aracım 93 model astra lpg'li . bazen çalışırken patlama sesi geliyor motordan . daha önce gazın motorda yanamadıgından böyle oldugunu söylemişti 3-4 usta ama bugün ondan değil hava filtresinin oradan geldiğini anladım . aracımda normal lpg sistemi var . bu yüzden hava filtresinin önünü bant ile biraz kapatıyoruz yoksa araba çekişten düşüyor gitmiyor . bugünde o patlama sesinden sonra gitmedi açtım baktım hava filtresinin yan tarafı sökülmüş vidanın tuttugu yerker kırılmış ses oradadan gelmiş . kırılması önemli değil ama bu sürekli oluyor yolda böyle olunca benzinle gitmek zorunda kalıyorum . bu astralarda ve bu motoru kullanan corsalarda ki genel sorunmuş normal sistem lpgde hava filtresinin önünü hep bantlıyorlarmış yoksa hava fazla girdiği için çekişten düşüyormuş . sıralı sistemind egartisini veremiyorlar ustalar daha fazl yakabilir diyorlar . neyse gelelim size soruma buna kalıcı bir çözüm olarak ne yapabiliriz acaba ?
Kalıcı çözüm sırası sistem gibi gözüküyor. Motor ve araç ne bu arada Astra mı F mi G mi ?
quote:
Orijinalden alıntı: brkprlk35
Kalıcı çözüm sırası sistem gibi gözüküyor. Motor ve araç ne bu arada Astra mı F mi G mi ?
sıralı sistem yaptırmak sadece bu sıkıntımı çözer onun dışında yakıt konusunda bi garantisini veremiyor hiç bir lpg tesisatcısı. açıkcası yakıttan da memnunum o yüzden değiştirmek istemiyorum sistemi . allahın izniyle 1-2 seneye değiştirecegim için çok büyük masrafta yaptırmak istemiyorum . hava filtresinin üstüne delik delinip bir mekanizma gibi bişey monte ediliyormuş o nasıl bişey bilginiz var mı acep bu arada 93 model f
analog sistemin bağlandığı karbüratörlü ve tek nokta püskürtmeli motorlardaki genel sorun. sizin araçtaki sorunu doğru tespit etmişsiniz. patlayan emme manifoldu. genelde aşırı yoksul karışım nedeniyle kam bindirmesi sırasında alevin emmeye kaçması sonucu yaşanır. demekki sizin araçta rölanti devirinde bile karışım aşırı yoksul kalıyor. bir diğer durum ise yüksek devire çıkılıp gazı bir anda bırakıp gene tam gaza basıldığında yaşanabilir. gene bu gibi durumlarda emme patlama yapabilir.
bu durumdan kurtulmak için iyi bir lpg ustası bulacaksınız. aynı sorun 80li ve 90başı mersedeslerde(şu garip boğaz kelebeği kullananlardan) de yaşanıyor ve özellikle bu mersedeslere uygun mikserler var piyasada. belki astra gibi araçlar için de vardır bilemiyorum. benim tavsyem eğer mümkünse aracı bu şekilde satmanız çünkü iyi bir usta bile bulsanız sıralı sistemin performansını ve ekonomisini asla yakalayamazsınız. yolda çekişten düşme zırt pırt ayar kaçması aşırı tüketim adamı lpgden soğutan şeyler. aracı satıp 90lı ecu kontrollü bir japon alın. lpgnin keyfi ozman çıkar.
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
analog sistemin bağlandığı karbüratörlü ve tek nokta püskürtmeli motorlardaki genel sorun. sizin araçtaki sorunu doğru tespit etmişsiniz. patlayan emme manifoldu. genelde aşırı yoksul karışım nedeniyle kam bindirmesi sırasında alevin emmeye kaçması sonucu yaşanır. demekki sizin araçta rölanti devirinde bile karışım aşırı yoksul kalıyor. bir diğer durum ise yüksek devire çıkılıp gazı bir anda bırakıp gene tam gaza basıldığında yaşanabilir. gene bu gibi durumlarda emme patlama yapabilir.
bu durumdan kurtulmak için iyi bir lpg ustası bulacaksınız. aynı sorun 80li ve 90başı mersedeslerde(şu garip boğaz kelebeği kullananlardan) de yaşanıyor ve özellikle bu mersedeslere uygun mikserler var piyasada. belki astra gibi araçlar için de vardır bilemiyorum. benim tavsyem eğer mümkünse aracı bu şekilde satmanız çünkü iyi bir usta bile bulsanız sıralı sistemin performansını ve ekonomisini asla yakalayamazsınız. yolda çekişten düşme zırt pırt ayar kaçması aşırı tüketim adamı lpgden soğutan şeyler. aracı satıp 90lı ecu kontrollü bir japon alın. lpgnin keyfi ozman çıkar.
şuna için arabayı değiştirmek gibi bir düşüncem de yok bütçem de yok . zaten bunu satarsam ya daha iyisini alırım ya da daha iyisini alırım . yani satıp aynı yaşlarda araba almak istemiyorum . daha iyisinide şuan için durumum müsait değil .
Hocam benim araçtada oluyordu bu yokuş çıkarken atlama yapıyordu bazen stop ediyordu banda motrun silindirlere gücü tam veremediğinden olduğunu ateşleyiciyle ilgili her şeyi değiştir düzelir
Hocam benim araçtada oluyordu bu yokuş çıkarken atlama yapıyordu bazen stop ediyordu banda motrun silindirlere gücü tam veremediğinden olduğunu ateşleyiciyle ilgili her şeyi değiştir düzelir
ateşleyicilerde sıkıntı yok . bjileri daha 6 ay önde değiştirdim , kablolarını ise 1 yıl önce . değiştirdiğimde de oluyordu bu sıkıntı .
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme