Şimdi Ara

Elektrikli araçlar için evrensel 'tak ve şarj et' sistemi hizmete giriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli araçların şarj edilmesindeki en büyük problemlerden biri, şarj istasyonu operatörlerinin kendi uygulamalarına sahip olması ve bu istasyonlarda şarj edebilmek için bu uygulamaların yüklenip, gerekli kayıt ve ödeme işlemlerinin yapılması gerekliliği. Ancak yakında bu durum değişecek gibi görünüyor.



    Önümüzdeki sene ABD'de hizmete girecek



    Otomobil üreticileri ve şarj operatörlerinden oluşan bir konsorsiyum olan kar amacı gütmeyen SAE International, ABD Hükümeti'nin belirlediği çerçeve doğrultusunda evrensel bir "tak ve şarj et" (plug and charge) protokolünü önümüzdeki senenin başlarında hizmete almayı planlıyor.



    Şuan için Tesla araçları Supercharger istasyonlarında araçlarını şarja takarak ek bir işlem yapmadan şarj işlemini başlatabiliyor. Yeni protokol sayesinde bütün elektrikli araçlar için bu deneyim standart hale gelecek ve önemli bir külfet ortadan kalkacak.



    ISO 15118 isimli uluslararası standart hali hazırda birçok modelde yer alıyor ancak evrensel olarak benimsenmiş değil. Tak ve şarj et özelliğine sahip araçlar, bu protokol sayesinde şarj cihazıyla güvenli bir şekilde iletişim kurarak, uygulama kaydı ve ek ödeme bilgisi girmeden araç sahibinden ödeme alabiliyor.



    Tak ve şarj et sistemini benimsemek için, otomobil üreticilerinin araçlarının şarj şirketlerinin ekipmanlarıyla sorunsuz bir şekilde iletişim kurabilmesini sağlamak için üçüncü taraf şarj şirketleriyle bireysel anlaşmalar yapması gerekiyor.



    Ayrıca Bkz.Fransa ve İspanya elektrikli araç teşviklerini azaltmayı planlıyor



    SAE konsorsiyumunun üyeleri arasında BP Pulse, ChargePoint ve Electrify America gibi büyük şarj sağlayıcılarının yanı sıra Ford, General Motors, Tesla, Rivian, Toyota ve BMW gibi otomobil üreticileri yer alıyor. Zamanla daha fazla şirketin katılması bekleniyor.



    Sistem, elektrikli araç sahipleri için kesintisiz şarjın ötesinde bazı avantajlar da sunacak. Güvenli araçtan şebekeye (V2G) iletişim ve çift yönlü şarj sayesinde elektrikli araçlar enerji yüklerini dengelemek amacıyla şebekeye enerji geri gönderebilecek. Bu, daha dayanıklı bir şebeke oluşturulmasına yardımcı olacak ve mevcut enerji sisteminin  elektrikli araçların şarj yükünü kaldıramayacağı yönündeki eleştirilerin önüne geçilmesini sağlayacak.



     




    Kaynak:https://www.theverge.com/2024/12/4/24312002/ev-plug-and-charge-universal-protocol-sae-pki-roaming







  • Çok iyi olur bizde de bir dernek benzerini yapacaktı ama bunda tek yerden tüm şarj istasyonlarına erişim olacaktı bizim ki biraz daha iyi zira tüm markalar ile tek tek anlaşmak fabrikadan öyle çıkartmak 10 yıl alır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İstanbul'da bile şarj istasyonları yetersiz, sayısı az. Ac istasyonlar var ama onların şarj süresi çok uzun olduğu için Dc'lere alternatif değil. Ac'lerin birçoğu özel sitelerde ve dışarıdan girme imkanı yok. Şarjlı araç sahibi olarak alternatif DC istasyonların istanbul gibi biryerde ne kadar az olduğunu görünce çok şaşırdım. İstanbul-Ankara güzergahında yeterince sayıda var. Fakat mesela sakaryadan beypazarına kadar tek bir DC istasyon istasyon yok. Bakmayın ülkede 25 km'de bir şarj istasyonu var dediklerine yok öyle birşey. Ac istasyonlar uzun yolda kullanmak zaten imkansız. 4-6 saat kim şarj için bekleyebilir her seferinde uzun yolda. Bir de inanılmaz saçma bir fiyatlandırma var. Astor 9 tl iken eşarj ya da zes 11-12 tl mesela. Ama o da stabil değil. Astorun bazı istasyonları da daha pahalı. Tek standart fiyat trugo sanırım heryerde 9.6 tl. Birkaç kuruş oynamasını anlayabilirim de %30 fark nedir. Yok mu bunların bir denetimi. Akaryatkıtın fiyatını belirliyorsun, eve işyerine satılan elektriğin fiyatını da belirliyorsun, ama şarj istasyonunda satılan elektriğe fiyat belirlemiyor musun yani nasıl oluyor bu.





  • Tesla gibi araba içindeki yazılıma kart bilgilerini. girip otomatik direkt taktığımızda şarj işlemini başlatıp otomatik çekmesi lazım elektrikli arabam var diye 50 tane uygulama yüklemek zorunda kaldım saçma salak.

  • gun kullanıcısına yanıt
    Büyükler anlaştı mı sıkıntı kalmaz CCS (ABD'de artık NACS) nasıl standart ise bu konuda da standart oluşturulmalı.

  • en iyisi aslında bankaların mobil ugulamasına eklemek gibi. ya da QR ödeme ile kredi kartı uygulamasını açıp alışveriş yapar gibi ödeyeceksin.

  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt
    Böyle bir girişim var ondan bahsediyorum.

    https://www.donanimhaber.com/turkiye-deki-tum-sarj-istasyonlarina-tek-uyelikle-kullanim-imkani--180749

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mukemmel bir teknoloji ulaşması kolay

  • gun kullanıcısına yanıt

    Bu olay da mantıklı fakat donanımsal olarak iletişim kuran cihazların çiplerin belli standarta getirilmesi şart uzun vade için geçiş dönemi olarak bu uygulanabilir tabikide.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.