Şimdi Ara

Aktif Güvenlik Önlemleri (ESP,ESC,BAS VS)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.157
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Torsiyon üzerine bayağı bir başını ağrıttım Forumun, laf lafı açtı , torsiyon elektronik sistemleri açtı.
    "neden torsiyon" diye sorduğumda "ama her tür elektronik sistemi standart yaptık" cevabına çok sinirlenmiştim
    ve çoğu kişi de benim gibi düşünmüştü anladığım kadarıyla. ama şöyle bir araştırdım, gerçekten hayat kurtaran özellikler gibi duruyor.
    Kullandığım leon style modelinde hangileri var tam bilemiyorum ama baya bir şey yazıyordu. açıkçası arabayı ilk aldığımda
    "bağımsız süspansiyon ver bu oyuncakları al" ruh halindeydim ama şu anda böyle bişey diyemem.

    Sizler ne düşünürsünüz bu konuda?

    Yine kendimden örnek vereyim: yere göğe sığdıramadığım emektar a3 ile sert bir viraja fazla hızlı girmiştim, arabanın önü de arkası da atmıştı, sakin kalmıştım, Allah da yüzüme bakmıştı, bi de araba benim kafamda yarattığım imaj kadar da olmasa da iyi olunca hemen çizgisine girmişti.
    (yanlış bilmiyorsam ABS'den başka bi özelliği yoktu aracın)

    Aşağıdada bulduğum bir kaç video var.

    http://www.youtube.com/watch?v=Y2uXzp2HzKg
    http://www.youtube.com/watch?v=0lAJrWUeGUI
    http://www.youtube.com/watch?v=k8h3Kv7fU1A
    http://www.youtube.com/watch?v=QJq22uPAkPU

    Ha esp felan da kalite kaliteymiş diyorlar, ama hiç olmamasından iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 3 Kasım 2013; 13:10:01 >







  • esp,vsa candır biz hala sis farı var mı diye bakalım esp de neymiş deriz halbuki biraz araştırsa millet espli olsun 5 fazla olsun diyecek

    Gerçi espyi opsiyon sunan kan emici bazı otomotiv devleri olsa da
    bizi az da olsa düşünen espyi standart koyan firmalarda yok değil hani
  • Araç kayınca evet ESP toparlamaya çalışır, toparlar toparlayamaz bilemem ama, araç ne hızda kaymaya başlar işte onu süspansiyon sistemi belirler.

    Bağımsız süspansiyon daha yüksek hızlarda ESP ye ihtiyaç duyar. Yani mesela 60 ile sert bir virajda torsiyon çubuğu ESP nin tetiklenmesine sebep olabilirken, bağımsız süspansiyon kaymayıp ESP ye gerek bırakmayabilir.
  • sert süspansiyon sertleştirilmiş viraj denge çubukları bulunan araçlarda esp geç devreye girer esp olmasa bile virajda savrulma minimum olur. Ama standart yumuşak süspansiyonlu araçlarda esp olması çok önemlidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Araç kayınca evet ESP toparlamaya çalışır, toparlar toparlayamaz bilemem ama, araç ne hızda kaymaya başlar işte onu süspansiyon sistemi belirler.

    Bağımsız süspansiyon daha yüksek hızlarda ESP ye ihtiyaç duyar. Yani mesela 60 ile sert bir virajda torsiyon çubuğu ESP nin tetiklenmesine sebep olabilirken, bağımsız süspansiyon kaymayıp ESP ye gerek bırakmayabilir.



    Yol tutusu bagimli daha iyi bagimsiz daha kotu diye ayiramazsiniz. Bir arabada torsiyon olup daha iyi yol tutabilir, bagimsiz olup daha kotu yol tutabilir. Torsiyon kotu yol tutuyorsa demek ki bagimli veya bagimsiz daha iyi bir suspansiyon tasarimi gerekiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu da bu günlerde forumun yeni modası, torsiyon olunca illa ki kötü yol tutuşu olacağını sanıyor insanlar, oysaki pek alakası yok. Binek araçlarda torsiyon yol tutuştan ziyade konfora daha fazla negatif etkide bulunuyor.

    @rbatasoy


    Konuya dönecek olursak, ESP'yi sadece viraj alırken işe yarayan bir şey olarak tanımlamak da büyük bir yanılgı.

    Bir engelden kaçış için yapılan ani ve sert sağlı sollu manevralarda süspansiyonunuz ne kadar iyi olursa olsun aracın dengesi bozulacaktır. ESP'li araç burada öne çıkar.

