Şimdi Ara

Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Chiron türevlerinden sonra nihayet yepyeni bir Bugatti ile karşı karşıyayız: Tourbillon. Elektrik desteğiyle birlikte Hırvat üretici Rimac'ın varlığını iyiden iyiye hissetmeye başladığımız yeni şaheser tam 1800 beygir güce ve 445 km/s son hıza sahip.



    Detaylara giriş yapmadan önce şu an Bugatti'de kimin söz sahibi olduğuna bir bakalım. Marka şu anda Rimac Grubu ve Porsche AG iştiraki olan Bugatti Rimac bünyesinde faaliyet gösteriyor. Yapılan anlaşmaya göre Rimac Grubu bu şirketin yüzde 55'ine sahipken Porsche'nin payı da yüzde 45. Dolayısıyla, Bugatti otomobiller üzerindeki kontrol şu an çoğunlukla Rimac tarafında diyebiliriz. Ancak Porsche de hala marka üzerinde ciddi bir paya sahip.



    Bugatti Tourbillon, özellikleriyle neler sunuyor❓



    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı
    Eski W16 motorlu süper otomobil Chiron, gerçekten de çarpıcı özelliklere sahipti. Bugatti Tourbillon ise yeni bir monokok şasi, süspansiyon sistemi ve hibrit V16 motoruyla yepyeni bir canavar olarak karşımıza çıkıyor. 9500 devir çevirebilen 8.3 litre V16 motor, turbo desteği olmadan tek başına 1000 beygir güç ve 900 Nm tork üretebiliyor. Üstelik yerini aldığı W16'dan 40 cm daha uzun olmasına rağmen sadece 250 kg ağırlığa sahip olması da dikkat çeken detaylar arasında.



    Elbette bir Bugatti süper otomobilden bahsediyoruz ancak burada asıl konuşacağımız kısım hibrit desteği olacak. İkisi ön tekerleklere biri de arka tekerleklere güç veren toplam üç elektrik motorundan söz ediyoruz. Şasinin merkezine konumlandırılan 25 kWsa'lik bataryadan güç alan bu motorlar toplam 800 beygir güç üretiyor. Böylece toplam güç yukarıda belirttiğimiz gibi 1800 beygire kadar çıkarken, özel Michelin Pilot Sport Cup 2 lastiklerin de yola tutunma gücüyle birlikte Tourbillon 0-100 km/s hızlanmasını sadece 2 saniyede tamamlayabiliyor.



    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı
    Bugatti Tourbillon'un diğer performans verilerine baktığımızda 200 km/s hıza 5 saniyede, 300 km/s hıza ise 10 saniyede ulaşabildiğini görmekteyiz. Hibrit süper otomobil, normalde son hızı olan 380 km/s'e 25 saniyeden kısa sürede ulaşabiliyor. Devasa arka kanadı etkinleştiren özel hız anahtarı devreye girdiğinde ise otomobilin son hızı 445 km/s'e kadar yükseliyor.



    Hibrit sistemle birlikte denkleme elektrik motorları ve bataryanın girmiş olması size otomobilin daha ağır olduğunu düşündürebilir. Ancak Bugatti, bu gelişmelere rağmen Tourbillon'ın Chiron'dan daha hafif olduğunu belirtiyor. 800V elektrik mimarisine sahip olan model, saf elektrikli sürüş modunda 60 km'ye kadar mesafe kat edebiliyor.



    Tourbillon ismi nereden geliyor❓



    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı
    Tourbillon ismi, yüksek kaliteli saatlerde yerçekiminden kaynaklı hataları önlemek için saat mekaniğine dahil edilen bileşenleri temsil ediyor. Kelimenin kökenine baktığımızda ise Fransızca'da kasırga anlamına geldiğini görmekteyiz. Bir Tourbillon saatin içerisindeki sistemin nasıl çalıştığına baktığımızda neden bu ismin verildiğini anlayabiliyoruz. Süper otomobilin iç mekanındaki direksiyona gözünüz takıldığında ise Bugatti'nin neden bu ismi tercih ettiği açıkça ortaya çıkıyor.



    Ayrıca Bkz.Xpeng Mona M03, şimdiye kadarki en aerodinamik elektrikli sedan olacak



    Otomobilin kokpitinde dijital gösterge paneli bulunmuyor. Onun yerine direksiyon kolonuna entegre edilmiş üç büyük analog kadran, hızdan motor devrine, yakıt miktarına ve motor sıcaklığına kadar pek çok bilgiyi gösteriyor. İsviçreli saat üreticileri tarafından özel olarak tasarlanan ve üretilen bu kadranlar, direksiyon simidini çevirseniz bile sabit kalıyor. Orta konsolda ise alüminyum anahtarlar, döner düğmeler ve motoru çalıştıran kristal kol yer alıyor.



