Şimdi Ara

Çarpışma Önleme, Otonom Sürüş Sistemleri İşe Yarıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
2.590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Artık çoğu arabada kullanılmaya başlanan bu sistemler hakkında kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Yeni araç alacak kişilere de hangi opsiyonları ekletmeleri konusunda yol göstermiş olursuuz. 




    Çarpışma Önleme Sstemi: Hayati bir özellik gibi duruyor. Kullanım sırasında hiç devreye girip kazayı önledi mi? Yoksa beklenmedik ani frenler yaptığından kapatıyor musunuz? 



    Otonom Sürüş Sistemi: İstanbul'un kitlenen otoyollarında sürücüyü son derece rahatlatacak bir sisitem. Dur kalk fonksiyonlu olanlar da mevcut. Mesela sıkışık bir E5 trafiğinde sistemi aktif edip km'lerce yol alanınız var mı ?  




    Değerli cevaplarınız için teşekkürler  








  • Bu sistemlerin çoğu maalesef artık kırpılarak ülkemize getiriliyor. O yüzden tam özellikli çalışan araç bulmak baya zor. Ayrıca bu sistemler kamera, radar, hatta çift kamera daha özellikli radar vs gibi versiyonları var. Genelde ülkemize bir alt versiyonlar geliyor. Gelişmiş radar ve kamera sistemleri çok daha etkili sürüş sunuyor.


    Toyota için konuşursam denedim çünkü çok defa, TSS adı altında sunuyor, en üst donanımda kör nokta uyarı var daha alt versiyonlarda yok ama 250 bin TL gibi rakama kör nokta ve tabela okuma hariç ki alabiliyorsun. Bu iki sistem olsa iyi olur tabi ama sorduğunuz soru için olmazsa olmaz değil ülkemizde.


    TSS için yarı otonom sürüş için yine konuşursam, sistem gayet stabil işliyor, örneğin şehir içi dahil gaza basmadan araç kullanabilirsin. Öndeki araç ilerlemeye başlayınca 2 sn için( direksiyondaki düğmeye basarsan anında) araç ilerliyor. Takip mesafesi ülkemiz için bile yeterli seviye. Gaza bastığın anda araç hızlanıyor, sonra tekrar önceden ayarladığın hıza düşüyor vs vs yani alıştığın anda kullanımı çok rahat ve basti.


    Güvenli yani çarpışma önleme gibi sistemlere gelirsek net olarak işe yarıyor. Sistem önce uyarıyor, sonra hafiften fren yapıyor, baktı olmuyor kendi ani frenlemeye geçiyor. Çoğunlukla duruyor ama sistemin böyle bir iddiası yok en fazla öncedeki araca bir tık dokunursunuz. Özellikle geceleyin önünüzde ışıksız traktör, bisiklet hatta yaya çıktığında birebir sistemin işe yaradığını görüyorsunuz. Benim başıma gelmedi ama gelen kişilerin iki tanesinden net iki adet araç kamerası videosu izledim. Bir tanesi zifiri karanlık yaya çocuk idi, araç kendi kendine fren yapmış hatta arkadaş anlamamış araç niye durdu diye önce. Eğer TSS olmasa kesinlikle çocuğa çarpacaktı.


    Kısacası bu sistemler araştırmalarda da bunu söylüyor kaza riskini ciddi anlamda düşürüyor. Özellikle kadınların fren yerine gaza basması, son yılların belası olan trafikte akıllı telefona dalıp yapılan kazaları hemen hemen bitme noktasına getirir.

    Benim XC40 ta çarpışma önleme sistemi daima açık. E5 te de daima otonom sürüş dediğiniz pilot assist açıyorum.


