Şimdi Ara

Bütün yönleriyle LPG hesabı (4. yıllık değerlendirme eklendi) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
8
Favori
7.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben yılda 35-40 bin km arası yapıyorum. hatta hayırlı iş muhabbetine önceki sene 45 bin km yol yapmışım. ha bire periyodik bakım yaptırıyordum
    LPG den ettiğim kârı hesaplama ihtiyacı duymuyorum artık. son indirimler ile (12 kuruşluk olan dahil değil ) Ankara şehir içinde 17.2 kuruş yakıyorum km de. kuruş hesabını sevmesemde soran hep bu şekilde sorduğu için ben de böyle söylüyorum. araç . astra g 1.4 ecotec xe motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: themurat54

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
    Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...

    LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var

    benim konuyu açış amacım aslında bu tip önyargıları yıkmak yani lpg iş değil demekte bence yanlış her daim lpg candır anlayışı da yanlış, alırken mutlaka dizel al anlayışı da yanlış. kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu. örneğin 3 senede anca çıkarırsınız demişsiniz ama ben bu sene şehir dışı 20.000 km yol yapsaydım kitin parası 1 yılda çıkmış olurdu veya kullanılan araç daha fazla tüketen bir araç olsaydı yine lpg nin parası çoktan çıkardı.


    o zaman da 2 senede subaplar gümlerdi,,, millet subap işini ucuza çıkarım zannediyor,usta üst kapağı bir açsın bak bakalım daha neler çıkıyor,,subap erimesi demek yarım motor demek

    20.000 km sübap eritmek için biraz az bir km ama sonuçta sübap yakacağı gerçeğini değiştirmiyor tabi. ama uzun kmler yapacak birisi subap maliyetinide göz önünde bulundursa bile karlı olur.

    Hocam forumda gerçektende yararlı paylaşımlarda bulunan,forumun kalitesini artıran ender insanlardansın.
    Bu açıdan çok tebrik ediyorum sizi.

    Yaptığın hesap kesinlikle objektif,kimse buna birşey diyemez.Hatta lpg lehine yuvarlamalar bile yapmışsın.

    Bu 2 senelik tabloya baktığımızda gerçektende benzinle devam etmek doğru bir seçim olmuş senin için.

    Bunda aracını muadillerine göre daha tasarruflu kullanman ve yıllık fazla km yapmıyor olman etkili olmuş.

    Kendi açımdan bakacak olursam, bende astra h 1.6 lpg li aracım var.

    1 yıl içinde yaklaşık 30 bin km yol yapmışım.Güzargahım genelde adapazarı-gebze arası çevre yolu.
    Şehir içim yok denecek kadar az. Genel ortalamam 100 km de 7lt lpg civarı.(Sakin,yakıt odaklı kullanırım).
    Tabi bunda cüzzi bir miktar benzin gideride var.Genelde kontağı çevirdikten sonra en az 50 km yol yapıyorum.

    Ben benzine göre lpg ile çok büyük tasarruf yaptım,benzinli ortalamasına yakın lpg kullanarak.
    Ama aslında aracım benzinli olsaydı eminin bir yıllık yakıt masrafım daha az olurdu.Kesinlikle en fazla 20 bin km yapardım.
    Ben benzinli araç insanı değilim.Araç ilk çalıştığında bile, gözüm hep gaza ne zaman geçecekte.
    Bir sebep olsada arabaya kullansam diye bakarım,çoğu zaman gereksiz sebepler çıkarırım.
    Hele lpg nin iyice düştüğü bu aralar çoğu zaman km başına 15 kuruştan yolculuklar yapabiliyorsun.
    Bugün bile gereksiz 100 km fazladan gezmişim eve gelince farkettim.

    Subapları her an elime alabilirim biliyorum ama çoktan cefasını çekmeye değdi bile :)

    Gelecek güzel paylaşımlarınız için takipteyim...



