Bildirim
Bu nasıl kamyon :)
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Mükemmel... -
Altındaki yoruma bak
"O viteslerin buyuk olani bu videoyu buraya koyana kucuk olanida bu videoyu cekene dreksyonda soforun ..." -
Yolda sıkılmaya falan hiç vakti yok.
Ha babam vites değiştir. -
tövbe tövbe... -
İlk nesil DSG şanzıman Yani eski adı ile Takviyeli şanzıman
-
Adama bir huzur yok yahu.. -
quote:
Orijinalden alıntı: SinanATASOY
İlk nesil DSG şanzımanYani eski adı ile Takviyeli şanzıman
Tamda bunu söylicektim.Dsg'nin atası... -
Çift kavramalı DSG.
DSG: Değiştirmezsen Seni Götürmez :)
Aracin icindeki uyari levhasi: İçerideki ses düzeyi devamlı duyma bozukluğuna yol açabilir.
Aracin camindaki ilan: vitesi değiştirecek eleman alınacak.
Edit: DSG esprisi yapılmış ben yazarken, görmedim pardon. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEZ_TEX -- 27 Mayıs 2012; 19:50:59 >
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Kamyonlarda önemli sorun hızlarla ilgiliydi. Buna çift şanzıman koyarak çözüm buldular. Eskileri böyle ama benim sektöre yakın olduğum yıllarda mandalla şanzımanlar arası geçiş yapılırdı. Şimdikiler nasıl yapıyor bilmiyorum. Bizdeki 214-26 Dev Fatihte yanlış hatırlamıyorsam ilk 4 vites daha kuvvetli olan ağır şanzımandan kullanılıyordu. Sonra mandalla seri şanzımana geçilip 5,6 ve 7. vitesler kullanılıyordu.
Takviye kamyonlarda başka birşey. Yine yakın olduğum dönemlerde iki tip takviye görmüştüm. Difransiyelden ve şanzımandan takviye. Onlar mevcut viteste çekişe yardımcı oluyorlardı. Hatta 77 Ford vardı bizde, diferensiyelden takviyeli. Havalı bir sistemdi. Çalıştırmak için vites koluna bağlı düğmeyi yukarı çekerdik.
Yine aklıma geldi o yıllarda Scanialar yurtdışından Türkiyeye getirildiğinde tabi burada tonaj fazla olduğu için ve yollarda hızlı gitmeye müsait olmadığı için ve o nesil Scanialarda sadece seri şanzıman olduğu için sık sık şanzımanı bozulurdu diye hatırlıyorum. 112 H falan yazardı önlerinde, vabis derlerdi. Bu vabis tabiri olmasaydı bizim halkımızın Scania'yı nasıl telaffuz edeceği ortada. Açıkça yazmayım şimdi. :):):)
Türkiye'nin ağır vasıtada sorunu ne şanzımandır ne de yollardır. Maalesef sömürülen bir ülke olduğumuz için ne tren taşımacılığı ne de deniz yolu taşımacılığı teşvik edilmiştir. Öyle olunca %50 gibi korkunç bir yüzdeyle trafikte ağır vasıtaya sahibizdir. Bir türlü doymak bilmeye otomotiv sektörünün en çok rant yediği sektörlerden birisi de ağır vasıtalar ve otobüs sektörüdür. Bu rantı yerken kimleri nasıl satın alıyorlar merak etmiyor değilim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: SinanATASOY
İlk nesil DSG şanzımanYani eski adı ile Takviyeli şanzıman
-
quote:
Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk
Kamyonlarda önemli sorun hızlarla ilgiliydi. Buna çift şanzıman koyarak çözüm buldular. Eskileri böyle ama benim sektöre yakın olduğum yıllarda mandalla şanzımanlar arası geçiş yapılırdı. Şimdikiler nasıl yapıyor bilmiyorum. Bizdeki 214-26 Dev Fatihte yanlış hatırlamıyorsam ilk 4 vites daha kuvvetli olan ağır şanzımandan kullanılıyordu. Sonra mandalla seri şanzımana geçilip 5,6 ve 7. vitesler kullanılıyordu.