    Ya da faketmeden mıcıra kaptırma, farketmeden yüksek hızla sağ ya da sol taraftan derin su birikintisine girme, yola dökülmüş yağ gibi kaygan maddeler vb. gibi beklenmeyen ve hazırlıksız yakalanılan durumlarda da faydası tartışılmaz. Çünkü böyle durumlarda bazen siz tehlikeyi algılayıp tepki verene kadar iş işten geçmiş olabiliyor. ESP ise daha siz ne oluyor diyene kadar olaya hunharca müdahale edebiliyor

    7 yıldır ESP'li bir araca sahibim (Pug 307), bundan sonra alacağım araçta ESP olmazsa olmazlarım arasına girdi. Milletin tırsa tırsa, yalpalaya yalpalaya 20 km/h ile gittiği yolda sol tekerlerim 1 karış karın içinde, sağ tekerlerim buz üzerinde yanlarından elimi kolumu sallaya sallaya geçip gittiğim anlar olmuştur Limitleri, fizik kurallarını absürt derecede zorlamadığınız sürece mükemmel çalışan ve iş gören bir sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    esp,vsa candır biz hala sis farı var mı diye bakalım esp de neymiş deriz halbuki biraz araştırsa millet espli olsun 5 fazla olsun diyecek

    Gerçi espyi opsiyon sunan kan emici bazı otomotiv devleri olsa da
    bizi az da olsa düşünen espyi standart koyan firmalarda yok değil hani


    Standart sunanlar şükürki arttı ama yinede hala sıkıntı.

    Dediğiniz gibi eski kasalar espsiz duster gibi
    Yeni kasalar espli yeni Sandero gibi ama ben yeni Sanderonun esp testinide beğenmedim olamasa daha iyi gibi. Bu nedenle bu arabadan soğudum.

    Torku geçtim Diyorum jetta 1.2 olsun en ucuzu olsun bizim olsun ama bir bakıyorum esp yok.
    Skoda yeti diyorum en ucuzu olsun alalım adam akıllı bir araba ama yine esp yok.

    Böyle böyle uzayıp gidiyor ya ucuz esp yok ya esp var ama pahalı.

    Kullananlara ayıp olmasın ama Ben 40bin küsür para çıkarıp aveo ya sanderoya loggye symbole bilmem neye para bayılmak istemiyorum. Elimden de bişey gelmiyor o da ayrı 2.el ede güven yok yani kısacası bize şuan araba yok.

    He standart yapılan Citroen C Cylse var tam şartlara uyuyor ama buseferede okadar para verip navigasyon felan olmaması koyuyor adama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aktif güvenlik sistemleri can güvenliği için, arkada bağımsız süspansiyon sürüş keyfi için şart :)
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Aynen. Yol tutuşuyla bire bir alaka kurmak yanlıştır. Kaldı ki şu bir gerçek, günümüzdeki aynı sınıf araçlar viraj dönme kabiliyetinde birbirinden farklı sonuç göstermiyor. Yapılan testler bu şekilde (G testler var). Bu forumda hissiyata göre afaki konuşuluyor sadece.

    Torsiyon mevzusuna gelince, konforu etkiliyor. Torsiyonlu bir araç kullanıyorum. Özellikle uzun yolda çukurlara girdiğimde alttan yol vuruyor adeta. Aynı şekilde Megane 3 de torsiyon kullanıyor. O da öyle. En son Civic kullandım. Bağımsız süspansiyon olmasına rağmen sert bir süspansiyon yapısı var. Konforu daha iyi ama öyle bariz çok konforlu değil bizim araca göre. Golf 6 daha konforlu hepsine göre. Yani torsiyon evet konforsuzdur. Tercih edilirken bağımsız süspansiyonlu araçlara +1 puan yazarım ben de bundan sonra. Ama aracın genel karakteristiği konforda daha çok etkilidir. Arabaya binip deneyim edip öyle konuşmak lazım.

    ESP da bambaşka bir mevzu. Daha iyi ESP kullandık o yüzden yol tutuş falan filan hikaye. ESP zaten artık neredeyse her araçta standart. Olmazsa olmaz. ESP var diye yol tutuş karakteristikleri önemini kaybetti diye bir şey olamaz.




  • Benim kullandığım araç da 7 yıllık sadece ABS si var. En dolusuydu o zamanlar anahtarsız çalışma, sağlam bir teyp (sadece cd var aux bluetooth falan yok amaorijinal teyp için sesi çok iyi hatta bügünkü arabaların bir kısmından bile) otomatik klima vs. ama ESP koymamışlar.

