Şimdi Ara

Bu far yüksekliği normal mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    Şu sıralar özellikle dikkatimi çekmeye başladı; akşamları trafikte ne zaman arkamda Citroen Jumper-Fiat Ducato-Peugeot Boxer marka servis araçları belirse araçların yapısı gereği ön farları sedan veya küçük sınıf araçların arka cam seviyesi ile aynı olduğundan araçların kısa farları bile yanıyor olsa bile benim aracın için gündüz gibi aydınlanıyor ve aynalardan yansıyan ışık resmen kör ediyor bende mecburen yol verip bu araçların arkasında gitmeyi tercih ediyorum, dikiz aynasının açısını değiştirsem bile bu sefer yan aynalardan gelen ışıktan kaçamıyorum
    Aklıma takılan şu;bu araçları üretenler acaba diğer sürücüleri hiç düşünmediler mi yoksa bende mi bir gariplik var çözemedim.Sizlerden de bu konuda rahatsız olan varmı?

    Hatırlatmak maksatlı örnek bir Boxer,sizce bu far yüksekliği anormal değil mi?
     Bu far yüksekliği normal mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgrsrgn -- 16 Ocak 2014; 22:56:00 >







  • Aynı şeyi ben de çok defa yaşadım, arkanızda bu araçlardan biri varsa rahatsız olmamak imkansız. Dediğiniz gibi ne yaparsanız yapın o ışıklardan kaçmak mümkün değil.

    En iyisi yol verip gitmesini beklemek.

    Babam da işi gereği Boxer kullanıyordu, sıkışık trafikte birinin arkasında dururken kısa farları kapatıyordu.
  • Far yüksekliği normal de, arkadan dibimize girmeleri normal değil.
    Mühendisler tasarlarken bizim tampon tampona gitme sevdamızı öngörememişler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle bu araçlarda böyle bir sıkıntı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde bir tanesi de benim arkamda geliyor. Ama trafik kilit yani. 1 km yolu 20 dakikada gidiyoruz, o derece.

    Yakmış kısaları ama direkt benim aynaya vuruyor. Trafik zaten durduğu için aşşağıya inip rica ettim, şu kısa farlarınızı kapatın, gözümü kör ettiniz dedim. Aldığım cevap ne olsa beğenirsiniz ? "E, ben ne yapayım adam farı yüksek koymuş."

    Eyvallah dedim geçtim arkasına uzunlar,sisler ne var ne yok alayını yaktım.

    Mutluyum.
  • Arkadan gelenlere karsi kendiliğinden kararan dikiz aynası cok ise yariyor ama yanlar icin yapacak birsey yok.
    Benim derdim arkadan degil, karsidan gelenlerle.
    Sadece bu tur araclar degil, bazi araclarin kisa farlari cok gözümü aliyor, hakikaten gece arac kullanmak sehir icinde iskenceye dönüşüyor.
    Gece görüş gözlüğü , ön cama film gibi birsürü sey düşündüm. Yapacak birsey bulamadim.
    Kendi farlarimi en alt seviyede kullanıyorum kimsenin gözünü almamak için.
    Çözüm önerileri olan arkadaslar paylassinlar lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbrsgn -- 17 Ocak 2014; 0:14:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankarada o kadar çok varki bunlardan, heryer servis, minibüs.
    Özellikle akşam trafiğinde bunlardan kaçmak imkansız. Birine yol versem başka biri geliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Hız Dengesi Normal mi
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu araçların hepsi gerekli düzeltmeler yapılıp muayeneden geçene kadar trafikten men edilmelidir. Açık bir şekilde tasarım hatası yapıldığı barizdir. Arkanızdan gelen ve aynalara çarpan ışığı öndeki araç içerisindeki yolcuları rahatsız ettiği gibi şöförünün dikkatini dağıtarak kontrolünü zorlaştırmaktadır.

    Bir keresinde karşımdan gelen bu farları binek otomobil şöförü gözü hizasında olup tam karşısını aydınlatan bu tip aracın sola döneceği tuttu ve hafif ucunu benden tarafa çevirince resmen geçici görme kaybı yaşadım o anda hemen ilerisimde karşıdan karşıya geçmekte olan bir yaya olsa veya duran başka bir şey olsa al başına belayı. Bunların gerekli düzeltmeleri yapılıncaya kadar trafikten men edilmesi gerekir. Muayenede otu bolu ağır kusura sokuyorlar asıl bunlara ağır kusur denmeli. Böyle far tasarımı mı olur resmen trafikteki diğer sürücülerin gözlerini kamaştırıp dikkatlerini dağıtıp kazaya davetiye çıkartıyorlar.




