Şimdi Ara

C sınıfı yola en iyi yapışan araba sizce hangisi? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
259
Cevap
2
Favori
47.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Linea

























    Şaka şaka :) Focus, 1 serisi,1.4 tsi Golf7, Astra J-K diyecektim.
  • G kasa astra sedan.yol tutuşu iyidir.arkalar bağımsız değil dingil var...bir de bağımsız olaymış...
  • Alfa Romeo 159 tek geçerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Giulietta Bravo altyapısında değil, kendine özgü bir altyapısı var. Sizin kullandığınız araçta öyle bir önden kayma eğilimi varsa problem araçta veya lastikte olabilir, Giu dengeli yol tutan bir otomobil, fazlaca kafa açma karakteri yoktur.

    Viraj hızı konusunda bir derece hakkın var (araçların limit olarak yakın olduğu konusunda), yanlız hem 5kmh kağıt üzerine yazıldığı gibi az bir fark değildir, hemde yol tutuşta esas olan şey davranıştır. Viraj ortası ne kadar hıza ulaştığın değil, toplam bir viraj karakteri (aracın ne kadar keskin daldığı, viraj ortasına doğru olan şasi dengesi, sürücü girdilerine olan cevapları ve iletişimi, çıkışta arkanın hazır bekleyip gerekirse açılarak destek olması) asıl farkı yaratır, Corolla dökülür, 1 serisi fark yaratır. Kaldı ki standart sürücü bir yerden bir yere yetişmek veya zamana karşı yarışmak için virajlara hızlı girmez, çoğunlukla keyif almak, arabayı tanımak için girer, hız farkları yarış otomobillerindeki gibi büyük önem taşımaz yani. Ayrıca 1 serisi de sanıldığı kadar ahım şahım değildir bence çok dengeli bir otomobil değil ama Corolla 1 serisi örneği verdiğin için söylüyorum.

    Her gün viraj mı kasıyoruz konusunda haklısın, hele ki istanbulda millet sabah 9 akşam 5 köprü trafiği gidip geliyor, ne virajı ne yol tutuşu ama viraj hızından veya araç limitlerinden bağımsız, otomobilin genel sürüş tepkileri, gaza, frene, yönlendirmeye verdiği cevaplar diye basitçe özetlenecek genel bir sürüş keyfi konusu var ki, asıl günlük otomobillerde önem arzeden konu bu bence. Günümüz otomobillerinin kaba mühendisliği birbirine çok benziyor zaten fakat asıl ince mühendislik, asıl otomobilin kalitesi bu detaylarda ortaya çıkıyor.



    Valla hocam ileri sürüş teknikleri eğitimi almış hatta pistte pist otomobilleri kullanmış ve otomobillere aşık ve otomotiv sporları hayranı biri olarak 1 serisi profesyonel ellerde diğer herhangi bir rakibinden çok önde. İşin içinde zaten fizik var. Kafadan avantajlı başlıyor.

    Eğer kasttetiğiniz bir virajı hızlı dönmek ise, ya da en önemlisi peş peşe apexleri yakalama konusunda ve özellikle zıt yönlü apexlerde ağırlık transferi sırasında 1 serisi açık ara üstün.

    Ama viraj içerisinde belkide kaygan zeminde gaza gerektiğinden fazla basarsanız oversteere düşme ihtimali elbette yüksek.Bu da standart bir sürücü için yanıltıcı belkide bazen tehlikeli olabilmekte. Yol tutuştan kasıt nedir onu netleştirmek lazım.Standart bir kullanıcı için evet dediğiniz gibi çok farkı anlamassınız ama pist şartlarında ya da yüksek süratte seyrederken aniden karşınıza engel çıktığında 1 serisinin ağırlık dengesi eğer iyi bir sürücüyseniz aracı toplama konusunda size diğerlerinin sunmadığı nimetleri sunmakta.Arada bayağı bir fark var 1 serisi lehine. Çünkü ağırlık dağılımı,şasi ağırlık merkezinin yere yakın olması gibi avantajları var.
    Bu arada 1 Serisi haricinde V40,Mazda 3,Giu ve Focus benim listemin en tepesindedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 25 Ocak 2018; 23:37:26 >




