Şimdi Ara

Carisma Sahipleri Buraya... (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
10
Favori
183.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 25 Aralık 2009; 1:35:26 >
  • ben de sağlam otomotivi kasdetmiştim nokian için. memnun olursanız ben de daha bi netleştiririm kararımı.

    Alpay ustaya nasipse askerlik bitince uğrayacağım. fikrim değişmezse atiker LPG, oksijen sensörü, yağ buji, filtreler, malum gıcırtının çözümü için istanbula geleceğim.

    120 000 km oldu debriyaja da bakmak lazım.

    masraf çoookkkkk.
  • Masraf çok olmaz mı,

    Arabamız masrafsız deyip kendimizi avutuyoruz. Benim bugüne kadar gördüğüm en masraflı araç Carisma.

    Alalı 5 ay oldu, hadi LPG ve müzik sistemini çıkartalım, en az 3.000 TL harcadım, ki Murat ve Alpay usta olmasa bu rakam 7-8.000 olacaktı. Aklıma gelenleri yazıyorum,

    - Klima gazı ve bakımı 75 TL
    - Ön fren disk balata tertibatı 500 TL
    - Rölanti motoru çıkma 250 TL (Serviste 1.190 TL)
    - Debriyaj seti değişimi 400 TL
    - Alarm 250 TL (Aracın kendi kumandası çalışmadığı için mecburi, orjinalı 600 TL)
    - Havalandırma çıkışı 40 TL (Serviste 110 TL)
    - Yağ değişimi 100 TL
    - Koltuk minderi tamiri 200 TL
    - Emniyet kemeri makarası 40 TL
    - İrili ufaklı verdiğim bakım paraları en az 500 TL


    Halihazırda sizdeki arızalar bende başlamadı. Oksijen sensörü, amörtisör gibi. Onlar da olursa tam olur.

    Daha aklıma geldikçe yazarım. Bu masraflar 250.000 KM' deki araca yapılsa sesimi çıkarmam. Fakat orjinal 60.000 KM' deki araçta bunca arıza varsa, bunun adı ne kısmet, ne de kötü şanstır. Carisma aracı inanılmaz masraflı bir araçtır. Ben aracımı seviyorum, ama artık masrafına direnecek imkanım kalmadı. Bu halde de satmak istemiyorum, ama maliyetimi karşılayan olursa hemen satacağım. Artık nefret ettim.

    Babamın 1993 model Broadwayi var. Ben ne bir defa yolda kaldığını bilirim, en ağır bir arızasını bilirim. Aracın orjinal amörtisörleri dahi üzerinde duruyor. Bundan sonra görüntüden ve konfordan taviz verip yerli araca bineceğim.

    Konforuna, gidişine, yakıtına, tipine, güvenliğine kimsenin sözü yok. Ama görüldüğü gibi canım burnumdan geldi.

    Yılbaşında da işyerinde sağlam kıyım var. 4x4' lük binilecek seviyeye getirdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satmaktan başka bir yol yok.

    Araç hakkında bilgi almak isteyen, direkt caramurat' tan da alabilir. Alındı alınalı yetkili servisten çıkmadım biliyorsunuz.

    Aracın bana maliyeti,

    13.500 + 3.000 (yukarıda saydıklarım) + 2.000 (LPG, muayene vs.) = 18.500

    Şu an km 68.000

    Müzik tesisatını alacağım.

    17.500 TL' ye acılısı varsa bana haber edin. Bir kuruş altına da satmam. Allah daha ucuza satmak zorunda bırakmasın tabi.

    Selametle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Masraf çok olmaz mı,

    Arabamız masrafsız deyip kendimizi avutuyoruz. Benim bugüne kadar gördüğüm en masraflı araç Carisma.

    Alalı 5 ay oldu, hadi LPG ve müzik sistemini çıkartalım, en az 3.000 TL harcadım, ki Murat ve Alpay usta olmasa bu rakam 7-8.000 olacaktı. Aklıma gelenleri yazıyorum,

    - Klima gazı ve bakımı 75 TL
    - Ön fren disk balata tertibatı 500 TL
    - Rölanti motoru çıkma 250 TL (Serviste 1.190 TL)
    - Debriyaj seti değişimi 400 TL
    - Alarm 250 TL (Aracın kendi kumandası çalışmadığı için mecburi, orjinalı 600 TL)
    - Havalandırma çıkışı 40 TL (Serviste 110 TL)
    - Yağ değişimi 100 TL
    - Koltuk minderi tamiri 200 TL
    - Emniyet kemeri makarası 40 TL
    - İrili ufaklı verdiğim bakım paraları en az 500 TL


    Halihazırda sizdeki arızalar bende başlamadı. Oksijen sensörü, amörtisör gibi. Onlar da olursa tam olur.

