Şimdi Ara

farklı lastik aşınmasının ESP vb. güvenlik donanımlarına etkisi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arka sağ lastiğe çivi girmesi sonucu lastiğin yanağı da zarar görmüş ve o bölüm şu anda hafif de olsa balon yapmış durumda. 3-4 aydır bu şekilde kullanıyorum ancak lastiğin gümleme ihtimali nedeniyle değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. fakat tek lastik almak güvenlik açısından zaaf oluşturur mu bilemiyorum. 2 lastik alıp sadece arkaları mı değiştirsem ya da yedek lastik le mi değiştirsem bilemedim. yedek lastiği takıp 20 bin km sonra set olarak değiştirmek aklıma yatan en iyi seçenek miş gibi geliyor. ne
    dersiniz ?



  • Hocam,
    Başlık ile sorunun çok fazla alakası olmamak ile beraberinde.
    Eğer kullandığın lastikte balon varsa,aciliyet ile değiştirmen gerekir.BEnde de aynı sıkıntı vardı,bi süre kullandım bende,herhangi bir zamanda kendiliğinden patlıyor zaten balon olan bölge,Allahtan bende araç duru vaziyette iken patladı.Yolda seyir halinde ikende patlama ihtimali yüksektir,unutmamakta fayda var.
    Bana göre bu durumda en mantıklı çözüm,lastikçilerden 1 adet az kullanılmış çıkma bir lastik ile değiştir kullandığın lastiği.
    Daha sonra setolarak değiştirisin ,hem de kafan rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    Hocam,
    Başlık ile sorunun çok fazla alakası olmamak ile beraberinde.
    Eğer kullandığın lastikte balon varsa,aciliyet ile değiştirmen gerekir.BEnde de aynı sıkıntı vardı,bi süre kullandım bende,herhangi bir zamanda kendiliğinden patlıyor zaten balon olan bölge,Allahtan bende araç duru vaziyette iken patladı.Yolda seyir halinde ikende patlama ihtimali yüksektir,unutmamakta fayda var.
    Bana göre bu durumda en mantıklı çözüm,lastikçilerden 1 adet az kullanılmış çıkma bir lastik ile değiştir kullandığın lastiği.
    Daha sonra setolarak değiştirisin ,hem de kafan rahat olur.

    başlıkla konunun ilişkisi şudur; balon yapmış lastik yerine sıfır lastik takılırsa bu yeni lastikle diğer lastikler arasında aşınmadan kaynaklı ebat farkı oluşacaktır. yani yeni lastiğin çapı diğerlerinden daha fazla olacaktır.
    gelelim bunun ESP ye etkisine; ESP, ASR gibi güvenlik donanımları tekerin dönme hızına göre verileri değerlendirir ve çalışır. dolayısıyla çapı büyük bir taker sisteme yanlış veri göndereceği için sistem doğru müdahalelerde bulunamaya bilir diye düşünmekteyim.




  • ASlında bu diğer lastiklerinizin ne kadar eski olduğuna bağlıdır.Tamam dediğiniz mantıklı ama bunun gerçekleşmesi için,diğer lastiklerinizin kötü durumda olması gerekir.
    Dediğim gibi en mantıklı çözüm geçici olarak 2.el bir lastik almak.
  • Lastik diş derinliği farkı ESP, ABS gibi elektronik kontrollü sistemlerin çalışmasına etki edecek kadar fark yaratmaz. İki lastik arasındaki diş derinliği farkı, bu sistemlerin tolerans aralığı içerisinde kalır.
  • ilgili arakadaşalara teşekürler. ben yapacağımı biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ...ben yapacağımı biliyorum.

    "Tenhada yakalarım" gibi olmuş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ...ben yapacağımı biliyorum.

    "Tenhada yakalarım" gibi olmuş.

    ne haddimize efenim yapacağım şey şu; şimdilik stepneyle hasarlı lastiği değiştirip 20 bin km sonra tamamını değiştirmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    Hocam,
    Başlık ile sorunun çok fazla alakası olmamak ile beraberinde.
    Eğer kullandığın lastikte balon varsa,aciliyet ile değiştirmen gerekir.BEnde de aynı sıkıntı vardı,bi süre kullandım bende,herhangi bir zamanda kendiliğinden patlıyor zaten balon olan bölge,Allahtan bende araç duru vaziyette iken patladı.Yolda seyir halinde ikende patlama ihtimali yüksektir,unutmamakta fayda var.
    Bana göre bu durumda en mantıklı çözüm,lastikçilerden 1 adet az kullanılmış çıkma bir lastik ile değiştir kullandığın lastiği.
    Daha sonra setolarak değiştirisin ,hem de kafan rahat olur.

    başlıkla konunun ilişkisi şudur; balon yapmış lastik yerine sıfır lastik takılırsa bu yeni lastikle diğer lastikler arasında aşınmadan kaynaklı ebat farkı oluşacaktır. yani yeni lastiğin çapı diğerlerinden daha fazla olacaktır.
    gelelim bunun ESP ye etkisine; ESP, ASR gibi güvenlik donanımları tekerin dönme hızına göre verileri değerlendirir ve çalışır. dolayısıyla çapı büyük bir taker sisteme yanlış veri göndereceği için sistem doğru müdahalelerde bulunamaya bilir diye düşünmekteyim.