  • Focus tek geçerim.
  • ex_silver kullanıcısına yanıt
    Ben 1 serisini pek uzun kullanmadım, kemerde bir yerden bir yere gidip geldim, arka arkaya birkaç viraja girdim. 116d idi araba, bir kere o direksiyonu sport modunda at gitsin, acayip yapay bir ağırlık ve galiba limitten sonra arabanın kaymaya başladığını anla diye yazılımsal olarak sport modu devreden çıkıyor, ağırlık gelip gidiyor. Diğeri de limitte o tam ön-arka kayma dengesinde tutulmuyor alet, illa bir tarafı kayacak, toplayacaksın bu kez öbür tarafı kopacak. Hep bir bıçak sırtında kaldım, baya sürüş yapmak lazım, alışamadım bir türlü. Belki lastikten falandır bilmiyorum, tabiki çok keyifli alet, tabki rwd ayrı bir olay ama F30 316i'deki ve 218i'deki dengeyi ben göremedim 1'de.

    Autocar'da 1 serisi testinde de baya bir gömmüşler arabaya, aslında tam katılmıyorum bazı yerlere ama bazı yerlerde bana da yazdıkları gibi geldi.

    Autocar
    BMW 1 Series ride & handling | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/1-series/ride


    Benim kullandığım arabada matadormu marangoni mi öyle bir lastik vardı dediğim gibi ondan kaynaklı da olabilir ama direksiyon kesinlikle kötü. Gerçi bence bütün yeni BMWlerin direksiyonu kötü.




  • Focus st

    Megane Rs trophy

    Alfa giulietta qv

    Not : alfa 159 c sınıfı değil d sınıfıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.




  • Bmw 1 tabiki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben 1 serisini pek uzun kullanmadım, kemerde bir yerden bir yere gidip geldim, arka arkaya birkaç viraja girdim. 116d idi araba, bir kere o direksiyonu sport modunda at gitsin, acayip yapay bir ağırlık ve galiba limitten sonra arabanın kaymaya başladığını anla diye yazılımsal olarak sport modu devreden çıkıyor, ağırlık gelip gidiyor. Diğeri de limitte o tam ön-arka kayma dengesinde tutulmuyor alet, illa bir tarafı kayacak, toplayacaksın bu kez öbür tarafı kopacak. Hep bir bıçak sırtında kaldım, baya sürüş yapmak lazım, alışamadım bir türlü. Belki lastikten falandır bilmiyorum, tabiki çok keyifli alet, tabki rwd ayrı bir olay ama F30 316i'deki ve 218i'deki dengeyi ben göremedim 1'de.

    Autocar'da 1 serisi testinde de baya bir gömmüşler arabaya, aslında tam katılmıyorum bazı yerlere ama bazı yerlerde bana da yazdıkları gibi geldi.
    https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/1-series/ride

    Benim kullandığım arabada matadormu marangoni mi öyle bir lastik vardı dediğim gibi ondan kaynaklı da olabilir ama direksiyon kesinlikle kötü. Gerçi bence bütün yeni BMWlerin direksiyonu kötü.

    Lastikler çok önemli.Hatta bu işin büyük bir bölümü lastik.Bizim insanımız lastiğe gereken önemi çok göstermiyor 50 TL ucuz olsun onu alayım diye bakıyor. CSC5 lerle çok başarılı mesela.

    Bu arada günümüzde bütün araçların direksiyonlarında yapaylık var. Bmw de de var.Orada haklısınız ama yine de direktlik ve baktığın yöne kayıpsız yönlendirme konusunda BMW direksiyonları hala başarılı. Otoparkta ANd Çetin şöyle demişti "sanki direksiyon vücudunuzun bir uzvu gibi hareket ediyor"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 26 Ocak 2018; 9:29:40 >




  • Focus +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.

    Şöyle gerçekle bağlantısı bulunmayan insanları yanlış yönlendiren mesajlar atmayın lütfen. Bana veri gösterin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.