    Daha aklıma geldikçe yazarım. Bu masraflar 250.000 KM' deki araca yapılsa sesimi çıkarmam. Fakat orjinal 60.000 KM' deki araçta bunca arıza varsa, bunun adı ne kısmet, ne de kötü şanstır. Carisma aracı inanılmaz masraflı bir araçtır. Ben aracımı seviyorum, ama artık masrafına direnecek imkanım kalmadı. Bu halde de satmak istemiyorum, ama maliyetimi karşılayan olursa hemen satacağım. Artık nefret ettim.

    Babamın 1993 model Broadwayi var. Ben ne bir defa yolda kaldığını bilirim, en ağır bir arızasını bilirim. Aracın orjinal amörtisörleri dahi üzerinde duruyor. Bundan sonra görüntüden ve konfordan taviz verip yerli araca bineceğim.

    Konforuna, gidişine, yakıtına, tipine, güvenliğine kimsenin sözü yok. Ama görüldüğü gibi canım burnumdan geldi.

    Yılbaşında da işyerinde sağlam kıyım var. 4x4' lük binilecek seviyeye getirdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satmaktan başka bir yol yok.

    Araç hakkında bilgi almak isteyen, direkt caramurat' tan da alabilir. Alındı alınalı yetkili servisten çıkmadım biliyorsunuz.

    Aracın bana maliyeti,

    13.500 + 3.000 (yukarıda saydıklarım) + 2.000 (LPG, muayene vs.) = 18.500

    Şu an km 68.000

    Müzik tesisatını alacağım.

    17.500 TL' ye acılısı varsa bana haber edin. Bir kuruş altına da satmam. Allah daha ucuza satmak zorunda bırakmasın tabi.

    Selametle...




    komutanım, hem forum başlatıp hem de masraflı satcaaam arabayı demek komutanlığa sığar mı hiç başka araç olsaydı onunda masraflarını öğrenseydik ve aradaki farkı tespit etseydik o zaman masraflı diyebilirdik belki şimdi siz böyle yazınca sanki diğerleri sıfır masraf da CARİSMALAR çok masraf gibi görünüyor. muadil bir araç ve masraflarını yaz sonra konuşalım. ben alalı 2 ay oldu ve masraflarımın çoğu zaruri değildi: boya, lpg, siyah far,.. tek zaruret şu an kuleler o da 190 bin de aldım. sigortalar için şimdilik arıza için tam kontrol yaptıramadım. ama işçilik hariç masraf çok çıkmaz sanıyorum. bir de malum KOL DÜĞMELERİ (!) var toplasam masraf 600 eder-etmez: 190bin de alınan araç için hiç fena değil. hatırlarsınız satan kişi bana araca para vermeyi sevmem nerde yolda kaldı orda bırakırım demişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Masraf çok olmaz mı,

    Arabamız masrafsız deyip kendimizi avutuyoruz. Benim bugüne kadar gördüğüm en masraflı araç Carisma.

    Alalı 5 ay oldu, hadi LPG ve müzik sistemini çıkartalım, en az 3.000 TL harcadım, ki Murat ve Alpay usta olmasa bu rakam 7-8.000 olacaktı. Aklıma gelenleri yazıyorum,

    - Klima gazı ve bakımı 75 TL
    - Ön fren disk balata tertibatı 500 TL
    - Rölanti motoru çıkma 250 TL (Serviste 1.190 TL)
    - Debriyaj seti değişimi 400 TL
    - Alarm 250 TL (Aracın kendi kumandası çalışmadığı için mecburi, orjinalı 600 TL)
    - Havalandırma çıkışı 40 TL (Serviste 110 TL)
    - Yağ değişimi 100 TL
    - Koltuk minderi tamiri 200 TL
    - Emniyet kemeri makarası 40 TL
    - İrili ufaklı verdiğim bakım paraları en az 500 TL


    Halihazırda sizdeki arızalar bende başlamadı. Oksijen sensörü, amörtisör gibi. Onlar da olursa tam olur.

    Daha aklıma geldikçe yazarım. Bu masraflar 250.000 KM' deki araca yapılsa sesimi çıkarmam. Fakat orjinal 60.000 KM' deki araçta bunca arıza varsa, bunun adı ne kısmet, ne de kötü şanstır. Carisma aracı inanılmaz masraflı bir araçtır. Ben aracımı seviyorum, ama artık masrafına direnecek imkanım kalmadı. Bu halde de satmak istemiyorum, ama maliyetimi karşılayan olursa hemen satacağım. Artık nefret ettim.

