Şimdi Ara

Boyanmış bir aracın değer kaybı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
12.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar boyanmış bir aracın aynı özellikteki boyanmamış bir araca göre değer kaybı ne kadar olur satarken?Örneğin ön kaput ve tavan boyalı.sebebi de kaza değil.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Boyanmış Aracın Değer Kaybı: Bilmeniz Gerekenler

    Arabanızı yeniden boyamak, ona yeni bir görünüm kazandırmanın harika bir yolu olabilirken, aracın değerini etkileyebileceğini unutmamak önemlidir.

    Tavanı Boyalı Araçların Değer Kaybı

    Tavan boyaları, orijinal boya renginden farklı bir renkte olduğunda aracın değerini düşürebilir. Bunun nedeni, tavanların tipik olarak araç gövdesinin geri kalanından daha fazla güneş ışığına maruz kalması ve bu da boyanın solmasına veya zarar görmesine neden olabilmesidir.

    Boyalı Araçların Değer Kaybı

    Genel olarak, boyanmış araçların değeri, boyanın kalitesi, işçilik ve orijinal boya renginden yapılan sapmaya bağlı olarak değişebilir. Örneğin, yüksek kaliteli boya ve profesyonel işçilikle boyanmış bir araç, orijinal boyasına göre değer kaybına uğramayabilir. Ancak, düşük kaliteli boya veya zayıf işçilikle boyanmış bir araç, değerinde önemli bir düşüş görebilir.

    Aracınızı yeniden boyamayı düşünüyorsanız, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmalısınız:

    • Boyanın kalitesi ve işçiliği
    • Boyanın orijinal boya renginden sapması
    • Aracın yaşı ve kilometresi
    • Piyasa koşulları

    Aracınızın değerini korumak için, orijinal boya rengine yakın, yüksek kaliteli boya ve profesyonel işçilik kullanılması önerilir. Ayrıca, aracınızı düzenli olarak yıkayarak ve cilalayarak boyanın korunmasına yardımcı olabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tahmini bişey diyebilcek yok mu arkadaşlar.acil lazım bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    tahmini bişey diyebilcek yok mu arkadaşlar.acil lazım bana.
    Çok kesin bir kavram değil.Aracınızın modeline yılına, nered boyandığına işlem görüp görmediğine göre değişir.Bunları belirtirseniz daha kolay olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak9006

    Çok kesin bir kavram değil.Aracınızın modeline yılına, nered boyandığına işlem görüp görmediğine göre değişir.Bunları belirtirseniz daha kolay olur

    Alıntıları Göster
    2009 model sölediğim gibi kaput ve tavan. atıyorum şimdiki normal satış değeri 28bin lira.ama boyalı diye kaç lira düşer değeri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    2009 model sölediğim gibi kaput ve tavan. atıyorum şimdiki normal satış değeri 28bin lira.ama boyalı diye kaç lira düşer değeri

    Alıntıları Göster
    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.

    Alıntıları Göster
    Kaybettiği değeri bilmem de oto pazarında bunu anlayan çakkal alıcıların iki eli arkaya bağlayıp "bu araba boyalı" demeleri o değer kaybına yeter..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    2009 model sölediğim gibi kaput ve tavan. atıyorum şimdiki normal satış değeri 28bin lira.ama boyalı diye kaç lira düşer değeri

    Alıntıları Göster
    Benim arabamda 3 kat boya var sen düşün.