    2 kere önden kopma yaşayıp ciddi kaza atlattım ikisinde de frene dokunur dokunmaz ABS devreye girdi ve araç öyle topladı. Keşke ESP olsaydı diyorsunuz ama hız yapmamaya böyle alışıyorsunuz. Aklınızda olsun kaymaya başlarsa ESP siz bir araç ABS kurtarıcı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Araç kayınca evet ESP toparlamaya çalışır, toparlar toparlayamaz bilemem ama, araç ne hızda kaymaya başlar işte onu süspansiyon sistemi belirler.

    Bağımsız süspansiyon daha yüksek hızlarda ESP ye ihtiyaç duyar. Yani mesela 60 ile sert bir virajda torsiyon çubuğu ESP nin tetiklenmesine sebep olabilirken, bağımsız süspansiyon kaymayıp ESP ye gerek bırakmayabilir.



    Hocam bi kere girdi artık torsiyon çubuğu, hayatımıza, onla yaşamaya alışıp onla mutlu olmamız lazım:)
    Bağ.süs. olounca ESP daha yüksek hızlarda devreye girebilir, bu da ileri derece sürüşte büyük artı sağlar ama bazı arkadaşlarından
    bahsettiği gibi ESP sadece yüksek hızlarda gerekli olmaz. yağmurlu, buzlu zeminde, yola köpek atlaması, bozuk zemine girme, mıcırlı yola kayma vb
    durumlarda yani normal kullanımlarda ESP olmazsa olmaz bir özellik oluyor.
    Bağımsız süspanyon ise konfor için gerekli; yüksek hızlarda viraja girme ihtimali için ise olmazsa olmaz değil ama olursa da güzel bir artı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    sert süspansiyon sertleştirilmiş viraj denge çubukları bulunan araçlarda esp geç devreye girer esp olmasa bile virajda savrulma minimum olur. Ama standart yumuşak süspansiyonlu araçlarda esp olması çok önemlidir

    Sert süspansiyonlu araç aldığım için ( o konuda araştırma yapmadan araba aldığım için, test ettim tabi ama düze yolda bilemedim) üzgünüm ama yol tutuş benim en çok önem verdiğim noktalardan biri olmuştur hep, o açıdan bir artı oldu. bu yüzden artık o kadar da kafaya takmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fburakd


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    esp,vsa candır biz hala sis farı var mı diye bakalım esp de neymiş deriz halbuki biraz araştırsa millet espli olsun 5 fazla olsun diyecek

    Gerçi espyi opsiyon sunan kan emici bazı otomotiv devleri olsa da
    bizi az da olsa düşünen espyi standart koyan firmalarda yok değil hani


    Standart sunanlar şükürki arttı ama yinede hala sıkıntı.

    Dediğiniz gibi eski kasalar espsiz duster gibi
    Yeni kasalar espli yeni Sandero gibi ama ben yeni Sanderonun esp testinide beğenmedim olamasa daha iyi gibi. Bu nedenle bu arabadan soğudum.

    Torku geçtim Diyorum jetta 1.2 olsun en ucuzu olsun bizim olsun ama bir bakıyorum esp yok.
    Skoda yeti diyorum en ucuzu olsun alalım adam akıllı bir araba ama yine esp yok.

    Böyle böyle uzayıp gidiyor ya ucuz esp yok ya esp var ama pahalı.

    Kullananlara ayıp olmasın ama Ben 40bin küsür para çıkarıp aveo ya sanderoya loggye symbole bilmem neye para bayılmak istemiyorum. Elimden de bişey gelmiyor o da ayrı 2.el ede güven yok yani kısacası bize şuan araba yok.

    He standart yapılan Citroen C Cylse var tam şartlara uyuyor ama buseferede okadar para verip navigasyon felan olmaması koyuyor adama

    ama bir mazda bir mitsubishi size renault opsiyon olarak bile sunamazken standart sundular bundan önceki yıllarda mesela colt,lancer..
    Bu saatten sonra da standart sunsalar bile artık favorim mazda ve mitsubishi olmuştur




