşünüyorum ama ne dersiniz beyler ?


  • kasanda zaten orjinalinde 4 tane soğutucu fan var bence yan kapağa bir tane daha takma arkadakini 1 cm yapabilirmisin bilmiyorum anakart kısımı açılıp kapanan bi kasa olduğu için orayı ufak yapmışlar sırf o yüzden almamamıştım o kasayı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackal___61

    kasanda zaten orjinalinde 4 tane soğutucu fan var bence yan kapağa bir tane daha takma arkadakini 1 cm yapabilirmisin bilmiyorum anakart kısımı açılıp kapanan bi kasa olduğu için orayı ufak yapmışlar sırf o yüzden almamamıştım o kasayı :D


    Dostum birşey anladıysam arap olayım arkada 1 cm yapabileceğim şey ne :D nie 1 cm
  • Beyler boya olarak marshall mat siyah ve duck floresan sarı aldım. Astar ve mat vernik içinse casati mi yoksa akçalı mı daha iyidir ? Bu ikisinden birini alabiliyorum.
  • Casati
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _EngiN_


    quote:

    Orijinalden alıntı: jackal___61

    kasanda zaten orjinalinde 4 tane soğutucu fan var bence yan kapağa bir tane daha takma arkadakini 1 cm yapabilirmisin bilmiyorum anakart kısımı açılıp kapanan bi kasa olduğu için orayı ufak yapmışlar sırf o yüzden almamamıştım o kasayı :D


    Dostum birşey anladıysam arap olayım arkada 1 cm yapabileceğim şey ne :D nie 1 cm


    12 dicektim 2 ye basmamşım ne var bunda :D




  • otoboyacılardan 360 numara su zımparası alın su ile birlikte zımparalayın metalı çizmeden boyayı alır
  • Önce 200 veya 400 su zımparası ile tüm yüzeydeki vernik (kaplamayı) temizlemen lazım

    bu işlemden sonra 800, 1000 ve bulabilirsen 2000 lik ile zımparalaman gerekiyor.


    yüzeyi tozdan arındırdıktan sonra kesinlikle bezle silmeyeceksin. Aksi takdirde statik elektriklenme olur ve yüzeye devamlı toz yapışır. bu da pürüzsüz boyamanı engeller.

    kendihalinde kurumaya bırak. daha sonra astar boyayı gelişi güzel ince bir katman halinde uygula. görüntü olarak dalgalanmalar olacaktır , çok sorun etme. aradan 2 saat geçtikten sonra düzgün şekilde tekrar astar atacaksın. yine 2 saat daha bekleyip 3 . katı atman lazım.

    bu işlemin ardından 1 gün kadar bekle. boya tam kuruduğunda 2000 lik zımpara ile tekrar zımparala ve yüzeyi yine iyice tozdan arındır.

    gelişi güzel ilk kat mat siyah boyayı uygula ve 2-3 saat bekle. takrar mat siyah boyayı tek bir yönde uygula. yine 2-3 saat bekledikten sonra son katı uygula.


    Eğer kasanın mat görüntüde olmasını istiyorsan kesinlikle vernik uygulama ister istemez o mat görüntüyü yok ediyor. (mat vernik dahil)


    daha önce başka bir arkadaşa yaptığım anlatımım ;

    eğer orjinal gibi gözükmesini istiyorsanız ve prüz olmasın istiyorsanız kesinlikle zımparlamanız gerekir. ayrıca boyanın tutunması gereken mikro derecede pürüz olması gerekir.

    1-https://www.youtube.com/watch?v=38-bbVR55Ec
    2-https://www.youtube.com/watch?v=yYMYEVShYO0
    önce 400, sonra 800, 1200 ve 2000 lik ıslak zımpara yapman lazım
    bu işlem bittikten sonra kendi kendine kurmaya bırak. üzerinde toz kalmamasına dikkat et. havluyla sil . eüer statik elektrik yüklenmişse. toprağa deydir.

    3- 2,3 kat kadar astar sprey boya atman lazım. 1 gün geçtikten sonra 2000 lik zımpara ile tekrar zımparala ve kurut.
    4- 3 saat arayla boyamak istediğin renge sprey boya ile boya.
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mw6gQMluaQQ#t=235


    sprey boyan bitene kadar bu kat kat boyama işlemini yap. 1. katta çok özenme boya anlaşılmaz çünkü ne yaparsan yap dalga dalga gözükür. 2-3 . katta asıl rengi görürsün. tüm bu işlem bitince 2 gün kadar kurumaya bırak. 2000 veya daha üstü bir zımpara ile zımparala ve

    parlak vernik spray ile 3-4 kat aynı boyada olduğu gibi uygulama yap. yine 1-2 gün sonra. koçtaştan falantemin edebileceğin veyabir arkadaşından alabileceğin

    http://www.koctas.com.tr/oto-aksesuarlari/turtle-wax-orijinal-sivi-cila/2103-4219/

    cile ile güzelce cilalala....

    https://www.youtube.com/watch?v=RBENX1uvZak aynen bu şekilde.

    umarım açıklayıcı olmuştur... zahmetli bir iştir.

    onun yerine hazır sökmüşken güzel bir kaplama kağıdı alarak kaplayabilirsin.

    https://www.youtube.com/watch?v=PaoFowYc4Uk


    sen burada cila kısmını yapmayacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janavar® -- 16 Mart 2014; 2:12:08 >




  • süper anlatım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.