Bildirim
Bütün yönleriyle LPG hesabı (4. yıllık değerlendirme eklendi) (5. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
bu temas etmeden kendiliğinden tutuşmuş... LPG=tekerlekli tabut ~ tekerlekli bomba...
-
quote:
Orijinalden alıntı: grezimonk
bu temas etmeden kendiliğinden tutuşmuş... LPG=tekerlekli tabut ~ tekerlekli bomba...
Teşekkür ederim. LPG tehlikeliymiş. -
bak buda durup dururken cozurdamış... -
Detaylı analizleriniz için çok yeşekkürler. Titiz bir çalışma olmuş.
Ben şu fikirdeyim; şehiriçinde 8 lt, şehirdışında 6 lt yakan bir benzinli otomobilde lpgye gerek yok. Tani senelik 15.000 km sınırı da var.
3 yıla yakın lpgli araç kullandım, yakıtından memnundum ama apartmanımın kapalı otoparkına park edememek çok koyuyordu bana.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: grezimonk
Klasik cevaplardan sıkıldım.
LPG tank yanma testi.
Bu da kıyaslamalı test.
Özet:
Benzinli araba 3,5 dakikada patlıyor.
İyi montaj LPG patlamıyor. 12 dakika sonra içindeki gazı tahliye ediyor.
Merdiven altı LPG 14 dakikada patlıyor.
LPG, benzinden daha güvenli. Ama bu LPG'li araç benzinliden daha güvenlidir demek değil. LPG'li araçta benzin bulunmak zorunda olmasa LPG daha güvenli, ama LPG'li aracın daha güvenli olduğunu söylemek arabada benzin varken olmaz. En büyük risk faktörü benzin maalesef. Arabada benzin varsa da, LPG'den korkmak yersiz.
Her olaydan prim yapmaya çalışan habercilerimizin yanan her aracı "LPG'li araç yandı!" diye haber yapmasından doğal bir şey de yok.
-
klasik LPG'ci cevapları... gerçekleri inkar ederler bombaya girmeye çok hevesliler... -
-
ona göre Li-ion bataryalardada aynı oranda patlama haberi bulursun... bu onu güvensiz yapmıyor... LPG ise kendiliğinden parlama ve patlamaya sebeb olduğu gibi motora hasar veriyor... araçlar sürekli arıza çıkartıyor... patlamasıda amorti... -
Dizel iyidir her zaman lpg başa bela
Şu aralar çok yakıyorum ama hiç düşünmedim takmayı
hem benzin al hem lpg yak hem bagajdan ol ki şu aralar lpg fiyatıda çok yükseldi talebe bağlı olarak .. -
Arkadaşlar araca 57.000 km'de lpg taktırdım şuanda araç 147.000 km'de. ilk aldığımda lpg 1.35 di şimdi ise 3.15. Buda demek oluyor ki litrede 2,3tl ortalama para vermişim lpg'ye. Araç Megane Sedan 2000 Model.
1) 90.000 km yol gitmişim bunun 5.000'i benzin olsa. 85.000*0,2tl(kuruş km'de)=17.000 Tl vermişim.
2) Aynı hesap benzin için; 5000*0,35tl(kuruş km)=17.500tl vermişim.
Bu km'yi benzin ile yapsam. 90000*0,35=31500 tl vercektim.
31500-17500=14000tl kar. -2000tl montaj ruhsata işetme desek. 7 kere bakıma girse - 420 bakım parası. Görünmeyen masraflar varsa 500 tl desek havadan.
14000-2000-1000=11.000 ortalama karım olmuştur.
Ama işin size şu kısmınıda aktarayım. Benim aracımda Lpg olmasa ben bu kadar gezmezdim bu kadar triger değiştirmez, bu kadar aracı yıpratmaz bu kadar lastik değiştirmezdim. Buna rağmen hala kardayım ama yeni araç alacak arkadaşlar bu kadar şanslılar mı bilemiyorum. Çünkü az önce Opet'de 3,15 tl idi Lpg. Hesabınızı iyi yapın arkadaşlar.
Az yakan bir benzinli araçta güzel bir seçenek olacaktır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Yeni aldığım aracıma LPG takdırmak için yaptığım hesaplamayı ve sonucunu bir çok kişinin işine yarayacağını düşündüğümden, hesaplama yaparken benim hesaplamaya dahil ettiğim faktörlerin genelde göz ardı edildiğini bildiğimden aşağıda eleştirilerinize sunuyorum.
