Şimdi Ara

BYD Atto 3 Alıcıları ve Kullanıcıları (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Oldboy86 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 7 Misafir (4 Mobil) - 4 Masaüstü4 Mobil
5 sn
1.503
Cevap
89
Favori
182.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben almak istedim fakat takasta uzlaşamadık maalesef.


    Bu arada araç kötü bir araç değil. İç dış tasarımda bir sıkıntı görmedim. Ekran da epey hızlı. Tabi nihayetinde elektrikli bir araç ve insanlar kullandıkça bizler de huyunu suyunu öğreneceğiz.


    Mesela ben bu aracın özellikle kış aylarında geceden sabaha bataryanın kaybını çok merak ediyorum. Örneğin akşam 300 km menzil varken park edip sabah aldığınızda kaç ile alıyorsunuz? Geçen gece teslayı dışarı otoparkına bıraktım. Onda güvenlik modu açık olduğu için araç sürekli önemli anları kayıt altına alıyor vs derken 123 km menzil ile bıraktığım arabayı sabah 102 km ile aldım :) . Byd de bu özellik yok ama yine de bir cep telefonu gibi akşamdan sabaha kayıp mutlaka olacaktır. Bunu önemsiz bulabilirsiniz belki fakat DC şarjda 9 TL kw. benzinli araç gibi değil yani. Bıraktığın gibi bulamıyorsun yattığı yerde de harcıyor.


    Diğer yandan şu an muhtemelen 2. el piyasasının çok ciddi yavaş olmasından mütevellit insanlar benim gibi takastan da aradığını bulamadığı için alışveriş yavaşlıyor olabilir. Günün sonunda ben de şartları daha fazla zorlamaya gerek duymadım çünkü elimdeki aracın mevcut rakamlardan daha aşağı gitme ihtimali çok fazla yok artık. %10 ötv li elektriklilerin de en azından 7-8 ay ,hatta daha yeni kanun değiştiği için belki 1 yıl boyunca 1850 TL li rakamları geçmesine imkan ihtimal görmüyorum şahsen(kur patlamazsa). Bu araç özelinde değil , benzer ötv dilimindeki diğer elektriklilerin de %10 üzerinde araç satabileceğini düşünmüyorum. Orada gla eqa eqb tarzı araçlarla aynı fiyattan mal satmaları zor olur.


    togg şu an bayide satılıyor , hemen alınabiliyor olsaydı satış rekorları kırabilirdi diye düşünüyorum şu ortamda. Şahsen ben direk alırdım.





  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlış anlamayın son cümlenize takıldım. O sebeple samimiyetle soruyorum. Togg u, byd e göre üstün görüyorsunuz sanırım.

    Togg için, Bir tanıdık yeni sırası geldi, 1.600 gibi bir tutar ödediler.
    Sabahında çalıştıramamışlardı, çalışıp stop ediyormuş. Kulanıcı deneyimi orda da oluşmadı. Sorunlar var.
    Bildiğim kadarıyla ısı pompası yok, bahsetiğiniz geceden sabaha kaybı bilemiyorum ama gün içinde kışın ciddi menzil kaybı olacaktır.

    En önemlisi batarya yapısı farklı, lfp pil maliyet, kullanım ömrğ vb daha avantajlı görünüyor.

    Bunları düşünce bilemedim, bariz bir üstünlük göremedim. Ölçüleri ve boyutu olabilir belki..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lemor -- 28 Kasım 2023; 9:26:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • lemor L kullanıcısına yanıt

    Son cümlemin arabanın kalitesi veya daha üstün olması ile ilgisi yok. Togg un eksikleri muhakkak var , teslada da vardı ilk dönemler. Zamanla aşılır hepsi. Togg yaygınlaştıkça , talep edildikçe ülke menfaatinedir. Tabi bunu diğer rakiplere ölümüne vergi koyup aracı rakipsiz bırakarak değil. Rekabete girebilecek kalitede üreterek yapabiliriz. Avrupa pazarına açılmayı düşünüyorsa daha çok ekmek yemesi lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada sadece çinlileri değil aynı zamanda Avrupalı üreticileri bekleyen en büyük rakip Tesla nın model 2 si. 25 bin dolara satıştan bahsediyorlar ki bu araç üretildiğinde Almanya dan geleceği için bugün gelse %50 ötv diliminde dahi 1100 TL gibi bir rakama satılması söz konusu.

    Yani en büyük tehlike Tesla şu an tüm üreticiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lemor L kullanıcısına yanıt

    Üstünlük anlamında sizin belirttiğiniz üzere iç hacim , uzun menzil için çok daha büyük batarya ve ayrıca şarj hızı sanırım togg 180kw desteklerken byd 88kw.