  • beyzade0606 kullanıcısına yanıt
    önceki arabamı alırken en ufak bilgi,bilinç yoktu. Süspansiyon şurda dursun, esp, hangi arabaya lpg olur, kim ne yakar, 8v, 16 v, hiçbişey bilmiyordum, ezbere megane II ye kitlenmiştim, tesadüfler eseri a3 almıştım. Allah yüzüme bakmıştı da gerçekten 10 numara araba kullanmıştım 4 yıl. Bunda "tamam Olduk" diyerek araba baktım, ama torsiyon işinde sınıfta kaldım:) esp, esc vb konusunda da bilgim yoktu,Sadece adını biliyordum, iyi bişeydir diyordum. Bakalım bundan sonraki Araç alımında çok çok daha iyi hazırlık yapacağım. Forumda insanlar neden ara önerisi diye başlık açıyor çok iyi anladım.
    Leon'la ilgili ayrıntılı yazıları da bu yüzden paylaşıyorum hep.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESP,ESC,BAS yol tutuş elemanlarının alternatifi değildirler. Aynı hedef ürünü bile değildirler. Yardımcı güvenlik ekipmanı, müdahalesi ayrı iyi bir yürüyen ayrı şeydir. ESP,ESC,BAS sahip iki araçtan daha iyi yürüyen ekipmanı, süspansiyon sistemine sahip olmayan araç -2 kademe geridedir. Bu temel nokta ne kadar iyi olursa ESP'nin müdahale etkinliği, yorumlaması ve tolerasyonu o kadar etkili olur.
    İşte o yüzden bir Ferrari'de ki yardımcı elektronikler ile en pahalı binek arasında kiler arasında etkinlik ve başarımda galaksi fark bulunmaktadır.
    Adı üstünde bunların hepsi yardımcı, önleyici değil. Yürüyen setup ikisi de değil bir otomobilin en temel dinamiği.
    Torsiyon kötüdürü silin aklınızdan ayrıca bir çubuk kullanımı kesin sonuç üretmez totalin bir parçasıdır sadece. Torsiyonlu yarış aracı olmaz çünkü bu onun dinamikleri için geçerlidir günlük otomobiller için değil. Ancak ucuz binek araçlarda torsiyonun yaptığı işlevi temel düzeyde gerçekleştiren birçok çubuk bulunur.
    Totale bakın her zaman birimlere takılmayın. Bir motor verisinin aracı ifade etmeyeceği gibi.




  • Aracım, elektroniklerin olmadığı bir çağdan. Bu yüzden alçak, geniş ve arkalar bağımsız. Yeni teknoloji güvenlik ürünleri ile teşrifi mesaim yok.

    Bildiğim şu.

    İzmir çevre yolunda, Bornova istikametine giderken bir viraj var. Önden çekişli modern arabaların hiç bir araç benim indiğim hızla inemiyor.
    En son yaşadığım olay şu.

    Normalde sağdan sakin giderim, ancak virajda kamyonlar sağ şeridi doldurduğu için ve yolda iki şeritli olduğu için ister istemez sol şeride geçmek durumundayız. Tedbiri seven bir insan olduğum için trafik imkan verdiğinde hemen sol şeride geçerim.

    Her neyse, bu sefer yine erkeden geçerken aynamda yaklaşık 1km kadar uzakta farları yakmış gelen son model bir pegueot (şu yeni sedanlar var 301 mi neyse) vardı. Yavaş olduğum için geldi kıcıma kadar yanaştı, epeycede sellektör yapt. Ben hiç bozmadan devam ettim, gaza basmadan basmadan sadece yokuşun kazandırdığı ivme ile devam ettim, fırsat bulduğumda sağa geçtim, viraj tamamlandığında arkadaş aynamda yoktu ve ben aracı zorlamadım, sadece kendi akışına bıraktım...

    Yeni araçlar, arka bagaj kapasitesine arttırmak için vede maliyetten düşmek için torsyon çıbıh ile yapılıyor, eh ufak olsada İçi ferah olsun diye yüksek te yapılıyor. Bu yüzden pasif yol tutuşları daha kötü, ancak durumu kurtarmaları için elektronik takviyeler ile donatılmışlar.

    Torsiyon çubuk meselesine gelince Hani Dacia falan olsa eyvallah derim. Ancak Opel gibi VW gibi markaların araçlarında torsiyon çubuğu yakıştıramıyorum. Yumurta kasa Accent ler de arkalar bağımsız. Hani araçlar önden çekiş olduğu için arkaya karmaşık şeyler yapmalarıda gerekmiyor.

    Uzun lafın kısası. Abi iş görsün sıfı bir araç almıyorsanız, arabanızda bağımsız süspansiyon olacak. Üreticiniz bunu sağlamıyorsa sizi kandırıyor demektir. O parayı ödemeyin.