    1.ORJİNAL GRANADA YEŞİLİ (İĞRENÇ ÖTESİ)
    2.AMAZON YEŞİLİNİN BİR TON AÇIĞI
    3.AMAZON YEŞİLİNİN BİR TON AÇIĞI
    SOYUYORUM BİR YERİNİ KATMANLARI GÖZLÜYORUM


    Çürümez benim araba yanlız merak ettiğim bir konu boyanın üstüne komple boya atılırmı yaw babam boyattmıştı zamanında.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç değer kaybı
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.

    yok lancia değil.öteki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.

    yok lancia değil.öteki

    Aman olmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.

    yok lancia değil.öteki

    Aman olmasın.

    nazar değmesin o daha önemli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE


    quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Taş çatlasın 2bın lıra. Oda eger ımzanızdakı arac ıse. (Lancıa)
    Acıkcası o kadar da takmayın kafanıza. Bugun bende servıse bıraktım aracı. Cızık kısımlar ıcın. 6 Parca boya cıktı karsımıza. Yarın eksper gelıp bakıcak. Ok verırse 1-2 ay sonra boyanmaya bırakıcaz.

    yok lancia değil.öteki

    Aman olmasın.

    nazar değmesin o daha önemli

    Alıntıları Göster
    Değer düşüşünü tahmin etmek gerçekçi olmaz.

    Tavan boyasından herkes korkar, elinizde boyanma nedenini kanıtlayacak fotoğraflar varsa başınız daha az ağrır.

    Alıcı olarak, 'Bunun tavan kaput boyanmış' diye 3-4 bin lira aşağı teklif edecekler değil, 'Neden dolayı boyandı acaba fotoğraf var mı?' gibi sorular soranlara ihtiyacınız var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Değer düşüşünü tahmin etmek gerçekçi olmaz.

    Tavan boyasından herkes korkar, elinizde boyanma nedenini kanıtlayacak fotoğraflar varsa başınız daha az ağrır.

    Alıcı olarak, 'Bunun tavan kaput boyanmış' diye 3-4 bin lira aşağı teklif edecekler değil, 'Neden dolayı boyandı acaba fotoğraf var mı?' gibi sorular soranlara ihtiyacınız var.

    Alıntıları Göster
    İlginç bir durum.... Her zaman da söylerim.

    BOYA KESİNLİKLE DEĞER KAYBI OLMAMASI GEREKİR. BOYA BİR ARACIN DEĞERİNİ ARTTIRAN BİR ÖZELLİK.

    Boyama işlemi profesyonelce, fabrika verilerine uygun yapıldıktan sonra bir aracın değerini arttırır. Gelişmiş otomobil ekonomisi odaklı ülkelerde bu böyle iken ithal ettiğinden fazlasını ihraç etmekle övünen Türk otomotiv piyasası kendi içerisinde çarpıklıklarla boğuşmak zorunda kalıyor. Almanya'da bir araç boyandığında değeri ARTIYOR. Dört yeni lastik, yeni akü ve 90.000 km. bakımından yeni çıkması değer arttırıcı bir unsursa (doğru bir şekilde) boyanmış olması da değer arttırıcı bir özellik olması gerekiyor.

    Fakat sanırım zamanla olacak bu.

    Daha önceleri LPG'li olması "kötü" iken şimdi (sıralı sistem) "TÜPLÜ" olması ve "İŞLİ" olması değerini arttırıyor. Halbuki LPG'de de motora müdahalede bulunuluyor, bağaja bir tank yerleştiriliyor, bununla beraber toplumun bir kısmı buna halen soğuk bakıyor. Benzin 3,69 TL olunca LPG'ya olan önyargılar da kırılıyor. Boyaya olan önyargılar acaba nasıl kırılacak?

    Orjinallik kavramımız yanlış.

    Ülkemizde "orjinal" demek "değişmemiş, boyanmamış, yapılmamış" demek ama doğru bir kavram içeriği değil bu. Orjinallik aslında "orjinal hale getirilmiş olması" demektir. Bir otomobil üretildikten ve banttan çıktıktan sonra eskimeye başlar. Boyası, verniği, sacı, camı, çeliği eskimeye başlar. Aşında ve yıpranma en normal, doğal ve sıradan bir durumdur ve boya da aşınır, verniği matlaşır. Zamanla bunun tazelenmesi gerekir. Ama ülkemizde solmuş, sacı ortaya çıkmış 22 yıllık bir DOĞAN SLX gelin görün ki sahibi boyamadığı için "orjinal" oluyor, daha çok para ediyor.