    Hocam güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
    Sizin durumunuzda olan birisi için hiç hesap yapmaya gerek yok,
    zaten sizin bizim gibi insanlar durumu çok net tahlil edebiliyor ama herkes bizler gibi otomobil meraklısı değil bu nedenle insanlara sloganlarla hitap etmek yerine ortaya durumu somut olarak koymak istedim. Katkıda bulunduğunuz için saolun.




  • bir suru hesap yapmissiniz da sunu tam olarak anlayamiyorum. yukaridaki araclardan 1.4 olani icin:
    *benzinde 29 kurus.
    *dizelde 19 kurus.
    *lpgde 17 kurus.

    Km basina yakit fiyatlari yukarida.

    Lpg kiti giderini araci satarken ustune ekliyoruz. gittigimiz her kilometrede en ekonomik olani zaten belli. secimimiz sadece kullanim aliskanligimiza uygun motor tipi olmuyor mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    bir suru hesap yapmissiniz da sunu tam olarak anlayamiyorum. yukaridaki araclardan 1.4 olani icin:
    *benzinde 29 kurus.
    *dizelde 19 kurus.
    *lpgde 17 kurus.

    Km basina yakit fiyatlari yukarida.

    Lpg kiti giderini araci satarken ustune ekliyoruz. gittigimiz her kilometrede en ekonomik olani zaten belli. secimimiz sadece kullanim aliskanligimiza uygun motor tipi olmuyor mu?

    lpg kitinin fiyatını aracın fiyatına biraz zor eklersiniz hocam, en azından benim tecrübem bu yönde çünkü ederi 30.000 tl olan lpg siz bir arac düşünün aynısı lpg li 32.000 olsa hiç kimse lpg liyi tercih etmez alır lpgsiz olanı kendisi takar lpg yi. ben araç alacak olsam lpg kiti için hiç bir ekstra para vermem hatta lpg li bineceğim bir araç arayışında isem özellikle lpg sizini alır kendim lpg montajı yaparım.

    bir sürü hesap yapmışsınızda şunu tam olarak anlayamıyorum cümlenize vereceğim tek şey var o hesapları bu işe değip değmeyeceğini, nereden sonra daha karlı olduğunu ne şartlarda ne kadar tasarruf ettirdiğini ortaya koymak için yaptık.
    yoksa lpg nin km başına benzinden daha az masrafa sahip olduğu ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    ben yılda 35-40 bin km arası yapıyorum. hatta hayırlı iş muhabbetine önceki sene 45 bin km yol yapmışım. ha bire periyodik bakım yaptırıyordum
    LPG den ettiğim kârı hesaplama ihtiyacı duymuyorum artık. son indirimler ile (12 kuruşluk olan dahil değil ) Ankara şehir içinde 17.2 kuruş yakıyorum km de. kuruş hesabını sevmesemde soran hep bu şekilde sorduğu için ben de böyle söylüyorum. araç . astra g 1.4 ecotec xe motor.

    hay maşallah 45 bin km nedir ya :)
  • benim araba şehir dışında iyi de şehir içinde çok yakıyor benim araba karbüratörlü direk lpg ile çalışıyor o yüzden mi çok yakıyor şehir içinde kısa mesafelerde lpg beyni ısınmadığından araba çiğ gaz yakıyor heralde bunun çaresi yok mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    bir suru hesap yapmissiniz da sunu tam olarak anlayamiyorum. yukaridaki araclardan 1.4 olani icin:
    *benzinde 29 kurus.
    *dizelde 19 kurus.
    *lpgde 17 kurus.

    Km basina yakit fiyatlari yukarida.

