Şimdi Ara

Cennet ve Cehennem: Bir durum mu yoksa bir yer mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • "Cennet ve cehennem hallerdir, yerler değildir. Onların Kuran'daki tasviri, deruni bir vakıanın, yani hususiyetin görsel temsilleridir. Kuran'ın kelimeleriyle, cehennem "Tanrı'nın kalplerin üzerine çıkan alevli ateşidir (104:6-7)". Bir kimsenin bir insan olarak başarısızlığının acı duyarak farkına varmasıdır. Cennet ise dağılma güçleri karşısındaki zaferin sevincidir. İslam'da ebedi lanet diye bir şey yoktur. Cehennemle ilgili bazı ayetlerde kullanılan "ebed" kelimesi, Kuran'da sadece belli bir zaman dilimi olarak izah edilmiştir (78:23). Şahsiyetin gelişiminde zaman tamamen ilgisiz bir şey olamaz. Hususiyet kalıcı olma eğilimindedir; onun yeniden şekillendirilmesi zaman gerektirir. Dolayısıyla, Kuran'da tasavvur edildiği haliyle cehennem, Zü'ntikam (intikam alan) bir Tanrı'nın sürekli işkence ettiği bir çukur değildir. O tashih edici bir tecrübedir, katılaşmış bir egoyu ilahi lütfun canlı esintisine karşı bir kere daha duyarlı hale getirebilir. Cennet de bir tatil değildir. Hayat tektir ve süreklidir. İnsan "her an yeni bir yücelikte görünen" sonsuz gerçeklikten hep yeni nurlar kabul etmek için daima ileriye doğru adım atar. Ve ilahi nuru kabul eden, sırf edilgen bir kabul edici değildir. Özgür egonun her fiili yeni bir durum yaratır ve böylece yaratıcı açılma için yeni fırsatlar sunar. "

    Bunlar Muhammed İkbal'in düşünceleri. Siz ne düşünüyorsunuz?







  • Allah yoktur, dolayısıyla din de gerçek değildir. Haliyle cennet ve cehennem de gerçek değildir. Toplum içerisindeki sosyal açıdan düşük ve ekonomik açıdan zayıf olanların isyan edip kaos çıkarmasını önlemek ve dolayısıyla toplumun üst seviyesindeki insanların can ve mal güvenliğini tehdit etmemesi için oluşturulan masallardır. Bu konuda çok fazla yatıştırıcı masal vardır; cennetin kapısını fakirlerin açacak olması bunlardan sadece bir tanesidir. İnanmak yerine düşünmeyi seçen bir toplumdaki adaletsizlikler minimize edilir ve fakir ile zengin arasındaki uçurumlar kalkar. Ancak öbür dünyada 72 tane hurisinin olup, portakal suyu akan derelerin önünde çikolatadan yapılma villasının olacağına inanan insanlar için isyan edip günah işleyerek bunlardan yoksun kalmak, pek iyi bir ticaret sayılmaz takdir edersiniz ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Pink -- 22 Ağustos 2014; 15:07:27 >
  • @Mr.Pink
    ...Böylece ekonomik yönden güçsüz kimselerin müslüman olup ve Allah'a yakın olmalarıyla, zengin ve kibirli kimselerin İslâm'dan ve Allah'tan uzak olmaları sebebiyle insanlardan kimini, kimiyle deneyip fitneye soktuk ki, sonunda Allah aramızda, bunlara mı nimet ve lütufta bulunmuştur? desinler. Allah, şükredenleri daha iyi bilen değil midir?...

    Maide 53


    Konuya gelirsek bence bu tür soruları cevaplamak için en büyük kaynak islam dininin son kitabıdır.Kuran ebedi olarak kalınacak cennet ve cehennemden bahseder bununla birlikte cehennem bazı insanlar için tahsis edici bir tecrübe,ceza olabilir fakat Kuran Allah'ın ayetlerini inkar edenler için cehennemin ebedi olduğunu söyler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayatiyılmaz


    @Mr.Pink
    ...Böylece ekonomik yönden güçsüz kimselerin müslüman olup ve Allah'a yakın olmalarıyla, zengin ve kibirli kimselerin İslâm'dan ve Allah'tan uzak olmaları sebebiyle insanlardan kimini, kimiyle deneyip fitneye soktuk ki, sonunda Allah aramızda, bunlara mı nimet ve lütufta bulunmuştur? desinler. Allah, şükredenleri daha iyi bilen değil midir?...

