Biraz fiyat hakkındaki yorumlarınızı almak için, biraz da başkaları da karşılaştırma yapsın diye standart olmayan 60bin bakım masraflarımı sizinle paylaşmak istedim.
2007 model dizel 110bg c4 sx
Ön disk (bosch) 130 ön balata (bosch)70 arka balata (TRW) 60 motor yağı (elf 10-40) 50 yağ filtresi 25 polen filtresi 15 hava filtresi 20 mazot filtresi 70 silecekler (bosch)30 işçilik 110
toplam 580 ; yuvarlak hesap pazarlığı sonrası 550TL
Filtreler değişirken yemeğe gittiğim için markasına bakmadım Eski kurt dayımın ustası olduğu için güvenim var.
Hayırlı olsun. Nice bakımlara nice kazasız sürüşlere diyelim.
Ön fren disk ve balatalarını Bosch bulmanız çok iyi olmuş. Arka fren balataları için kullandığınız TRW zaten Citroen.in orjinalde kullandığı balatalar. Gözüme çarpan iki kalem var. Birincisi motor yağını yarı sentetik kullanmışsınız. Çok uyguna halletmişsiniz ancak tavsiyem hem yakıt tüketimine olumlu etkisi hem de emisyonları düşürü etkisiyle 5w30 tam sentetik yağlar kullanmanızdır. (Mobil1 ESP 5w30, Total Quartz Ineo ECS ya da Castrol Edge 5w30)
İkinci olarak yağ filtresinin fiyatı çok pahalı geldi bana. Orjinal yağ filtresi Peugeot servislerinde (Citroen - Peugeot aynı filtreyi kullanıyor) 15 TL.dir. Yakıt filtresi de 50 TL (orjinal delphi) tabi daha kaliteli Mann ya da knecth kullanılmış olabilir. Silecekleri çok ucuza mal etmişsiniz. İşçilikte fren diskleri ve balatalar söz konusu olduğundan gayet makul.
Ben 45bin km'de mazot filtresini değiştirdim, siz neden 60bin de değiştirdiniz? 1 ay önce bende 60bin bakımı yaptırdım artı garanti olduğu iç.in mecbur servise gittim. %20 indirim ile 340 TL ödedim standart bakıma (yağ hava polen filtresi, motor yağı, birde motor yağından önce bir sıvıyla kalıntı yağları temizlemek için motor içi temizlik yapmışlar). Kısacası servis oldukça pahalı, siz gayet uygun bir fiyata halletmişsiniz işi. Servisin ön arka balatalar için verdiği fiyat 250-270 tl arası bişeydi, silecekler için de 110 tl'ydi, bende balataları sanayide değiştirdim ama silecekler hala aynı değiştirmedim.