Şimdi Ara

bu konu çok tartışıldı ama size doğru olanı yazayım: motor sıkıştırma oranı 9-ile 11 arası olan ar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
2
Favori
1.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bu konu çok tartışıldı ama size doğru olanı yazayım:

    motor sıkıştırma oranı 9-ile 11 arası olan araçlar 95 oktan kullanmalı örnek olarak kendi kullandığım 10.5:1 olan Volvo 2.0 litre 5 silindir ve 170 hp(95 yeterlidir)

    ama motoru 9 ve altı olan araçlar ve özellikle turbo ya da supercharger(aşırı besleme) sistemine sahip mesela aynı volvo aracın turbolu olanında sıkıştırma oranı 8.5:1 dir. 2.0 litre 5 silindir ve 225hp(98 kullanmak şarttır) sıkıştırma oranı düştükçe yanma özelliği fazla yani yüksek oktanlı yakıt gerekir.bu yüzdendir ki turbo ve superchargerlı araçlarda 97 ve 98 kullanmak zorunluluktur.

    eğer motorunuz yüksek oktanlı yakıt gerektirmiyorsa mesela aracınız atmosferik motorlu ise o zaman 97 ya da 98 oktana ihtiyacınız yok demektir. bu yakıtların gerekmediği araçlarda bu yakıtları kullanmak 95 oktanla yaptığınız yoldan daha az yol yapmanıza ve performansınızın düşmesine ve hatta ateşlemede sorunlar olmasına bile sebep olabilir.çünkü her motorun bir yapısı ve ona göre belirlenmiş bir yakıt sınıfı vardır..

    hepinize esenlikler dilerim.. selamikazak







  • Sırf bütan 102, Sırf Propan 112 oktan dır. Yanı LPG 108 oktan civari falandır...

    Rahat ol...
  • LPG; Propan (C3 H10) ve Bütan' ın (C4 H10) jbelirli oranlarda karışımından oluşan ham petrolden elde edılen sıvılaştırılmış petrol gazıdır. (Hidrokarbon) LPG; (Liquid petroleum gas) sıvı petrol gazı, basınç altında sıvı halde bulunan propan ve bütana verilen ticari isimdir. Kolay depolanabilmesi ve taşınabilmesi için sıvı halde bulunur. Gaz yakıtları hirojence zengindir ve silindirlere gaz fazında giderler. Bu iki karakteristik temiz bir yanma sağlar. Diger bir deyimle LPG taşıtlar için temiz bir yakıt kaynağıdır. Basıncı düşürülüp, sıcaklıgı artırılarak sıvı halden gaz haline dönüştürülür ve benzine mükemmel bir yakıt haline gelir. LPG; sıvı halde iken gaz halişne oranla yaklaşık 250 kat yogundur. Ülkemizde bu karışım yüzde 30 propan yüzde 70 bütandır. Gaz yakıtların oktan sayısı daha fazladır. Yüksek oktan numarası, motorun yüksek sıkıştırma oranları ile herhangi bir vuruntu olmadan çalışabilmesinden faydalıdır. Böylece motordan daha yüksek güç, dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlanır. Buhar yada gaz halinde LPG dogalgaza benzemektedir. Gaz yakıtların standart atmosfer şartları altında tutuşması için gerekli, enerjide benzine nazaran daha az olmaktadır. dogrusu bu kardes sen rahatol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selamikazak

    LPG; Propan (C3 H10) ve Bütan' ın (C4 H10) jbelirli oranlarda karışımından oluşan ham petrolden elde edılen sıvılaştırılmış petrol gazıdır. (Hidrokarbon) LPG; (Liquid petroleum gas) sıvı petrol gazı, basınç altında sıvı halde bulunan propan ve bütana verilen ticari isimdir. Kolay depolanabilmesi ve taşınabilmesi için sıvı halde bulunur. Gaz yakıtları hirojence zengindir ve silindirlere gaz fazında giderler. Bu iki karakteristik temiz bir yanma sağlar. Diger bir deyimle LPG taşıtlar için temiz bir yakıt kaynağıdır. Basıncı düşürülüp, sıcaklıgı artırılarak sıvı halden gaz haline dönüştürülür ve benzine mükemmel bir yakıt haline gelir. LPG; sıvı halde iken gaz halişne oranla yaklaşık 250 kat yogundur. Ülkemizde bu karışım yüzde 30 propan yüzde 70 bütandır. Gaz yakıtların oktan sayısı daha fazladır. Yüksek oktan numarası, motorun yüksek sıkıştırma oranları ile herhangi bir vuruntu olmadan çalışabilmesinden faydalıdır. Böylece motordan daha yüksek güç, dolayısıyla yakıt tasarrufu sağlanır. Buhar yada gaz halinde LPG dogalgaza benzemektedir. Gaz yakıtların standart atmosfer şartları altında tutuşması için gerekli, enerjide benzine nazaran daha az olmaktadır. dogrusu bu kardes sen rahatol

    harikulade üstadım, müthişsiniz...