    şarj hızı elektrikliler için önemli bir konu.


    diğer yandan hükümet togg u korumak adına vergilerle bir tur daha oynarsa bu defa özellikle Çinli rakiplerin nasıl reaksiyon alacağını da bilemeyiz. Byd Almanya da 47 bin EUR. Türkiye de %54 vergi yükü ile neredeyse aynı paraya satılıyor. Byd büyük mücadele ediyor bu rakamda durabilmek için. Bundan ötesi zor yani. Üretim adresleri de değişiyor gerçi , muhtelif ülkelere sürekli fabrika kuruyor Çinliler bu sebepten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bugün teslim aldım. Dış sıcaklık 4 derece. Klimayı 30’a getiriyorum ama yine de yeterince ısıtmıyor. Elektrikli arabalarda bu normal midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • T. Hagen kullanıcısına yanıt
    Aracı eko mod da kullanmanızdan olabilir. Bende araç yok sadece eko modda belki bişeyleri az eneji harcasın diye kısıtlamış olabilir diye düşündüm.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok mantıklı hocam. Full ekoda kullandım. Yarın deneyeceğim, valla aklıma gelmezdi siz demeseniz. :) Sağolun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x (formerly twitter)
    Dolubatarya (@DoluBatarya) on X
    https://twitter.com/dolubatarya/status/1729611493434388656?s=46


    Bakalım Çinli markalar bu durumdan nasıl etkilenecek…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Çok yerinde bir karar bence.

    İnsanlar ucuz diye abuk subuk güvenilmez insanların getirdiği, adı sanı dünyada hiç duyulmamış Çinli arabaları bile almaya hazırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfield -- 29 Kasım 2023; 10:51:10 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt

    Henüz uzun süreli gözlemleme fırsatım olmadı ama Pazartesi akşamı aracı evden sarja taktım ve %81'e kadar şarj oldu. Araç Ankara'da açık otoparktaydı ve gece hava sıcaklığı - derecelere düştü, bugün (Carsamba) aracı 2-3 dakika uzaktan ısıtıp bindiğimde halen %81 gösteriyordu, hareket ettikten hemen sonra %80'e düştü. İlk gözlemim hava soğuk olmasına rağmen durduğu yerde önemli bir kayıp olmadığı.

  • T. Hagen kullanıcısına yanıt

    Klavuza baktım, Eco-Normal modun ısıtmaya etkisine ilişkin bir detay vermemişler ancak ben Normal modda kullanıyorum ve oldukça soğuk ve yağışlı günler olmasına rağmen ısınma ile ilgili problem yaşamadım. Ancak forumlardan gördüğüm kadarıyla genel kanı BYD araçlarda sıcaklık ayarının içten yanmalı araçlarda alıştığımız değerlerden 2-3 derece yükseğe ayarlaması gerektiği. Ben VW Troc'ta 23C kullanırken bu nedenle 25C ayarlamıştım, bununla da ilgili olabilir.

  • Torres Evx aynı fiyattan satışa çıktı. iki aracı karşılaştırırsak değerlendirmeniz ne olur?

  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Satış temsilcisine sordum, BYD bu son tebliğ deb etkilenmiyor dedi. Zaten Alj Toyota ve Toyota ile ortak servis olacak sanırım ordan hibrit deneyimleri var zaten

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hsnunal kullanıcısına yanıt
    Torres tabi ki. Aracın tasarımı müthiş, byd üretimi lfp batarya, d-suv gemi gibi araç, ısı pompası da varmış galiba. şu an en alınası model. 1.590 bin fiyata geliyormuş, bu fiyata harika derim ben.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracı satın alanlardan ricam, daha önceki araçları ile konfor, sürüş ses yalıtımı, süspansiyon gibi konularda kıyaslama yaparak anlatabilir misiniz?

  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt

    İlk gözlem için oldukça iyi. Hatta mükemmel. %1 çok kabul edilebilir bir değer.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lemor L kullanıcısına yanıt

    Kanun ortak servisi kabul ediliyor mu bilemedim. Çünkü zaten hali hazırdaki çoğu firma ortak servis kullanımı zaten yapıyor. Bosch servis , otomol tarzı servisler var. Byd büyük bir yapı. Aynı şekilde mg veya skywell de bu yükün altından kalkar bir şekilde.


    ama diğer firmalar veya yeni girmeyi planlayanlar için kötü tabi. Mesela zeekr veya Huawei nin araçları gerçekten sektörde en ileride ürünler. Bunlardan mahrum kalırız gibi geliyor zira sürümden kazanma araçları değil bunlar. Tabi Tesla nın model 3 ü de kaynar arada.


    diğer yandan elektrikli araçlar fosil yakıt gibi değil. Servis istasyonu , genel olarak kaza hasar haricinde servisten kazanabileceği bir kalem pek yok. En fazla hava filtresi Balata falan var. Hemen her sanayi ustasının halledebileceği konular. Servisten kazanma dönemi de elektriklilerle bitiyor aslında.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Ortaktan kastım serviste byd bir yer verilmesi belki bir iki çalışanın orda görevlendirilmesi ve tabelasının olması çok zor değil. Sonuçta altyapısı var hazır bir kaç ekleme ile sıfırdan kurmaktan daha hızlı hayata geçirilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • WereRabbit W kullanıcısına yanıt

    Bugün normal modda klimayı çalıştırdım gayet yeterli. Ancak eko modu cidden klimayı öldürüyor. Kullanma kılavuzu zaten çok detaysız hocam. Katalog gibi.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.