    Lpg kiti giderini araci satarken ustune ekliyoruz. gittigimiz her kilometrede en ekonomik olani zaten belli. secimimiz sadece kullanim aliskanligimiza uygun motor tipi olmuyor mu?

    lpg kitinin fiyatını aracın fiyatına biraz zor eklersiniz hocam, en azından benim tecrübem bu yönde çünkü ederi 30.000 tl olan lpg siz bir arac düşünün aynısı lpg li 32.000 olsa hiç kimse lpg liyi tercih etmez alır lpgsiz olanı kendisi takar lpg yi. ben araç alacak olsam lpg kiti için hiç bir ekstra para vermem hatta lpg li bineceğim bir araç arayışında isem özellikle lpg sizini alır kendim lpg montajı yaparım.

    bir sürü hesap yapmışsınızda şunu tam olarak anlayamıyorum cümlenize vereceğim tek şey var o hesapları bu işe değip değmeyeceğini, nereden sonra daha karlı olduğunu ne şartlarda ne kadar tasarruf ettirdiğini ortaya koymak için yaptık.
    yoksa lpg nin km başına benzinden daha az masrafa sahip olduğu ortada.

    her marka ve modelde olmasa bile lpg kitini kesinlikle ustune koyuyorlar. misal ben de satarken yaptigim tum masraflari ekliyorum. sigorta ve kaskoyu bile ilave edip satiyorum hatta.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    bir suru hesap yapmissiniz da sunu tam olarak anlayamiyorum. yukaridaki araclardan 1.4 olani icin:
    *benzinde 29 kurus.
    *dizelde 19 kurus.
    *lpgde 17 kurus.

    Km basina yakit fiyatlari yukarida.

    Lpg kiti giderini araci satarken ustune ekliyoruz. gittigimiz her kilometrede en ekonomik olani zaten belli. secimimiz sadece kullanim aliskanligimiza uygun motor tipi olmuyor mu?

    lpg kitinin fiyatını aracın fiyatına biraz zor eklersiniz hocam, en azından benim tecrübem bu yönde çünkü ederi 30.000 tl olan lpg siz bir arac düşünün aynısı lpg li 32.000 olsa hiç kimse lpg liyi tercih etmez alır lpgsiz olanı kendisi takar lpg yi. ben araç alacak olsam lpg kiti için hiç bir ekstra para vermem hatta lpg li bineceğim bir araç arayışında isem özellikle lpg sizini alır kendim lpg montajı yaparım.

    bir sürü hesap yapmışsınızda şunu tam olarak anlayamıyorum cümlenize vereceğim tek şey var o hesapları bu işe değip değmeyeceğini, nereden sonra daha karlı olduğunu ne şartlarda ne kadar tasarruf ettirdiğini ortaya koymak için yaptık.
    yoksa lpg nin km başına benzinden daha az masrafa sahip olduğu ortada.

    her marka ve modelde olmasa bile lpg kitini kesinlikle ustune koyuyorlar. misal ben de satarken yaptigim tum masraflari ekliyorum. sigorta ve kaskoyu bile ilave edip satiyorum hatta.

    Birazda tercih meselesi tabi, adam uğraşmayalım bide ekstra masraf olmasın diyede düşünebilir ve o durumda sizin dediğiniz gibi fiyatada eklebilir ama benim tecrübem gerçekten bu yönde hiç olmadı. Sonuçta alan razı satan razı olduktan sonra herşey mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3. Yıla geldik (gerçi tam doldurmamıza daha 17 gün var ancak bugun depoyu fullediğim için sonuçları paylaşmak istedim) araç bugü itibariyle 45950 km ye gelmiş durumda yani geçen seneden bu seneye 10550 km yol yapmışsız. Bu yolun 5550 km si şehir dışı 5000 kmsi ise şehir içi şehir dışı tüketim ortalamamız bu sene 5,7 litre şehir içi ortalamamız ise 8,5 litre olmuş bu sene yakıt kampanyaları açısından kötü bir yıl olmuş ve %6 civarında kampanya puanıyla yakıt alımı olmuş(bu yüzden lpg hesaplamasında %3 olarak dikkate alacağım) 8. Aydan sonra yakıt fiyatları 4,60 liranın altında seyretmiş bundan öncesinde ise 4,75 lira civarında olmuş, tüm alımların ortalaması 4,65 lira civarı (bütün bu verileri tuttuğum Excel tablosuna göre paylaşıyorum atmasyon rakamlar değil yani) bu arada bu sene LPG fiyatları kullanıcısının yüzünü güldürecek seviyedeydi LPG ortalama fiyatınıda 2,10 olarak dikkate alacağım.
    şimdi gelelim hesaba,