    Torsyon çubuk, sahin doğan arka süspansiyonundan sadece tasarım olarak farklıdır ve farkı daha az yer kaplamasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    ESP,ESC,BAS yol tutuş elemanlarının alternatifi değildirler. Aynı hedef ürünü bile değildirler. Yardımcı güvenlik ekipmanı, müdahalesi ayrı iyi bir yürüyen ayrı şeydir. ESP,ESC,BAS sahip iki araçtan daha iyi yürüyen ekipmanı, süspansiyon sistemine sahip olmayan araç -2 kademe geridedir. Bu temel nokta ne kadar iyi olursa ESP'nin müdahale etkinliği, yorumlaması ve tolerasyonu o kadar etkili olur.
    İşte o yüzden bir Ferrari'de ki yardımcı elektronikler ile en pahalı binek arasında kiler arasında etkinlik ve başarımda galaksi fark bulunmaktadır.
    Adı üstünde bunların hepsi yardımcı, önleyici değil. Yürüyen setup ikisi de değil bir otomobilin en temel dinamiği.
    Torsiyon kötüdürü silin aklınızdan ayrıca bir çubuk kullanımı kesin sonuç üretmez totalin bir parçasıdır sadece. Torsiyonlu yarış aracı olmaz çünkü bu onun dinamikleri için geçerlidir günlük otomobiller için değil. Ancak ucuz binek araçlarda torsiyonun yaptığı işlevi temel düzeyde gerçekleştiren birçok çubuk bulunur.
    Totale bakın her zaman birimlere takılmayın. Bir motor verisinin aracı ifade etmeyeceği gibi.

    hocam haklısın da, bu söylediklerin yüksek hızla giderken ani manevra , hızlı viraja girme için gerekli. ama ıslak zemin, karlı buzlu yollarda hız yüksek olmasa bile yol tutuş aracı kurtaramaz, elektronikler iş görür. mesela 86 mercedes kullandım yıllarca. uzun yolda paşa gibi gidiyordu, hiçbir elektroniği yoktu ama en ufak güvensizliği olmamıştı. fakat şehir içinde zemin azcık ıslak olsa, en düşük hızlarda bile kıçını ayrı başı ayrı oynuyordu.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    eski arabaların tadını vermekten çok uzak yeniler. dün uzun uzun yazmıştım bu forumda opel, audi, reno vb den örnek vererek. maliyet düşürme sapıklığı çıktı son yıllarda. peki : torsiyon yaptın maliyet ciddi anlamda düştü, senin fiyatın düştü mü? yine artıyor hep artıyor. peki o zaman sen zarar mı ediyordun bağımsız süs. koyduğun zamanlarda?
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Hayır, geçen ki konuda da herşey için geçerli olduğunu söyledik. Yazdıklarım anlaşılmamış sanırım zira farklı şeyler söylemiyoruz. Sen yardımcı sistemleri izah etmişsin. Bu kabul edilmiyor değil gereksiz de görülmüyor sadece yardımcı sistemler aslinin yerini tutmaz. + değer kazandırır. Senin bahsettiğin ekseri durumlarda tekil önden ve arkadan çeker araçlar elektronik yardımcıları ile dahi çaresiz kalıyor bunu en güzel istanbul da, doğunun zorlu koşullu yollarında görebilirsin. Gerçek dünya markaların çevresi bomboş buz, yağmur kaplanmış düzlükler gibi değildir. Ekseri olmayan durumları genel ifadelere dahil etmek ama ana madde kabul etmemek lazım.
  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Hocam keşke imkan olsa da hem bağımsız süspansiyonu olan, hem her türlü desteği olan hem de 4 çeker, bi audi quatroya binsek, bu tartışmaları unutsak. Ama maalesef belli bütçelerle ve firmalar saçma salak stratejileriyle, şu olsa bu olmasa ne olurları tartışmak zorunda kalıyoruz. Ben yine şanslıyım, direk "budur İşte" dediğim leon style'da hemen her türden gerekli donanım vardı.Ama forumda okuduğum kadarıyla, jetta 1.2 lerde, skoda Modellerinde esp bile opsiyonmuş. Bu da bizi başka bir ikileme götürüyor: "lan bu paraya ağzına kadar dolu, maliyeti düşürme sapıklığından önce üretilmiş bi araba mı alsam?" leon'a müşteri de var gibi, o yüzden H.sonu ikinci elleri de gezdim. Ama giriyosun içine, kırk defa yıkanmış parfümlenmiş olmasına rağmen derinlere işLemiş bi sigara kokusu. Bi gözü açıyorsun, kapanmıyo. Motor desen, kim biiir nasıl kullanıldı. Ben leon'u ilk 1500 sakin kullandım, 2000 e kadar Biraz, sonrasında biraz daha devir yaptım, uzun yoldan geldim hemen kapamadım felan filan, ama o adam nasıl kullandı O arabayı? Bunları düŞününce de diyosun az olsun öz olsun, temiz olsun:) özetle bir gün 2004 a4, bir gün 2005 3.18 i alıyorum, bir gün "oh mis gibi sıfır araba kokuyor" diye neşeyle marşa basıyorum:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.