şimdi takviye değilde yavaş ve hızlı vites grubu var
bmc profesyonellerde .1.2.3.4 yavaş 5.6.7.8 hızlı vites grubu olarak ayrılmış ve ortada kik tane boş (n) konumu var ve hızlı vites grubunda iken yeşil tavşan iaresi yanıyor
eski nesil fordlarda ise (85 98) vites kolunun yanında takviye tuşu var ve her viteste bir takviye var
renault scania daf ta ise karşılıklı vites uygulması var 1(5) 2(6) 3(7) 4(8) 5(9) 6(10) tabi bunlardan bazıları 8 ileri
örneğin 4 ten 5 e atarken vitesin altındaki tuşu bastırıp 5.vites konumu olan 1 e takıyorsunuz ve devam edilerek vites büyültüyor
hem takviyeli hemde buçuklu kullandım çok kafa karıştırıyor gerçekten
-
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
quote:
Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk
Kamyonlarda önemli sorun hızlarla ilgiliydi. Buna çift şanzıman koyarak çözüm buldular. Eskileri böyle ama benim sektöre yakın olduğum yıllarda mandalla şanzımanlar arası geçiş yapılırdı. Şimdikiler nasıl yapıyor bilmiyorum. Bizdeki 214-26 Dev Fatihte yanlış hatırlamıyorsam ilk 4 vites daha kuvvetli olan ağır şanzımandan kullanılıyordu. Sonra mandalla seri şanzımana geçilip 5,6 ve 7. vitesler kullanılıyordu.
şimdi takviye değilde yavaş ve hızlı vites grubu var
bmc profesyonellerde .1.2.3.4 yavaş 5.6.7.8 hızlı vites grubu olarak ayrılmış ve ortada kik tane boş (n) konumu var ve hızlı vites grubunda iken yeşil tavşan iaresi yanıyor
eski nesil fordlarda ise (85 98) vites kolunun yanında takviye tuşu var ve her viteste bir takviye var
renault scania daf ta ise karşılıklı vites uygulması var 1(5) 2(6) 3(7) 4(8) 5(9) 6(10) tabi bunlardan bazıları 8 ileri
örneğin 4 ten 5 e atarken vitesin altındaki tuşu bastırıp 5.vites konumu olan 1 e takıyorsunuz ve devam edilerek vites büyültüyor
hem takviyeli hemde buçuklu kullandım çok kafa karıştırıyor gerçekten
Evet, aynen devdede mandal vardı. 5. vitesi 1in yerine takıyordunuz. Bir de onun C takviyesi falan olurdu 1. vites için çok dik rampalarda ama o nasıl birşeydi hatırlamıyorum.
Çok karışık çok. İyi ki kullanmaya gerek kalmadan farklı meslek seçtim diyorum şimdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b42.ozturk -- 27 Mayıs 2012; 21:03:48 >
-
Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk
Evet, aynen devdede mandal vardı. 5. vitesi 1in yerine takıyordunuz. Bir de onun C takviyesi falan olurdu 1. vites için çok dik rampalarda ama o nasıl birşeydi hatırlamıyorum.
c konumu geri vitesin altında olur bir nevi karınca vitesi denir çok dik yerlerde 1 vitesin yetmediği yerlerde kullanlılr -
nasıl kullanılıyo bu hiç anlamadım -
bu nedir yav ha babam vites değiştir böyle kamyonmu surulur :D -
Dayıya bak yha -
Kamyoncu olmak öyle kolay degil -
-
quote:
Orijinalden alıntı: CrazyJeRvu38
bu nedir yav ha babam vites değiştir böyle kamyonmu surulur :D
30 a 40 a çıkana kadar 6 vitese gelir zaten
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X