Öncelikle beni bu hesaba iten esas neden aracımın sübap yakmaya meyilli bir araç oluşudur. Yoksa lpg'ye karşı kesinlikle bir ön yargım yoktur ki, bir önceki aracımı 40 bin km lpg'li kullandım (sıfır şikayet ile).
Öncelikle varsayımlarım:
1-Yılda 9000 km şehir dışı 4000 km şehir içi yol yapılacak
2-Aracımın şehir içinde 7,5 litre civarı şehir dışında ise 6,5 litre civarı yakacağını düşünüyorum (buradaki tahminlerim tamamen daha önceki araçlarımın fabrika verileri ile benim yakıt değelerimin kıyaslaması sonucu bulunan oranların yeni aracın yakıt verilerine uygulanması ile bulunan sonuçtur)
3- Aracın lpg de litre bazında %20 fazla tüketim değerinin olacağı ve 100 km de 1 litre benzin tüketeceğini ön görüyorum (bu 1 litre sadece şehir içi hesaplamasında kullanılacak 9000 km'nin hesabına dahil edilmeyecektir.)
4- Bugün itibari ile bulunduğum ildeki benzin fiyatı 4,58 lpg fiyatı ise 2,60 (daha yüksek değerler vardır ama en uygun bu fiyat olduğundan en uygununu aldım) lira civarıdır.
5- Araç benzinli kullanıldığında kredi kartı kampanyalarından yararlanma imkanı daha fazla olmaktadır ve ortalama %10 indirim veren bu kampanyaların 10 da 8 ine katılacağım varsayımıyla benzin tutarında %8 indirim, lpg kampanyaları daha az olduğundan lpg tutarından %2 indirim yapılacaktır.
Gelelim Hesaba
BENZİN
90*6,5*4,58-%8=2465(şehir dışı)
40*7,5*4,58-%8=1265(şehir içi)
Toplamda 1 yıllık benzin gideri=3730 lira
LPG
90*7,8*2,60-%2=1790(şehir dışı)
40*9*2,6-%2+40 litre benzin tutarı=1100(şehir içi)
Toplamda 1 yıllık lpg gideri=2890 lira
BENZİN-LPG= 840 tl yıllık akaryakıt farkı.
LPG'nin yıllık Bakım ücreti 40 tl sızdırmazlık raporunun yıllık ücreti 12,5 tl
840-52,5= 787,5 TL benim açımdan LPG'nin net karıdır arkadaşlar.
Bu hesaplamada gösterilen değerleri kendi değelerinize göre değiştirerek kendiniz için hesaplama yapabilirsiniz (tabi bütün değerleri kendinize uydurun örneğin kredi kartı kampanyalarını hiç takip etmeyen birisi iseniz oradaki indirim değerlerini sıfır olarak alabilirsiniz)çıkan tutara göre aracınızı kaç yıl kullanacağınızıda belirleyerek, aracınızın subap yakma riskiyle birlikte analize tabi tutarsanız sizin için en doğru kararı vermiş olursunuz.
(Hesaplamada eksik bulduğunuz yada eleştireceğiniz yönler varsa nedenleriyle yazarsanız atladığım bir kısım varsa düzeltirim)
Not1:1 Aralık 2013 te yazdığım yazıda 1. yıllık değerlendirme var okumanızı tavsiye ederim.
Not2:2 Aralık 2014 te yazdığım yazıda 2. yıllık değerlendirme var okumanızı tavsiye ederim.
(Düzeltme; yazının sonundaki "not" kısımlarının eklenmesi ve başlığa "2. yıllık değerlendirme eklendi" yazılması nedeniyle yapılmıştır.
Geçen yıldaki sonuçlardan sonra o kadar detaylı şekilde veri tutmadığımı belirterek 2. yıllık değerlendirmemizi de yapalım. Araç 35400 km ye geldi. Dolaysıyla bu sene 13.400 km yol yapılmış.