  • Aynı durumdan bende şikayetçiyim. Farları biraz daha aşağı seviyede olması gerekirdi, trafikte beklerken aynaların yönünü dışa doğru veriyorum trafik açılana kadar.
  • ben arka cam için filtreli perde taktim asıl görevi güneşten Korumak ama ışığı da belli oranda kesiyor. yan anlar içinde hafif assağı yön veriyorum. bu sayede gözüme ışık gelmemiş oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorunu bende farkettım gerçekten bir hata var, ne yapabiliriz bu konuda acaba?
  • Dikiz aynası altındaki mandalı ileri doğru itin ayna kararacaktır.Sonra sorunsuz yola devam edin.

     Bu far yüksekliği normal mi?
  • Aynı şeyden bende muzdaribim.En son gece sürüş gözlüğü aldım şimdilik sıkıntı yok gibi.
  • Birazdan çok bilmiş biri gelip, cümle içinde homologasyon, test, standart kelimelerini kullanır,

    göz doktoruna gidin diye küstah tavır takınıp gider.

    Biz komple gerizekalıyız zaten. Gözlerimiz de bozuk. Bir bunlar biliyor herşeyi.



    Konuya gelince, sanırım araçların yukarıda bir arkadaşın söylediği gibi sıkıntı tampon tampona gitme sevdasından kaynaklanıyor.

    Ancak gerçekten bu araçlarla ilgili ciddi sıkıntı var. Özellikle otoparkta görürsem park eden birini, far kesilme çizgisini ölçmek için

    ricada bulunacağım kendisinden.
  • Her daim küfür ediyorum bunlara, hele bir de xenon takmış olanları var ki, evlere şenlik..
  • Aslında araç sahiplerinin bi kabahati yok,ben hedef olarak aracı tasarlayan ve onay veren mühendisi seçiyorum.Amma velaketin xenon söz konusu ise mühendis+araç sahibi olarak faturaya ortak tabi oluyorlar.
  • Bazı konularda genel kanının aksini iddia ettiğim zaman "onca mühendis bilmiyor da bir tek sen biliyorsun ha, muhahahahaha" diyen arkadaşlar, buradaki tasarımcıların da farları en doğru şekilde tasarladığını iddia etsinler bakalım..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    Birazdan çok bilmiş biri gelip, cümle içinde homologasyon, test, standart kelimelerini kullanır,


    Geldim, geldim... :)

    Biraz bu işlerle uğraştım. Bu araba 80'lerde ABD'ye giremezdi eminim. Belki başka bir kaç ülkede daha far yükseklik standardı vardır. Ama iyi hatırlıyorum bir kaç spor otomobil sırf far yüksekliği yüzünden pazara girememişti. Bugün hiç bir üretici böyle sıkıntı yaşamıyor çünkü global pazar için yelkenler biraz indiildi, standartlar dolaşım artsın diye düşürüldü...

    Otomotivin ergonomi bilgisi bence biraz eksiklidir. Bugün biraz ergonomik ürünler varsa bu en çok standartlar sayesinde oluyor bence. Standart çok özetle derdi ki; far yüksekliği (asfalttaki yansımasına uzaklığıyla birlikte) karşıdan gelen aracın ne kadar uzakta olduğu bilgisi için önemli bir kriterdir. Far yükseklikleri farklı araçlar farklı uzaklıklarda algılanabilirler. Bu sebeple ağır vasıta ve otomobiller için farklı yükseklik standartları vardı. Ne alçaltabilir ne de yükseltebilirdiniz.

    Ama global pazar daha cazip geldi. ABD, Fransa Belçika, Avustralya'nın kendilerine has sıkı standartları vardı. Bu "homologasyonlar" için hepsi şuradan buradan tavizler verdi. Bir bakıma iyi oldu, 80'lerde Fiat 242'den haberimiz olmazdı mesela, ama işte böyle kötü tarafları da var. Bugün ülkelein hepsi birbirine bakıyor, standart geliştirme "enayiliğini" diğerinin yapmasını bekliyor. Bu gözle iyi görünen bir aksaklık, bir de 42 Volt standardının on senedir beklendiğini ve kulanıcının kayıplarını bilseniz...




  • Arkadaşlar siz hiç sağ sol aynıları kullanmıyorsunuz herhalde dikiz aynası kararsa nolucak soldan soldan vuruyor gözümüze dikkat çekip duruyor . Bu araçlarda kesinlikle böyle bir sıkıntı var içlerindeki ampullerde farklı herhalde.
  • Guzel ve yerinde bir konu
    Ic aynayi mandaldan karartiyorum ama yandan aman vermiyor
    Bunu tasarlayan muhendisin ta ecdadina projektor tutayim
    Muayeneden nasil geciyor bu ..k yiyenler..
    Bizde en ufak bi ayarsizlikta kusur işleniyor; bunlar sanki yeraltindan gidiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.