Şimdi Ara

Calibra alıyorum...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, yıllardır hep "benim de olsa" dediğim birkaç araçtan biriydi Opel Calibra. 3-4 aydır Vectra C mi, Astra Bertone mi derken arada Calibralara da göz atıyordum. En sonunda nasıl olduysa denk geldi bir tane buldum Adana'da.





    Araç tüpte tek marşta çalışıyor. Titreme yok, gözle bile fark etmek dikkat istiyor. Kasa komple macunlu ve boyalı. Şasede oynama yok. 200.000 km civarında ve Tüple 200 km/s (ki hiç yapmayacağım) hıza çıkabiliyor muş. Test sırasında 4. viteste 246 km/s gördük.

    Yalnız birkaç ayrıntı var. Ruhsatta 1800 motor yazıyor. Beygir gücü tam hatırlamıyorum ama testten daha düşük çıktı. Motorun nette bulduğum fotoğrafını ekledim. Çözemedim bu motor 2.0 mi, çıkan değerler sıfır motor değerleri mi (mümkün değil ama)? Bildiğim kadarıyla 2.0 c20xe ler 156bg/190nm.

    Kullanırken küçük direksiyondan sanırım ağır geldi biraz. Direksiyonu tam kırarken tak-tok bir iki ses geliyor. Geniş lastiklerden mi bilemiyorum. Bir de arabayı ilk defa sürdüğüm için mi beklentimi karşılamadı sanki. Yani daha bi koltuğa yapıştırır bekliyordum. Çok agresif kullanacağımdan değil, ancak motor hakkında şüpheye düştüm, değerleri de görünce.

    2 yıldır kullanan sahibi hiçbir şey yapmadığını söylüyor. Bakım vs hiç ellememiş, gazı koymuş yaklaşık 80 bin km yol yapmış. Motoru gaz kesene kadar zorlamış, agresif kullandığını söylüyor ki, bu arabayla sakin kullanan numuneliktir (benim gibi).

    Aracın motoru yağ "sızdırıyor", arka firenler ve el freni tutmuyor. Farlar sıkıntılı ama başka bir sorun göremedik. Bilgisayar bile tıkır tıkır. Ha bir de aracı boşa atınca 2,3 gibi yakıt tüketimi gösteriyor, ancak vitese takıp gazı bırakınca sıfır gösteriyor. Gerçekten yakmıyor mu viteste bırakınca?

    Tecrübeliler, arabayı bilenler yorum getirirse memnun olurum. Ben sakin adamım, keyif için bu aracı seçtim. Sizce hata mı yoksa keyif verir mi?


    Bu aracın değerleri fotoğraflardaki gibi...


     Calibra alıyorum...  Calibra alıyorum...  Calibra alıyorum...  Calibra alıyorum...  Calibra alıyorum...  Calibra alıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 911GTR3 -- 25 Ocak 2014; 10:14:57 >







  • Araç tüpte tek marşta çalışıyor. Titreme yok, gözle bile fark etmek dikkat istiyor. Kasa komple macunlu ve boyalı. Şasede oynama yok. 200.000 km civarında ve Tüple 200 km/s (ki hiç yapmayacağım) hıza çıkabiliyor muş. Test sırasında 4. viteste 246 km/s gördük.

    - 4.Viteste 246km tamamen km sayacının yanlış okuyor olmasındandır. 5.vites maksimum hız 230-250 arası hızı şanzuman oranına ve motorun sağlığına göre görebilirsin.

    Yalnız birkaç ayrıntı var. Ruhsatta 1800 motor yazıyor. Beygir gücü tam hatırlamıyorum ama testten daha düşük çıktı. Motorun nette bulduğum fotoğrafını ekledim. Çözemedim bu motor 2.0 mi, çıkan değerler sıfır motor değerleri mi (mümkün değil ama)? Bildiğim kadarıyla 2.0 c20xe ler 156bg/190nm.