    Boyanmış bir aracın DEĞER KAYBI OLMAZ, OLMAMALI. Sahibinden.com veya oto/araba pazarında aracınızı satarken boyanmış olduğunu söylemekten imtina etmeyiniz, korkmayınız, utanmayınız. Bence göğsünüzü gere gere "ben bu arabayı boyattım, olması gereken hale getirdim, ve siz de bunun değerini takdir etmelisiniz" diyebilmelisiniz. Boyalı aracın değer kaybı ancak boyama işleminin KÖTÜ ve GAYRINİZAMİ yapılmış olması halinde sözkonusu edilmesi mümkündür fakat fırınlı, vernikli, kusursuz bir boyama aracın değerine değer katar, değerini kaybettirmez.

    Türk otomobil dünyasının kırılmamış son kemiği, çiğnenmemiş son lokması, yutulmamış son çiğ et parçasıdır bu "Boyanmış bir aracın değer kaybı?" düşüncesi.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    (yıkama yağlama yapılır)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    İlginç bir durum.... Her zaman da söylerim.

    BOYA KESİNLİKLE DEĞER KAYBI OLMAMASI GEREKİR. BOYA BİR ARACIN DEĞERİNİ ARTTIRAN BİR ÖZELLİK.

    Boyama işlemi profesyonelce, fabrika verilerine uygun yapıldıktan sonra bir aracın değerini arttırır. Gelişmiş otomobil ekonomisi odaklı ülkelerde bu böyle iken ithal ettiğinden fazlasını ihraç etmekle övünen Türk otomotiv piyasası kendi içerisinde çarpıklıklarla boğuşmak zorunda kalıyor. Almanya'da bir araç boyandığında değeri ARTIYOR. Dört yeni lastik, yeni akü ve 90.000 km. bakımından yeni çıkması değer arttırıcı bir unsursa (doğru bir şekilde) boyanmış olması da değer arttırıcı bir özellik olması gerekiyor.

    Fakat sanırım zamanla olacak bu.

    Daha önceleri LPG'li olması "kötü" iken şimdi (sıralı sistem) "TÜPLÜ" olması ve "İŞLİ" olması değerini arttırıyor. Halbuki LPG'de de motora müdahalede bulunuluyor, bağaja bir tank yerleştiriliyor, bununla beraber toplumun bir kısmı buna halen soğuk bakıyor. Benzin 3,69 TL olunca LPG'ya olan önyargılar da kırılıyor. Boyaya olan önyargılar acaba nasıl kırılacak?

    Orjinallik kavramımız yanlış.

    Ülkemizde "orjinal" demek "değişmemiş, boyanmamış, yapılmamış" demek ama doğru bir kavram içeriği değil bu. Orjinallik aslında "orjinal hale getirilmiş olması" demektir. Bir otomobil üretildikten ve banttan çıktıktan sonra eskimeye başlar. Boyası, verniği, sacı, camı, çeliği eskimeye başlar. Aşında ve yıpranma en normal, doğal ve sıradan bir durumdur ve boya da aşınır, verniği matlaşır. Zamanla bunun tazelenmesi gerekir. Ama ülkemizde solmuş, sacı ortaya çıkmış 22 yıllık bir DOĞAN SLX gelin görün ki sahibi boyamadığı için "orjinal" oluyor, daha çok para ediyor.

    Boyanmış bir aracın DEĞER KAYBI OLMAZ, OLMAMALI. Sahibinden.com veya oto/araba pazarında aracınızı satarken boyanmış olduğunu söylemekten imtina etmeyiniz, korkmayınız, utanmayınız. Bence göğsünüzü gere gere "ben bu arabayı boyattım, olması gereken hale getirdim, ve siz de bunun değerini takdir etmelisiniz" diyebilmelisiniz. Boyalı aracın değer kaybı ancak boyama işleminin KÖTÜ ve GAYRINİZAMİ yapılmış olması halinde sözkonusu edilmesi mümkündür fakat fırınlı, vernikli, kusursuz bir boyama aracın değerine değer katar, değerini kaybettirmez.