    BENZİN
    55,5*5,7*4,65-%6=1.383 (şehir dışı)
    50*8,5*4,65-%6=1.858(şehir içi)
    Toplamda 1 yıllık benzin gideri=3241 lira
    LPG
    55,5*6,85*2,1-%3=775(şehir dışı)
    50*10,2*2,10-%3+50 litre benzin tutarı=1271(şehir içi)
    Toplamda 1 yıllık lpg gideri=2046 lira

    BENZİN-LPG= 1195 tl yıllık akaryakıt farkı.
    LPG'nin yıllık Bakım ücreti 50 tl sızdırmazlık raporunun yıllık ücreti 12,5 tl
    Yani nette 1130 tl karım olacaktı dolaysıyla benim kullanım koşullarımda geçen 3 senede net karım
    1. Yıl 550
    2. Yıl 900
    3. yıl 1130

    TOPLAM 2580 TL olacaktı.




  • Konuyu 3 yıl boyunca takip ettim, bütün yakıt alımlarını tek tek excel tablosunda kayıt altına aldım,
    yapılan şehir dışı yolların tamamını ortalama tüketim verileri ile kayıt altına aldım,
    katıldığım kredi kartı promosyonlarını da söz konusu excel tablosuna promosyon olarak işlemeyi unutmadım ve sonuç yukarıdaki gibi.
    arkadaşlar benim kullanım şeklim, aracım, güzergahlarım neticesinde toplamda 35.000 km sonucunda çıkan tasarruf oranı budur,
    bundan sonra konuyu takip etmeyi ve güncellemeyi bırakıyorum çünkü deney benim açımdan sonucuna ulaştı,
    Bu yıl ki Lpg fiyatları ile aracımı en az kullandığım yıl olmasına rağmen güzel bir tasarruf miktarı yakalanmış görünüyor dolaysıyla Lpg fiyatlarının bu şekilde olacağı tahmini ışığında eğer aracımı uzun süre kullanma niyetim olsa hiç düşünmez lpg takdırırım ancak aracımı aldığım 3 yıl öncesinde verdiğim karar kendimce doğru karar verdiğim fikrimi pekiştirdi.
    Konunun aracına lpg takdırmayı düşünen bütün arkadaşlara faydalı olacağını düşünerek, ilgilenen, okuyan ve takip eden arkadaşlara teşekkür eder saygılarımı sunarım.




  • bu kadar kontrollü nasıl yaşıyorsunuz şaşırıyorum,kuruşu kuruşuna hesabederek.tabi yanlış birşeydeğilde ben cebimdeki parayı bile sayamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bu kadar kontrollü nasıl yaşıyorsunuz şaşırıyorum,kuruşu kuruşuna hesabederek.tabi yanlış birşeydeğilde ben cebimdeki parayı bile sayamam.

    hocam bunun kontrolle ne ilgisi var ki, ben aldığım benzin için mutlaka fiş alıyorum ve o fişide excelde kayıt ediyorum hepsi bu. toplam harcanan süre ayda 1 dakika bile değil.
  • Şimdi bugünki fiyatları göz önüne alırsak
    Araba sıfır 5 yıl binilecek
    Yılda 12 bin km yapılıyor
    4 bin ş.içi 8 bin ş.dışı
    Ş.içi 9 lt ş.dışı 6 lt yakıyor