    Çarpışma önleme sistemi 2-3 kez gerçekten işe yaradı. Dur kalkta klimayı ayarlamaya çalışıyordum. Öndeki duruvermiş ani frenle ve sesli görüntülü uyarı ile kendime geldim. Orada belki çarpardım . Diğer devreye girdiklerinde arabaya zaten hakimdim asla çarpmazdım. 2 kez de tehlikeli şekilde arabayı durdurdu. Şöyle söyleyeyim 1. şerit sıkışık ben 3. şeritteyim çok hızlı değilim 2. şeride geçeyim de daha hızlı gidenlere engel olmayayım mantığıyla sinyal verip direksiyonu sağa çevirdiğimde 1. şeritteki sıkışık trafiğe doğru yönlendiğimi ve çarpmak üzere olduğumu düşünüp çarpışma önleme sistemi fren yaptı. Hakkaten arkadan gelen yakın olmadığı için çok şanslıydım. Halbuki sadece şerit değiştiriyordum.


    Pilot assist ise dur kalk özellikli adaptif cruise control ve şeritte kalma yardımcısından oluşuyor. Her fırsatta kullanıyorum. Bir kaç enayiliği var. E5 anadolu yakasında her gün sabah akşam kullanıyorum

    • araba 163 bg hele ki eco modda öndeki hızlandığında biraz ağır hızlanıyor. Yani araba güçsüz değil ama pilot assist yazılımı öyle ayarlanmış sanırım. Öndeki ile arayı en kısa mesafeye ayarlamama rağmen yine de öndeki hızlandığında arayı çok açıyor. Epey selektör yiyorum. Hatta bazı ezber yerlerim var orada ayağımla gaz vererek kendim hızlandırıyorum.
    • Uzun yolda yolun dönüşüne göre hız azaltmıyor. Aslında kitapçığında navigasyondan gelen bilgilerle viraj hızlarını kendi düşürebilir yazıyor ama hiç düşürdüğünü görmedim. Mesela 120 ile giderken direksiyondan hızı 90-100 e indirdiğim oluyor.

    Şehir içinin ağır trafiğinde biraz hantal olduğunu söyleyebilirim yani.


    Dur kalk özelliğinden de tam emin değilim. Biliyorum var çok kez kendi durdu ve başladı . Eğer durma süresi 5 saniyeyi geçerse artık kendi başlamıyor . Gaz pedalı ile ya da direksiyondaki reset tuşu ile başlıyor. Ama sorun durmasında bazen öndekilerin ışıkta durduğunu görüyorum ama hiç yavaşlamadan yanaşıyor. Orada ben devreye girip frene basıyorum. Yani o noktadan sonra frenlerse sert olacak . Muhtemelen frenleyecektir ama bazen ben arabaya bırakmıyorum kendim frenliyorum.


    Yine de biraz alıştıktan küfür korna selektöre razı olduktan sonra konforlu ve yorgunluk azaltıcı özellikler. Kesinlikle çok seviyor ve yoğun kullanıyorum. Öyle ki diğer aracımızda cruise control adaptif değil . Lanet olsun deyip hem arabayı kullanmak istemiyorum. Kullanırsam da CCu hiç kullanmak istemiyorum artık

  • Jazz aracımda çarpışmayı önleyici fren var. Sıkışık trafikte sık sık uyarı veriyor özellikle ayak gazda ise. Bende 2 sefer devreye girdi kendince gerekli bence gereksiz durumda. Birinde mesela dönel kavşakta ben hızımı ayarladım kavşak içerisindeki araç geçecek ve ben de çok hızımı düşürmeden devam edecekken tam o araç geçerken uyarı yapmadan (yapacak zaman yoktu zaten) aniden frene bastı ve ben kavşak içinde kaldım. Allahtan kavşak sakindi ve ben devam ettim. Yani böyle durumlar olabiliyor ama ben memnunum olmasından. Bence zorunlu donanım olmalı.