    Babamın 1993 model Broadwayi var. Ben ne bir defa yolda kaldığını bilirim, en ağır bir arızasını bilirim. Aracın orjinal amörtisörleri dahi üzerinde duruyor. Bundan sonra görüntüden ve konfordan taviz verip yerli araca bineceğim.

    Konforuna, gidişine, yakıtına, tipine, güvenliğine kimsenin sözü yok. Ama görüldüğü gibi canım burnumdan geldi.

    Yılbaşında da işyerinde sağlam kıyım var. 4x4' lük binilecek seviyeye getirdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satmaktan başka bir yol yok.

    Araç hakkında bilgi almak isteyen, direkt caramurat' tan da alabilir. Alındı alınalı yetkili servisten çıkmadım biliyorsunuz.

    Aracın bana maliyeti,

    13.500 + 3.000 (yukarıda saydıklarım) + 2.000 (LPG, muayene vs.) = 18.500

    Şu an km 68.000

    Müzik tesisatını alacağım.

    17.500 TL' ye acılısı varsa bana haber edin. Bir kuruş altına da satmam. Allah daha ucuza satmak zorunda bırakmasın tabi.

    Selametle...




    komutanım, hem forum başlatıp hem de masraflı satcaaam arabayı demek komutanlığa sığar mı hiç başka araç olsaydı onunda masraflarını öğrenseydik ve aradaki farkı tespit etseydik o zaman masraflı diyebilirdik belki şimdi siz böyle yazınca sanki diğerleri sıfır masraf da CARİSMALAR çok masraf gibi görünüyor. muadil bir araç ve masraflarını yaz sonra konuşalım. ben alalı 2 ay oldu ve masraflarımın çoğu zaruri değildi: boya, lpg, siyah far,.. tek zaruret şu an kuleler o da 190 bin de aldım. sigortalar için şimdilik arıza için tam kontrol yaptıramadım. ama işçilik hariç masraf çok çıkmaz sanıyorum. bir de malum KOL DÜĞMELERİ (!) var toplasam masraf 600 eder-etmez: 190bin de alınan araç için hiç fena değil. hatırlarsınız satan kişi bana araca para vermeyi sevmem nerde yolda kaldı orda bırakırım demişti



    Şu an bana lüks kaçıyor, öyle söyleyim o zaman

    Senin Cam düğmelerini ben halledecem, yan sanayisi varmış biryerde, birebirmiş. Şöför tarafındaki 100 TL imiş diye duydum. Aslını astarını bulup haber vereceğim.

    Senin araba Avance mi Comfort mu?




  • benim araç 2001 comfort 1.6 otomatik imzam bu olsa iyi olacak galiba. b u arada başka da olsa her lamba da ışık olan düğme takdırmak isterim. varsa çare sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Masraf çok olmaz mı,

    Arabamız masrafsız deyip kendimizi avutuyoruz. Benim bugüne kadar gördüğüm en masraflı araç Carisma.

    Alalı 5 ay oldu, hadi LPG ve müzik sistemini çıkartalım, en az 3.000 TL harcadım, ki Murat ve Alpay usta olmasa bu rakam 7-8.000 olacaktı. Aklıma gelenleri yazıyorum,

    - Klima gazı ve bakımı 75 TL
    - Ön fren disk balata tertibatı 500 TL
    - Rölanti motoru çıkma 250 TL (Serviste 1.190 TL)
    - Debriyaj seti değişimi 400 TL
    - Alarm 250 TL (Aracın kendi kumandası çalışmadığı için mecburi, orjinalı 600 TL)
    - Havalandırma çıkışı 40 TL (Serviste 110 TL)
    - Yağ değişimi 100 TL
    - Koltuk minderi tamiri 200 TL
    - Emniyet kemeri makarası 40 TL
    - İrili ufaklı verdiğim bakım paraları en az 500 TL


    Halihazırda sizdeki arızalar bende başlamadı. Oksijen sensörü, amörtisör gibi. Onlar da olursa tam olur.

    Daha aklıma geldikçe yazarım. Bu masraflar 250.000 KM' deki araca yapılsa sesimi çıkarmam. Fakat orjinal 60.000 KM' deki araçta bunca arıza varsa, bunun adı ne kısmet, ne de kötü şanstır. Carisma aracı inanılmaz masraflı bir araçtır. Ben aracımı seviyorum, ama artık masrafına direnecek imkanım kalmadı. Bu halde de satmak istemiyorum, ama maliyetimi karşılayan olursa hemen satacağım. Artık nefret ettim.