    Bu durumda kit mantıklımı değilim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu


    işte budur,
    budur da, bunu millete anlatmak iştir esas olan.


    not: lpg fanı falan değilim, aracım da dizel
  • 3 yıllık 2500-2600 liralık (yani aya vurursak yaklaşık 75-80 lira) için gerçekten lpg ye geçmeye, aracın sistemini değiştirmeye, ısındı ısınmadı, az mı kaldı çok mu gitti lpg arızası çıkaracak mı demeye hiç gerek yok.
    Bilgilendirme için çok teşekkürler. Aracımı alırken ben uzun yolu çok gideceğimi hesap ederek lpg li aldım(ki gittim de) ancak son 5 aydır bu uzun yol işi bitti ve günlük hafta içi 14km işe gidiş geliş durumum oldu. Hafta sonu gezmesi ile birlikte aylık 700-800 km yıla vurursak en fazla 10000 km ediyor. 8lt benzin ortalamam mevcut(neredeyse tamamı şehiriçi dur kalk trafik). bu da 10 lt lpg ile 0,5 lt benzine tekabül ediyor kısa mesafe olduğu için. Yakıt değerlerini hesabınıza göre alırsak km de 37,2-(21+2,3) = 14 kuruşluk bir fark doğuyor. 10000km * 0,14 = 1400 lira yakıt farkı mevcut. aylık 110 lira civarı tasarruf durumu yine mevcut. Ancak aracın üzerinde lpg sistem olmasa ben gerçekten bu fark için lpg ye asla bulaşmam. Bütçe meselesidir bazısına bu rakam tabi ki çok gelecektir asgari ücretin bu durumda olduğu bir ülkede ancak bana çok değil açıkçası. En azından daha sağlam bir motorla yolculuk ederim, lpg elemanlarının ağırlığı gider, silindir içi sıcaklık çok artarda motora bişey olur mu diye düşümeksizin daha fazla devir çeviririm vb.
    Her ne kadar devir tasarruf devri olsa da dünyaya da bir kez geliyoruz sonuçta.




  • Merhaba , valla ince hesap yapmissiniz tebrikler.Sanirim muhendissiniz.
    Kite ilk basta verdigin parayi dusmuyormusun hocam kardan?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zuu19

    Şimdi bugünki fiyatları göz önüne alırsak
    Araba sıfır 5 yıl binilecek
    Yılda 12 bin km yapılıyor
    4 bin ş.içi 8 bin ş.dışı
    Ş.içi 9 lt ş.dışı 6 lt yakıyor

    Bu durumda kit mantıklımı değilim?

    Lpg fiyatları bu seviyede olacaksa bence mantıklı, tabi aracın subap yakma riski varsa o durumda kişinin tercihine kalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    Merhaba , valla ince hesap yapmissiniz tebrikler.Sanirim muhendissiniz.
    Kite ilk basta verdigin parayi dusmuyormusun hocam kardan?

    Mühendis değilim ancak isim tamamen hesap kitap üzerine kıtin fiyatıni düşmedim çünkü kitler arasında ciddi fiyat farkları var herkes kendi tercih ettiği kite göre hesabını yapabilir diye ucu açık bıraktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg sıralı sistem bir araçta en az %35 kâr demek.Hatta araca göre kite göre kullanıma göre benzin-lpg fiyat farkına göre Kâr oranı %50ye bile yaklaşıyor.Bu sebeple uyumlu bir motorda lpgli kullanım gerçekten kullanıcıyı çok çok memnun eden bir seçenek.Keza benim aracım şuan 7.9 litre ortalama gösteriyor ki bu benzinde kullanıldığında km başına 36,34 krş demek. Ama lpgde kullandığım zaman bu ortalamada km başına 21,49 krş yakıyorum.Aradaki fark cebimde.Benim gibi yılda 20bin kmyi deviren bir kullanıcı için yılda 2970 TL Kâr demek.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.