    Otonom sürüşü denemedim. Ama yapay zekanın insan beyninin yerine geçmesi şu anda zor bence. Yukarıda anlattığım durumda beyin olayın ilerisini de hesap ederken yapay zeka sadece o ana karar bakarak karar verebiliyor ve bu da bazen sıkıntı yaratabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 27 Aralık 2020; 9:55:18 >
  • Bu sistemlerin çoğu maalesef artık kırpılarak ülkemize getiriliyor. O yüzden tam özellikli çalışan araç bulmak baya zor. Ayrıca bu sistemler kamera, radar, hatta çift kamera daha özellikli radar vs gibi versiyonları var. Genelde ülkemize bir alt versiyonlar geliyor. Gelişmiş radar ve kamera sistemleri çok daha etkili sürüş sunuyor.


    Toyota için konuşursam denedim çünkü çok defa, TSS adı altında sunuyor, en üst donanımda kör nokta uyarı var daha alt versiyonlarda yok ama 250 bin TL gibi rakama kör nokta ve tabela okuma hariç ki alabiliyorsun. Bu iki sistem olsa iyi olur tabi ama sorduğunuz soru için olmazsa olmaz değil ülkemizde.


    TSS için yarı otonom sürüş için yine konuşursam, sistem gayet stabil işliyor, örneğin şehir içi dahil gaza basmadan araç kullanabilirsin. Öndeki araç ilerlemeye başlayınca 2 sn için( direksiyondaki düğmeye basarsan anında) araç ilerliyor. Takip mesafesi ülkemiz için bile yeterli seviye. Gaza bastığın anda araç hızlanıyor, sonra tekrar önceden ayarladığın hıza düşüyor vs vs yani alıştığın anda kullanımı çok rahat ve basti.


    Güvenli yani çarpışma önleme gibi sistemlere gelirsek net olarak işe yarıyor. Sistem önce uyarıyor, sonra hafiften fren yapıyor, baktı olmuyor kendi ani frenlemeye geçiyor. Çoğunlukla duruyor ama sistemin böyle bir iddiası yok en fazla öncedeki araca bir tık dokunursunuz. Özellikle geceleyin önünüzde ışıksız traktör, bisiklet hatta yaya çıktığında birebir sistemin işe yaradığını görüyorsunuz. Benim başıma gelmedi ama gelen kişilerin iki tanesinden net iki adet araç kamerası videosu izledim. Bir tanesi zifiri karanlık yaya çocuk idi, araç kendi kendine fren yapmış hatta arkadaş anlamamış araç niye durdu diye önce. Eğer TSS olmasa kesinlikle çocuğa çarpacaktı.


    Kısacası bu sistemler araştırmalarda da bunu söylüyor kaza riskini ciddi anlamda düşürüyor. Özellikle kadınların fren yerine gaza basması, son yılların belası olan trafikte akıllı telefona dalıp yapılan kazaları hemen hemen bitme noktasına getirir.





  • Peugeot 2008 deki çarpışma önleme, adaptif sabitleyici ve şeritte tutma gayet iyi çalışıyor.

    Yinede bu sistemler asla sizin dikkatinizin yerini alamaz.
  • işe yarıyor tabiki geleceğin sistemleri bunlar Mercedes tourismoda bizi bir defa kazadan kurtardigina şahit oldum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 27 Aralık 2020; 13:1:39 >
  • 308'deki aktif fren sistemi beni net kazalardan kurtarmıştı, ancak gereksiz devreye girdiği de oluyor. yani sizin yaptığınız hesabı ya da öngörünüzü düşünemiyor. keza adaptif cruise control da güzel çalışıyordu.


    misal ileride kırmızı ışık yeşile dönmüş, siz gazdan ayağınızı çektiniz ve onları kalkınca dur kalksız devam edeceksiniz. bu gibi durumlarda bodoslama gireceğinizi düşünüyor doğal olarak.


    bence aktif fren ve kör nokta standart bir donanım olmalı.


    acc istanbul için verimli çalışamıyor çünkü bin kişi araya giriyor. araya 1sn mesafe koymak için yavaşlıyor. başkası giriyor, yine mesafe koymak için yavaşlıyor vs.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reis-i Eagles -- 27 Aralık 2020; 13:33:39 >
  • Takip mesafesinin ne olduğunu bilmeyen, sinyali konvoyda kullanan insanlar ne anlar aktif güvenlik sistemlerinden.