    Babamın 1993 model Broadwayi var. Ben ne bir defa yolda kaldığını bilirim, en ağır bir arızasını bilirim. Aracın orjinal amörtisörleri dahi üzerinde duruyor. Bundan sonra görüntüden ve konfordan taviz verip yerli araca bineceğim.

    Konforuna, gidişine, yakıtına, tipine, güvenliğine kimsenin sözü yok. Ama görüldüğü gibi canım burnumdan geldi.

    Yılbaşında da işyerinde sağlam kıyım var. 4x4' lük binilecek seviyeye getirdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satmaktan başka bir yol yok.

    Araç hakkında bilgi almak isteyen, direkt caramurat' tan da alabilir. Alındı alınalı yetkili servisten çıkmadım biliyorsunuz.

    Aracın bana maliyeti,

    13.500 + 3.000 (yukarıda saydıklarım) + 2.000 (LPG, muayene vs.) = 18.500

    Şu an km 68.000

    Müzik tesisatını alacağım.

    17.500 TL' ye acılısı varsa bana haber edin. Bir kuruş altına da satmam. Allah daha ucuza satmak zorunda bırakmasın tabi.

    Selametle...



    Yazdıklarınızı çok abartılı buldum yaptığınız masrafların içine yağ değişimini bile eklemişsiniz, babanızın brodvaw ı yağ değiştirmiyor heralde.

    bana soracak olursanız, aracınızın km sini bi kontrol ettirin, zira bi öğretmen arkadaş 115 000 km de araç almıştı, 125000 de motor yaptırdı,ben şahit oldum, aracın motor şasesini yazıp araştırdılar, bilmem nerenin servisinde 190000 km de bakıma girmiş araç.

    Benim arabam, 93 000 deydi aldığımda, şu an 103 000 de,

    şanzuman ve motor yağı, silecek fırcaları hariç sadece amrtisör bilyalarını değiştirdim, bir yılır, 160 tl masrafım oldu.

    Baharda iki de lastik alıcam, alrıca 4 tane de jant takıcam, bunlarda masraf sayılmaz heral.

    Aracımdan çok memnunum, parçalarının pahallı olduğunu idda ederseniz ve zor bulunduğunu idda ederseniz bişeydemem. Katılırım.




  • Benimde bundan iki önceki arabam, 1997 Orjinal fransız klimalı Brodway di llahı var o aracım da güzeldi, ama gaz tenekesiydi. YOLCU GÜVENLİĞİ SIFIR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Masraf çok olmaz mı,

    Arabamız masrafsız deyip kendimizi avutuyoruz. Benim bugüne kadar gördüğüm en masraflı araç Carisma.

    Alalı 5 ay oldu, hadi LPG ve müzik sistemini çıkartalım, en az 3.000 TL harcadım, ki Murat ve Alpay usta olmasa bu rakam 7-8.000 olacaktı. Aklıma gelenleri yazıyorum,

    - Klima gazı ve bakımı 75 TL
    - Ön fren disk balata tertibatı 500 TL
    - Rölanti motoru çıkma 250 TL (Serviste 1.190 TL)
    - Debriyaj seti değişimi 400 TL
    - Alarm 250 TL (Aracın kendi kumandası çalışmadığı için mecburi, orjinalı 600 TL)
    - Havalandırma çıkışı 40 TL (Serviste 110 TL)
    - Yağ değişimi 100 TL
    - Koltuk minderi tamiri 200 TL
    - Emniyet kemeri makarası 40 TL
    - İrili ufaklı verdiğim bakım paraları en az 500 TL


    Halihazırda sizdeki arızalar bende başlamadı. Oksijen sensörü, amörtisör gibi. Onlar da olursa tam olur.

    Daha aklıma geldikçe yazarım. Bu masraflar 250.000 KM' deki araca yapılsa sesimi çıkarmam. Fakat orjinal 60.000 KM' deki araçta bunca arıza varsa, bunun adı ne kısmet, ne de kötü şanstır. Carisma aracı inanılmaz masraflı bir araçtır. Ben aracımı seviyorum, ama artık masrafına direnecek imkanım kalmadı. Bu halde de satmak istemiyorum, ama maliyetimi karşılayan olursa hemen satacağım. Artık nefret ettim.

    Babamın 1993 model Broadwayi var. Ben ne bir defa yolda kaldığını bilirim, en ağır bir arızasını bilirim. Aracın orjinal amörtisörleri dahi üzerinde duruyor. Bundan sonra görüntüden ve konfordan taviz verip yerli araca bineceğim.

    Konforuna, gidişine, yakıtına, tipine, güvenliğine kimsenin sözü yok. Ama görüldüğü gibi canım burnumdan geldi.