  • eyvallah ustadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selamikazak

    bu konu çok tartışıldı ama size doğru olanı yazayım:

    motor sıkıştırma oranı 9-ile 11 arası olan araçlar 95 oktan kullanmalı örnek olarak kendi kullandığım 10.5:1 olan Volvo 2.0 litre 5 silindir ve 170 hp(95 yeterlidir)

    ama motoru 9 ve altı olan araçlar ve özellikle turbo ya da supercharger(aşırı besleme) sistemine sahip mesela aynı volvo aracın turbolu olanında sıkıştırma oranı 8.5:1 dir. 2.0 litre 5 silindir ve 225hp(98 kullanmak şarttır) sıkıştırma oranı düştükçe yanma özelliği fazla yani yüksek oktanlı yakıt gerekir.bu yüzdendir ki turbo ve superchargerlı araçlarda 97 ve 98 kullanmak zorunluluktur.

    eğer motorunuz yüksek oktanlı yakıt gerektirmiyorsa mesela aracınız atmosferik motorlu ise o zaman 97 ya da 98 oktana ihtiyacınız yok demektir. bu yakıtların gerekmediği araçlarda bu yakıtları kullanmak 95 oktanla yaptığınız yoldan daha az yol yapmanıza ve performansınızın düşmesine ve hatta ateşlemede sorunlar olmasına bile sebep olabilir.çünkü her motorun bir yapısı ve ona göre belirlenmiş bir yakıt sınıfı vardır..

    hepinize esenlikler dilerim.. selamikazak

    Ama abi sıkıştırma oranı yüksekse büyük ,düşükse küçük oktanlı benzin tavsiye ediliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskiden 6:1, 7:1, 8:1 gibi araçlara normal benzin verilirdi. Oktanı 87 veya 90 gibiydi. Normal benzin kalkıp piyasada 95' ten aşağı benzin kalmayınca çekiş düşüklüğünün telafi edilmesi için distribütör avansı biraz daha öne alındı.

    Şimdi ayar yapılmadan farklı oktanların çalıştırılabildiği motorlar kullanılıyor. Vuruntu yaptığı zaman avansı kendisi düzeltiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selamikazak

    bu konu çok tartışıldı ama size doğru olanı yazayım:

    motor sıkıştırma oranı 9-ile 11 arası olan araçlar 95 oktan kullanmalı örnek olarak kendi kullandığım 10.5:1 olan Volvo 2.0 litre 5 silindir ve 170 hp(95 yeterlidir)

    ama motoru 9 ve altı olan araçlar ve özellikle turbo ya da supercharger(aşırı besleme) sistemine sahip mesela aynı volvo aracın turbolu olanında sıkıştırma oranı 8.5:1 dir. 2.0 litre 5 silindir ve 225hp(98 kullanmak şarttır) sıkıştırma oranı düştükçe yanma özelliği fazla yani yüksek oktanlı yakıt gerekir.bu yüzdendir ki turbo ve superchargerlı araçlarda 97 ve 98 kullanmak zorunluluktur.

    eğer motorunuz yüksek oktanlı yakıt gerektirmiyorsa mesela aracınız atmosferik motorlu ise o zaman 97 ya da 98 oktana ihtiyacınız yok demektir. bu yakıtların gerekmediği araçlarda bu yakıtları kullanmak 95 oktanla yaptığınız yoldan daha az yol yapmanıza ve performansınızın düşmesine ve hatta ateşlemede sorunlar olmasına bile sebep olabilir.çünkü her motorun bir yapısı ve ona göre belirlenmiş bir yakıt sınıfı vardır..

    hepinize esenlikler dilerim.. selamikazak

    Turbo araçların olayını güzel anlatmışsıniz hocam.
    Çünkü turbo beslemede genelde sıkıştırma düşürülüp turbo basıncı açılır (turbolu araç setuplarında)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüksek oktanlı yakıt zor yanan yakıttır. Yüksek sıkıştırma oranlarında yakıt kendiliğinden zamanından önce basınç ve ısı nedeni ile ateşlenmesin diye yüksek oktanlı yakıt kullanılır. Turbolu araçlarda da sıkıştırma oranı düşük görünse bile sıkıştırılan hava nedeni ile daha fazla basınç olduğundan güçlü olanlarında yine piston sıkıştırma oranı düşük olduğu halde yüksek oktanlı yakıt kullanılır. Atmosferik düşük sıkıştırmalı araçlarda yüksek oktan kullanırsanız aracınız o yakıtı 95 oktanı ateşleyebildiği kadar kolay ateşleyemeyeceğinden güç kaybı yaşayabilirsiniz.
    Hatta hatırlarsınız ateşleme sorunu olan araçlarda benzinde normal çalışırken lpgye geçince problemler ba şgösterir derler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.