    Hepsinin menüsünde yakin uzak orta gibi ayarları var, ama adam daha takip mesafesini bilmiyor ne anlasın menüye girip ayar yapmaktan.
  • özellikle çarpışma önleyici gerçekten çok önemli

    net 2 kez öndeki araca vurmaktan kurtardı

    asfaltı kazıyor gibi bir his oluşturdu


    şerit takip için aynı şeyi söyleyemeyeceğim , sürekli açık gitmek kullanışlı değil

    belki uzun yolda kendini yorgun hissettiğinde ne olur ne olmaz tarzı açık olabilir

  • Çarpışma önleyici 3 kere çalıştı üçünde de gerçekten kazaya yakın anlardı biri hariç kontrol bendeydi. Kontrolün bende olmadığı an çalışarak beni kazadan kurtarmış oldu. Gerçekten güzel bir sistem ve gerekli bir sistem bence. Umarım önümüzdeki sene standart olur.

  • Benim XC40 ta çarpışma önleme sistemi daima açık. E5 te de daima otonom sürüş dediğiniz pilot assist açıyorum.


    Çarpışma önleme sistemi 2-3 kez gerçekten işe yaradı. Dur kalkta klimayı ayarlamaya çalışıyordum. Öndeki duruvermiş ani frenle ve sesli görüntülü uyarı ile kendime geldim. Orada belki çarpardım . Diğer devreye girdiklerinde arabaya zaten hakimdim asla çarpmazdım. 2 kez de tehlikeli şekilde arabayı durdurdu. Şöyle söyleyeyim 1. şerit sıkışık ben 3. şeritteyim çok hızlı değilim 2. şeride geçeyim de daha hızlı gidenlere engel olmayayım mantığıyla sinyal verip direksiyonu sağa çevirdiğimde 1. şeritteki sıkışık trafiğe doğru yönlendiğimi ve çarpmak üzere olduğumu düşünüp çarpışma önleme sistemi fren yaptı. Hakkaten arkadan gelen yakın olmadığı için çok şanslıydım. Halbuki sadece şerit değiştiriyordum.


    Pilot assist ise dur kalk özellikli adaptif cruise control ve şeritte kalma yardımcısından oluşuyor. Her fırsatta kullanıyorum. Bir kaç enayiliği var. E5 anadolu yakasında her gün sabah akşam kullanıyorum

    • araba 163 bg hele ki eco modda öndeki hızlandığında biraz ağır hızlanıyor. Yani araba güçsüz değil ama pilot assist yazılımı öyle ayarlanmış sanırım. Öndeki ile arayı en kısa mesafeye ayarlamama rağmen yine de öndeki hızlandığında arayı çok açıyor. Epey selektör yiyorum. Hatta bazı ezber yerlerim var orada ayağımla gaz vererek kendim hızlandırıyorum.
    • Uzun yolda yolun dönüşüne göre hız azaltmıyor. Aslında kitapçığında navigasyondan gelen bilgilerle viraj hızlarını kendi düşürebilir yazıyor ama hiç düşürdüğünü görmedim. Mesela 120 ile giderken direksiyondan hızı 90-100 e indirdiğim oluyor.

    Şehir içinin ağır trafiğinde biraz hantal olduğunu söyleyebilirim yani.


    Dur kalk özelliğinden de tam emin değilim. Biliyorum var çok kez kendi durdu ve başladı . Eğer durma süresi 5 saniyeyi geçerse artık kendi başlamıyor . Gaz pedalı ile ya da direksiyondaki reset tuşu ile başlıyor. Ama sorun durmasında bazen öndekilerin ışıkta durduğunu görüyorum ama hiç yavaşlamadan yanaşıyor. Orada ben devreye girip frene basıyorum. Yani o noktadan sonra frenlerse sert olacak . Muhtemelen frenleyecektir ama bazen ben arabaya bırakmıyorum kendim frenliyorum.


