Şimdi Ara

Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği ve yaz lastiği.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumdaki yorumları okudukça anlam kargaşası içinde olduğumuzu görüyorum,kış lastiği diye genelleme yapıp kar ile buz lastiğini aynı tip lastikmiş gibi görürken,dört mevsim ile yaz lastiğinide diğer tarafta aynı cins lastik olarak görüyoruz,Daha sonra vaktim olunca detaylı bir açıklama yapacağım ama şimdilik bilinmesi gereken 4 farklı tipte mevsimsel lastik olduğudur,şimdilik kısa bir şekilde resimleri ile farklarını koyuyorum .
    İstanbul gibi kardan daha çok buzlanmanın görüldüğü sehirlerde (viyadük ,köprü)kar lastiği değil,buzda ve karda daha iyi performans gösteren buz lastiği almanız sizin için daha iyi olucaktır,çünkü kar lastiği buzda nerdeyse etkisizdir.Aman siz siz olun kar lastiğim var diye buzda hız yapmaya kalkmayın.


    BUZ LASTİĞİ.
    http://www.goodyear.eu/tr_tr/tires/passenger/ultragrip-ice-arctic/

    KAR,YAZ VE DÖRT MEVSİM LASTİĞİ.

    http://www.sekizsilindir.com/2011/11/ks-lastikleri-hakknda-10-soru-10-cevap.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 9 Ocak 2013; 23:37:20 >







  • bencede insanlar kaba kar lastiği , buz lastiği sanıp ona göre ahkam kesiyorlar... birbirinden çok farklıdır.


    Hicbir kar lastiği buz üzerinde performans göstermez ama kaba oturmamış kar üzerinde gösterir.


    Kar lastiği olanlar da mutlaka zincir taşımalıdırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baskan1111

    bencede insanlar kaba kar lastiği , buz lastiği sanıp ona göre ahkam kesiyorlar... birbirinden çok farklıdır.


    Hicbir kar lastiği buz üzerinde performans göstermez ama kaba oturmamış kar üzerinde gösterir.


    Kar lastiği olanlar da mutlaka zincir taşımalıdırlar.


    Aynen öyle,detaylı anlatım yapan videolar var,bulduğum zaman koyacağım.
  • aradaki fark fotograf ile

     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.


     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.


     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.




  • Bunlarda kış lastikleri.... aradaki fark açıkca ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baskan1111 -- 10 Ocak 2013; 0:03:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baskan1111

    aradaki fark fotograf ile

     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.


     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.


     Buz lastiği,kar lastiği,dört mevsim lastiği  ve yaz lastiği.


    Bunlar (arazi için)çivili buz lastiği biraz abartmışlar Yukarda buz lastiğine verdiğim goodyear örneği şehiriçi kullanım için makul,ben kış lastiği alıcak olsam onu alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 10 Ocak 2013; 0:09:44 >




  • bencede buz lastiği almakta fayda var , bu konuda basın önce cok cahil..... bırak insanlar bilgilensinler , sonra herkes bilmeden konuşuyor.


    Dün mesela kış lastiği ile kayan çok gördüm. neden cünkü orası zincir istiyor yanında çıkmak için buz yapmış artık.





    Güzel bir konu açmışsın herkes öğrenmeli bu tarz şeyleri.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kış Lastiği Tavsiye
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kardeş çok yararlı faydalı linkler eklemişsin eline sağlık ama anlaşılan paylaştığın linkleri sen anlayamamışsın...

    İlk olarak kar lastiği diye bir tabir yoktur kış lastiği vardır artık forumda bunun yazılmadığı konu kalmadı.

    Buz lastiği olarak da kesin kalıplaşmış bağımsız bir lastik tipi de yoktur. Senin buz lastiği dediğin lastik Çivili Kış Lastiğidir.

    Ayrıca yazının sonunda İstanbul'da senin deyiminle buz lastiği yani Çivili Kış Lastiği kullanılmalı demişsin tamamen yanlış!

    Çivili Kış Lastiği kış koşullarının çok ağır olduğu bölgelerde, sürekli ve ya uzun süre kar ve buz üstünde kullanılan araçlar için uygundur. Bu nedenle su tahliye kanalları yoktur çünkü lastiğin suyu görmeyeceği düşünülür kullanılacağı yerler göz önüne alınarak ve yine kış lastiği desenindedir kar üstünde giderken max. performans versin diye. Buna ek olarak çivi delikleri de vardır, bazılarına çivi sonradan takılır bazıları ise direk çivili üretilir. Çivinin görevi ise buza batıp yolda tutunmayı sağlamaktır. Bu tip bölgelerde zaten yolun asfaltı görünmez ve araç kar veya karın da üstündeki buz tabakasında gider bu tarz bölgelerde bu lastik max. performansı verir.

    İstanbul'da ise burada yol karla ve ya buzla kaplıysa az ilerde asfalt tuzlanmış kabak gibi açık yani heterojenlik gösteriyor ve çivili lastik asfaltta uzun süre gitmeye gelmez lastiğin yapısı bozulur hemen çünkü çiviler asfalta batmaz tak tak tak tak ses yapar. O çivilerin zemine (kara ve ya buza) batması lazım ki hem işlevini yerine getirsin hem de lastiğin yapısı bozulmasın ve aracın zarar görmesin (rot,balans)...

    Lütfen fikir verirken ve öneride bulunurken daha dikkatli olalım... Bilgi kirliliği yeterince fazla zaten.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.