    Türk otomobil dünyasının kırılmamış son kemiği, çiğnenmemiş son lokması, yutulmamış son çiğ et parçasıdır bu "Boyanmış bir aracın değer kaybı?" düşüncesi.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    (yıkama yağlama yapılır)

    Alıntıları Göster
    Tavan deyince problem oluyor... Ancak alıcıya bağlı,ikna olursa problem olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tavan deyince problem oluyor... Ancak alıcıya bağlı,ikna olursa problem olmaz.

    Alıntıları Göster
    Sanırım şundan kaynaklanıyor:

    BOYALI = KAZALI

    Ülkemizde bir araç sadece kazadan dolayı boyandığı düşünülüyor. Doğrudur da; çamurluk ve tamponlar kozmetik bir amaç taşıyor, aracın taşıyıcı karoserinin bir parçası değil (sökseniz araç yine gider, her ne kadar rüzgar direnç katsayısı artmış olsa da). Tavan öyle değil. Tavan aracı bir arada tutmak için çok önemli bir görev görüyor. Tavanı kestiğinizde veya söktüğünüzde aracın BÜTÜNLÜĞÜ (INTEGRITY) bozuluyor, şasiye rijidite (sertlik; RIGITIDY, STIFFNESS) sağlayan ve A-B-C(-D) sütunlarını bir arada bulunduran ve mukavemet akımını sağlayan bir özellik taşıyor. Sunroof özelliğine sahip araçlar ile Convertible araçların tavan ve şasi yapıları çok farklıdır. Bir aracın tavanının boyanması tavandan darbe yediği, bu da "takla attığı" anlamınıa getiriliyor halen, ancak yukarıdan bir nesne düştüğünde, aracın üzerine birisi çıkıp yürüdüğünde de (başıma gelmişti) tavan işlem görmek,i boyanmak zorunda olabilir.

    BOYALI ≠ KAZALI

    Her boyanan araç kazalı olmak zorunda değil; tavanı boyanan her araç da takla atmış olmak zorunda değil. Kaldı ki takla atmış bir araç zateh PERT edilmek zorunda. Bu da ülkemizde ayrı bir sorun. PERT (TOTAL LOSS) kayıtlı bir aracın bırakın tekrar trafiğe çıkmayı, anahtar bile değmemesi lazım.

    Zamanla bunun algı farklılaşması yoluyla değişeceğini düşünüyorum.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tavan deyince problem oluyor... Ancak alıcıya bağlı,ikna olursa problem olmaz.

    Alıntıları Göster
    tavan boyalı olunca ve bel altı boyalı denildiğinde içime bir kurt düşüyor benimde değer düşmesi ise aracın modeline göre değilşir
  • İçinize düşen kurt aracın "acaba kazalı mı?" sorusuna cevap bulmak istemenizden kaynaklanıyor. Durup dururken boya vurulmaz arabaya, fakat "boyalı" denince akla ilk gelen ülkemizde "kazalı" olması, yani boyanın solmasından veya eskimesinden ötürü boyanmış olması değil, aracın kaza yapmış olmasından ötürü boyanmış olması. İlanlarda "kazalı" demek de abes olacağından "boyalı" ifadesi, "değişen/yapılan" açıklamaları ile beraber aracın kaza yapmış olduğunu örtmeye, süslemeye çalışmak için kullanılıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cygor06