    Yine de biraz alıştıktan küfür korna selektöre razı olduktan sonra konforlu ve yorgunluk azaltıcı özellikler. Kesinlikle çok seviyor ve yoğun kullanıyorum. Öyle ki diğer aracımızda cruise control adaptif değil . Lanet olsun deyip hem arabayı kullanmak istemiyorum. Kullanırsam da CCu hiç kullanmak istemiyorum artık





  • Bu özelliğin olduğu tüm araçları ( kiralık ) kullandım.


    Şuanda benim gözlemlerime göre en iyi ve en net tepki veren markalar Volvo, Mercedes ve Otonom sürüşte segment ve markaya göre beni şaşırtan Corolla oldu.


    Volvo XC90 ile şehir içinde yola kontrolsüz atlayan yaya ya müthiş tepki verdi.


    Otonom olayına zaten girmiyorum aşmış durumdalar. ( Portakal gerçekten işe yarıyor )


    Mercedes E180 ile çarpışma önleyici sayesinde 1 hafta alnım kızarık gezdim.


    Dur kalk trafikte telefonu koltuğun arasına düşürdüm onu almaya çalışırken haliyle kafam tam direksiyon hizasına gelmiş oldu. Önümdeki araç aniden durunca tak diye fren koyup direksiyona kafa atmamı sağladı kendisi.


    Otonom sürüş kısmen iyiydi fakat şeritlerden midir tam anlamadım tam stabil ilerlemedi.


    Corolla hybrid adaptif sürüş konusunda bence segmentinin lideri olabilir.


    İzmir-Aydın otobanında neredeyse sıfır müdahale ile 40 dakika yol gittim. ( Su şişesi sıkıştırarak :) )


    Şehir içi aşırı yoğun olmadığı durumlarda da adaptif cc gerçekten işe yarıyor ve stabil çalışıyor.





  • @CapriceClassic  @tenekekutu @macropolo  @Polestar191

    @Reis-i Eagles werneke, Engin Cann, x-rayted, vortex35


    Değerli yorumlarınız ve paylaştığınız deneyimler için çok sağolun. Sanıyorum bir çok kişiye faydalı oluyordur.  


    Başka deneyimleri olan arkadaşlarında paylaşımlarını da bekleriz  

  • Leon aracımda şerit takip sistemini açmış, direksiyonu tamamen bırakmış, Adaptif hız sabitleyiciyede açmış şekilde gidiyordum. Yaklaşık 40sn kadar sonra ekranda uyarı verdi direksiyonu tut diye. Bende tutmadım sesli uyarı vermeye devam etti. Ben halen tutmayınca araba otomatik bir fren yaptı. Nasıl tırstım anlatamam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YawuzS -- 28 Aralık 2020; 15:28:53 >
  • Ibizada carpisma onleyici kullaniyorum. 2 kez sehir icinde ondeki aracin ani durmasi sonucu fren yapti. Sadece ara sokakta giderken sagdan gelen yayayi algilayip ani fren yapti ama yaya araca biraz uzakti yani gereksiz frenledi. 3 modu var. Hassas normal seyrek diye. Ben normal modu seciyorum.
  • Volvo XC90 da ki otonom gayet güzel çalışıyor. Gerek uzun yolda gerek şehir içi dur-kalk trafikte rahatlığı başarılıydı. Bir keresinde akıcı trafikte ilerlerken telefona dalmıştım otomatik fren yaptı kafamı kaldırdığımda trafik durmuştu, net kazadan kurtardı yani. Tabi bu sistemlere güvenerek tedbiri elden bırakmamak lazım, yardımcı sistem olarak düşünmek lazım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.