    Yılbaşında da işyerinde sağlam kıyım var. 4x4' lük binilecek seviyeye getirdiğim, gözüm gibi baktığım arabamı satmaktan başka bir yol yok.

    Araç hakkında bilgi almak isteyen, direkt caramurat' tan da alabilir. Alındı alınalı yetkili servisten çıkmadım biliyorsunuz.

    Aracın bana maliyeti,

    13.500 + 3.000 (yukarıda saydıklarım) + 2.000 (LPG, muayene vs.) = 18.500

    Şu an km 68.000

    Müzik tesisatını alacağım.

    17.500 TL' ye acılısı varsa bana haber edin. Bir kuruş altına da satmam. Allah daha ucuza satmak zorunda bırakmasın tabi.

    Selametle...



    Yazdıklarınızı çok abartılı buldum yaptığınız masrafların içine yağ değişimini bile eklemişsiniz, babanızın brodvaw ı yağ değiştirmiyor heralde.

    bana soracak olursanız, aracınızın km sini bi kontrol ettirin, zira bi öğretmen arkadaş 115 000 km de araç almıştı, 125000 de motor yaptırdı,ben şahit oldum, aracın motor şasesini yazıp araştırdılar, bilmem nerenin servisinde 190000 km de bakıma girmiş araç.

    Benim arabam, 93 000 deydi aldığımda, şu an 103 000 de,

    şanzuman ve motor yağı, silecek fırcaları hariç sadece amrtisör bilyalarını değiştirdim, bir yılır, 160 tl masrafım oldu.

    Baharda iki de lastik alıcam, alrıca 4 tane de jant takıcam, bunlarda masraf sayılmaz heral.

    Aracımdan çok memnunum, parçalarının pahallı olduğunu idda ederseniz ve zor bulunduğunu idda ederseniz bişeydemem. Katılırım.


    Yağ değişimi gayri ihtiyari yazılmış. Tutarı 100 TL zaten.

    Abartılı derken, insan sahip olduğu şeyi över mi yoksa yerer mi? Bu araç benim aracım. Çok da seviyorum, fakat eğri oturup doğru konuşalım, masrafı inanılmaz.

    Aracı zaten tanıdık vasıtasıyla aldım. Alır almaz da baktırdım. "0" KM' den itibaren herşeyi yetkili serviste yapılmış. Ben aldığımda 61.500 KM idi, son servise girişi de birkaç ay önce 60.000 lerdeydi.

    Dikkat ettiyseniz aldım alalı sürekli Yıldızlar Mitsubishi' ye giderim demiştim. Japon arabasını sanayide elletrirecek kadar zengin değilim.

    İlave olarak babamın Broadway' inin yağı herşey dahil 50 TL' ye değişebiliyor. Bizimki 100 TL' ye ancak bitiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans

    Benimde bundan iki önceki arabam, 1997 Orjinal fransız klimalı Brodway di llahı var o aracım da güzeldi, ama gaz tenekesiydi. YOLCU GÜVENLİĞİ SIFIR.


    Ağır usul gitmek lazım bu arabalarla. Zaten frene köklediğiniz zaman anında kızaklıyor ve kolay kolay düz kaymaz. Ağırlık dağılımına göre bir tarafa doğru döner.

    Ama şu avantajı vardır. Burdan basıp Ağrı' ya gidecek olsanız, yolda bozulsa, arıza yapan parçayı 10 dk içinde taş patlasın 40-50 TL' ye bulup takar ve yolunuza devam edersiniz. Carisma ile yolda kalsanız kimse neresinin bozuk olduğunu anlamaz. Arayıp da arızayı bulayımd dese tutar sağlam yerleri de bozar. Hadi diyelim çat diye arızayı buldu, yedek parça 1 ayda gelir. İşçiliği de ortalama 200-300 tutar

    Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans

    Benimde bundan iki önceki arabam, 1997 Orjinal fransız klimalı Brodway di llahı var o aracım da güzeldi, ama gaz tenekesiydi. YOLCU GÜVENLİĞİ SIFIR.


    Ağır usul gitmek lazım bu arabalarla. Zaten frene köklediğiniz zaman anında kızaklıyor ve kolay kolay düz kaymaz. Ağırlık dağılımına göre bir tarafa doğru döner.