Bu yolun 3400 km sinin şehir içi geri kalanının şehir dışı olduğunu varsayıyorum(varsayıyorum derken atmıyorum 3 aşağı 5 yukarı durum bu)
Şehir dışının çok büyük kısmı 5 litre civarında ki tüketimler ile noktalandı ilgileneler linklerden teyit edebilirler
http://forum.donanimhaber.com/m_97989011/f_//tm.htm#97989011
http://forum.donanimhaber.com/m_95851937/f_//tm.htm#95851937
bu yüzden 5,5 litre yaktığımızı varsayabiliriz şehir içi içinde 8 litre değeri bence normal bir değer olacaktır. bu durumda ortalama tüketimim 6,1 litre civarında çıkıyor ki şu konuda da (29 ekim 2014 tarihli mesaj) 8300 km lik excel ve araç bilgisayarının ortalamsının 6,1 litre civarında olması verilerin doğru olduğunu ortaya koyuyorhttp://forum.donanimhaber.com/m_69168053/mpage_4/tm.htm
Her ne kadar şu anda benzin fiyatı 4,5 lira civarında olsa da geçen sene ortalama 4,90 lira gibi bir ortalama ile yılı bitirmişizdir.(veriler atmasyon değil arkadaşlar ekim ayında excel tablosunu sıfırlarken aklımda kalan) Lpg fiyatı içinde 2,6 liralık bir ortalamayı esas almamız doğru olacaktır diye düşünüyorum. Kredi kartı kampanyaları nedeniyle yine %10 civarında bir tasarrufum oldu ve bununda lpg de %4 olacağını farz ederek hesaplamaya girişiyorum.
BENZİN
100*5,5*4,90-%10=2.425(şehir dışı)
34*8*4,90-%10=1200(şehir içi)
Toplamda 1 yıllık benzin gideri=3625 lira
LPG
100*6,6*2,60-%4=1650(şehir dışı)
34*9,6*2,60-%4+40 litre benzin tutarı=1015(şehir içi)
Toplamda 1 yıllık lpg gideri=2665 lira
BENZİN-LPG= 960 tl yıllık akaryakıt farkı.
LPG'nin yıllık Bakım ücreti 40 tl sızdırmazlık raporunun yıllık ücreti 12,5 tl
Yani nette 900 tl karım olacaktı dolaysıyla benim kullanım koşullarımda geçen 2 senede net karım
1. Yıl 550
2. Yıl 900
TOPLAM 1450 TL olacaktı ki halen LPG kitinin parasını çıkaramamış olacaktım.
-
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 2 Aralık 2014; 21:12:32 >
-
Sizi tebrik ederim...istikrarlı olarak açtığı konuyu takip eden ender kişilerdensiniz...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var
benim konuyu açış amacım aslında bu tip önyargıları yıkmak yani lpg iş değil demekte bence yanlış her daim lpg candır anlayışı da yanlış, alırken mutlaka dizel al anlayışı da yanlış. kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu. örneğin 3 senede anca çıkarırsınız demişsiniz ama ben bu sene şehir dışı 20.000 km yol yapsaydım kitin parası 1 yılda çıkmış olurdu veya kullanılan araç daha fazla tüketen bir araç olsaydı yine lpg nin parası çoktan çıkardı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var
benim konuyu açış amacım aslında bu tip önyargıları yıkmak yani lpg iş değil demekte bence yanlış her daim lpg candır anlayışı da yanlış, alırken mutlaka dizel al anlayışı da yanlış. kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu. örneğin 3 senede anca çıkarırsınız demişsiniz ama ben bu sene şehir dışı 20.000 km yol yapsaydım kitin parası 1 yılda çıkmış olurdu veya kullanılan araç daha fazla tüketen bir araç olsaydı yine lpg nin parası çoktan çıkardı.
o zaman da 2 senede subaplar gümlerdi,,, millet subap işini ucuza çıkarım zannediyor,usta üst kapağı bir açsın bak bakalım daha neler çıkıyor,,subap erimesi demek yarım motor demek
-
quote:
Orijinalden alıntı: ynssk
Sizi tebrik ederim...istikrarlı olarak açtığı konuyu takip eden ender kişilerdensiniz...
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. -
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var
benim konuyu açış amacım aslında bu tip önyargıları yıkmak yani lpg iş değil demekte bence yanlış her daim lpg candır anlayışı da yanlış, alırken mutlaka dizel al anlayışı da yanlış. kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu. örneğin 3 senede anca çıkarırsınız demişsiniz ama ben bu sene şehir dışı 20.000 km yol yapsaydım kitin parası 1 yılda çıkmış olurdu veya kullanılan araç daha fazla tüketen bir araç olsaydı yine lpg nin parası çoktan çıkardı.
o zaman da 2 senede subaplar gümlerdi,,, millet subap işini ucuza çıkarım zannediyor,usta üst kapağı bir açsın bak bakalım daha neler çıkıyor,,subap erimesi demek yarım motor demek
20.000 km sübap eritmek için biraz az bir km ama sonuçta sübap yakacağı gerçeğini değiştirmiyor tabi. ama uzun kmler yapacak birisi subap maliyetinide göz önünde bulundursa bile karlı olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
quote:
Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
Bu arada iki yıl içerisinde ki kullanım tarzı değişikliği (şehir içi -dışı dağılımı) tasarruf miktarını çok fazla oranda değiştirmiş. Bu yüzden ilk sayfa da yazdım 'Dünyada herşeyde olduğu gibi yakıt hesabında da tek bir doğru yok.