    Maide 53


    Konuya gelirsek bence bu tür soruları cevaplamak için en büyük kaynak islam dininin son kitabıdır.Kuran ebedi olarak kalınacak cennet ve cehennemden bahseder bununla birlikte cehennem bazı insanlar için tahsis edici bir tecrübe,ceza olabilir fakat Kuran Allah'ın ayetlerini inkar edenler için cehennemin ebedi olduğunu söyler.


    Ayet cuk oturmuş yalnız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Etkilenecek bir şey yok yazdığınız ayette. Yine insanları düşünüp sorgulamaktan ziyade inanmaya yönlendiren başka bir ayet.
  • Muhammed İkbal kendine göre yorumlamış bence. Durum olamaz, çünkü açık açık yazıyor şöyle nehirler böyle ağaçlar falan var diye. Veya cehennemdekilere nasıl işkence edildiği ile ilgili detaylar verilmiş. Sonsuz azap kelimesi de geçiyor.

    Bana göre hikâye tabii ki ama İslam inancına göre yanlış bir yorum yapmış gibime geldi.
  • Muhammed ikbal ya kuranı tamamen okumamış ya da kasıtlı olarak kurandan kısmi alıntı yaparak konu saptırması yapmış.Ben kurana tamamen hakim biri olmadığım halde ne kadar yanlış bir çıkarım yaptığını kolayca anladım.Kuran ayetleri bütün olarak ele alınmalı.Yoksa böyle cahilce yorumlar ve çıkarımlar yapmak çok sık karşılaşılan bir durum.Kuranda defalarca cennetten bahsedilirken altından ırmaklar akan cennet tasvir edilir.Üstelik bir ayette cehennemin sadece kısa bir süre kalınacak yer olduğunu iddia edenlere yalanlama vardır.Kimdir bu yalanlamanın muhatapları derseniz onlar yahudilerdir.Yahudi inancına göre cehennem diye bişey vardır ancak insanların orada sadece 12 ay kalacağına inanırlar.Yani yahudi öldürmedikten sonra ne günah işlersen işle 12 ay sonra cennettesin.Yine muhammed ikbalin yorumundan anladığım kadarıyla insan için cehennem pişmanlıklarının oluşturduğu vicdan azabının meydana getirdiği manevi bir olgu.Yani adam diyor ki cehennem diye bi yer yok ama sen bu dünya sınavında başarısız olursan ve hatalar yaparsan cehennemi yaşarsın.Böyle bişey yok.Kuranda bir çok yerde günah işleyenlerin sonunun cehennem olacağı yazar.Ancak böyle bir ayetin sonunda genelde "ancak pişman olup tövbe edenler için Allah'ın bağışlaması boldur." şeklinde açıklama gelir.Hatta bir ayette inkar edenlerin sonunun cehennem azabı olacağı yazar.Ancak pişman olup tövbe edenler için Allah'ın bağışlaması boldur diye açıklama gelir.Fakat Kuran'ın ilerleyen bölümlerinde sürekli inkar edip sonra iman ettim deyip bunu sürekli yapanlar için sonu cehennemdir diye bi ayet vardır.Ancak ayetin devamında her zaman alışık olduğumuz "pişman olanlar için Allah'ın bağışlaması boldur" ayetini göremeyiz.Aynı şekilde bir başka ayette savaşa gitmeyi reddedenler için bağışlamadan bahsedilmez.Hatta sonraki savaşlara gitmek isteselerde peygamberin onları kabul etmemesi konusunda emir var.Görüldüğü üzere Kur'an da çoğu günahtan bahsedilirken arkasından bağışlamadan bahsedilir.Bir kaç istisna hariç.

    Yani bu dünya sınav dünyasıdır ancak Allah bağışlaması bol olandır.İslamda insan ölene kadar tövbe kapısı açıktır.Allah pişmanlığı görür.Bağışlaması boldur.Ancak ölünce amel defteri kapanır ve sorguya çekileceği günü bekler.Yaptıklarının cezasını bu dünyada vicdan azabıyla çekecek , öteki dünyada cehennem azabı yoktur falan bunlar uydurmadır.Bu tür inanışlar hristiyanlıkta ve yahudilikte vardır.Bizim dinimizi de kendi dinlerine benzetme çabaları Kuran ı bi kere bile okuyan insan tarafından açıkça görülebilir.