    Şöyle gerçekle bağlantısı bulunmayan insanları yanlış yönlendiren mesajlar atmayın lütfen. Bana veri gösterin.

    istediğiniz veri olsun... hay hay, buraya en az 3 farklı test verisi koyabilirim. tabi önce siz focusla hemen hemen aynı yol tutuşa sahip olduğunu bildiren, gerçekle bağlantısı bulunan, insanları yanlış yönlendirmeyen verileri koyduğunuzda.... ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.

    Şöyle gerçekle bağlantısı bulunmayan insanları yanlış yönlendiren mesajlar atmayın lütfen. Bana veri gösterin.

    istediğiniz veri olsun... hay hay, buraya en az 3 farklı test verisi koyabilirim. tabi önce siz focusla hemen hemen aynı yol tutuşa sahip olduğunu bildiren, gerçekle bağlantısı bulunan, insanları yanlış yönlendirmeyen verileri koyduğunuzda.... ?

    Bkz. Otomobil Dünyam Eren Tekin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.

    Şöyle gerçekle bağlantısı bulunmayan insanları yanlış yönlendiren mesajlar atmayın lütfen. Bana veri gösterin.

    istediğiniz veri olsun... hay hay, buraya en az 3 farklı test verisi koyabilirim. tabi önce siz focusla hemen hemen aynı yol tutuşa sahip olduğunu bildiren, gerçekle bağlantısı bulunan, insanları yanlış yönlendirmeyen verileri koyduğunuzda.... ?

    Bkz. Otomobil Dünyam Eren Tekin.

    harika bir veri örneği.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Bu segmentin kurucusu ve referans noktası GOLF tabiki.

    bu segmentin kurucusu aslında golf değil,opel kadett'tir bu arada.Golf bu segmentin en konforlularından.Focus ise en iyi yol tutanı.

    Değerli Hocam;



    Kadett, Golf’den eskidir ama o araç kompakt sınıf değil. Kompakt C Segmenti HB’nin kurucusu Golf’tür. Yol tutuşu konusunda Golf 7. neslinde yol tutuş anlamında Focus ile aynı seviyede olmasa da ona yakın bir yol tutuş sunmaktadır.



    Saygılarımla.

    golf c segmentinde en kötü yol tutuşa sahip ilk 3 tedir. focusla yol tutuş konusunda aralarında dünya kadar fark vardır. forumda onlarca video ve test yayınlandı. golf bu konuda rezil durumda.

    Şöyle gerçekle bağlantısı bulunmayan insanları yanlış yönlendiren mesajlar atmayın lütfen. Bana veri gösterin.

    istediğiniz veri olsun... hay hay, buraya en az 3 farklı test verisi koyabilirim. tabi önce siz focusla hemen hemen aynı yol tutuşa sahip olduğunu bildiren, gerçekle bağlantısı bulunan, insanları yanlış yönlendirmeyen verileri koyduğunuzda.... ?

    Bkz. Otomobil Dünyam Eren Tekin.

    https://forum.donanimhaber.com/volkswagen-golf-yol-tutus-testleri-yayinlanmis--127802269

    videoyu izleyin lütfen yorumları da veriden saymayın.




  • Hiç akıl yok tartışanlarda. Şoföre ve yolun durumuna göre değişen durumları gelip burada tartışıyorsunuz. Benim girdiğim viraja başka şoför maçası yiyip giremez, başkasının girdiği yola da benim maçam yemez. Neyin kafasını yaşıyorsunuz günlerdir tartışılıyor
  • Otomobilin yol tutuşundaki en önemli faktör sürücüdür.Tüm kıyaslamalarda sürücü faktöründen hiç bahsedilmiyor.
  • Lada Vega yı şuraya koyalım, dursun
  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Yol ve yolun durumu eyvallah da şoföre göre değişen ne demek? Herkes kullandığı aracın deneyimini yazıyor, aynı adam farklı araçları kullanıyor. Kimse çıkıp ben şu virajda onu geçtim bunu geçtim yazmıyor, bunu yazan olursa çıkalım arabayı kullanan fark yaratmış olabilir diyelim. Kaldı ki buradaki olay tartışmak zaten, her otomobil herkese aynı hissi tepkiyi vermeyebilir. Hem şoför kim ola ki, belediye otobüsü mü kullanıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 27 Ocak 2018; 12:30:3 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.