Herkes kendi hesaplamasını kendi değişkenlerine göre yapmalı ve kararını ona göre vermeli.' Saygılarımla...
LPG iş değil yaa, 3 senede anca kitin parasını çıkartırsın,bunun daha ruhsatı var muayenesi var, sensör,katalizör,bobin arızaları var,subap erimesi var, her ne kadar fanboylar kabul etmesede patlama riski var,, kapalı otoparklara girememe sorunu var,, zırt pırt yakıt almak için istasyona girme derdi var,, 2 ayrı yakıt doldurtma işi var,, toplum tarafından hor görülme aşağılanma sorunu var,, arabanın çekişten düşmesi var,,var oğlu var
benim konuyu açış amacım aslında bu tip önyargıları yıkmak yani lpg iş değil demekte bence yanlış her daim lpg candır anlayışı da yanlış, alırken mutlaka dizel al anlayışı da yanlış. kullanım amacına, tarzına, mali değişkenlere göre kişiden kişiye değişecek bir durum bu. örneğin 3 senede anca çıkarırsınız demişsiniz ama ben bu sene şehir dışı 20.000 km yol yapsaydım kitin parası 1 yılda çıkmış olurdu veya kullanılan araç daha fazla tüketen bir araç olsaydı yine lpg nin parası çoktan çıkardı.
o zaman da 2 senede subaplar gümlerdi,,, millet subap işini ucuza çıkarım zannediyor,usta üst kapağı bir açsın bak bakalım daha neler çıkıyor,,subap erimesi demek yarım motor demek
20.000 km sübap eritmek için biraz az bir km ama sonuçta sübap yakacağı gerçeğini değiştirmiyor tabi. ama uzun kmler yapacak birisi subap maliyetinide göz önünde bulundursa bile karlı olur.
Hocam forumda gerçektende yararlı paylaşımlarda bulunan,forumun kalitesini artıran ender insanlardansın.
Bu açıdan çok tebrik ediyorum sizi.
Yaptığın hesap kesinlikle objektif,kimse buna birşey diyemez.Hatta lpg lehine yuvarlamalar bile yapmışsın.
Bu 2 senelik tabloya baktığımızda gerçektende benzinle devam etmek doğru bir seçim olmuş senin için.
Bunda aracını muadillerine göre daha tasarruflu kullanman ve yıllık fazla km yapmıyor olman etkili olmuş.
Kendi açımdan bakacak olursam, bende astra h 1.6 lpg li aracım var.
1 yıl içinde yaklaşık 30 bin km yol yapmışım.Güzargahım genelde adapazarı-gebze arası çevre yolu.
Şehir içim yok denecek kadar az. Genel ortalamam 100 km de 7lt lpg civarı.(Sakin,yakıt odaklı kullanırım).
Tabi bunda cüzzi bir miktar benzin gideride var.Genelde kontağı çevirdikten sonra en az 50 km yol yapıyorum.
Ben benzine göre lpg ile çok büyük tasarruf yaptım,benzinli ortalamasına yakın lpg kullanarak.
Ama aslında aracım benzinli olsaydı eminin bir yıllık yakıt masrafım daha az olurdu.Kesinlikle en fazla 20 bin km yapardım.
Ben benzinli araç insanı değilim.Araç ilk çalıştığında bile, gözüm hep gaza ne zaman geçecekte.
Bir sebep olsada arabaya kullansam diye bakarım,çoğu zaman gereksiz sebepler çıkarırım.
Hele lpg nin iyice düştüğü bu aralar çoğu zaman km başına 15 kuruştan yolculuklar yapabiliyorsun.
Bugün bile gereksiz 100 km fazladan gezmişim eve gelince farkettim.
Subapları her an elime alabilirim biliyorum ama çoktan cefasını çekmeye değdi bile :)
Gelecek güzel paylaşımlarınız için takipteyim...
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X