    Ama şu avantajı vardır. Burdan basıp Ağrı' ya gidecek olsanız, yolda bozulsa, arıza yapan parçayı 10 dk içinde taş patlasın 40-50 TL' ye bulup takar ve yolunuza devam edersiniz. Carisma ile yolda kalsanız kimse neresinin bozuk olduğunu anlamaz. Arayıp da arızayı bulayımd dese tutar sağlam yerleri de bozar. Hadi diyelim çat diye arızayı buldu, yedek parça 1 ayda gelir. İşçiliği de ortalama 200-300 tutar

    Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı


    Uzun yıllar yerli araç kullanmış biri olarak size bu konuda katılmıyorum, yukarıdaki mesajınızla alakalı, başımdan geçen bi anktodu aktarmak isterim;

    Eski kamyon şöförüyüm, şu an 41 yaşındayım ve bir kamu kuruluşunda idare amiri olarak görev yapıyorum.

    Dedimya eskiden kamyonlarda çalışırdım, sene 1996, istanbul haline çanakkale den şeftali çekiyorum, araçlarımız, otoyol iveco, koç un arabalarından, işimiz hızlı, yaş meyve çekiyoruz, sürat o biçim, yük desen ağır, arabalar 5 seferde bir ya jant patlatır, ya fren diskini patlatır, rampaya geldiğinde hararetten gözünü ayıramazsın, biraz frene fazla yüklen duman dumana gider.

    Oyıllarda halde mal boşaltıp otururken MAN marka bizim ivecolara eş değer bi araç gördüm, adam mal indiriyordu, müsade isteyip yanına bindim hem mal boşalttık hem dolaştık, arabaya hayran oldum, ne bi ses ne bi sallantı yayla gibi bi araba, bende senin anlattığın gibi adama anlattım, altı aylık ivecom un fren hortumu patladı tekirdağ tepesinde geçe saat 12 de kaldım servisi aradım o saatte geldi halletti, dedim,

    Adamın cevabı çok netti, SİZİN ARABALARINIZ YOLDA KALIR SERVİSİ ARARSINIZ HEMEH YAPTIRIRSINIZ

    AMA BİZİM ARABALARIMIZ YOLDA KALMAZ BİZ SADECE YAĞ DEĞİŞTİRMEYE GİDERİZ SERVİSE dedi, benimde ayaklarım suya erdi.

    97 yılından beri memlekette bu işlerle uğraşanlar arabalarını hep MAN veya ISUZU yaptılar, halende adamın dediği gibi sadece yağ değiştirmeye gidiyorlar.

    Yorum siz paylaşımcıların.




  • yine bu işler tecrübeyle sabittir hep, yerli arabanın örn doğanın fren balataları 30 tl dir, tahminen, 30000 km yapmaz, ben aracımın üzerindeki tüm balataları mikron cinsinden ölçtürdüm, 103 000 deki arabanın tüm fren balataları orjinal ve halen sınıra 2 mikron kadar daha var ve 20000 daha gidersin dedi usta hatta, 20000 den sonra bi 10000 de benden git dedi.

    Şimdi 150 000 de yerliye 5 kere balata değiştirip 5 kez ustalık vereceğime 150 000 de ithal arabaya özellikle japon, bi kere değiştirip üç katı para ve tek işçilik ödemek sanki daha mantıklı geliyor bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans


    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: rainmans

    Benimde bundan iki önceki arabam, 1997 Orjinal fransız klimalı Brodway di llahı var o aracım da güzeldi, ama gaz tenekesiydi. YOLCU GÜVENLİĞİ SIFIR.


    Ağır usul gitmek lazım bu arabalarla. Zaten frene köklediğiniz zaman anında kızaklıyor ve kolay kolay düz kaymaz. Ağırlık dağılımına göre bir tarafa doğru döner.

    Ama şu avantajı vardır. Burdan basıp Ağrı' ya gidecek olsanız, yolda bozulsa, arıza yapan parçayı 10 dk içinde taş patlasın 40-50 TL' ye bulup takar ve yolunuza devam edersiniz. Carisma ile yolda kalsanız kimse neresinin bozuk olduğunu anlamaz. Arayıp da arızayı bulayımd dese tutar sağlam yerleri de bozar. Hadi diyelim çat diye arızayı buldu, yedek parça 1 ayda gelir. İşçiliği de ortalama 200-300 tutar

    Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı


    Uzun yıllar yerli araç kullanmış biri olarak size bu konuda katılmıyorum, yukarıdaki mesajınızla alakalı, başımdan geçen bi anktodu aktarmak isterim;

    Eski kamyon şöförüyüm, şu an 41 yaşındayım ve bir kamu kuruluşunda idare amiri olarak görev yapıyorum.