    tavan boyalı olunca ve bel altı boyalı denildiğinde içime bir kurt düşüyor benimde değer düşmesi ise aracın modeline göre değilşir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    İçinize düşen kurt aracın "acaba kazalı mı?" sorusuna cevap bulmak istemenizden kaynaklanıyor. Durup dururken boya vurulmaz arabaya, fakat "boyalı" denince akla ilk gelen ülkemizde "kazalı" olması, yani boyanın solmasından veya eskimesinden ötürü boyanmış olması değil, aracın kaza yapmış olmasından ötürü boyanmış olması. İlanlarda "kazalı" demek de abes olacağından "boyalı" ifadesi, "değişen/yapılan" açıklamaları ile beraber aracın kaza yapmış olduğunu örtmeye, süslemeye çalışmak için kullanılıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cygor06

    tavan boyalı olunca ve bel altı boyalı denildiğinde içime bir kurt düşüyor benimde değer düşmesi ise aracın modeline göre değilşir


    Alıntıları Göster
    Sayın ALPEREN A. A
    oto alım satım işiyle uğraşıyorum, komple boyalı bir aracın değer düşümü en az 2000 tl'dir. Bu fiyat aracın değeriyle doğru orantılı olarak artıyor.
    Aracın değer kaybetmesi konusundaki yorumlara bir tane de ben eklemek istiyorum.
    Üç gün önce pazarlığını bitirdiğim, kaporasını aldığım aracımın(2004 megane) üzerine yan binanın çatısından demir baca kapağı düştü ve bagaj kapağında 3cm derinliğinde çukur ve 30cm x 30 cm çapında çöküntü oluştu. Dün sanayiye gittim, bagaj kapağının düzeltilemeyeceğini, değişmesi gerektiğini söylediler.
    Aracı alan arkadaşla görüştüm, 250 tl daha indirim yaptım, aracı yaptırıp yarın teslim edeceğim. Bu araç bundan sonraki alıcıları tarafından ne yazık ki arkadan kazalı muamelesi görecek.
    Öte yandan yine sanayideki gezintim sırasında dikkatimi çeken bir aracın yanına gittim. Araç yalnızca kaportadan ibaret olup dikkatle incelediğimde aracın passat olduğuna kanaat getirdim. Aracın tamamı macunlanmış ve kurumayı bekliyordu. Araç hurdadan alınmış, parça değiştirilmeden tamir edilmiş. Muhtemelen de aracı satacak olan esnaf arkadaş aracın çiziklerden veya güneş yanığından komple boyandığını iddaa edecek.
    Sonuç olarak benim aracımın üzerine baca kapağı düşmesi olasılığı gibi başkalarının araçlarının güneşten solma, çizklerden boyanma olasılığı da var tabiki. Lakin memlekette de fırsatcı, vicdan ve merhamet yoksunu insanlar da az değil hani.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Kaybettiği değeri bilmem de oto pazarında bunu anlayan çakkal alıcıların iki eli arkaya bağlayıp "bu araba boyalı" demeleri o değer kaybına yeter..


    O cümlenin ekürisi, giriş olarak şöyledir: "Ne yakıyo bunnar yiğen?"

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Kaybettiği değeri bilmem de oto pazarında bunu anlayan çakkal alıcıların iki eli arkaya bağlayıp "bu araba boyalı" demeleri o değer kaybına yeter..


    O cümlenin ekürisi, giriş olarak şöyledir: "Ne yakıyo bunnar yiğen?"



    Alıntıları Göster
    Bir de şöyle bir durum var maalesef yapılan boya pek fabrika kalitesinde olmuyor, arabayı boyatmak için hele bi de satılacaksa en ucuzuna kaçıyorlar. Memeleketde hal böyle olunca boya yapılması değeri düşürüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chatlak34

    Bir de şöyle bir durum var maalesef yapılan boya pek fabrika kalitesinde olmuyor, arabayı boyatmak için hele bi de satılacaksa en ucuzuna kaçıyorlar. Memeleketde hal böyle olunca boya yapılması değeri düşürüyor

    Alıntıları Göster
    Boyatmadan önce ayrıntılı bir dizi fotoğrafını çekin derim ben. Satarken neden boyattığınızı böylece alıcıya gösterebilirsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.