Şimdi Ara

Bursa'da elektrikli otobüs kullanılmaya başlanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bursa'da elektrikli otobüs kullanılmaya başlanacak



    Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne 2 adet e-ATA satışı gerçekleştiren Karsan, şehrin ilk elektrikli otobüslerini fabrikada düzenlenen törenle teslim etti.



    Ayrıca Bkz.Geri viteste dünya rekoru kırıldı



    Şirketten yapılan açıklamaya göre Karsan, Türkiye'deki yerel yönetimlerin filolarını en yeni teknolojiye sahip gelişmiş araçlarla yenilemelerine destek sağlıyor. Bu kapsamda Bursa'da yeni nesil çevreci 2 adet Karsan e-ATA hizmete giriyor.



    Karsan'ın Bursa’daki fabrikasında düzenlenen teslimat töreni, aralarında Bursa Milletvekili Mustafa Varank, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Burulaş Genel Müdürü Kürşat Çapar, Ulaşım Daire Başkanı Rüştü Şanlı, Karsan CEO’su Okan Baş, Karsan Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, Karsan Satış Müdürü Adem Metin ve çok sayıda belediye çalışanı, özel halk otobüsü yöneticileri ve Karsan çalışanlarının bulunduğu geniş bir katılımla gerçekleştirildi.



    Bu işbirliği ile Karsan e-ATA'lar, Bursa'da hizmet veren ilk elektrikli otobüsler olmuş oldu. 



    Karsan CEO'su Okan Baş da 'Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde' olma vizyonuyla hareket ettiklerinin altını çizerek, 'Dünya genelinde toplu ulaşımın elektrikli ve otonom dönüşümünde öncü rolümüzü güçlendirerek sürdürüyoruz. Bu kapsamda Japonya'dan ABD'ye kadar çok geniş bir coğrafyada faaliyetlerimiz devam ediyor. Türkiye'deki elektrikli dönüşümde de öncü konumdayız. Bugün 23 ülkede elektrikli araçlarımızla dünyanın dört bir yanında hizmet veriyoruz. Kendi şehrimiz Bursa'nın da toplu ulaşımdaki ilk elektrikli otobüsleri için Karsan'ı tercih etmesi bizi ayrıca gururlandırdı' değerlendirmelerinde bulundu.



    Karsan e-ATA’nın Avrupa'da kendini kanıtlamış bir model olduğunu vurgulayan Baş, sözlerini şöyle tamamladı: 'e-ATA, Sustainable Bus Awards'ta şehir içi ulaşım kategorisinde 'Yılın Otobüsü' ödülünü kazanan bir modelimiz. Aracımız İtalya, Romanya gibi ülkelerde yolcu taşımaya devam ediyor. Karsan olarak ilk elektrikli aracımız olan e-JEST'i 2018'de tanıttık ve hemen 2019'da satışa sunduk. Ardından diğer elektrikli araçlarımız e-ATAK ve e-ATA geldi. Kısa sayılabilecek bu 5 yıllık süreçte elektrikli araçlar toplam araç satış ciromuzun yüzde 80'ine ulaşmış durumda.'



    Açıklamada yer alan bilgilere göre Bursa'ya teslim edilen 12 metrelik Karsan e-ATA'lar, 27 oturan, 43 de ayakta yolcu kapasitesine sahip. Yüzde 100 yerli üretime sahip araçlar tam alçak taban özelliği ile yaşlı ve engelli bireylerin erişimine kolaylık sağlıyor.



    Bursa’da hizmet verecek olan Karsan e-ATA'lar 3 saatlik şarj süresi ile 450 kilometre yol yapabiliyor.




    Kaynak:aa.com.tr







  • Troleybüslere geri döneceğiz bu gidişle

  • Ussuz kullanıcısına yanıt

    Gelecek elektrikli araçlarda.

    Siz neden orta çağa geri dönüyorsunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlayamadım orta çağ ne alaka? Troleybüs dediğim elektrikli otobüs zaten sadece pili üzerinde taşımıyor hepsi bu? Zira haber resminde de benzer bir araç var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ussuz kullanıcısına yanıt
    Troleybüs elektrikli tren gibi hep yol üstü elektrik hattı gerektiriyor bataryası olmuyor.