    Dedimya eskiden kamyonlarda çalışırdım, sene 1996, istanbul haline çanakkale den şeftali çekiyorum, araçlarımız, otoyol iveco, koç un arabalarından, işimiz hızlı, yaş meyve çekiyoruz, sürat o biçim, yük desen ağır, arabalar 5 seferde bir ya jant patlatır, ya fren diskini patlatır, rampaya geldiğinde hararetten gözünü ayıramazsın, biraz frene fazla yüklen duman dumana gider.

    Oyıllarda halde mal boşaltıp otururken MAN marka bizim ivecolara eş değer bi araç gördüm, adam mal indiriyordu, müsade isteyip yanına bindim hem mal boşalttık hem dolaştık, arabaya hayran oldum, ne bi ses ne bi sallantı yayla gibi bi araba, bende senin anlattığın gibi adama anlattım, altı aylık ivecom un fren hortumu patladı tekirdağ tepesinde geçe saat 12 de kaldım servisi aradım o saatte geldi halletti, dedim,

    Adamın cevabı çok netti, SİZİN ARABALARINIZ YOLDA KALIR SERVİSİ ARARSINIZ HEMEH YAPTIRIRSINIZ

    AMA BİZİM ARABALARIMIZ YOLDA KALMAZ BİZ SADECE YAĞ DEĞİŞTİRMEYE GİDERİZ SERVİSE dedi, benimde ayaklarım suya erdi.

    97 yılından beri memlekette bu işlerle uğraşanlar arabalarını hep MAN veya ISUZU yaptılar, halende adamın dediği gibi sadece yağ değiştirmeye gidiyorlar.

    Yorum siz paylaşımcıların.



    Yerli araçların ithal araçlara nazaran çok daha kalitesiz olduğu bir gerçek. O konuda tabi ki size sonuna kadar katılıyorum.

    Araçlarda elektronik aksamlar zenginleştikçe, arızaya düşme oranları yükseliyor. Bir de araç ithal olunca, hem arıza riski yüskeliyor, hem de maliyet deli gibi yükseliyor.

    Örneğin, Türkiye' deki en az arıza yapan araba Toyota Corolla' ymış. Tabi ki öyle olacak. Zira, Araba hem ithal, hem de elktronik namına neredeyse hiçbir unsuru yok. Hal böyle iken, doğal olarak arızaya düşme riski çok çok azalmış oluyor. Üzerine Japon menşei olduğunu da eklersek...

    Şimdi ben diyorum ki, konfordan feragat edip alsak bir broadway, yağına suyuna Carisma' mız gibi dikkat etsek, Broadway bizi Carisma kadar yolda bırakmaz. Bıraksa da maddi açıdan canımızı yakmaz

    Yazdıklarımı sırf sohbet olsun diye yazıyorum.

    Yazdıklarımdan anlaşıldığı üzere, yerli ve eski teknoloji bir aracı, ithal ve yeni teknoloji diğer bir araçla kıyaslayacak kadar aklımızı tüketmedik.

    Selametle...




  • Eyvallah kardeşim, benimde nacizene amacım, sohbet olsun, fikirlerimizi paylaşalım belki öğrenecek bişiler buluruz adınadır.

    Bu topikteki, cam düğlesi videosunu izledim,

    Vizontele deki deli emin gibi ŞERRREFSİZİM BEN BUNU DÜŞÜNMÜŞTÜM DEDİM, arka kapılardan birinin düğmesi kırırktı aynı yolla kandim onardım kullanıyorum şimdi.

    Maksat paylasım, allaha emanet ol.
  • aracım yerli olsa ben de bahsettiğim sorunlarına hiç baktırma gereği duymazdım. gidiyor mu gidiyor duruyor mu duruyor. aracımı sevdiğim için en ufak bir problemi olmaması için doğal olarak itina ediyorum.

    şikayetlerim olsa da masrafı fazla demem diyemem. geliştikçe ufak tefek sorunlara fazla para ödüyoruz, cam düğmeleri gibi.

    aynı sınıftaki diğer marka araçların daha fazla ödettirdiğini biliyorum. ekonomik olması için tercihim kendi akrabama bakım yaptırmak. uzmanlık gerektirmeyen herşeyi yaptırdım. yağ, filtre, triger, gergi rulmanı, diğer kayışları, buji,ön teker bilyası bu şekilde hallettim. hava filtresini kendim değiştirdim en son.

    tutup oksijen sensörü gibi birşeyi kurcalatmam. bu yüzden nasipse bir istanbul yapacağım.