    Diyeceğim o ki ben hoca değilim , profesör değilim ama böyle soytarı adamlara karşı defansım var.Çünkü gerçekleri Kur'andan öğrenmişim.Kur'anı bu şekilde parça parça önünüze koyupta çok iyi bilinen konularda bile kafanızı karıştırmaya çalışanlara karşı en iyi yapabileceğiniz şey Kur'anı okuyarak hakim olabilmenizdir.Bu tür soytarı Kur'an yorumcuları , insanların müslümanım deyipte , bi kere bile Kuran içinde ne yazdığını merak edip okumadıklarını bildiğinden her türlü ahmakça fikirler ortaya atabilmektedir.Açın Kur'anı okuyun ve bu bozuk ortamda imanınızı 2 tane sahte hocaya kaptırmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kingman29 -- 23 Ağustos 2014; 3:11:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    ne kadar garip insanlar var
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Cennet, cehennem kavramları ilk olarak Sümer metinlerinde geçer.Yalnız o dönemde cennet ve cehennem yeryüzündedir.Bugünkü Irak sınırının içinde.Daha sonradan soyut düşüncenin gelişmesi,Akad ve Mısır uygarlıklarındaki tek tanrı(kral tanrı) düşüncesinin ortaya çıkması ve Yahudiler'in bu iki dini görüşü ortak bir noktada birleştirerek soyut tek tanrı fikrini benimsedikten sonra,cennet cehennem kavramları yeryüzünden soyutlanıp gökyüzünde veya başka bir alemde olduğu düşüncesi geliştirilmiştir.

    Patch at at nereye kadar.Şimdi de durum deniliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FlameSplasher

    Cennet, cehennem kavramları ilk olarak Sümer metinlerinde geçer.Yalnız o dönemde cennet ve cehennem yeryüzündedir.Bugünkü Irak sınırının içinde.Daha sonradan soyut düşüncenin gelişmesi,Akad ve Mısır uygarlıklarındaki tek tanrı(kral tanrı) düşüncesinin ortaya çıkması ve Yahudiler'in bu iki dini görüşü ortak bir noktada birleştirerek soyut tek tanrı fikrini benimsedikten sonra,cennet cehennem kavramları yeryüzünden soyutlanıp gökyüzünde veya başka bir alemde olduğu düşüncesi geliştirilmiştir.

    Patch at at nereye kadar.Şimdi de durum deniliyor.

    Sümer metinlerinde geçmesi normal Çünkü Hz.İbrahim sümerde yaşamıştır onun anlattıkları ona gelen vahiyler zamanla tahrife uğramış ve yeryüzünde şurda burda şeklinde değiştirilmiş olabilir . Bakın eski metinlerde din ile ilgili şeylerin geçmesi çok normal unutmayın din ne diyor İlk insan Adem di ve o bir peygamberdi yani din ilk insanla gelmiştir diyor ve sen eski metinlerde bugün ki dinlere benzer şeyler bulman normal çünkü peygamberlerin anlattıkları tahrif edilerek metinlere aktarılmıştır yani hepsi aynı ilahi kaynaktan gelir ama Kuran dışındaki kitaplar tahrif olduğu için benzerlikler olması son derece doğaldır




  • Göğüsleri yeni tomurcuklanmış, büyük gözlü huriler yalan demeyin, tüm emekler boşuna mı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İbrahim Sümer'de yaşadı yalnız Sümer'de yaşarken pagan bir rahipti.Daha sonra Kenan diyarına gidince yanında tanrılarını getirmedi.Yerel tanrılara taptı.El,Baal,Anat gibi.El baş tanrı olduğu için ona daha çok tapındılar.Tanrısı da sizin bildiğiniz gibi bir tanrı değil.İbrahim'in sofrasına oturup onunla yemek yiyen,sohbet eden,tartışan,torunu Yakup ile güreşen ve ''bırak beni gideyim,adımı da sorma,ben neysem O'yum.'' diyen bir tanrı.Buradan anlaşılıyor ki bu tanrı da isminin söylenerek kendisinin etki altına alınabileceğini düşünmüş.Çünkü Sümer'deki pagan dininde tapınaklarda tanrıların adı söylenerek,haykırılarak kontrol altında tutulmuş.Dediğim gibi İbrahim tanrısının tek tanrı olduğunu savunmuyor.Sadece bir tanrıya itaat ediyor.

    İbrahim'den bahsetmişsin de o yüzden belirteyim dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FlameSplasher -- 23 Ağustos 2014; 22:37:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Göğüsleri yeni tomurcuklanmış, büyük gözlü huriler yalan demeyin, tüm emekler boşuna mı

    O dediğin Japon çizgi filmlerinde olur.

     Cennet ve Cehennem: Bir durum mu yoksa bir yer mi?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.