Şimdi Ara

çeviri yapabilecek arkadaşlar bakabilirmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 91 model hyundai excel aracımız var ve servis kitabını buldum. Sibop ayarı için motor sıcakken yapın diyor herhalde aşağıdaki metni çevirebilecek arkadaşların yardımını bekliyorum.


    INTAKE AND EXHAUST VALVE CLEARANCE
    ADJUSTMENT PROCEDURE
    CAUTIONS
    1) Adjust the jet valve clearance before adjusting intake valve
    clearance.
    2) The valve clearance should be adjusted after additional
    tightening of the cylinder head bolts.
    1. Warm up the engine until the temperature of the coolant
    rises to 80 to 95°C (176 to 205°F).
    2. With the piston positioned at TDC on the compression stroke,
    adjust as follows:
    3. Loosen the lock nut.
    4. Adjust the valve clearance by turning the adjusting screw
    while measuring the clearance with a feeler gauge.
    Valve clearance (hot engine) [Standard value]
    Intake . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.15 mm (0.006 in.)
    Exhaust. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm (0.010 in.)
    5. Tighten the lock nut securely while holding the rocker arm
    adjusting screw with a screwdriver to prevent it from turning.
    6. Check for idle CO, HC and R.P.M. and adjust if necessary.







  • Bunu zaten servisler biliyor ya senmi tamir etcen yoksaHem bu teknik ingilizce pek bilen çıkmaz die düşünüyorum.
  • en yakın servis 110 km hem servis hem tamirciler soğuk yapıyor. Bende iyi kötü beceririm
  • tercümanımız da var forumda yardımcı olur herhalde
  • bende de 91 excel var. ben bu kitabı çevirmeye çalışmak gibi bir labirente düştüm. sözlük filan kar etmiyor.
    Ben o bölümü "motor sıcaklığını soğutucunun sıcaklığı 80-95 derece olana kadar yükseltin" olarak çevirmiş ve ustaya öyle demiştim. adam "o drecedeki motora nasıl dokunacaz?" demişti.

    çok sıcak yada çok soğuk olmasına gerek yok bence. tek dikkat edilmesi gereken emme sübaplarının 0.15 mm lik, egzos subaplarının ise 0,25 mm lik tırnaklarla ayarlanması.

  • Emme ve egsoz valfi aralığı ayarlama prosedürleri;

    1) Emme valfi aralığını ayarlamadan önce jet valfinin aralığını ayarlayın.
    2) Subap ayarı yapılmadan önce üst kapak civataları ilaveten sıkılmalıdır.

    1. Motoru, motor suyu sıcaklığı 80-95 dereceye gelene kadar ısıtın.
    2. Pistonu komprasyondayken üst ölü noktaya-TDC getirin,
    şu şekilde ayarlayın:
    3. Kilitleme somununu serbest bırakın.
    4. Subap ayar vidasını çevirerek subap ayarını yapın. Bunu yaparken
    kalınlık ölçer ile aralığı ölçün.
    Subap aralığı (sıcak motorda) [Standard değer]
    Emme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.15 mm (0.006 in.)
    Egsoz. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 mm (0.010 in.)
    5. Külbütörü sabit tutararak kilitleme somununu emniyetlice sıkıştırın. Vidanın dönmesini engellemek için tornavida ile sıkıştırın.
    6. Rölantide karbonmonoksit, hidrokarbon ölçümü yapın. rölantiyi kontrol edin. Gerekli ise ayarlayın.


    Subap ayarı genelde soğuk motorla yapılır ama talimatta özellikle sıcakken yapın denmiş... Ve verilen subap aralıkları da sıcak motor için. Soğuk motorda daha farklı sonuçlara sebep olur...

    jet valfi;


    dipnot:(subap=valf)

    Taner Göde hocama jet valfi hakkında verdiği bilgi için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Ocak 2009; 1:43:50 >




  • Sayın O.B.K çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.