    Esp, abs lastik çapından o kadar hassas bir şekilde etkilense idi lastikteki 2 ps lik hava kaybında bile araba kafayı yerdi. ESP kendi içine minik sarkaç / gyroskop / civalı sistemler barındıran yapıdır. Lastik çapıyla alakası olmaz. ABS de frenin delikli mini tambur yolu ile hidroliğininin ve fren sistemninin pompalanması demektir ki o da lastiklerle direkt alakalı değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ...ben yapacağımı biliyorum.

    "Tenhada yakalarım" gibi olmuş.

    ne haddimize efenim yapacağım şey şu; şimdilik stepneyle hasarlı lastiği değiştirip 20 bin km sonra tamamını değiştirmek.

    Stepne ile o kadar km yapmak doğru olmaz diye düşünüyorum ama , tercih sizin .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserkaan

    Hocam,
    Başlık ile sorunun çok fazla alakası olmamak ile beraberinde.
    Eğer kullandığın lastikte balon varsa,aciliyet ile değiştirmen gerekir.BEnde de aynı sıkıntı vardı,bi süre kullandım bende,herhangi bir zamanda kendiliğinden patlıyor zaten balon olan bölge,Allahtan bende araç duru vaziyette iken patladı.Yolda seyir halinde ikende patlama ihtimali yüksektir,unutmamakta fayda var.
    Bana göre bu durumda en mantıklı çözüm,lastikçilerden 1 adet az kullanılmış çıkma bir lastik ile değiştir kullandığın lastiği.
    Daha sonra setolarak değiştirisin ,hem de kafan rahat olur.

    başlıkla konunun ilişkisi şudur; balon yapmış lastik yerine sıfır lastik takılırsa bu yeni lastikle diğer lastikler arasında aşınmadan kaynaklı ebat farkı oluşacaktır. yani yeni lastiğin çapı diğerlerinden daha fazla olacaktır.
    gelelim bunun ESP ye etkisine; ESP, ASR gibi güvenlik donanımları tekerin dönme hızına göre verileri değerlendirir ve çalışır. dolayısıyla çapı büyük bir taker sisteme yanlış veri göndereceği için sistem doğru müdahalelerde bulunamaya bilir diye düşünmekteyim.

    Esp, abs lastik çapından o kadar hassas bir şekilde etkilense idi lastikteki 2 ps lik hava kaybında bile araba kafayı yerdi. ESP kendi içine minik sarkaç / gyroskop / civalı sistemler barındıran yapıdır. Lastik çapıyla alakası olmaz. ABS de frenin delikli mini tambur yolu ile hidroliğininin ve fren sistemninin pompalanması demektir ki o da lastiklerle direkt alakalı değildir.

    Alıntıları Göster
    Esp, abs lastik çapından o kadar hassas bir şekilde etkilense idi lastikteki 2 ps lik hava kaybında bile araba kafayı yerdi.
    Aynen hocam,

    30-32 Hava bastığım lasttiklere ,sağolsun lastikçi 39 basmış,
    60 ile ilk virajda, 50 ile de 2.virajda savrulan arabayı ESP toparlayınca hemen jeton düştü benim,gittim lastiklerin havasını söndürdüm : )




  • Arkadaşlar 2014 Berlingo selection aracım var araçta esp + hilhollder var. geçenlerde kar lastiği alırken 600 tllik fiyat yüzünden 215 /55/16 olan lastikler yerine 205 /55/16 kar lastiği takdırdım. bir süre sonra araçta sesli ve göstergeli bi şekilde ESP SİSTEMİ ARIZASI uyarısı çıktı. Çamurluklarda kar ve buz ile dolmuştu. sorun ne olabilir? çamurluklarda buz olmasımı yoksa orjinal lastik ebatından farklı lastik kullanmam mı ? Lütfen yardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Powerlingo

    Arkadaşlar 2014 Berlingo selection aracım var araçta esp + hilhollder var. geçenlerde kar lastiği alırken 600 tllik fiyat yüzünden 215 /55/16 olan lastikler yerine 205 /55/16 kar lastiği takdırdım. bir süre sonra araçta sesli ve göstergeli bi şekilde ESP SİSTEMİ ARIZASI uyarısı çıktı. Çamurluklarda kar ve buz ile dolmuştu. sorun ne olabilir? çamurluklarda buz olmasımı yoksa orjinal lastik ebatından farklı lastik kullanmam mı ? Lütfen yardım.

    lastik basinc sensoru varsa yeni lastiklerin set edilmesi gerekebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.