    Hem görüntü kirliliği oluşuyor hem bakım maliyeti hemde hizmet bölgesi kısıtlanıyor.

    Bunda batarya var ki yüksek teknolojili bir batarya. Şarjı ise merkez istasyonlarda yukarıdan yanaşan bir sistem ile yüksek güçte yapılıyor, troleybüste düşük güçte çekim oluyor.

    Sonuçta bence çok farklı bir şey zaten benzer olsa yüz yıl öncede yapılabilirdi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Adamlar 2019 yılından beri üretiyorlar, ülkesinde başarı sağlayamamış dünyada 23 ülkeye satmışlar.

    2024 yılında 2 tane seçim propagandası için göstermelik alım yapılıyor.

    Ayıp yani, Çin ve belediyeler aşırı beraber çalışıyorlar sorunları ülkesinde giderip gösterip dünyaya ihraç ediyorlar bizimkilerin dersi başka herhalde.

    Üzüldüm.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Adamlar seçim için göstermelik 2 elektrokli araç aldılar. Seçim için olduğu gözüksün diye filo rengine boyamayıp bırakıyorlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt

    hocam çok kısa bir tanıtımda görmüştüm


    Bursa'da elektrikli otobüs kullanılmaya başlanacak


    3km 'lik parkur içinde şarj oluyor ve 7km üzerindeki batarya ile gidiyor...gibi...

    esasında kurulabilir bir düzen buna uygun pilot şehirlerimiz var...



    Bursa'da elektrikli otobüs kullanılmaya başlanacak
    Bursa'da elektrikli otobüs kullanılmaya başlanacakuıtp
    How in motion charging trolleybuses are advancing our cities: Explore the Knowledge Brief | UITP
    https://www.uitp.org/news/trolleybus-in-motion-charging-knowledge-brief/




  • Böyle iyi otobüsleri ihraç ediyoruz İstanbul'a da insan boyutlarını bilmeyenler veya yerçekimine inanmayanlar tarafından tasarlanmış, koltuklarının yarısına sığılmayan BMC'leri uygun görüyorlar. BMC de iyi otobüsler üretiyor olabilir belki ama büyük belediyelerin sipariş standartları olmalı.


    Neyse, en azından dizelden, hele o Magirus'lardan kurtulduk.

  • 27 kişi oturacak 43 kişi ayakta gidecek ve aynı parayı verecekler bu hep böyle bir düzen

  • Boş reklamlar herkes kendi mevki ve maaşı derdinde, vizyonu olan ve cidden vatandaşı düşünen biri gelmeyecek galiba.. birde şu belediyelerde ilkokul mezunu zabıtaları vs görevlere alınan KARDEŞLERİ görünce... .... ....

  • bursada üretilen tramvaylarda oturacak kişi yeri niye az. Hastası yorgun olanı olamaz mı.antalyada bursada kullandım iğrenç. Yerli ayağına hilkat yapmışsın. Skodanın bombardierin ki otobus mantığı ile yapmış. Az kopya çekin

  • sonunda

  • Elektrikli şehir içi sabit hat otobüslerini çok olumlu bulmuyorum. Benzinlilerde veya dizellilerde bile tonlarca bakım onarım oluyor gider yüksek parça arızası vs tonla. Elektrikli olsa şarj süreleri çok uzun. 450km dediğin 2-3 saat içerisinde bitecek bir batarya ki kağıt üstünde gerçekte muhtemelen 300km üzerine çıkamayacak bayır yukarı full içi insan dolu klima açık vs derken 300km görürse öp başına koy.

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Urfa'da aynı bu sistem kullanılıyor. Araç belirli yerlerde kataner açıp şarj oluyor (gördüğüm kadarıyla 250-300kw güçle) sonra parkurun bir kısmını bataryadan gidiyor. Bu şekilde sürekli devam ediyor. Ama Burulaşta böyle bir vizyon yok. Sırf seçim için almış olmak için aldılar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.