    Bugatti Tourbillon yeni tanıtıldı ancak ilk 250 adedin teslimatı 2026 yılında yapılacak. Otomobilin başlangıç fiyatı 3.6 milyon euro olarak açıklandı.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı
    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobilini tanıttı








  • V16 mı?

    Bakın W değil...

    V.

    Yani Washington'un W'si değil, Van'ın V si. YÖH.

    Bence 2026 teslimatları komple satılmıştır, en erken teslimat 2027 ikinci yarısıdır...

  • Bu balık ağzı ön ızgaralar dışında harika tasarımı var. Ama nedense sevemedik bu ikonik tasarımı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araba bir tarafa da, bütün otomobillerde önümüze koyulan ucuz tabletimsilerden sonra şu muhteşem gösterge çok iyi geldi.. sadece şuna bakmak için direksiyona oturulur.

  • Bugatti ve Koenigsegg arasındaki rekabet çok hoşuma gidiyor. İki markanın da mühendislikleri mükemmel. Koenigsegg'in cevabını iple çekiyorum

  • Diğer markalar v12 den v6 motorlara geçiş yaparken Bugatti'nin v16 üretmesi. Ayrıca iç mekanda Chiron'da hayalet gösterge kullanırken 8 sene sonra çıkarmış oldukları arabada analog kullanmaları. Günümüz araçlarının geldikleri noktaya son bir cevap ve son v16 .

  • Kol saatini direksiyon simidine ustaca işlemiş, yerleştirmişler... Neyse gidip serçemi yıkıyı..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu direksiyon tasarımı nedir öyle ya... bıraktık kalbimizi.

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    harfe takılmışsın da bazen "v" bazen de "w" harfi kullanılmasının bir sebebi var. w yazdıklarında dört sıra silindir kullandıklarını vurgulamak istiyorlar.


    bu arada yöh nedir anlamadım?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 21 Haziran 2024; 15:0:22 >
  • Masaüstü resmimiz gelmiş taze taze Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı 

  • 0-300 km/h 10 sn

    uçak mübarek

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    W motor demek 2 motorun birleştirildiği anlamına gelir. Arkadaşda V16 olmasına şaşırmış. Yani 16 silindirli tek motor olmasına.

  • GreldoR G kullanıcısına yanıt

    Hayır.


    W motorlarda tek blokta pistonlar iki sıra olarak çalışıyor.


    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı


    V motorlarda ise tek sıra.

    Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı



    Ayırma, birleştirme vs. yok yani.


    V16 demek, 8 pistonun yanyana dizildiği bir motor tasarımı demek. Bu da normalden çok daha uzun bir motor anlamına geliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real RocknRolla -- 21 Haziran 2024; 16:37:48 >




  • şehir içi kaç yakıyor. egea cross yerine alınır mı

  • bi egea değil

  • Direksiyon ve bütünleşik gösterge paneli tasarımı muazzam güzel. Adamlar yer uçağı yapmış.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    harfe takılmışsın da bazen "v" bazen de "w" harfi kullanılmasının bir sebebi var. w yazdıklarında dört sıra silindir kullandıklarını vurgulamak istiyorlar.


    Deme.


    Yöh bir şaşırma, hayret ünlemidir. Mesela sen de şöyle sesli bir şekilde "yöööööööhhh" diye söyle bak kulağa nasıl hoş geliyor, dene bir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V4LKyR -- 21 Haziran 2024; 17:58:59 >
  • Real RocknRolla R kullanıcısına yanıt

    Hayır.


    O tek blokta iki sıra piston dediğin blokların her biri, aslında VR6 tasarımını temel alan, tekil bir VR8 motordur. W16 motor ise, 2 adet VR8 motorun tek krankta birleşiminden meydana gelir.


    Dolayısıyla, birleştirme var.


    Ğüngülüççen varsa şoradan bakabilirsin:


    VR6 engine - Wikipedia

  • Hey maşşallah araba ateş ediyor.

    Stage 1 yazılımla 2.000 beygir olur bu Bugatti, 1800 beygirlik yeni hibrit süper otomobili Tourbillon'u tanıttı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugatti'yi hiç sevememiştim ama bu modeli az çok beğendim. Rimac eli değmiş hali eskisine kıyasla daha cazip. Göstergeler muhteşem. Tablet gibi dijital göstergelerden gına gelmişti. Spor otomobilde dijital göstergenin işi nedir bir türlü anlayamadım. Çizgileri de eskisinden daha hoş. Orijinali tam bir çirkin ördekti.


    Ama yine de safkan bir pist otomobili değil ne yazık ki.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.