    ucuz düğmelerden ben de istiyorum. hem 4 lü hem yolcu tarafı için. bulursanız paylaşmanızı bekliyorum.
  • Arkadaşlar ufak bir sorunum var ve yardımcı olabilirseniz memnun olurum ,internetten arıyorum ama bulamadım , linkte arabamın resmini koydum ( mesaja nasıl resim ekleniyor bilmiyorum mazur görün forumda yeniyim ) ,görüldüğü üzere öndeki mitsu ambleminin kırmızı parçalarından biri yok ,her gün gözüme batıyor , var mı yeni bir amblem sipariş verebileceğim bir internet sitesi ? aslında çok basit bir sorun ama zaten hafta içi işten fırsat olmuyor , hafta sonları da boşver gelecek hafta sonu bakarım diyorum ha bir de bursa da neyi nerde bulabilirim bilmiyorum henüz öğrenme aşamasındayım . Özellikle Avukat İlhami arkadaşım yardımcı olabilirsen sevinirim .

    http://img85.imageshack.us/img85/5200/dsc00307qf.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi storm_runner -- 27 Aralık 2009; 19:02:24 >




  •  Carisma Sahipleri Buraya...


    Resim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner

    Arkadaşlar ufak bir sorunum var ve yardımcı olabilirseniz memnun olurum ,internetten arıyorum ama bulamadım , linkte arabamın resmini koydum ( mesaja nasıl resim ekleniyor bilmiyorum mazur görün forumda yeniyim ) ,görüldüğü üzere öndeki mitsu ambleminin kırmızı parçalarından biri yok ,her gün gözüme batıyor , var mı yeni bir amblem sipariş verebileceğim bir internet sitesi ? aslında çok basit bir sorun ama zaten hafta içi işten fırsat olmuyor , hafta sonları da boşver gelecek hafta sonu bakarım diyorum ha bir de bursa da neyi nerde bulabilirim bilmiyorum henüz öğrenme aşamasındayım . Özellikle Avukat İlhami arkadaşım yardımcı olabilirsen sevinirim .

    http://img85.imageshack.us/img85/5200/dsc00307qf.jpg

    Maşallah.Araç mükemmel...Beyaz Civicten sonra en çok carisma'ya yakışıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr


    quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner

    Arkadaşlar ufak bir sorunum var ve yardımcı olabilirseniz memnun olurum ,internetten arıyorum ama bulamadım , linkte arabamın resmini koydum ( mesaja nasıl resim ekleniyor bilmiyorum mazur görün forumda yeniyim ) ,görüldüğü üzere öndeki mitsu ambleminin kırmızı parçalarından biri yok ,her gün gözüme batıyor , var mı yeni bir amblem sipariş verebileceğim bir internet sitesi ? aslında çok basit bir sorun ama zaten hafta içi işten fırsat olmuyor , hafta sonları da boşver gelecek hafta sonu bakarım diyorum ha bir de bursa da neyi nerde bulabilirim bilmiyorum henüz öğrenme aşamasındayım . Özellikle Avukat İlhami arkadaşım yardımcı olabilirsen sevinirim .

    http://img85.imageshack.us/img85/5200/dsc00307qf.jpg

    Maşallah.Araç mükemmel...Beyaz Civicten sonra en çok carisma'ya yakışıyor.


    teşekkür ederim , bir de bi amblem bulabilirsem daha iyi olacak inş ... bu arada av. yazıyodu direk avukat dedim ama yamulmadım inş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaf_kaftr


    quote:

    Orijinalden alıntı: storm_runner

    Arkadaşlar ufak bir sorunum var ve yardımcı olabilirseniz memnun olurum ,internetten arıyorum ama bulamadım , linkte arabamın resmini koydum ( mesaja nasıl resim ekleniyor bilmiyorum mazur görün forumda yeniyim ) ,görüldüğü üzere öndeki mitsu ambleminin kırmızı parçalarından biri yok ,her gün gözüme batıyor , var mı yeni bir amblem sipariş verebileceğim bir internet sitesi ? aslında çok basit bir sorun ama zaten hafta içi işten fırsat olmuyor , hafta sonları da boşver gelecek hafta sonu bakarım diyorum ha bir de bursa da neyi nerde bulabilirim bilmiyorum henüz öğrenme aşamasındayım . Özellikle Avukat İlhami arkadaşım yardımcı olabilirsen sevinirim .

    http://img85.imageshack.us/img85/5200/dsc00307qf.jpg

    Maşallah.Araç mükemmel...Beyaz Civicten sonra en çok carisma'ya yakışıyor.


    teşekkür ederim , bir de bi amblem bulabilirsem daha iyi olacak inş ... bu arada av. yazıyodu direk avukat dedim ama yamulmadım inş


    Avukatlarda, ismin önünde ünvan kısaltması olmadan hiçbirşey olmuyor. Kaç tane avukat tanıdıysam her yere AV......




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.