Şimdi Ara

C-ELLYSE'nin hazin sonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Benim de şirket aracı olarak kullandığım bir araçtı. Allah korumuş diyorum. Kaza şiddetini bilmiyorum. Ama ne olursa olsun bir araç bu kadar dayanıksız olmamalı. Arka koltukta kimsenin olmaması facia'yı engellemiş.








  • Şimdi buraya onlarca kazalı mercedes fotosu gelir o yüzden ben zahmet etmeyeyim.

    Kazanın oluş şeklini bilmeden yargılama yapmak pek sağlıklı değil, hepsi metal yığını, volvo olsa çok mu farklı olacağını zannediyorsunuz? c-elysse ben de kullandım şirkette bir dönem, ülkemizde satış rekorları kıran symbol, linea ayarında bir araç ne fazla ne eksik...
  • Tamam araç çok sağlam bişey değil de, arkadan otobüs çarpmış. Bu bile iyi diyelim, Allah korumuş.
  • Ne olursa olsun mu? Daha ne olsun yahu, yüklü ağırlığı 20 tonu bulup geçiyor bazı otobüslerin. Kaç km hızla çarptığı belli değil, aynı otobüsü Mercedese Volvo'ya aynı hızla çarpmış halde gördün de arkadan halay çekerek mi çıktılar anlamıyorum ki.

    Belki gerçekten bagaj havuzu, uzantısı dandiktir bu yüzden bu hasarı almıştır, belki de gayet sağlamdır ama otobüs çok hızlı vurmuştur. Bu yüzden münferit kaza üzerinden asla güvenlik/sağlamlık analizi yapılamaz.
  • Mercedese otobüs çarpsa aynı sonuç olurdu. Farkındaysanız şasiye değil kaportaya vurmuş.

    Bunun önden olan versiyonlarını çokça görüyoruz. Hatta tırlar, kamyonlar korumalık taksın diye kampanyalar yapıyorlardı. Artık on tarafa da takılsın denir.
  • Merak ettiğim bir şey var.

    Araç arka koltuklarına kadar içeri girmiş. Şayet LPG'li olsaydı, LPG tankından dolayı bir sıkıntı çıkar mıydı? Bir patlama vs.?
  • çok ters yerden vurmuş... aracın şaseleri aşağıda duruyor dikkat ederseniz...
  • Arkadaşlar şöyle bir algı çıkmasın ben sadece C-ELLYSE'yi yargılamıyorum bu konuda. Mesajın başında da dediğim gibi kazanın nasıl olduğunu bilemeyiz ancak 2000'li yıllarda üretilen hele hele filo ya da şahsi sebepler çok tercih edilen bu tarz araçların daha dayanıklı olması gerekir diyorum. Ben de farkındayım şasiye vurmadığının ancak bence farklı metotlar gelişmeli. Hemen Volvo ve Mercedes örnekleri yapıştırılmış. Evet onlarda çok hasar alırdı belki ama kabin içi bir derecede olsa hayat kurtarırdı diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Şimdi buraya onlarca kazalı mercedes fotosu gelir o yüzden ben zahmet etmeyeyim.

    Kazanın oluş şeklini bilmeden yargılama yapmak pek sağlıklı değil, hepsi metal yığını, volvo olsa çok mu farklı olacağını zannediyorsunuz? c-elysse ben de kullandım şirkette bir dönem, ülkemizde satış rekorları kıran symbol, linea ayarında bir araç ne fazla ne eksik...
    Evet o dediğiniz araçlardan bir farkı yok. Bende zaten C-ELLYSE'yi tek başına yermiyorum. Şuanda da şirket aracı olarak Symbol kullanıyorum ve kaza yapmaktan çok korkuyorum. Şu bir gerçek bu araçlar filolar tarafından tercih edilmeye başlanıldı beri bu araçların dinamikleri ve sağlamlıkları konusunda yeterince önem verilmiyor gibi geliyor bana. Volvo evet belki o da dayanamaz ama bence kabin içi bir şekilde daha stabil kalır diye düşünüyorum. Burada vurgu yapmak istediğim konu bu araçlarla can taşıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbqhe

    Merak ettiğim bir şey var.

    Araç arka koltuklarına kadar içeri girmiş. Şayet LPG'li olsaydı, LPG tankından dolayı bir sıkıntı çıkar mıydı? Bir patlama vs.?
    LPG tankları artık darbe anında içindeki tüm basıncı boşaltacak şekilde yapılıyor diye biliyorum. Eğer başka bir yerden bir kıvılcım vs. almazsa patlamaz diye tahmin ediyorum.
  • bizim eve çok yakın bir yer. savurup ters çevirmiş otobüs.

    bu araçları bize layık görenler utansın. gerçi utanmaları da zor.

    geçmiş olsun. arka koltukta yolcu olsa ölmemesi mucize olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    bizim eve çok yakın bir yer. savurup ters çevirmiş otobüs.

    bu araçları bize layık görenler utansın. gerçi utanmaları da zor.

    geçmiş olsun. arka koltukta yolcu olsa ölmemesi mucize olurdu.
    Arka koltukta yolcu olsa bırak ölmeyi, parçalarını zor toplarlardı.
  • Ben de elysee sahibiyim. Allah kaza bela vermesin kanım dondu.
  • Otobüs şasinin bulunduğu yükseklikten yukarıya çarptığı için karoseri şasiden sıyırıp atmış..

    Düzenleme : Şasinin sağ tarafı da gitmiş gerçi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökhan G. -- 26 Mart 2019; 15:18:19 >
  • c-elyyse ve 301'in neden i10 ile aynı ağırlıkta olduğunun açıklaması gibi olmuş...
  • Pick up olarak kullanilir bundan sonra.
  • Otobüs ve kamyon olunca araçla ilgili olumsuz yorum yapmak yanlış olur ama ben bu aracın esasen sağlam olduğunu da düşünmüyorum.Symbolün biraz hallicesi.Birisi linea ile kıyaslamış da linea bu araçtan çok daha sağlam bir araç.Linea bu araçtan neredeyse 200 kilo daha ağır.Bir lineanın bir de bunun kaputunu kaldırın farkı anlarsınız.Adam akıllı bir şasi yok bu araçta.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.