    - Aracın kendi motorunun resmi varsa daha net bilgi verebilirim. 1.8 litre bazı yerlerde geçiyor ama net bir bilgi bulamadım ben. Benim kesin bildiğim motor kodları şunlar, c20ne (sohc yani üstten tek egzantrikli) 110hp, x20xev (üstten çift ekzantrikli, ecotec) 136hp, c20xe (dohc yani üstten çift ekzantrikli SFI en çok tutulan ve en iyi motorudur) 150hp, c20let (c20xe'nin turbolusudur, 4x4 aktarma vardır) 204hp, c25xe (V6 motordur) 170hp, x25xe (Bu da v6 ecotec) 170hp

    Kullanırken küçük direksiyondan sanırım ağır geldi biraz. Direksiyonu tam kırarken tak-tok bir iki ses geliyor. Geniş lastiklerden mi bilemiyorum. Bir de arabayı ilk defa sürdüğüm için mi beklentimi karşılamadı sanki. Yani daha bi koltuğa yapıştırır bekliyordum. Çok agresif kullanacağımdan değil, ancak motor hakkında şüpheye düştüm, değerleri de görünce.

    - Calibraların hidrolik direksinundaki yumuşaklığı yeni arabalarla kıysalama daha ağırdır. Hele bir de spor direksiyon varsa hidrolik mi diye düşünürsün :) Direksiyonu çevirirken tak tuk diye sesler genellikle dış akslarda boşluk varsa gelir.

    - Koltuğa yapıştırma olayı tamamen tork ile ilgili olduğundan dolayı öncelikle motorun sağlıklı olması gerekir. Bir de c20xe olarak söylüyorum maksimum tork 4600d/d dageliyor yani kalkıpta 1500-2000 devirde gazı kapatırsan torku hissedemezsin ama 3500devirden sonra torku hissetmeye başlarsın.


    Aracın motoru yağ "sızdırıyor", arka firenler ve el freni tutmuyor. Farlar sıkıntılı ama başka bir sorun göremedik. Bilgisayar bile tıkır tıkır. Ha bir de aracı boşa atınca 2,3 gibi yakıt tüketimi gösteriyor, ancak vitese takıp gazı bırakınca sıfır gösteriyor. Gerçekten yakmıyor mu viteste bırakınca?

    - Nerelerden yağ sızdırıyor orası önemli, arka frenler tutmuyorsa ABS de çalışmıyordur büyük ihtimalle, el frenine ise baştan sonra baktırman gerek.
    - Sağlıklı bir calibra (c20xe) rölantide motor soğukken 1,1 sıcakken 0,8-0,9 yakması gerekir. Aynı şekilde boşa atınca bu değerleri okuman gerekiyor. Aksi taktirde ya motor sıkıntılı yüksek rölantide çalışıyor ya da bilgisayar yanlış okuyor. Tabi bunlar hep benzindeki değerler tüpte bilgisayar doğru göstermez.


    Öncelikle şunu söyleyim bu ilandaki araçtan uzak dur seni üzer. Eğer keyif için alıcam diyorsan baştan sorunsuz araç bulmaya bak. keyfini çıkartamadan dert sahibi olursun.




  • Cevap yazacaktım uzun uzun ama vazgeçtim. Öneriyi dikkate alacağım, teşekkür ederim.

    Merak ettim şimdi. Aracı test rampasında test sırasında 4. viteste zorladılar. 246 Km rampanın bilgisayarında göründü. Usta (!) da çok iyi deyip durdu. Nereye götüreceğimi söylememiştim. Birbirlerini tanıdıklarını zannetmiyorum. Bir numara mı var acaba?

    Ve araç bana ilk ay 2000 tl kesin masraf çıkartır ki, dahası gelir mi bilinmez.
  • Ben o aracı almamanız taraftarıyım. Aracın motorunun gücü çok düşmüş. C20XE'ler 150HP'dir, katalik konvertör olmayanlar 156HP'dir. O araçta vardır bence.
    150HP-->131HP
    196NM-->156NM

    19HP güç ve 40NM tork kaybı var. Bu kayıp gerçekten çok fazla. Araç apaçi işi gibi gözüküyor. Hava sürtünme katsayısıyla tarihe adını yazdıran aracın hava sürtünme katsayısını 0,26cx'ten 0,38cx'e çıkarmışlar. Hey maşallah

    Bence o aracı almayın
  • Zaten tamponlar ve aydınlatma grubunu orjinaline çevirmeyi planlıyordum.

    Motor performansı konusunda ustanın açıklaması inandırıcı gelmese de; kapalı alanda yeterli hava çekememesinden kaynaklanıyor muş...

    Zaten vazgeçtim. Kaportanın haricinde, triger seti, su hortumları gibi birkaç mesele daha çıktı mı ucuza almamın bir anlamı kalmıyor. Usta parası, zaman kaybı...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.